| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 21
Na začetekNa prejšnjo stran123Na naslednjo stranNa konec
1.
Raziskava divergence manifestacij korupcije zdravstvenega sistema v Sloveniji z vidika centralizacije proti decentralizaciji : diplomsko delo visokošolskega študijskega programa Informacijska varnost
Paskal Zupan, 2025, diplomsko delo

Opis: To diplomsko delo prispeva k dosedanji znanstveni literaturi o vplivu centralizacije in decentralizacije na koruptivna tveganja, z primerjavo zdravstvenega sistema Slovenije na strukturni ravni, z zdravstvom Avstrije in Švice. Različnim dimenzijam decentralizacije v praksi (Freille, Haque in Kneller, 2007), predstavimo pravokotni pojav (de)koncentracije (Haček, 2001), za preglednejše orodje pri lociranju koruptivnih tveganj. Decentralizacija se ponovno izkaže za bolj kompleksno kot avtomatski spust koruptivnih aktivnosti. Aplikacija zgornjega orodja, na dosedanjo literaturo o korupciji v slovenskem zdravstvu (Slak, Loknar, Behram in Dobovšek, 2023), nam prikaže mračno sliko, s katero potrdimo, da nepopolna decentralizacija, ki izpusti ključno fiskalno dimenzijo, le oslabi elemente unitarne ureditve, ki so po naravi le te, bolj odporni korupciji (Freille, Haque in Kneller, 2007). Centralizacija namreč ni vedno le objektivno zlo, zato naj rušenje hierarhij nikoli ni odločeno z lahkim srcem. Naša glavna kontribucija boju proti korupciji, pa je pregledna komparativna analiza, ki obsega vse tri države, razločene na organe njihovega zdravstvenega sistema, z ogledom na stopnjo centralizacije vseh (prirejeno po Bachner, Bobek, Habimana, Ladurner, Lepuschütz, Ostermann in Winkelmann, 2018). Transparenca namreč preostaja primarno orodje pri izkoreninjanju koruptivnih akterjev, kar je kritičnega pomena, ko obravnavamo kritično infrastrukturo.
Ključne besede: zdravstveni sistem, centralizacija, decentralizacija, diplomske naloge
Objavljeno v DKUM: 13.11.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 3
.pdf Celotno besedilo (751,50 KB)

2.
Uvajanje sistema za celovito upravljanje označevanja izdelkov v tehnološkem podjetju
Iztok Javornik, 2025, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo predstavlja potek implementacije programske rešitve centralnega sistema za upravljanje označevanja v tehnološkem podjetju. V teoretičnem delu je predstavljen sistem za upravljanje označevanja NiceLabel Label Management System Enterprise. V tem delu so razložene tudi osnove poslovnih informacijskih sistemov, ki bodo ta sistem uporabljale in se z njim povezovale. Predstavljena je tudi potrebna IT infrastruktura, ki je predpogoj za namestitev in delovanje rešitve. V praktičnem delu je predstavljen sam postopek implementacije, od namestitve virtualnega strežnika in baze podatkov do namestitve sistema NiceLabel ter konfiguracija in potrebne prilagoditve. Rezultat diplomskega dela je delujoč sistem za celovito upravljanje označevanja na način, ki bo nadomestil trenutni sistem upravljanja etiket, zadostil vsem dodatnim poslovnim zahtevam podjetja in omogočal nadaljnje širjenje in integracije s sistemi.
Ključne besede: sistem, etikete, integracija, upravljanje, centralizacija
Objavljeno v DKUM: 09.09.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 6
.pdf Celotno besedilo (1,93 MB)

3.
Uporaba sistema Farm Manager za poslovno odločanje na kmetijah
Blaž Tement, 2024, diplomsko delo

Opis: Program Farm Manager je spletno orodje, ki se osredotoča na optimizacijo kmetijske proizvodnje v Sloveniji in omogoča kmetom boljše načrtovanje, optimizacijo proizvodnih procesov in enostavnejše upravljanje kmetijskih gospodarstev s centralizacijo ključnih podatkov. Cilj naloge je raziskati uporabo programa, identificirati njegove pomanjkljivosti in predlagati možne izboljšave. S SWOT analizo smo preučili prednosti, slabosti, priložnosti in nevarnosti sistema. Program izstopa zaradi tehnične naprednosti, vsestranskosti in podpore kmetijskim svetovalcem. Vključuje podatkovno podprto odločanje, kar povečuje konkurenčnost kmetij. Uvedba programa na srednje veliki poljedelski kmetiji s pridelavo ekološke pire je pokazala, da program omogoča natančno spremljanje finančnih kazalnikov in izboljšanje produktivnosti. Ekološka pridelava pire, ki vključuje predelavo v izdelke, kot so pirina polnozrnata moka, povečuje dodano vrednost pridelka in ciljne skupine kupcev. Raziskava poudarja pomen tehnoloških inovacij za trajnostno kmetijstvo in zmanjšanje negativnega vpliva na okolje. Pričakujemo nadaljnjo rast digitalizacije v kmetijstvu, kar bo kmetom omogočilo izboljšano upravljanje njihovih gospodarstev in prilagajanje sodobnim izzivom. Ugotavljam, da je Farm Manager ključno orodje za digitalizacijo kmetijstva, saj omogoča optimizacijo proizvodnje, centralizacijo podatkov in s tem povečuje konkurenčnost kmetijskih gospodarstev. Predvidevam, da bo program Farm Manager v prihodnosti postal nepogrešljiv del kmetijskega sektorja, saj bo z nadaljnjim razvojem digitalnih tehnologij še bolj učinkovito podpiral kmete pri optimizaciji njihovih proizvodnih procesov in upravljanju virov.
Ključne besede: Farm Manager, optimizacija kmetijske proizvodnje, digitalizacija kmetijstva, centralizacija podatkov, konkurenčnost kmetij.
Objavljeno v DKUM: 10.10.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 53
.pdf Celotno besedilo (1,82 MB)

4.
Ustavni pomen tržne zakonodaje EU
Janja Hojnik, 2014, izvirni znanstveni članek

Opis: Na tržnem področju, ki velja za temelj evropske integracije, države članice že zelo težko ohranjajo status subjekta, ki je pristojen sprejemati ekonomsko- politične odločitve, in tako vse bolj izgubljajo svojo vlogo pri urejanju tržnih vprašanj. Avtorica izpostavlja, da je razmejevanje med negativno in pozitivno integracijo ter njuna preslikava na decentralistični oz. centralistični pristop k notranjemu trgu zgolj načelne teoretične narave. Kot to potrjuje sodna praksa Sodišča EU, lahko namreč tudi na temelju negativne integracije države članice izgubijo obsežen obseg avtonomije. Po drugi strani pa harmonizacija kot protagonist pozitivne integracije nujno ne izključuje pristojnosti držav članic na področju trga. Avtorica ugotavlja, da je trg EU vse bolj intenzivno urejen s strani centralnih oblasti. Vendar pa pri tem ne gre za preprosto reregulacijo – prenos urejanja z nacionalne ravni na raven EU, ampak gre za zmes državnega in unijskega urejanja. Sodobne tehnike urejanja, katerih cilj je kombinirati prednosti centralizacije z ohranjanjem lokalne avtonomije – minimalna harmonizacija, nov pristop in odprta metoda usklajevanja – predstavljajo mešanico centraliziranega in decentraliziranega urejanja trga, pri čemer vključujejo široko skupino akterjev, tako iz javnega kot tudi zasebnega sektorja.
Ključne besede: notranji trg EU, centralizacija, decentralizacija, negativna integracija, pozitivna integracija, harmonizacija
Objavljeno v DKUM: 02.08.2018; Ogledov: 917; Prenosov: 88
.pdf Celotno besedilo (385,41 KB)

5.
Pomoč pri uvajanju standarda kakovosti iso 9001 v podjetje
Klavdija Gerdovič, 2017, diplomsko delo/naloga

Opis: V diplomskem delu obravnavamo problem centralizacije, ažurnosti podatkov in dostop do podatkov iz oddaljenih mest pri uvajanju standarda kakovosti ISO 9001 v podjetje Loteks, d. o. o. Za podjetje bomo poiskali rešitev za ta problem, tako, da se bomo najprej seznanili s poslovanjem, ga predstavili in nato izvedli anketiranje zaposlenih, ki nam bo dalo uvid v stanje ter pripomoglo k iskanju rešitve. Današnje poslovanje podjetij zahteva hitre, racionalne rešitve, zato se bomo osredotočili na iskanje programske opreme, ki lahko reši problem centralizacije, ažurnosti podatkov in dostopa do podatkov iz več oddaljenih mest pri uvajanju standarda kakovosti. Podjetju Loteks, d. o. o., je najbolj pomembno zadovoljstvo kupcev, ki je tudi glavni razlog za uvajanje standarda kakovosti.
Ključne besede: Centralizacija podatkov, ažurnost podatkov, dostopanje do podatkov iz oddaljenih mest, zadovoljstvo kupcev
Objavljeno v DKUM: 04.06.2018; Ogledov: 891; Prenosov: 149
.pdf Celotno besedilo (2,08 MB)

6.
CENTRALIZACIJA JAVNEGA NAROČANJA V REPUBLIKI SLOVENIJI
Sabina Rajgelj, 2016, diplomsko delo

Opis: Javna naročila so javni izdatki s katerimi država zadovoljuje javne potrebe. V splošnem, predstavljajo javna naročila blago, storitve in gradnje. V Republiki Sloveniji se nameni za njih skoraj polovico državnega proračuna in je zato pomembno za kaj se ta sredstva porabijo in na kakšen način. Recesija preteklih let je države članice EU še dodatno spodbudila k racionalni porabi javnih sredstev. Eden izmed načinov racionalizacije javne porabe je centralizacija javnega naročanja. Centralizacija javnega naročanja pomeni, da se ustanovi oz. določi osrednji nabavni organ, ki na podlagi ugotovljenih potreb javnih naročnikov izvede postopke javnega naročanja. Na ta način se zmanjša število istovrstnih postopkov javnega naročanja, stroški postopkov, izboljša se organizacija delovnih procesov; najbolj pomemben učinek je zagotovo ta, da se zaradi združevanja naročil, ki pomeni povečano povpraševanje, doseže boljša pozicija pri pogajanjih s ponudniki, kar vpliva na ceno predmeta javnega naročila. Centralizacijo javnega naročanja predvideva tudi Direktiva 2014/24/EU. Republika Slovenija jo je kot članica EU morala implementirati v svoj pravni red do 1. aprila 2016. To je storila s sprejetjem Zakona o javnem naročanju (ZJN-3).
Ključne besede: javna naročila, javni naročniki, postopki javnih naročil, centralizacija javnega naročanja, ZJN-2, ZJNVETPS, ZJN-3, Direktiva 2014/24/EU
Objavljeno v DKUM: 20.09.2016; Ogledov: 1907; Prenosov: 164
.pdf Celotno besedilo (468,60 KB)

7.
Centralizacija upravnih sistemov na lokalni ravni
Denis Hardi, 2016, diplomsko delo

Opis: Upravni sistem na lokalni ravni se sooča z raznimi problemi. Nepovezanost sistema upravnih enot in razpršenost občin vodi do prevelikih stroškov. Poleg finančnih težav se izpostavlja tudi neučinkovitost opravljanja nalog. Spremembe so tako postale nujne. Skupne občinske uprave so se pokazale kot dobra rešitev. Poleg dviga stroškovne učinkovitosti se lahko poudari večja kakovost opravljanja nalog. Medobčinsko sodelovanje se bo razvijalo še naprej in obeta se preraščanje skupnih občinskih uprav v interesne zveze občin. Pričakuje se, da bodo interesne zveze na medobčinski ravni združile opravljanje državnih in občinskih nalog. To prinaša ukinitev dvotirnega upravnega sistema, ki v Sloveniji velja že več kot dvajset let. Poslej se bodo določene državne in občinske pristojnosti opravljale skupno. Spremembe se obetajo tudi na področju državne uprave. Upravne enote se bodo prenovile in uvedli se bodo upravni okraji. V okrajih se bodo združile storitve različnih organov(centra za socialno delo, geodetske uprave). Oblikovali se bodo upravni centri in nekatere naloge bo možno opraviti le še na sedežu okraja. Na področju lokalne samouprave se med drugim obeta vzpostavljanje mehanizmov za bodoče združevanje občin. Kot alternativa združevanju se pojavlja medobčinsko sodelovanje. V diplomskem delu sem predstavil problematiko lokalne uprave, način reševanja teh problemov in posledico. Posledica združevanja in skupnega opravljanja nalog je centralizacija upravnih sistemov na lokalni ravni.
Ključne besede: Upravni sistem na lokalni ravni, medobčinsko sodelovanje, interesne zveze občin, državne pristojnosti, občinske pristojnosti, ukinitev dvotirnega upravnega sistema, upravni okraji, združevanje občin, centralizacija.
Objavljeno v DKUM: 19.09.2016; Ogledov: 1522; Prenosov: 164
.pdf Celotno besedilo (1,15 MB)

8.
ORGANIZACIJSKI VIDIK CENTRALIZACIJE JAVNEGA NAROČANJA
Zlata Jerman, 2016, magistrsko delo

Opis: Centralizacija javnega naročanja postaja trend po svetu in v Evropi v zadnjih letih, ki je narastel tudi zaradi gospodarske in finančne krize. Oblasti centralizacijo prepoznavajo kot sredstvo za zniževanje javne porabe in hkrati kot sredstvo za večjo učinkovitost in uspešnost javnega naročanja. Naloga obravnava institut centralizacije javnega naročanja z organizacijskega vidika, pri čemer proučuje njen koncept s teoretičnega vidika in analizira njene prednosti in slabosti. Predstavljena so izhodišča v zadnjih evropskih direktivah 2014/24/EU in 2014/25/EU, ki podrobneje urejata posamezna vprašanja v zvezi z že uveljavljenimi tehnikami centraliziranega naročanja v praksi držav članic preko centralnih nabavnih organov, priložnostnega skupnega javnega naročanja in čezmejnega skupnega javnega naročanja. Direktivi ne določata organizacijskih oblik centralizacije, temveč so te prepuščene nacionalnim ureditvam in praksi držav članic. Potekajo preko različnih oblik sodelovanja med naročniki (javno-javnih partnerstev), ki jih lahko razdelimo glede na podlage za nastanek sodelovanja (pogodbene in statusne) ter glede na tipe vključenih naročnikov (horizontalno, vertikalno in kombinirano sodelovanje). Optimalni model centralizacije ne obstaja, ampak lahko govorimo le o iskanju njegove najprimernejše oblike. Naloga analizira obstoječe stanje organizacije centralizacije javnega naročanja v Republiki Sloveniji s podanimi predlogi izboljšav ter predstavlja primerjalno ureditev centralizacije v Veliki Britaniji in Avstriji.
Ključne besede: centralizacija, decentralizacija, javno naročanje, naročnik, nabavni proces, vrednost za denar, centralni nabavni organ, javno-javno partnerstvo
Objavljeno v DKUM: 15.09.2016; Ogledov: 1649; Prenosov: 177
.pdf Celotno besedilo (1,58 MB)

9.
10.
LOGISTIČNA ANALIZA OSKRBE PLINSKIH JEKLENK PODJETJA INPLAN, D.O.O.
Rebeka Smolinger, 2012, diplomsko delo

Opis: Podjetje Inplan d.o.o. se ukvarja z oskrbo gospodinjskih in tehničnih plinov na domu, s prodajo dodatne opreme in s servisom. Zaradi velikega povpraševanja se je podjetje začelo širiti tudi v notranjost Slovenije, kar pa je podjetje postavilo pred vprašanje, ali imeti samostojno centralno skladišče ali več decentraliziranih. Analizirati je bilo potrebno stroške skladiščenja in na drugi strani velike stroške transporta ter poiskati optimalno rešitev za dostavo plinskih jeklenk. V diplomskem delu je bil uporabljen konkretni primer v podjetju ter analizirane prednosti centraliziranih in decentraliziranih skladišč. Cilj diplomskega dela je, predstaviti obstoječe stanje v podjetju ter opredeliti skladiščne procese v njem. S pomočjo metode analiza in sinteza smo prišli do najugodnejše rešitve tako za podjetje kot tudi za potrošnike. Na osnovi rezultatov analize in diskusije smo ugotovili, da je za podjetje smotrnejša uporaba skladišča v okolici mesta Ljubljane kot pa vsakodnevna vožnja tja oz. v oddaljene kraje.
Ključne besede: Ključne besede: skladiščenje, oskrba blaga, transport, centralizacija in decentralizacija skladišča.
Objavljeno v DKUM: 07.09.2012; Ogledov: 1964; Prenosov: 273
.pdf Celotno besedilo (1,41 MB)

Iskanje izvedeno v 0.09 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici