| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 185
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Razvoj podstavka za zunanje enote toplotnih črpalk zrak-voda
Andrej Oprčkal, 2020, magistrsko delo

Opis: V nalogi je predstavljen razvoj podstavka za zunanje enote toplotnih črpalk zrak-voda. Prikazan je celoten proces od osnovne ideje do končnega produkta pripravljenega za prodajo. Glavni cilj razvoja je bil ustvariti izdelek, ki je lahek, nosi težo naprave, učinkovito odvaja kondenzat, je enostaven za vgradnjo in estetsko privlačen. Poleg praktičnega prikaza vseh faz razvoja so predstavljene tudi teoretične osnove. Vključene so teme analize trga, iskanja idej, konstruiranja ter proizvodnje izdelka, kontrole kakovosti, oblikovanja pakiranja, priprave dokumentacije, avtorske zaščite in ekonomike izdelka. Do končnega cilja smo prišli z uporabo metod, kot so brainstorming, SWOT, FMEA ter izvedbo benchmarking analize in analize življenjskega cikla. Razvit izdelek ustreza zastavljenim ciljem in podanim tezam.
Ključne besede: razvoj izdelka, projekt, toplotne črpalke, HVAC, konstruiranje, prodajna cena, pakiranje izdelka, avtorska zaščita, dokumentacija izdelka, ekonomika izdelka, kakovost
Objavljeno: 20.10.2020; Ogledov: 92; Prenosov: 0

2.
Ocena prireje mleka in analiza investicije na obravnavanih kmetijah
Tomaž Žnidarič, 2020, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu sta bili izvedeni ekonomska analiza na dveh izbranih kmetijah ter analiza smiselnosti finančne investicije na domači kmetiji. Na eni od analiziranih kmetij so za gradnjo hleva pridobili nekaj nepovratnih sredstev s strani ARSKTRP, druga kmetija pa je gradnjo hleva pokrila z lastnimi sredstvi. Glavni cilj diplomske naloge je bil razvoj kalkulacije skupnih stroškov za prirejo mleka ob trenutni povprečni odkupni ceni mleka v Sloveniji. Za vsako analizirano kmetijo je bila izvedena tudi SWOT analiza. Analiza je pokazala, da na kmetiji A lastna cena mleka znaša 0,30 €/kg, koeficient ekonomičnosti pa 1,31, kar kaže na pozitivno prirejo mleka. Na kmetiji B pa je lastna cena mleka 0,24 €/kg in koeficient ekonomičnosti 1,33, kar iz ekonomskega vidika kaže še smotrnejšo prirejo mleka. Lastno ceno mleka smo ocenili tudi na domači kmetiji, ki ob predpostavljenih parametrih analize znaša 0,27 €/kg mleka, koeficient ekonomičnosti pa znaša 1,46. S finančno analizo smo ugotovili, da se ob povprečni ceni mleka v višini 0,32 €/kg mleka ter upoštevanju konstantnega letnega denarnega toka in obrestne mere investiciji povrneta v času 20. let.
Ključne besede: Kalkulacija skupnih stroškov, ekonomska in finančna analiza, prireja mleka, povprečna odkupna cena
Objavljeno: 30.09.2020; Ogledov: 125; Prenosov: 57
.pdf Celotno besedilo (2,57 MB)

3.
Organizacija nabave materiala in upravljanje zalog za modularne pregradne stene plus line v podjetju Arcont d.d.
Nejc Belec, 2020, diplomsko delo

Opis: V današnjem poslovnem okolju je pomembno uspešno upravljanje zalog materiala. V podjetjih se potreba po materialu hitro in neprestano spreminja, kar pomeni, da je dobra organiziranost nabave zelo pomembna. V diplomskem delu obravnavamo teorijo upravljanja zalog ter sistem nabave v podjetju Arcont. Izvedli bomo analizo zalog v podjetju Arcont za material, ki je potreben za izdelavo pregradne stene. Analiza bo zajemala obseg oziroma nivoje zalog, izračun optimalnih količin naročila, stroške naročanja ter stroške skladiščenja oziroma vzdrževanja. Izvedena bo analiza stroškov nabave za staro in novo modularno pregradno steno. Analizirali in izdelali bomo tabelo materialov, potrebnih za izdelavo pregradne stene in jih analizirali s pomočjo ABC in XYZ analize. V diplomskem delu bomo preverili, če je nabava v podjetju že optimizirana ali je možno stroške nabave še zmanjšati.
Ključne besede: kvaliteta, cena, sistem nabave, opredelitev zalog, ABC analiza, XYZ analiza, načrtovanje potreb materiala, vrste zalog
Objavljeno: 24.09.2020; Ogledov: 59; Prenosov: 27
.pdf Celotno besedilo (1,89 MB)

4.
Oblikovanje prodajne cene in konstruiranje hidravličnega valja
Zala Preglau, 2020, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu je predstavljena sestava in delovanje hidravličnih valjev ter postopki oblikovanja prodajne cene izdelka. Na realnem primeru iz podjetja Dorninger Hytronics, d. o. o., je prikazan postopek določitve prodajne cene izdelka na podlagi stroškov in trdnostni preračun hidravličnega valja, ki predstavlja osnovo za nadaljnje konstruiranje hidravličnega valja.
Ključne besede: hidravlični valj, lastna cena, prodajna cena, trdnostni preračun
Objavljeno: 24.09.2020; Ogledov: 85; Prenosov: 39
.pdf Celotno besedilo (4,23 MB)

5.
Analiza prodajnih cen
Nastja Sivka, 2018, diplomsko delo

Opis: Konkurenca na trgu je velika. Trg je zasičen z različnimi blagovnimi znamkami in izdelki. Vsi bi želeli vedeti, kaj so najpomembnejši faktorji, ki vplivajo na nakupno odločitev. Dejstvo je, da preprostega odgovora ni. Lahko pa z gotovostjo trdimo, da sta cena in preplet komunikacijskih aktivnosti dva izmed ključnih elementov. Čokolada Milka zavzema več kot 44 % trga s čokoladami, Gorenjka več kot 12 %, Dorina predstavlja okoli 11 %, trgovske blagovne znamke okoli 10 % in Lindt dobra 2 %. Če povzamemo analizo cen, ima Mercator najnižje cene pri čokoladah trgovske blagovne znamke. Vsekakor pa je glavni favorit na trgu čokolad Spar, saj ima široko paleto izdelkov in je cenovno konkurenčen glede na trg. Pri trgovski blagovni znamki je cenovna primerjava malce težja, saj je velik dejavnik, ki vpliva na ceno, sama sestava izdelka. Produkti blagovnih znamk naj bi zagotavljali isto kakovost pri različnih trgovcih, pri trgovskih blagovnih znamkah pa so lahko odstopanja precejšnja, v odvisnosti ali trgovec zasleduje kvaliteto ali zgolj ceno.
Ključne besede: analiza prodajnih cen, konkurenca, blagovna znamka, kakovost, trgovci, politika cen, slovenski trg, prodajna cena, popusti, ugodnosti, promocija, življenjski cikel izdelka, promocijske cene, diferencirane cene, analiza raziskave, cenovna primerjava
Objavljeno: 19.09.2019; Ogledov: 375; Prenosov: 79
.pdf Celotno besedilo (9,19 MB)

6.
Sistem nabave z raziskavo marketinškega spleta v podjetju Fortis Maribor, d.o.o.
Jernej Kozic, 2019, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu sem predstavil nabavno poslovanje in marketinški splet. Praktični del diplomske naloge sem opravil v sodelovanju s podjetjem Fortis Maribor, d. o. o. V praktičnem delu sem opisal sistem nabave v podjetju ter opravil ABC analizo in XYZ analizo za nabavljene materiale v preteklem letu. Dobljene rezultate sem ovrednotil in predlagal možne rešitve. Z opisanim marketinškim spletom podjetja sem opozoril na prednosti in slabosti, ki jih ima podjetje na tem področju.
Ključne besede: nabava, marketinški splet, ABC analiza, XYZ analiza, izdelek, cena, marketinške poti, marketinško komuniciranje, Fortis Maribor, d. o. o.
Objavljeno: 03.09.2019; Ogledov: 340; Prenosov: 30
.pdf Celotno besedilo (1,82 MB)

7.
Analiza stroškov izdelave za tračni transporter pri trosilcu superfex 700
Mitja Potočnik, 2019, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo obravnava analizo stroškov treh izvedb tračnega transporterja za trosilnik, in sicer jeklene letve, varjene na veznik, ter veznika, varjenega na verigo (Primer 1), jeklene letve, vijačene na veznik, ter veznika, varjenega na verigo (Primer 2), in jeklene letve, vijačene na veznik, ter veznika, vijačenega na verigo (Primer 3). Tračni transporter je eden izmed sestavnih delov trosilnika SUPERFEX 600 ali SUPERFEX 700. Sestavljen je iz osmih delov, in sicer iz verižnikov gnanih, verižnikov prostih, verige, veznikov, jeklenih letev, spojnega dela verige, matic M10 in vijakov M10. Za namen analize stroškov treh izvedb tračnega transporterja je bilo treba izdelati prototipni izdelek, na podlagi katerega smo izmerili tehnološke čase, s katerimi smo nato izračunali stroške. Stroškovno ugodnejšo izvedbo tračnega transporterja smo izbrali na podlagi vrednosti lastne cene posamezne izvedbe tračnega transporterja in cen kooperanta, ki je priskrbel ponudbe, v katerih je celoten tračni transporter že sestavljen.
Ključne besede: trosilec, tračni transporter, analiza stroškov, čas izdelave, lastna cena.
Objavljeno: 02.09.2019; Ogledov: 375; Prenosov: 52
.pdf Celotno besedilo (4,50 MB)

8.
Vrednotenje terminskih pogodb
Karmen Kolarič, 2019, diplomsko delo

Opis: V diplomskem projektu se bomo osredotočili na pomen nestandardiziranih in standardiziranih terminskih pogodb ter predstavili njihove lastnosti in razlike med njimi. Pojasnili bomo način izračunavanja obrestne mere in prikazali vpliv pogostejše kapitalizacije. Razmislili bomo, kakšna naj bo izpolnitvena cena pri nestandardiziranih terminskih pogodbah na sredstva, ki imetniku ne zagotavljajo dohodka, in tistih, ki imetniku zagotavljajo točen in predvidljiv dohodek. Pri tem bomo proučili, pod kakšnimi pogoji oziroma kdaj nastanejo arbitražne priložnosti. Pri standardiziranih terminskih pogodbah bomo dokazali enakost med izpolnitveno in terminsko ceno v času sklenitve pogodbe ob pogoju, da je obrestna mera konstantna, in na primeru prikazali dnevno spreminjanje depozita na računu investitorja pri klirinški hiši, ki ima pozicijo v standardizirani terminski pogodbi.
Ključne besede: nestandardizirana terminska pogodba, standardizirana terminska pogodba, izpolnitvena cena, terminska cena, obrestna mera, zvezno obrestovanje, kratka prodaja.
Objavljeno: 27.06.2019; Ogledov: 994; Prenosov: 69
.pdf Celotno besedilo (1,23 MB)

9.
Avtomatizacija proizvodnega procesa obdelave ulitkov za avtomobilsko industrijo
Tomaž Pušnik, 2019, magistrsko delo

Opis: Magistrsko delo se osredotoča na analizo projekta avtomatizirane obdelave ulitkov, za potrebe avtomobilske industrije na realnem primeru, ter ga primerja z ročnim načinom obdelave s strani človeške delovne sile. Najprej so predstavljena teoretična izhodišča ter proizvodni procesi, ki so potrebni za izdelavo ulitkov. V zadnjem delu naloge pa so predstavljeni in z izračuni podkrepljeni različni ekonomski kazalniki uspešnosti. Na podlagi rezultatov so bile potrjene zastavljene hipoteze. Ugotovljeno je bilo tudi, da je avtomatizirana obdelava ulitkov v livarnah pri večjih serijah, skoraj nujno potrebna za doseganje konkurenčnosti na trgu avtomobilske industrije.
Ključne besede: ekonomski kazalniki, nizkotlačno litje, prag pokritja, analiza projekta, lastna cena, robotska obdelava ulitkov
Objavljeno: 21.05.2019; Ogledov: 389; Prenosov: 0

10.
Pivovarska vojna - Odnos z vlagatelji
Urška Sušanj, 2019, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu smo na primeru t. i. pivovarske vojne poskušali skozi raziskovalna vprašanja ugotoviti, kako objavljena informacija vpliva na ceno delnic. Javno objavljena informacija o cenah in nakupih delnic in javno objavljene namere po prevzemu večinskega deleža so bile ključnega pomena. Posledično so pomenile znak za alarm ter aktivacijo vseh razpoložljivih poslovnih partnerjev in hčerinskih družb. Še junija 2001 je cena za delnico Pivovarne Union znašala 10.000 tolarjev. V boju za prevzem in čim hitrejši nakup, s čemer bi pridobili strateško prednost pred konkurenti, je Interbrew, po predhodni uskladitvi s Pivovarno Union, le 5 mesecev kasneje za eno delnico ponudil kar 73.000 tolarjev. Javna objava tako ekstremno zvišanih ponudb je povzročila verižno reakcijo. Slovenska odškodninska družba (SOD) je svoj paket delnic prodala Pivovarni Laško, za rekordnih 86.000 tolarjev, sledila je ponudba Interbrewa za 90.000 tolarjev, ter zadnja rekordna ponudba Interbrewa Pivovarni Laško, za odkup vseh delnic Uniona za kar 120.000 tolarjev. Javno objavljene informacije so bile izjemno pomembne. Pogojevale so odziv konkurentov in v večini primerov pomenile zvišanje ponujene cene za odkup. Pri tem so uporabljali vsa dovoljena in nedovoljena sredstva, občasno pa tudi manipulacije, zavajanja ter izkoriščanja različnih možnosti, vključno s tožbami. Cene so se gibale iracionalno, v že tako razgretem poslovnem okolju pa so se ob tem nenehno pojavljale razprave o nacionalnem interesu ter posledično izgubi nacionalne identitete.
Ključne besede: - Javno objavljena informacija, - cena delnic, - percepcija, - prevzemi, - nacionalni interes.
Objavljeno: 10.05.2019; Ogledov: 501; Prenosov: 65
.pdf Celotno besedilo (888,33 KB)

Iskanje izvedeno v 0.26 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici