| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 12
Na začetekNa prejšnjo stran12Na naslednjo stranNa konec
1.
ANALIZA DEJAVNIKOV, KI SO VPLIVALI NA VOJNO FOTOGRAFIJO
Helena Maver, 2011, diplomsko delo

Opis: Vojna fotografija je področje, na spremembe katerega so vplivali številni dejavniki. Najpomembnejši med njimi so razvoj fotografske opreme, razvoj tiska in možnost reprodukcije fotografij v tiskanih medijih ter posledično posredovanje vojnih fotografij širši množici, socialno in kulturno ozadje ter stopnja cenzure in nadzora nad objavo vojnih fotografij in njihovo vsebino v času posnetja določene vojne fotografije. Ti dejavniki so se spreminjali iz vojne v vojno, vedno pa so soodvisno in sočasno vplivali na vojno fotografijo. Vojni fotografi so se tako spopadali z mnogimi omejitvami, ki so jih morali upoštevati pri svojem delu in ki so vplivali na končni videz ter vsebino posnetih fotografij.
Ključne besede: vojna fotografija, fotografska oprema, fotografsko novinarstvo, tiskani mediji, cenzura, javno mnenje
Objavljeno: 12.04.2011; Ogledov: 11002; Prenosov: 236
.pdf Celotno besedilo (2,50 MB)

2.
(SAMO)CENZURA V PREVODIH ROMANA KOČA STRICA TOMA
Tina Dolinar, 2011, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo proučuje (samo)cenzuro v slovenskih prevodih romana Koča strica Toma pisateljice Harriet Beecher Stowe. Pojma »cenzura« in »samocenzura« sta podrobno opredeljena, s poudarkom na (samo)cenzuri pri prevajanu. Poleg obstoječih slovenskih prevodov je predstavljen tudi sam roman in njegov pomen, vključno z razlogi za njegov nastanek. V osrednjo obravnavo sta zajeta prirejena prevoda angleškega izvirnika, bolj točno slovenski priredbi iz let 1934 in 1954. Ker sta bili oblikovani kot deli mladinske književnosti, je posebno poglavje posvečeno tudi temu vidiku ustvarjanja. Izvirno besedilo je bilo potrebno skrajšati in prirediti, da je ustrezalo mlajši ciljni publiki. Posledično je to pomenilo izpust in povezovanje poglavij ter posploševanje besedišča. Nadalje se delo osredotoča na družbenopolitično (samo)cenzuro v slovenskem prevodu iz leta 1954. Dokazovanje samocenzure določenih zgodovinskih dejstev in religioznih elementov v zgodbi temelji na primerjavi omenjenega prevoda z izvirnim besedilom in slovensko različico iz leta 1934, ob upoštevanju specifičnih družbenih, političnih, kulturnih in ideoloških okoliščin. Samocenzura je bila ugotovljena tako v obliki izpustov religiozno obarvanih in družbenopolitično spornih delov zgodbe kot tudi na mikrostrukturni ravni. Ker takšen »socialistično« okrnjen prevod in priredbo tega velikega protisužnjelastniškega romana beremo še danes, je skrajni čas za nov prevod, pa naj bo ta še vedno v prirejeni obliki za otroke in mladino ali integralni prevod, ki ga bodo v današnji svobodni Sloveniji radi brali stari in mladi.
Ključne besede: prevod, priredba, mladinska književnost, izpust, družbenopolitična cenzura in samocenzura, ideologija, religija, socializem.
Objavljeno: 18.11.2011; Ogledov: 2323; Prenosov: 186
.pdf Celotno besedilo (730,65 KB)

3.
ANALIZA MEDIJSKIH VSEBIN NA KUBI V ČASU FIDELA CASTRA IN PO NJEGOVEM ODSTOPU
Primož Ademovič, 2013, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu smo se posvetili republiki Kubi in njenima voditeljema Fidelu in Raulu Castro. Kuba je socialistična država, v kateri ima vso oblast Komunistična partija Kube. Ljudje živijo v splošnem pomanjkanju, a predvsem tista starejša »Castrova« generacija, še ima upanje, da se bo stanje v državi izboljšalo, medtem, ko mlajša generacija utopično gleda na izboljšanje razmer. Področje, na katerega smo se osredotočili, so mediji in analiza medijskih vsebin na Kubi. Primerjali smo stopnjo cenzure na Kubi v času obeh vladarjev Castro ter, kakšen vpliv ima državna oblast na medije. Na kratko smo proučili vladavino obeh karizmatičnih revolucionarnih voditeljev ter predstavili Raulove pomembnejše reforme. Raziskava temelji na proučevanju knjig in revij, predvsem pa na osnovi številnih informacij in podatkov, ki jih najdemo na spletu v obliki člankov in blogov.
Ključne besede: mediji, cenzura, Castro, Kuba
Objavljeno: 20.09.2013; Ogledov: 1086; Prenosov: 85
.pdf Celotno besedilo (1,52 MB)

4.
TEHNIKE ZA BLOKADO INTERNETNIH VSEBIN
Diana Petković, 2014, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu so predstavljene tehnike blokiranja internetnih vsebin oziroma cenzura le-teh. Raziskana je problematika in dejanski vzroki za blokade spletnih vsebin, posledično pa je pozornost posvečena državam, kjer se prebivalci konstantno spopadajo s spletno cenzuro ter s težavo dostopajo do želenih informacij. Predstavljeni so tudi načini izvajanja spletne cenzure. Ker je danes dostopnih že ogromno različnih orodij in metod, ki nudijo izogibanje cenzuri, so opisno predstavljene tiste tehnike, metode ali orodja, ki nudijo zanesljive rezultate ob preprosti uporabniški izkušnji. Glavni namen teh je dostop do vsebin, ki so na takšen ali drugačen način nedostopne posameznim ciljnim skupinam uporabnikov.
Ključne besede: cenzura, anti-cenzura, cenzurne tehnike, anti-cenzurne tehnike, internetne vsebine.
Objavljeno: 06.03.2015; Ogledov: 500; Prenosov: 75
.pdf Celotno besedilo (2,78 MB)

5.
SEKS IN ŽENSKE V DELIH CHARLESA BUKOWSKEGA IN HENRYJA MILLERJA
Dijana Žabkar, 2015, diplomsko delo

Opis: Diplomska naloga z naslovom Seks in ženske v delih Charlesa Bukowskega in Henryja Millerja prikazuje področje ameriške proze v času začetka prebujanja seksualne revolucije, ki je povzročila tudi željo po svobodi izražanja v literarnih delih. Namen diplomskega dela je bil raziskati izbrana dela obeh avtorjev, v katerih se odražajo avtobiografski vidiki erotike in razmerij s številnimi ženskami. Analizo sem podprla s temeljnimi koncepti seksualnosti, erotike in spolnih praks. S pomočjo preučevanja življenj obeh avtorjev in obravnave izbranih del sem odprla tudi vprašanje o žanrski uvrščenosti romanov, ki so bili pogosto označeni za erotične, obscene in pornografske. Kljub številnim obtožbam se je izkazalo, da romanom omenjene oznake pripadajo le delno, zgolj zaradi pristnega slikanja resničnosti, katere del sta bila tudi avtorja. Temeljita motivno-tematska analiza del obeh avtorjev je pokazala stvarno prikazovanje vsakdanjega življenja, ki je bilo v nasprotju s takratnimi načeli družbe. Izkazalo se je, da so osebne izkušnje avtorjev močno vplivale na izoblikovanje nazorov do spolnosti, ki so se odražali v njunih delih. Prav tako so ženski liki v izbranih delih predstavljali resnične osebe iz življenj obeh avtorjev, v odnosu do moških likov pa so bili prikazani inferiorno.
Ključne besede: Charles Bukowski, Henry Miller, seks, erotika, ženski liki, cenzura.
Objavljeno: 24.08.2016; Ogledov: 893; Prenosov: 75
.pdf Celotno besedilo (721,81 KB)

6.
Medijska fenomenologija
Boris Vezjak, 2009, samostojni znanstveni sestavek ali poglavje v monografski publikaciji

Ključne besede: mediji, cenzura, novinarstvo, resnica, novinarska etika
Objavljeno: 10.07.2015; Ogledov: 593; Prenosov: 29
URL Povezava na celotno besedilo

7.
Novinarske tehnike poročanja o dolgovih mariborske nadškofije
Boris Vezjak, 2012, samostojni strokovni sestavek ali poglavje v monografski publikaciji

Ključne besede: mediji, cenzura, pristranost, novinarstvo
Objavljeno: 10.07.2015; Ogledov: 663; Prenosov: 18
URL Povezava na celotno besedilo

8.
ČASNIŠKA PROPAGANDA VELIKE VOJNE S POUDARKOM NA SOŠKEM BOJIŠČU
Aleš Pipan, 2015, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu je predstavljena Slovencem namenjena propaganda iz obdobja prve svetovne vojne, ki se je pojavljala v časnikih Slovenec, Slovenski narod, Ilustrirani glasnik in Tedenske slike. Njihova vsebina je bila statistično analizirana glede na poreklo člankov, zamik pri objavi ter prisotnost cenzure, s čimer so bile ugotovljene osnovne propagandne značilnosti slovenskih pisnih medijev v obdobju soške fronte. Podrobneje so predstavljene posamezne propagandne teme in motivi, ki so bili značilni za slovenski tisk med 23. majem 1915 in 24. oktobrom 1917 ter za dogajanje na območju med Gradežem in Rombonom, kakor tudi za t. i. območje vojske na bojnem polju (Armee im Felde), tj. neposredno frontno zaledje pod vojaško upravo. Motivi so analizirani glede na notranje- in zunanjepolitične razmere, v katerih so se pojavljali, ter na namen, s katerim so bili uporabljeni. Med njimi so poudarjeni tisti, h katerim so se pogosteje zatekali slovenski avtorji. Ker se pri obravnavi I. svetovne vojne običajno omenja antantna propaganda, so ugotovitve pregleda primerjane z značilnostmi antantne propagande in s propagandnimi načeli, ki so se na podlagi slednje razvila po vojni.
Ključne besede: Slovenci, prva svetovna vojna, propaganda, cenzura, soška fronta, Slovenec, Slovenski narod, Tedenske slike, Ilustrirani glasnik, centralne sile, Kraljevina Italija, Avstro-Ogrska.
Objavljeno: 08.01.2016; Ogledov: 1060; Prenosov: 156
.pdf Celotno besedilo (2,48 MB)

9.
Zaščita in anonimizacija spletnega komuniciranja
Uroš Peršolja, 2016, diplomsko delo

Opis: Diplomska naloga je sestavljena iz teoretičnega in empiričnega dela. Teoretični del obsega pregled metod sledenja in prestrezanja komunikacij na svetovnem spletu ter storitve in orodja za zaščito pred takšnim početjem, kot tudi za obhajanje mehanizmov cenzure. V empiričnem delu so na primeru novinarskega poročanja in zadnje čase vse bolj pogostega aktivističnega vnašanja informacij zaupnega značaja v kanale javnih občil, analizirane možnosti za praktično uporabo opisanih metod in postopkov in na konkretnih primerih predstavljene možne rešitve za prikritje identitete poročevalca ter tajnost prenosa informacij. Namen diplomskega dela je predstaviti metode, ki se uporabljajo za sledenje in razkritje identitete spletnih uporabnikov, za prestrezanje in cenzuro informacij, ter ponuditi konkretne rešitve za zaščito identitete in komunikacij.
Ključne besede: nadzor, anonimizacija, cenzura, svoboda govora
Objavljeno: 05.07.2016; Ogledov: 354; Prenosov: 55
.pdf Celotno besedilo (4,75 MB)

10.
PROBLEM PORNOGRAFIJE V MEDIJIH
Barbara Potušek, 2016, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu je obravnavana pornografija in njen pojav v medijih. Namen diplomskega dela je predstaviti problematiko pornografije, ki jo je kot obsežno in zapleteno kategorijo zelo težko opredeliti, saj se je njen pomen skozi zgodovino nenehno spreminjal. V pričujočem delu so predstavljeni poskusi definiranja pornografije in problematika, s katero se ukvarjajo številni avtorji. Zgodovina pornografije zajema vse od prvotnih primerov pornografskega ustvarjanja do pojava sodobne pornografske industrije. Obravnavana sta vidika rabe in pomena pornografije za posameznike in posameznice. Predstavljeni so učinki pornografije in njene posledice za družbo, posameznike in posameznice, in znanstvene raziskave, ki so te posledice in učinke ugotavljale. Opisani so argumenti za in proti prepovedi pornografije. V nadaljevanju so obravnavane razprave o seksualnosti skozi čas in vpliv seksualne revolucije na posameznike, predvsem na žensko seksualnost. V zaključku sta predstavljena seksualnost v različnih medijih (književnosti, umetnosti, oglaševanju, magazinih in filmski ter glasbeni industrij) in medijski seks ter njegova podobnost s pornografijo.
Ključne besede: pornografija, seksualnost, seksualnost v medijih, cenzura.
Objavljeno: 19.07.2016; Ogledov: 524; Prenosov: 126
.pdf Celotno besedilo (868,06 KB)

Iskanje izvedeno v 0.21 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici