SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 11
Na začetekNa prejšnjo stran12Na naslednjo stranNa konec
1.
USKLAJEVANJE POKLICNEGA IN DRUŽINSKEGA ŽIVLJENJA
Marija Rjavec, 2009, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu želim obravnavati možnosti usklajevanja družinskega in poklicnega življenja. Opisala bom teoretične podlage, ki v sodobnem poslovnem svetu narekujejo ukrepanje v smislu izboljšanja počutja zaposlenih. Predstavila bom tudi postopek pridobitve certifikata »Družini prijazno podjetje«, gumarsko podjetje Poslovne skupine Sava, ki je certifikat pridobilo in akcijske ukrepe, ki so bili izvedeni na podlagi pridobitve certifikata. Predstavila bom tudi učinke, ki jih je uvedeni projekt prinesel. Z nalogo želim dokazati, da uvedba certifikata Družini prijazno podjetje v organizacijo prinaša veliko pozitivnih učinkov, ki imajo vpliv predvsem na zadovoljstvo zaposlenih. Pri izdelavi diplomske naloge bom uporabila deskriptivno metodo dela – študija literature in primer dobre prakse ter praktičnih izkušenj iz podjetja, kjer sem zaposlena. Spoznanja raziskovalnega dela bom uprla na kvalitativno metodo in sicer z izvedenimi intervjuji zaposlenih.
Ključne besede: organizacijska klima, motivacija, zadovoljstvo, pripadnost, certifikat, družini prijazno podjetje, akcijski načrt, uvedeni ukrepi, aktivnosti, priporočila, mnenje, intervju
Objavljeno: 03.06.2009; Ogledov: 4139; Prenosov: 775
.pdf Celotno besedilo (4,41 MB)

2.
MATERINSTVO IN KARIERA
Irena Maselj, 2009, diplomsko delo

Opis: Danes se v ospredje postavljata na eni strani konkurenca v poslovnem svetu ter na drugi strani družina in njena vloga v današnji vse bolj spreminjajoči se družbi. Močno je prisotna potreba po vedno večjem zaposlovanju žensk in seveda s tem tudi mater. Zato se le-te rade odločajo za poklic in s tem neodvisnost, tako pa se tudi oddaljujejo od svoje prvotne vloge matere in gospodinje. Prihaja do neizbežnega problema, kako uskladiti prvotno vlogo z novo. Skozi diplomsko nalogo bom poizkušala poiskati rešitve in predloge, ki bi prispevali k boljši uskladitvi materinstva in kariere.
Ključne besede: Materinstvo, kariera, položaj žensk (v družbi, na trgu delovne sile), certifikat »družini prijazno podjetje«
Objavljeno: 20.07.2009; Ogledov: 3132; Prenosov: 386
.pdf Celotno besedilo (405,83 KB)

3.
PRIDOBITEV CERTIFIKATA DRUŽINI PRIJAZNO PODJETJE
Klaudija Roš, 2011, diplomsko delo

Opis: Eden izmed načinov, kako podjetje postane družini prijazno, je pristop podjetja k pridobitvi certifikata »Družini prijazno podjetje«, s katerim se podjetje zaveže, da bo v določenem obdobju ter z določenimi sprejetimi ukrepi, skušalo prispevati k izboljšanju delovnih pogojev svojih zaposlenih, hkrati pa tudi za dobrobit obeh, saj bo to pripomoglo k lažjemu usklajevanju poklicnih in družinskih obveznosti. Zaposleni postajajo najpomembnejši del podjetja, ki pomaga ohranjati konkurenčno prednost. Da zaposleni delujejo konkurenčno, morajo biti ustrezno nagrajeni, zato je ključnega pomena, da se zaposleni na delovnem mestu dobro počutijo, da verjamejo v cilje in vrednote podjetja, ter da se čutijo povezani s podjetjem. Večina slovenskih staršev poleg starševstva opravlja poklicno delo. Slovenski delodajalci se ne zavedajo dovolj pomena aktivnega odnosa do starševstva na delovnem mestu. Ko so soočeni s to problematiko, se odzivi delodajalcev zelo razlikujejo. Diplomska naloga prikazuje stanje na področju dela in družine v Sloveniji. Z raziskovalnim delom sem želela pridobiti boljši vpogled v problemsko situacijo ter ugotoviti, ali se te metode, ki jih je podjetje sprejelo kot družini prijazno podjetje, pokazale kot učinkovite.
Ključne besede: družina, pripadnost zaposlenih, kariera, Certifikat Družini prijazno podjetje.
Objavljeno: 05.08.2011; Ogledov: 2001; Prenosov: 231
.pdf Celotno besedilo (845,75 KB)

4.
VPLIV MATERINSTVA NA POKLICNO ŽIVLJENJE
Irena Rems, 2011, diplomsko delo

Opis: Večina zaposlenih žensk in mater se sooča s problemom, kako učinkovito uskladiti družinsko in poklicno življenje. V diplomski nalogi smo predstavili položaj žensk, predvsem mater, ki se srečujejo s težavami usklajevanja delovnih in družinskih obveznosti. V teoretičnem delu smo se dotaknili natalitete-rojstva otrok na Slovenskem, nosečnosti in varstva pri delu nosečnic. Izdelali smo podroben pregled zakonov in zakonske podlage v Republiki Sloveniji. Obravnavali smo Zakon o starševskem varstvu in družinskih prejemkih, ter Zakon o delovnih razmerjih. Podrobneje smo se osredotočili na usklajevanje dela in družine, kakšna je delitev dela znotraj družine med partnerjema, kakšni so načini zaposlovanja žensk v vlogi matere in kakšna je njihova odsotnost z dela (bolniški absentizem). Diplomska naloga nudi tudi vpogled v pomen pridobitve »Certifikata družini prijazno podjetje«, ter kako vpliva na delo žensk v podjetju. Empirični del zajema raziskavo, katera zajema žensko populacijo. Z njo smo želeli ugotoviti ali starost vpliva na sklenitev delovnega razmerja, je število otrok povezano z nadurnim delom in kakšna je pomoč partnerja pri družinskih opravilih. Skozi diplomsko nalogo smo analizirali probleme v zvezi z usklajevanja poklicnega in osebnega življenja slovenskih mater. Skušali poiskati rešitve in predloge, ki bi prispevali k boljši uskladitvi materinstva in poklicnega življenja.
Ključne besede: Ključne besede: materinstvo, poklicno življenje, zakonodaja, certifikat Družini prijazno podjetje
Objavljeno: 23.08.2011; Ogledov: 1507; Prenosov: 156
.pdf Celotno besedilo (717,22 KB)

5.
IZVAJANJE STANDARDOV KAKOVOSTI V SLOVENIJI
Gregor Mohorko, 2012, diplomsko delo

Opis: Danes je zagotavljanje kakovosti za delovanje vsake organizacije temeljnega pomena, kajti samo kakovost zadovolji želje in povpraševanje odjemalcev. Sistem kakovosti deluje prav le, če so vanj vključeni vsi zaposleni. Odjemalci določajo smernice, po katerih se more organizacije ravnati. Pričakovanja mora organizacija upoštevati in velikokrat preseči, saj je od svojih odjemalcev odvisna. Da bi bilo slednje mogoče, je na voljo veliko različnih standardov kakovosti. Rečemo jim tudi način ali kultura vodenja organizacije. Standardi kakovosti pozitivno vplivajo na veliko področij poslovanja, na primer uspešnost, konkurenčnost, stroške, varovanje okolja in zaposlenih, … V diplomskem seminarju je opisano, kako se je na slovenskih tleh zagotavljala kakovost nekoč in danes, kateri standardi kakovosti so v Sloveniji najbolj razširjeni in kateri so v porastu ter predstavitev le-teh. Opisan je proces pridobivanja in vzdrževanja certifikata v Sloveniji. V delo diplomskega seminarja smo vključili tudi predstavitev treh največjih slovenskih družb za certificiranje.
Ključne besede: kakovost, standard, Slovenija, ISO 9001, ISO 14001, OHSAS 18001, ISO 50001, Certifikat »Družini prijazno podjetje«.
Objavljeno: 12.12.2012; Ogledov: 1037; Prenosov: 354
.pdf Celotno besedilo (629,21 KB)

6.
PREPOZNAVNOST CERTIFIKATA DRUŽINI PRIJAZNO PODJETJE
Sanja Trstenjak, 2013, diplomsko delo

Opis: Delo in družina sta področji v življenju, ki jima vsak posameznik nameni največ časa in pozornosti. Čas, ki ga imamo na voljo je omejen in zato pogosto prihaja do nesorazmerij med časom, ki ga namenimo plačanemu delu in časom, ki ga preživimo z družino. Zaradi demografskih značilnosti delovne sile, ki se zelo hitro spreminjajo, in vse večje intenzifikacije dela, se zaposleni pogosto znajdejo v položaju, ko je usklajevanje poklicnega in družinskega življenja obremenjujoče. To prinese s seboj veliko negativnih posledic za zaposlene, ki se zaradi stresa ne morejo posvetiti delu, posledice pa občutijo tudi podjetja v obliki fluktuacije in zmanjšanja učinkovitosti in storilnosti zaposlenih. V diplomski nalogi smo se zato posvetili raziskovanju omenjene problematike in predstavitvi projekta Družini prijazno podjetje, ki ponuja rešitev, saj omogoča, da so zaposleni lahko ustvarjalni na delovnem mestu, hkrati pa so dejavni tudi v zasebnem življenju. Raziskava je pokazala, da delovnik pogosto presega osem ur na dan, usklajevanje obeh področij življenja pa večina anketirancev ocenjuje kot obremenjujoče. Kot razbremenilni element se je izkazal ukrep fleksibilen delovni čas, ki so ga najpogosteje označili za element družini prijaznega zaposlovanja. Zaposleni poznajo certifikat Družini prijazno podjetje, vendar smo bili presenečeni, ker večina ni prepoznala njegovih glavnih idej. Ugotovili smo, da je komuniciranje predvsem v notranjem okolju organizacije slabo, saj si večina anketiranih želi več informacij o certifikatu. Zaključili smo, da tržno komuniciranje organizacij igra pomembno vlogo pri prepoznavnosti certifikata in njegovih idej.
Ključne besede: certifikat Družini prijazno podjetje, usklajevanje družinskega in poklicnega življenja, družini prijazna politika, družbena odgovornost podjetij, tržno komuniciranje.
Objavljeno: 03.07.2013; Ogledov: 1125; Prenosov: 288
.pdf Celotno besedilo (1,55 MB)

7.
Certifikat “Družini prijazno podjetje” v družbi Elektro Primorska d. d.
Tina Černe, 2016, diplomsko delo/naloga

Opis: Družina in zaposlitev, pomembna dejavnika v življenju vsakega posameznika. Ustvariti si družino, to je nekaj, kar nas osrečuje. Imeti službo, to so verjetno sanje mnogih. Uskladitev zasebnega in poklicnega življenja sta odvisna predvsem od nas samih in od podjetij oz. organizacij, v katerih smo zaposleni. Podjetja in organizacije se v vedno večji meri zavedajo svoje družbene odgovornosti, vpliva ter informacij, ki jih s svojim poslovanjem sporočajo svojim zaposlenim ter ostalim partnerjem. Zavedajo se, da za njihovo uspešnostjo stojijo zaposleni, ki so vključeni v delovnem procesu. Za uspešen razvoj in rast podjetja je bistvenega pomena zadovoljstvo, motivacija in pripadnost zaposlenih. Med dejavniki za zadovoljstvo zaposlenih in pozitivne delovne klime je tudi pridobitev certifikata »Družini prijazno podjetje«. Pridobitev tega certifikata zagotavlja kratkoročne in dolgoročne pozitivne učinke usklajevanja poklicnega in zasebnega življenja zaposlenih, ki koristijo tudi podjetju. V diplomski nalogi smo opisali certifikat Družini prijazno podjetje in predstavili družbo Elektro Primorska d.d., pridobitev tega certifikata v družbi ter opisali ukrepe in njihovo uporabo s strani zaposlenih. Zastavili smo dve hipotezi. Na podlagi anketiranja med zaposlenimi smo preverjali njihovo veljavnost ter proučili, kako so zaposleni sprejeli prednosti in priložnosti, ki jih ponuja pridobljeni certifikat.
Ključne besede: družina, družba Elektro Primorska d.d., certifikat »Družini prijazno podjetje«, zadovoljstvo zaposlenih, usklajevanje poklicnega in zasebnega življenja
Objavljeno: 04.07.2016; Ogledov: 597; Prenosov: 63
.pdf Celotno besedilo (1,21 MB)

8.
USKLAJEVANJE POKLICNEGA IN DRUŽINSKEGA ŽIVLJENJA ZAPOSLENIH V SPLOŠNI BOLNIŠNICI NOVO MESTO
Mateja Šimec, 2016, diplomsko delo/naloga

Opis: Diplomsko delo z naslovom Usklajevanje poklicnega in družinskega življenja zaposlenih v Splošni bolnišnici Novo mesto sestavljata dva dela. Prvi del je teoretični, v katerem smo predstavili družinsko in poklicno življenje, zadovoljstvo zaposlenih in usklajevanje družinskega in poklicnega življenja. V nadaljevanju smo predstavili projekt Družini prijazno podjetje, katerega del je tudi Splošna bolnišnica Novo mesto (SBNM) ter certifikat Družini prijazno podjetje (DPP). Drugi del naloge je empirični, kjer smo predstavili rezultate raziskave, ki smo jo opravili med zaposlenimi v SBNM, da bi ugotovili, kako zaposleni v SBNM usklajujejo družinsko in poklicno življenje, kakšni so odzivi zaposlenih na izvajanje ukrepov za lažje usklajevanje družinskega in poklicnega življenja v sklopu certifikata DPP in koliko ti ukrepi dejansko pripomorejo k lažjemu usklajevanju družinskega in poklicnega življenja zaposlenih v povezavi z zadovoljstvom zaposlenih. Ugotovili smo, da skoraj polovica anketiranih zaposlenih porabi za neplačano delo več kot 17 ur/teden, kar predstavlja zelo velik delež »prostega« časa glede na način dela v bolnišnici. Večino anketiranih zaposlenih usklajevanje delovnih in družinskih (zasebnih) obveznosti obremenjuje. Z usklajevanjem pa so najbolj obremenjene mame, stare do 40 let, z enim ali več otrokom, starim do 11 let. Rezultati so pokazali, da je »Izboljšati komuniciranje med podrejenimi in nadrejenimi o željah zaposlenih« tisti predlagani ukrep, ki bi po mnenju večine vprašanih najbolj pripomogel k lažjemu usklajevanju dela in družinskih (zasebnih) obveznosti. Z raziskavo smo tudi ugotovili, da je po mnenju anketiranih zaposlenih ukrep »Filozofija/načela vodenja (naklonjenost družini)« tisti od ponujenih ukrepov, ki se v bolnišnici izvajajo, ki je najbolj ustrezen in od katerega imajo zaposleni največ koristi pri usklajevanju dela in družine.
Ključne besede: družinsko življenje, poklicno življenje, zadovoljstvo zaposlenih, usklajevanje družinskega in poklicnega življenja, certifikat Družini prijazno podjetje
Objavljeno: 13.10.2016; Ogledov: 808; Prenosov: 159
.pdf Celotno besedilo (620,49 KB)

9.
ŽENSKE MED DRUŽINO IN KARIERO
Neža Plestenjak, 2016, diplomsko delo/naloga

Opis: Sodobni čas nenehnih in velikih sprememb prinaša tudi spremembe tradicionalne vloge, ki je v družbi pripadala ženski. Pomen žensk se sicer povečuje, zdi pa se, da se povečujejo tudi bremena, ki jim jih prinaša potreba po uskladitvi dela doma in v službi. Pričujoča diplomska naloga se ukvarja s problematiko zaposlovanja žensk in z usklajevanjem družinskih in službenih obveznosti. V teoretičnem delu smo predstavili zgodovino zaposlovanja žensk in kdaj se je začela njihova dvojna obremenjenost, kakšen vpliv ima materinstvo na kariero in na položaj žensk na trgu dela. V nadaljevanju smo se osredotočili še na različne oblike pomoči države in delodajalcev in predstavili, kako zaznavamo dvojno obremenjenost žensk v Sloveniji. Namen diplomskega dela je bil predstaviti dejavnike, ki vplivajo na odločitev za materinstvo in na kasnejše usklajevanje kariere in družine, in jih preveriti tudi v empiričnem delu naloge. V izhodišču smo postavili več raziskovalnih vprašanj, ki smo jih z analizo podatkov, zbranih z anketnim vprašalnikom, poskusili potrditi oziroma ovreči. Tako smo poskušali poiskati mogoče rešitve, ki bi prispevale k razbremenitvi žensk.
Ključne besede: Materinstvo, družinsko življenje, zaposlitev, usklajevanje, certifikat »družini prijazno podjetje«.
Objavljeno: 10.11.2016; Ogledov: 339; Prenosov: 69
.pdf Celotno besedilo (1,33 MB)

10.
Kako certifikat družini prijazno podjetje vpliva na organizacijo delovanja podjetja
Tjaša Gerečnik, 2017, diplomsko delo

Opis: Usklajevanje poklicnega in družinskega življenja postaja eden izmed zelo pomembnih dejavnikov iskalcev zaposlitve pri izbiri primernega delodajalca. Podjetja lahko za pozitivno podobo na trgu veliko naredijo tudi sama in zaposlenim omogočijo bonitete, ki zagotavljajo lažje usklajevanje poklicnega in zasebnega življenja. Eden izmed načinov, ki omogoča doseganje zgoraj navedenega cilja, je vpeljava certifikata Družini prijazno podjetje v vsakdanje poslovanje podjetja. Z implementacijo certifikata podjetje izkazuje naklonjenost zaposlenim in jim omogoča večjo prilagodljivost pri delu in družini. Izvajanje družini prijaznih ukrepov pa lahko prinaša tudi druge pozitivne posledice: zmanjšanje stresa na delovnem mestu, manjša odsotnost z delovnega mesta, večji motivacija in ustvarjalnost, navsezadnje pa tudi večje zaupanje podjetju. Da je tema o usklajevanju poklicnega in zasebnega življenja vedno pomembnejša, na letni ravni nakazuje tudi naraščajoče število podjetij, ki se odločajo za uvajanje certifikata Družini prijazno podjetje. V diplomskem delu smo se tako odločili predstaviti pojem certifikat Družini prijazno podjetje, postopek pridobitve in dve izmed slovenskih podjetij, ki uspešno izvajata ukrepe, navedene v omenjenem certifikatu, to sta Mlekarna Celeia in Slovenska turistična organizacija. Želja diplomske naloge je bila raziskati, ali prihaja do razlik pri izvajanju družini prijaznih ukrepov v podjetjih s certifikatom Družini prijazno podjetje in med podjetji, ki se za implementacijo certifikata niso odločila. V ta namen smo v raziskavo vključili tudi dve slovenski podjetji, ki se za implementacijo nista odločili. Pivovarna Laško Union in Kompas certifikata uradno nista pridobila, a kljub temu izvajata številne družini prijazne ukrepe. Podjetja smo v raziskavi med seboj primerjali glede na tri kriterije – število vpeljanih ukrepov v posameznem podjetju, področja uvajanja ukrepov in primerjava uvedenih ukrepov med proizvodnimi in storitvenimi družini prijaznimi podjetji – in tako prišli do razultatov, ki zajemajo več vidikov. Rezultati raziskave v diplomski nalogi so pokazali, da število podjetij, ki so se odločila za vpeljavo certifikata Družini prijazno podjetje, v Sloveniji narašča. Prav tako smo ugotovili, da izvajanje družini prijaznih ukrepov prinaša številne pozitivne posledice, ki se odražajo na pozitivni klimi v podjetju in zadovoljstvu zaposlenih. Zanimivo dejstvo pa predstavlja tudi ugotovitev, da ne prihaja do večjih razlik pri izvajanju družini prijaznih ukrepov med podjetji v diplomski nalogi, ki imajo certifikat Družini prijazno podjetje, in tistimi, ki se za implementacijo certifikata niso odločila.
Ključne besede: družini prijazno poslovanje, certifikat Družini prijazno podjetje, Mlekarna Celeia, Slovenska turistična organizacija, Pivovarna Laško Union, Kompas.
Objavljeno: 30.08.2018; Ogledov: 92; Prenosov: 22
.pdf Celotno besedilo (464,73 KB)

Iskanje izvedeno v 0.22 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici