1. Analiza koristi certifikata "Družini prijazno podjetje" za zaposlene v Zdravstvenem domu LjubljanaTaja Bricelj, 2023, diplomsko delo Opis: Usklajevanje dela in družine združuje sferi delo in družina, ki morata biti dobro usklajeni, da lahko njuno povezovanje dobro deluje. Posebej je to pomembno v službah, kjer zaposleni opravljajo večizmensko delo, oziroma pri dejavnostih, kot je na primer zdravstvo.
V diplomskem delu nas je zanimalo, kako zaposleni v Zdravstvenem domu Ljubljana menijo, da imajo ti sferi urejeni. Na podlagi ankete v omenjeni organizaciji smo preučevali mnenje anketirancev o usklajenosti dela in družine, kakšno vlogo ima certifikat »Družini prijazno podjetje« v organizaciji glede na ukrepe, ki jih ima organizacija. Izkoriščanje ukrepov smo ugotavljali tudi glede na spol.
Rezultati raziskave so pokazali, da zaposleni menijo, da imajo razmeroma dobro usklajeno delo in družino, želeli pa bi si ukrepe, ki bi jih lahko zaradi narave dela bolj izkoristili.
Družini prijazni ukrepi so pomemben dejavnik pri usklajevanju dela in družine, vendar morajo biti prilagojeni željam zaposlenih ter dejavnostim organizacije. V empiričnem delu diplomskega dela smo tudi podali nekaj predlogov ukrepov, ki bi si jih zaposleni v organizaciji želeli. Ključne besede: usklajevanje, delo in družina, certifikat Družini prijazno podjetje, Zdravstveni dom Ljubljana Objavljeno v DKUM: 04.08.2023; Ogledov: 558; Prenosov: 140
Celotno besedilo (952,06 KB) |
2. Zadovoljstvo zaposlenih s podporo podjetja pri usklajevanju dela in družine v družini prijaznem podjetju Telekom Slovenije d.d.Tatjana Kepic, 2020, diplomsko delo Opis: V diplomski nalogi nas je zanimalo, kako so zaposleni zadovoljni s podporo podjetja pri koriščenju ukrepov iz certifikata Družini prijazno podjetje. V teoretičnem delu smo predstavili pojme, ki so povezani z usklajevanjem dela in družine, in sicer: družina, delo ter usklajevanje med delom in družino. Zanimalo nas je tudi, v katerih situacijah se pojavi konflikt med delom in družino ter kakšno vlogo imajo pri tem država, podjetje in posameznik. V nadaljevanju smo na kratko opisali, kaj certifikat Družini prijazno podjetje pomeni, ter postopek pridobitve osnovnega in polnega certifikata.
V empiričnem delu smo na kratko predstavili podjetje, v katerem smo opravili spletno anketo. Z njo smo ugotavljali zadovoljstvo zaposlenih z ukrepi, ki se izvajajo v okviru certifikata Družini prijazno podjetje, katere ukrepe zaposleni najbolj koristijo ter ali sami menijo, da imajo usklajene delovne in družinske obveznosti. Rezultati analize so pokazali, da so zaposleni na Telekomu Slovenije v povprečju zadovoljni z družini prijaznimi ukrepi, ki jih podjetje izvaja v okviru certifikata. Ugotovili smo tudi, da obstaja razlika v uspešnosti usklajevanja dela in družine glede na spol. Zato podjetju predlagamo, da zaposlenim ženskam na različnih seminarjih in izobraževanjih podrobneje predstavi prednosti koriščenja ukrepov v okviru certifikata Družini prijazno podjetje. Ključne besede: delo, družina, usklajevanja dela in družine, certifikat Družini prijazno podjetje Objavljeno v DKUM: 04.11.2020; Ogledov: 1255; Prenosov: 196
Celotno besedilo (1,61 MB) |
3. Vpliv certifikata družini prijazno podjetje na zaposlene v podjetju xTina Rotar, 2019, diplomsko delo Opis: V diplomskem delu smo se osredotočili na problematiko usklajevanja dela in družine. Zanimal nas je predvsem vpliv vpeljave certifikata Družini prijazno podjetje na lažje usklajevanje tako delovnih kot družinskih obveznosti. V teoretičnem delu smo predstavili obe področji življenja, tako delo kot družino, konflikt kot predhodnik usklajevanja ter kaj in kdo pravzaprav vpliva na uspešno usklajevanje dela ter družine. Naprej smo se dotaknili opisa certifikata Družini prijazno podjetje, kako ga podjetje pridobi ter na kakšen način ga vpelje v podjetje oziroma preko katerih ukrepov podjetje lahko zaposlenim olajša situacijo.
V empiričnem delu smo preko anketnega vprašalnika raziskovali, kakšni so odzivi zaposlenih na izvajanje ukrepov ter koliko in kateri ukrepi jim pravzaprav najbolj koristijo pri lažjem usklajevanju dela in družine. Ključne besede: Delo in družina, družinsko življenje, delovno življenje, certifikat Družini prijazno podjetje, usklajevanje dela in družine Objavljeno v DKUM: 15.01.2020; Ogledov: 1362; Prenosov: 149
Celotno besedilo (775,76 KB) |
4. Certifikat družini prijazno podjetje v turizmuMaja Možic, 2018, diplomsko delo/naloga Opis: Diplomsko delo podrobneje obravnava področje usklajevanja družinskega in poklicnega življenja in predstavitev certifikata Družini prijazno podjetje. V teoretičnem delu so pojasnjene tematike: usklajevanje poklicnega in družinskega življenja; zadovoljstvo zaposlenih; področje zaposlovanja; ureditev družinske politike in zakonodaje v Sloveniji; vloga in pomen, ki ga ima posamezna organizacija pri usklajevanju poklicnega in družinskega življenja; delo v turizmu; in predstavitev posebnosti ter certifikat Družini prijazno podjetje, ki je tudi osrednja tema diplomskega dela. Začetni del empiričnega dela zajema predstavitev Zavoda za turizem in kulturo Radovljica, na katerem smo izvedli raziskavo. Opravili smo intervjuje s sedmimi zaposlenimi in izvedeli, kako so zadovoljni s stanjem družini prijaznih ukrepov, ki se izvajajo znotraj zavoda. Podatke, pridobljene z intervjuji, smo analizirali s pomočjo postopka kodiranja in predstavili ključne ugotovitve in povezave. V zaključnem delu diplomskega dela smo v skladu z že obstoječim stanjem ukrepov pripravili nekaj novih predlogov, ki bi jih v zavodu lahko uvedli za dodatno ravnovesje in zadovoljstvo zaposlenih. Ključne besede: certifikat družini prijazno podjetje, družini prijazna politika, zadovoljstvo zaposlenih, delo v turizmu, usklajevanje poklicnega in družinskega življenja. Objavljeno v DKUM: 25.10.2018; Ogledov: 1819; Prenosov: 175
Celotno besedilo (1,64 MB) |
5. Kako certifikat družini prijazno podjetje vpliva na organizacijo delovanja podjetjaTjaša Gerečnik, 2017, diplomsko delo Opis: Usklajevanje poklicnega in družinskega življenja postaja eden izmed zelo pomembnih dejavnikov iskalcev zaposlitve pri izbiri primernega delodajalca. Podjetja lahko za pozitivno podobo na trgu veliko naredijo tudi sama in zaposlenim omogočijo bonitete, ki zagotavljajo lažje usklajevanje poklicnega in zasebnega življenja. Eden izmed načinov, ki omogoča doseganje zgoraj navedenega cilja, je vpeljava certifikata Družini prijazno podjetje v vsakdanje poslovanje podjetja. Z implementacijo certifikata podjetje izkazuje naklonjenost zaposlenim in jim omogoča večjo prilagodljivost pri delu in družini. Izvajanje družini prijaznih ukrepov pa lahko prinaša tudi druge pozitivne posledice: zmanjšanje stresa na delovnem mestu, manjša odsotnost z delovnega mesta, večji motivacija in ustvarjalnost, navsezadnje pa tudi večje zaupanje podjetju.
Da je tema o usklajevanju poklicnega in zasebnega življenja vedno pomembnejša, na letni ravni nakazuje tudi naraščajoče število podjetij, ki se odločajo za uvajanje certifikata Družini prijazno podjetje. V diplomskem delu smo se tako odločili predstaviti pojem certifikat Družini prijazno podjetje, postopek pridobitve in dve izmed slovenskih podjetij, ki uspešno izvajata ukrepe, navedene v omenjenem certifikatu, to sta Mlekarna Celeia in Slovenska turistična organizacija.
Želja diplomske naloge je bila raziskati, ali prihaja do razlik pri izvajanju družini prijaznih ukrepov v podjetjih s certifikatom Družini prijazno podjetje in med podjetji, ki se za implementacijo certifikata niso odločila. V ta namen smo v raziskavo vključili tudi dve slovenski podjetji, ki se za implementacijo nista odločili. Pivovarna Laško Union in Kompas certifikata uradno nista pridobila, a kljub temu izvajata številne družini prijazne ukrepe. Podjetja smo v raziskavi med seboj primerjali glede na tri kriterije – število vpeljanih ukrepov v posameznem podjetju, področja uvajanja ukrepov in primerjava uvedenih ukrepov med proizvodnimi in storitvenimi družini prijaznimi podjetji – in tako prišli do razultatov, ki zajemajo več vidikov.
Rezultati raziskave v diplomski nalogi so pokazali, da število podjetij, ki so se odločila za vpeljavo certifikata Družini prijazno podjetje, v Sloveniji narašča. Prav tako smo ugotovili, da izvajanje družini prijaznih ukrepov prinaša številne pozitivne posledice, ki se odražajo na pozitivni klimi v podjetju in zadovoljstvu zaposlenih. Zanimivo dejstvo pa predstavlja tudi ugotovitev, da ne prihaja do večjih razlik pri izvajanju družini prijaznih ukrepov med podjetji v diplomski nalogi, ki imajo certifikat Družini prijazno podjetje, in tistimi, ki se za implementacijo certifikata niso odločila. Ključne besede: družini prijazno poslovanje, certifikat Družini prijazno podjetje, Mlekarna Celeia, Slovenska turistična organizacija, Pivovarna Laško Union, Kompas. Objavljeno v DKUM: 30.08.2018; Ogledov: 1342; Prenosov: 151
Celotno besedilo (464,73 KB) |
6. ŽENSKE MED DRUŽINO IN KARIERONeža Plestenjak, 2016, diplomsko delo/naloga Opis: Sodobni čas nenehnih in velikih sprememb prinaša tudi spremembe tradicionalne vloge, ki je v družbi pripadala ženski. Pomen žensk se sicer povečuje, zdi pa se, da se povečujejo tudi bremena, ki jim jih prinaša potreba po uskladitvi dela doma in v službi.
Pričujoča diplomska naloga se ukvarja s problematiko zaposlovanja žensk in z usklajevanjem družinskih in službenih obveznosti. V teoretičnem delu smo predstavili zgodovino zaposlovanja žensk in kdaj se je začela njihova dvojna obremenjenost, kakšen vpliv ima materinstvo na kariero in na položaj žensk na trgu dela. V nadaljevanju smo se osredotočili še na različne oblike pomoči države in delodajalcev in predstavili, kako zaznavamo dvojno obremenjenost žensk v Sloveniji.
Namen diplomskega dela je bil predstaviti dejavnike, ki vplivajo na odločitev za materinstvo in na kasnejše usklajevanje kariere in družine, in jih preveriti tudi v empiričnem delu naloge. V izhodišču smo postavili več raziskovalnih vprašanj, ki smo jih z analizo podatkov, zbranih z anketnim vprašalnikom, poskusili potrditi oziroma ovreči. Tako smo poskušali poiskati mogoče rešitve, ki bi prispevale k razbremenitvi žensk. Ključne besede: Materinstvo, družinsko življenje, zaposlitev, usklajevanje, certifikat »družini prijazno podjetje«. Objavljeno v DKUM: 10.11.2016; Ogledov: 1358; Prenosov: 167
Celotno besedilo (1,33 MB) |
7. USKLAJEVANJE POKLICNEGA IN DRUŽINSKEGA ŽIVLJENJA ZAPOSLENIH V SPLOŠNI BOLNIŠNICI NOVO MESTOMateja Šimec, 2016, diplomsko delo/naloga Opis: Diplomsko delo z naslovom Usklajevanje poklicnega in družinskega življenja zaposlenih v Splošni bolnišnici Novo mesto sestavljata dva dela. Prvi del je teoretični, v katerem smo predstavili družinsko in poklicno življenje, zadovoljstvo zaposlenih in usklajevanje družinskega in poklicnega življenja. V nadaljevanju smo predstavili projekt Družini prijazno podjetje, katerega del je tudi Splošna bolnišnica Novo mesto (SBNM) ter certifikat Družini prijazno podjetje (DPP). Drugi del naloge je empirični, kjer smo predstavili rezultate raziskave, ki smo jo opravili med zaposlenimi v SBNM, da bi ugotovili, kako zaposleni v SBNM usklajujejo družinsko in poklicno življenje, kakšni so odzivi zaposlenih na izvajanje ukrepov za lažje usklajevanje družinskega in poklicnega življenja v sklopu certifikata DPP in koliko ti ukrepi dejansko pripomorejo k lažjemu usklajevanju družinskega in poklicnega življenja zaposlenih v povezavi z zadovoljstvom zaposlenih.
Ugotovili smo, da skoraj polovica anketiranih zaposlenih porabi za neplačano delo več kot 17 ur/teden, kar predstavlja zelo velik delež »prostega« časa glede na način dela v bolnišnici. Večino anketiranih zaposlenih usklajevanje delovnih in družinskih (zasebnih) obveznosti obremenjuje. Z usklajevanjem pa so najbolj obremenjene mame, stare do 40 let, z enim ali več otrokom, starim do 11 let. Rezultati so pokazali, da je »Izboljšati komuniciranje med podrejenimi in nadrejenimi o željah zaposlenih« tisti predlagani ukrep, ki bi po mnenju večine vprašanih najbolj pripomogel k lažjemu usklajevanju dela in družinskih (zasebnih) obveznosti. Z raziskavo smo tudi ugotovili, da je po mnenju anketiranih zaposlenih ukrep »Filozofija/načela vodenja (naklonjenost družini)« tisti od ponujenih ukrepov, ki se v bolnišnici izvajajo, ki je najbolj ustrezen in od katerega imajo zaposleni največ koristi pri usklajevanju dela in družine. Ključne besede: družinsko življenje, poklicno življenje, zadovoljstvo zaposlenih, usklajevanje družinskega in poklicnega življenja, certifikat Družini prijazno podjetje Objavljeno v DKUM: 13.10.2016; Ogledov: 3046; Prenosov: 484
Celotno besedilo (620,49 KB) |
8. Certifikat “Družini prijazno podjetje” v družbi Elektro Primorska d. d.Tina Černe, 2016, diplomsko delo/naloga Opis: Družina in zaposlitev, pomembna dejavnika v življenju vsakega posameznika. Ustvariti si družino, to je nekaj, kar nas osrečuje. Imeti službo, to so verjetno sanje mnogih. Uskladitev zasebnega in poklicnega življenja sta odvisna predvsem od nas samih in od podjetij oz. organizacij, v katerih smo zaposleni.
Podjetja in organizacije se v vedno večji meri zavedajo svoje družbene odgovornosti, vpliva ter informacij, ki jih s svojim poslovanjem sporočajo svojim zaposlenim ter ostalim partnerjem. Zavedajo se, da za njihovo uspešnostjo stojijo zaposleni, ki so vključeni v delovnem procesu.
Za uspešen razvoj in rast podjetja je bistvenega pomena zadovoljstvo, motivacija in pripadnost zaposlenih.
Med dejavniki za zadovoljstvo zaposlenih in pozitivne delovne klime je tudi pridobitev certifikata »Družini prijazno podjetje«. Pridobitev tega certifikata zagotavlja kratkoročne in dolgoročne pozitivne učinke usklajevanja poklicnega in zasebnega življenja zaposlenih, ki koristijo tudi podjetju.
V diplomski nalogi smo opisali certifikat Družini prijazno podjetje in predstavili družbo Elektro Primorska d.d., pridobitev tega certifikata v družbi ter opisali ukrepe in njihovo uporabo s strani zaposlenih. Zastavili smo dve hipotezi. Na podlagi anketiranja med zaposlenimi smo preverjali njihovo veljavnost ter proučili, kako so zaposleni sprejeli prednosti in priložnosti, ki jih ponuja pridobljeni certifikat. Ključne besede: družina, družba Elektro Primorska d.d., certifikat »Družini prijazno podjetje«, zadovoljstvo zaposlenih, usklajevanje poklicnega in zasebnega življenja Objavljeno v DKUM: 04.07.2016; Ogledov: 2259; Prenosov: 143
Celotno besedilo (1,21 MB) |
9. PREPOZNAVNOST CERTIFIKATA DRUŽINI PRIJAZNO PODJETJESanja Trstenjak, 2013, diplomsko delo Opis: Delo in družina sta področji v življenju, ki jima vsak posameznik nameni največ časa in pozornosti. Čas, ki ga imamo na voljo je omejen in zato pogosto prihaja do nesorazmerij med časom, ki ga namenimo plačanemu delu in časom, ki ga preživimo z družino. Zaradi demografskih značilnosti delovne sile, ki se zelo hitro spreminjajo, in vse večje intenzifikacije dela, se zaposleni pogosto znajdejo v položaju, ko je usklajevanje poklicnega in družinskega življenja obremenjujoče. To prinese s seboj veliko negativnih posledic za zaposlene, ki se zaradi stresa ne morejo posvetiti delu, posledice pa občutijo tudi podjetja v obliki fluktuacije in zmanjšanja učinkovitosti in storilnosti zaposlenih. V diplomski nalogi smo se zato posvetili raziskovanju omenjene problematike in predstavitvi projekta Družini prijazno podjetje, ki ponuja rešitev, saj omogoča, da so zaposleni lahko ustvarjalni na delovnem mestu, hkrati pa so dejavni tudi v zasebnem življenju.
Raziskava je pokazala, da delovnik pogosto presega osem ur na dan, usklajevanje obeh področij življenja pa večina anketirancev ocenjuje kot obremenjujoče. Kot razbremenilni element se je izkazal ukrep fleksibilen delovni čas, ki so ga najpogosteje označili za element družini prijaznega zaposlovanja. Zaposleni poznajo certifikat Družini prijazno podjetje, vendar smo bili presenečeni, ker večina ni prepoznala njegovih glavnih idej. Ugotovili smo, da je komuniciranje predvsem v notranjem okolju organizacije slabo, saj si večina anketiranih želi več informacij o certifikatu. Zaključili smo, da tržno komuniciranje organizacij igra pomembno vlogo pri prepoznavnosti certifikata in njegovih idej. Ključne besede: certifikat Družini prijazno podjetje, usklajevanje družinskega in poklicnega življenja, družini prijazna politika, družbena odgovornost podjetij, tržno komuniciranje. Objavljeno v DKUM: 03.07.2013; Ogledov: 2064; Prenosov: 381
Celotno besedilo (1,55 MB) |
10. IZVAJANJE STANDARDOV KAKOVOSTI V SLOVENIJIGregor Mohorko, 2012, diplomsko delo Opis: Danes je zagotavljanje kakovosti za delovanje vsake organizacije temeljnega pomena, kajti samo kakovost zadovolji želje in povpraševanje odjemalcev. Sistem kakovosti deluje prav le, če so vanj vključeni vsi zaposleni.
Odjemalci določajo smernice, po katerih se more organizacije ravnati. Pričakovanja mora organizacija upoštevati in velikokrat preseči, saj je od svojih odjemalcev odvisna. Da bi bilo slednje mogoče, je na voljo veliko različnih standardov kakovosti. Rečemo jim tudi način ali kultura vodenja organizacije. Standardi kakovosti pozitivno vplivajo na veliko področij poslovanja, na primer uspešnost, konkurenčnost, stroške, varovanje okolja in zaposlenih, …
V diplomskem seminarju je opisano, kako se je na slovenskih tleh zagotavljala kakovost nekoč in danes, kateri standardi kakovosti so v Sloveniji najbolj razširjeni in kateri so v porastu ter predstavitev le-teh. Opisan je proces pridobivanja in vzdrževanja certifikata v Sloveniji. V delo diplomskega seminarja smo vključili tudi predstavitev treh največjih slovenskih družb za certificiranje. Ključne besede: kakovost, standard, Slovenija, ISO 9001, ISO 14001, OHSAS 18001, ISO 50001, Certifikat »Družini prijazno podjetje«. Objavljeno v DKUM: 12.12.2012; Ogledov: 2641; Prenosov: 488
Celotno besedilo (629,21 KB) |