| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 195
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Sončne elektrarne na vodnih površinah : diplomsko delo
Aleksa Todorović, 2023, diplomsko delo

Opis: Namen diplomskega dela je izvesti tehnično-ekonomsko analizo investicije v plavajoče sončne elektrarne. Na podlagi tehničnih parametrov so bili analizirani različni pristopi postavitve plavajoče sončne elektrane na vodni gladini jezera, ob upoštevanju trenutnih tehnologij za postavitev plavajočih sončnih elektarrn. Ekonomsko upravičenost predlaganih postavitev plavajočih sončnih elektrarn smo analizirali na podlagi spreminjajoče odkupne cene električne energije. Celotna tehnično-ekonomska analiza je bila izvedena v programu SolarEdge Designer. Rezultat diplomskega dela je identificirati optimalni scenarij postavitve plavajoče sončne elektrarne na Šoštanjskem jezeru, ki je tehnično in ekonomsko sprejemljiv za okolje in investitorja.
Ključne besede: plavajoča sončna elektrarna, proizvodnja električne energije, tehnični del investicije, ekonomski del investicije, cena električne energije
Objavljeno v DKUM: 16.01.2024; Ogledov: 154; Prenosov: 35
.pdf Celotno besedilo (2,19 MB)

2.
Kmetijstvo z ekonomskega vidika in kmetija kot pravno-organizacijska oblika
Tinkara Iza Krabonja, 2023, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu obravnavamo temo kmetijstva v Sloveniji, in sicer iz ekonomskega vidika, in kmetijsko gospodarstvo kot pravno-organizacijsko obliko. Problem slovenskega kmetijstva je njegova nekonkurenčnost in posledično propadanje ter zapuščanje kmetij in nezanimanje za kmetijstvo med mladimi. Prav tako pa neobravnavanje kmetijskih gospodarstev kot neke vrste podjetja. V pisnem delu smo predstavili, kaj vse je potrebno za delovanje kmetijskega gospodarstva, za knjigovodenje, razpored dela, spekter davkov, poročanje, probleme in omejitve, subvencije idr. Dobljeni rezultati pisnega dela razkrivajo, da kmetje ne poznajo lastnih cen svojih pridelkov, da sta statusa samostojnega podjetnika in kmeta dokaj podobna in tudi oba zelo omejena z vidika delovanja in možnosti investicij ter širitve poslovanja in da je neglede na izbrani način knjigovodenja, enostaven ali dvostaven, od kmetijskih gospodarstev zahtevano enako poročanje. Sklepi pisnega dela so, da je kmetije potrebno obravnavati kot podjetja, potrebno je tudi dodatno poznavanje računovodskega vidika kmetovanja, delovanja kmetijskega gospodarstva za boljše razumevanje uspešnosti poslovanja in ekonomičnosti.
Ključne besede: Osnovna kmetijska in osnovna gozdarska dejavnost, kmetijsko gospodarstvo, knjigovodenje, lastna cena, poročanje
Objavljeno v DKUM: 26.10.2023; Ogledov: 255; Prenosov: 20
.pdf Celotno besedilo (1,59 MB)

3.
Ugled in zaznana vrednost storitev v ekskluzivni agenciji Zavarovanja Špolarič d.o.o.
Zala Špolarič, 2023, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu obravnavam zaznano vrednost in ugled organizacije. S pomočjo literature sem v teoretičnem delu opredelila zaznano vrednost, njen pomen, dimenzije ter kako jo merimo. Ker je zaznana vrednost povezano z ugledom organizacije, sem zajela tudi njegov pomen. V diplomskem delu pojasnjujem, kako se ugled oblikuje, katere sestavine so ključne v ugledu organizacije ter kako merimo ugled. V empiričnem delu diplomskega dela, sem prikazala rezultate raziskave, ki se navezujejo na merjenje zaznane vrednosti in ugleda ekskluzivne agencije Zavarovanja Špolarič d.o.o. Podrobno smo spoznali tudi agencijo samo. Z analizo sem ugotovila, da ima agencija med svojimi odjemalci visok ugled, ter, da zaznano vrednost odjemalci ocenjujejo visoko
Ključne besede: zaznana vrednost, zaznana cena, ugled, merjenje ugleda.
Objavljeno v DKUM: 19.10.2023; Ogledov: 191; Prenosov: 15
.pdf Celotno besedilo (1,59 MB)

4.
Konkurenčnost fitnesa fit13
Sandra Pajnik, 2023, diplomsko delo

Opis: Konkurenca v panogi fitnesa je največja ovira za rast poslovnega subjekta. Z dobro strategijo, analizami in raziskavami je mogoče tudi to oviro premagati in izboljšati poslovanje podjetja, pri tem si mora to prizadevati k rasti in razvoju ter na konkurenco gledati kot motivacijski dejavnik za izboljšave. Za podjetje je zelo pomembno ugotoviti, kako pridobiti konkurenčno prednost v današnji panogi fitnesa, ve pa, da mora sočasno poskrbeti tudi za svoje zaposlene. Močan dejavnik razvoja te panoge je bil izbruh pandemije covida-19 leta 2020, ta je močno vplivala na vse ponudnike fitnesa v omenjenem letu in v naslednjih nekaj letih.
Ključne besede: konkurenčnost, fitnes, strateško odločanje, zadovoljstvo, stranka, cena
Objavljeno v DKUM: 09.05.2023; Ogledov: 378; Prenosov: 53
.pdf Celotno besedilo (827,66 KB)

5.
Elektronsko označevanje polic
Marko Leban, 2022, diplomsko delo

Opis: Z napredkom tehnologije se je precej povečala možnost za izboljšanje okolja . Elektronsko označevanje polic v svetu predstavlja inovacijo, ki je okolju prijazno. Trgovci na drobno morajo slediti trendom po svetu, da bi lahko povečali prihodke, optimizirali svoje poslovanje ter prišli iz papirnatih etiket za označevanje izdelkov na elektronsko označevanje polic in postali okolju prijazno podjetje. V teoretičnem delu smo predstavili kaj je elektronsko označevanje polic in kakšen je njihov princip delovanja in komuniciranja z zaposlenimi. Ob tem smo predstavili modele in se osredotočili na njihove prednosti. V praktičnem delu smo na podlagi pridobljenih podatkov ''podjetja x'', ki se je odločilo za implementacijo elektronskega označevanja polic, analizirali dobljene podatke. Analizirali smo tudi katera opcija je okolju prijazna.
Ključne besede: ESL, elektronsko označevanje polic, digitalna cena, elektronska etiketa
Objavljeno v DKUM: 04.04.2023; Ogledov: 627; Prenosov: 30
.pdf Celotno besedilo (1,84 MB)

6.
Metodologija za izračun lastne cene varjenih izdelkov iz polimernih materialov : diplomsko delo
Matic Benčič, 2022, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo je namenjeno izdelavi metodologije, ki bo poenostavila in skrajšala čas preračuna lastne cene rezervoarjev. Za to je potrebno dobro poznavanje tehnoloških postopkov in načinov dela v podjetju. Prepoznati je bilo treba ključne dejavnike, ki vplivajo na ceno izdelka, kot so: oblika, število priključkov, število dodatnih zvarov, kontrolne odprtine, kompleksnost izdelka, število pregrad in način varjenja.
Ključne besede: Metodologija, polimeri, varjenje, lastna cena
Objavljeno v DKUM: 13.07.2022; Ogledov: 572; Prenosov: 0

7.
Metode za določitev fotonapetostnega potenciala strehe
Žan Bregar, 2021, diplomsko delo

Opis: Namen zaključnega dela je predstavitev metod za določitev fotonapetostnega potenciala strehe. V delu je predstavljeno teoretično ozadje sončne energije, osnovnih geometrijskih relacij, fotonapetostnih sistemov in petih metod za določitev fotonapetostnih potencialov, ki so osrednja tema zaključnega dela. Pet metod za določitev fotonapetosnih potencialov smo razdelili na določitev fizičnega, geografskega, tehničnega, dejanskega in ekonomskega potenciala. Za določitev fotonapetostnih potencialov smo potrebne podatke o gostoti moči sončnega sevanja in trenutni ceni električne energije pridobili s strani Agencije Republike Slovenije za okolje in energetska borza. Analiza petih fotonapetostnih potencialov je bistvenega pomena za nadaljnje razumevanje trajnostnih in varnih naložb v fotonapetostne sisteme.
Ključne besede: fotonapetostni sistem, fototnapetostni potencial, ekonomska upravičenost, cena električne energije, površina strehe
Objavljeno v DKUM: 03.12.2021; Ogledov: 757; Prenosov: 66
.pdf Celotno besedilo (3,23 MB)

8.
Analiza cenovne strategije mednarodne družbe v tekstilni industriji
Kristjan Mihin, 2021, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi smo obravnavali tekstilni trg, v katerem smo se spoznali s strategijami postavljanja cen, tako v teoriji kot tudi v praksi na podlagi mednarodne družbe. Postavili smo si cilj ugotoviti, kako se postavljajo cene na različnih trgih in kaj na to vpliva. Ugotovili smo, da je kar nekaj dejavnikov, ki posredno ali neposredno vplivajo na postavljanje cene na samem trgu. Eden od takšnih dejavnikov je življenjski standard same države, ki smo jo obravnavali, potem geografska oddaljenost ter kakšne so pregrade vstopa na trg. Ugotovitve smo tudi preverili na podlagi mednarodne družbe ZARA, spoznali smo, zakaj in kako jim že toliko let uspeva na vseh trgih, ki si jih zastavljajo, in njihovo zgodovino in najbolj pomembne dogodke, po katerih se razlikujejo od drugih podjetij.
Ključne besede: strategije, cena izdelka, podjetje, tuji trgi
Objavljeno v DKUM: 11.11.2021; Ogledov: 603; Prenosov: 40
.pdf Celotno besedilo (930,40 KB)

9.
Analiza mednarodnega trga kave
Tina Subotić, 2021, magistrsko delo

Opis: Kava kot ena izmed najbolj uživanih pijač poleg vode podpira preživetje milijonov malih kmetov v več kot 52 državah in ustvarja milijarde dolarjev prihodkov. S kavo se začne dan, ustvarijo se prijateljstva, je del družinskega in družabnega življenja. Globalna industrija kave, neposredno ali posredno, zaposluje več kot 100 milijonov ljudi in kava je zaradi velikega povpraševanja ena najbolj prodajanih dobrih na svetu, ki jo uživajo pripadniki vseh narodov, na vseh celinah. Čeprav kava izvira iz Afrike in Arabije se je v kasnejših letih proizvodnja najbolj razširila v državah Latinske Amerike. Proizvodnja kave je zelo težak proces, ki je v veliki meri odvisen od vremena in drugih dejavnikov. Brazilija je največji svetovni proizvajalec kave, dve osnovni rastlinski vrsti kave pa sta arabica in robusta. Pridelovalci zelene kave, med katerimi je večina malih lastnikov, so v zadnjem desetletju trpeli zaradi velike nestanovitnosti in padca mednarodnih cen tega blaga. Zato je ključnega pomena razumeti dejavnike, ki spodbujajo le-te. Na svetovno industrijo kave in udeležence vrednostne verige vplivajo tudi drugi dejavniki kot so bolezni, podnebne spremembe, urbanizacija in izguba kmetijskih zemljišč, nihanje cen, staranje delovne sile ter migracije. Grožnje, ki jih bolezen covid-19 v zadnjem času predstavlja svetovnemu sektorju kave, so zastrašujoče z globokimi posledicami za proizvodnjo kave. Finančni učinki bodo dolgotrajni in neenakomerni, majhni lastniki pa bodo med nabolj ranljivimi. Učinki temeljijo na sistemski ranljivosti sistema za proizvodnjo kave in neenakih načinih organiziranja sektorja: velike prihodke od prodaje kave na globalnem severu omogočajo večinoma revni mali lastniki na globalnem jugu. Covid-19 pa bo le še poudaril obstoječe ranljivosti in ustvaril nove, s čimer bo mnoge male lastnike prisilil v alternativno preživetje.
Ključne besede: Mednarodni trg kave, industrija kave, vpliv covid-19, cena kave, proizvodnja kave
Objavljeno v DKUM: 21.10.2021; Ogledov: 1011; Prenosov: 129
.pdf Celotno besedilo (1,77 MB)

10.
Analiza stroškovne cene izdelka v podjetju x d.o.o.
Matejka Tkalec, 2021, diplomsko delo

Opis: V projektu je predstavljen model izračuna stroškovne cene v podjetju X, d. o. o. Tema se mi je zdela zanimiva, ker sem tudi sama zaposlena v omenjenem podjetju in sem se pri svojem delu srečala s problemom lastne cene in njenim izračunom. V teoretičnem delu so predstavljeni stroškovna cena in njeni elementi. Na kratko so predstavljeni stroški, stroškovna mesta in nosilci. Predstavljene so še metode in postopki ugotavljanja stroškovnih cen. V praktičnem delu je predstavljeno obravnavano podjetje, analiza stanja v podjetju, predstavljen je tudi model izračuna stroškovne cene. Predlagan je tudi izboljšan model za uporabo v podjetju, predstavljene so tudi njegove prednosti in slabosti. Skozi projekt sem ugotovila, da družba ni izkoristila informacijske tehnologije, ki omogoča natančno spremljanje stroškov po stroškovnih nosilcih. V podjetju je v času nastanka naloge prišlo do posodobitve računalniškega programa in izboljšav, ki omogočajo natančnejše spremljanje stroškov. Ker je projekt še v fazi uvajanja in preizkušanja, še niso vidni končni učinki, ki bi omogočili primerjavo z dosedanjim modelom.
Ključne besede: stroškovna cena, kalkulacija, stroški, stroškovni nosilci
Objavljeno v DKUM: 18.10.2021; Ogledov: 973; Prenosov: 102
.pdf Celotno besedilo (1,07 MB)

Iskanje izvedeno v 0.28 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici