1. Raziskava ponudnikov poslovnih informacijskih rešitev za digitalno transformacijo podjetijSamo Bobek, Zdenko Deželak, Irena Šišovska Klančnik, Uroš Zabukovšek, Simona Sternad Zabukovšek, 2023 Opis: Znanstvena monografija Raziskava ponudnikov poslovnih informacijskih rešitev za digitalno transformacijo podjetij obravnava področje trajnostne digitalne preozbrazbe, na katero vpliva tako izbira tehnološke platforme kot tudi informacijska arhitektura digitaliziranih organizacij. Evropska unija (EU) je opredelila digitalno preobrazbo kot eno od ključnih področij razvoja. Evropska komisija je oblikovala in objavila vizijo in smernice za digitalno preobrazbo, ki vključujejo tudi cilje EU na področju digitalne preobrazbe. EU se tudi zaveda izzivov, povezanih z onesnaževanjem in podnebnimi spremembami, ki jih onesnaževanje povzroča, ter njihove povezanosti z digitalno preobrazbo. EU je objavila “European Green Deal”, ki temelji na konceptih trajnostnega razvoja Združenih narodov. Celovita trajnostno usmerjena obravnava digitalne preobrazbe tako vključuje združitev poslovnih procesov in digitalnih tehnologij v digitalizirano poslovanje. Zato je v prvem delu znanstvene monografije poudarek na digitalni preobrazbi in odgovorih na vprašanje, kako lahko informacijske tehnologije in informacijske rešitve vplivajo na trajnostni razvoj podjetij in družbe. V drugem delu znanstvene monografije je opredeljen sodoben koncept informacijske arhitekture digitaliziranih organizacij. Pomembno vlogo pri digitalni preobrazbi organizacij imajo poslovne informacijske rešitve, ki jih organizacije uporabljajo za informacijsko podporo svojih poslovnih procesov in delovnih tokov. Najpomembnejši predstavnik poslovnih informacijskih rešitev so celovite informacijske rešitve (rešitve ERP). Poleg teh pa v skupino poslovnih informacijskih rešitev uvrščamo tudi rešitve za upravljanje odnosov s strankami (rešitve CRM), rešitve za upravljanje dokumentnih sistemov (rešitve DMS), rešitve digitalnega marketinga ter mnoge druge. Za omenjene poslovne informacijske rešitve so v drugem delu znanstvene monografije opisane opredelitve in njihove značilnosti, ponudniki teh poslovnih informacijskih rešitev in podrobnejši opis posameznih poslovnih informacijskih rešitev, prisotnih na slovenskem trgu. Tako si lahko bralec za vsak sklop raziskanih informacijskih rešitev ustvari začetni vtis o uporabnosti posameznih rešitev za posamezno podjetje oz. organizacijo. Ključne besede: digitalna preobrazba (transformacija), trajnostni razvoj, tehnološka platforma, računalništvo v oblaku, informacijska arhitektura, celovita informacijska rešitev (ERP), rešitve za upravljanje odnosov s strankami (CRM), rešitve za upravljanje z dokumenti (DMS), rešitve digitalnega marketinga Objavljeno v DKUM: 13.07.2023; Ogledov: 643; Prenosov: 106
Celotno besedilo (22,87 MB) Gradivo ima več datotek! Več... |
2. Sprejemanje poslovnih informacijskih rešitev in digitalna transformacija v podjetjihSimona Sternad Zabukovšek, Samo Bobek, 2023 Opis: Sprejemanje novo uvedene IT/IS s strani uporabnikov je kritično za uspešno uporabo IT/IS. V splošnem je sprejetje opredeljeno kot pozitivno dojemanje IT/IS in posledično kot pozitivna odločitev posameznikov, da jih uporabljajo. Skupno vprašanje strokovnjakov in raziskovalcev je, zakaj ljudje nekatere nove IT/IS sprejmejo bolje od drugih. Zato smo se v prvem delu knjige najprej osredotočili na bibliometično analizo znanstvenih objav s področja sprejemanja IT/IS za digitalno transformacijo. Nadalje smo izpostavili razvoj ter delitev modelov in teorij sprejetja IT/IS. Na področju razumevanja človeških vidikov uporabe IT/IS obstajajo trije pristopi, vendar smo se omeji na modele sprejetja tehnologije. V znanstveni monografiji smo raziskali in predstavili najpomembnejše modele sprejetja IT/IS. V drugem delu znanstvene monografije smo se omejili na sprejemanje poslovnih informacijskih rešitev. Glede na kompleksnost rešitev ERP in stopnjo neuspešno uvedb le-teh je bilo v preteklosti izvedenih malo študij, ki bi obravnavale sprejetje tehnologije z vidika posameznih uporabnikov in ki vključujejo več dejavnikov, ki vplivajo uporabo. To je bil osnovni problem, na osnovi katerega smo pripravili in raziskali model sprejemanja poslovnih informacijskih rešitev (ERPAM), predstavljen v tretjem poglavju znanstvene monografije skupaj s pomembnejšimi ugotovitvami, do katerih smo prišli na osnovi več kot desetletnega raziskovanja tega področja. Ključne besede: Difuzija IT/IS, modeli sprejetja tehnologije, model TAM, model UTAUT, poslovne informacijske rešitve, celovita informacijska rešitev (rešitev ERP), model sprejemanja rešitev ERP (ERPAM) Objavljeno v DKUM: 07.07.2023; Ogledov: 843; Prenosov: 79
Celotno besedilo (12,96 MB) Gradivo ima več datotek! Več... |
3. IMPLEMENTACIJA PROCESA PROIZVODNJE V INFORMACIJSKI REŠITVI DATALAB PANTHEONKristijan Vogrinčič, 2016, diplomsko delo Opis: Diplomsko delo obravnava vidik implementacije proizvodnega procesa v informacijski rešitvi Datalab Pantheon ter prikazuje možnosti različnih prilagoditev, ki jih dotična informacijska rešitev omogoča. Predstavili bomo namen in razloge za implementacijo proizvodnega procesa ter opisali informacijsko podporo procesu proizvodnje, od naročila do izdelka. Praktični del obsega prikaz in uporabo razvitih prilagoditev in dodatnih rešitev za podjetje, ki se ukvarja s proizvodnjo nizkoserijskih produktov. Prikazali bomo različne tipe prilagoditev, ki jih Pantheon omogoča, ter samostojno razvito rešitev, ki je povezana s podatkovno bazo sistema Pantheon. Ključne besede: informacijski sistem, celovita informacijska rešitev, Pantheon, proizvodni proces, prilagoditve Objavljeno v DKUM: 15.09.2016; Ogledov: 1444; Prenosov: 111
Celotno besedilo (2,54 MB) |
4. STRATEŠKI VIDIKI UPORABE POSLOVNIH REŠITEV NA PRIMERU MICROSOFTOVIH TEHNOLOGIJUrška Jahn, 2012, diplomsko delo Opis: Zaradi hitrih tržnih sprememb, ki se jim mora podjetje, če želi obstati na trgu, prilagajati, se povečuje uporaba IT v podjetjih, ki ima danes, zaradi velikega vpliva na poslovanje, strateški pomen. Pomembno je, da podjetje oblikuje ustrezno informacijsko strategijo in da je le-ta v skladu s poslovno strategijo podjetja. Zaradi konkurenčnih pritiskov na globalnem trgu se podjetja vse več odločajo za izboljšavo poslovanja, prenovo obstoječih IS in uvedbo celovitih informacijskih rešitev, rešitev ERP, ki podpirajo celotno poslovanje podjetja, omogočajo avtomatizacijo poslovnih procesov in izboljšajo učinkovitost zaposlenih. Tako kot uspešna uvedba in uporaba rešitve ERP zagotavlja boljše poslovanje podjetja, le-to prinaša tudi uvedba koncepta oziroma sistema, imenovanega Upravljanje odnosov s strankami, ki v poslovnem svetu predstavlja novo poslovno strategijo. Omogoča boljše zadovoljevanje potreb strank, povečuje njihovo dobičkonosnost in lojalnost. Ker se podjetja danes neprestano borijo z vedno večjimi poslovnimi potrebami, ki jih je potrebno opraviti v vedno krajših rokih, potrebujejo rešitev, ki omogoča hitrejše izvajanje procesov in odločanje. Ena izmed takšnih rešitev je Microsoft SharePoint, ki zaposlenim omogoča dobro komunikacijo, izmenjavanje idej in znanja, iskanje pravih poslovnih informacij ter posledično boljše poslovne odločitve. Ključne besede: informacijska tehnologija, IT, informacijska strategija, strategija IT, celovita informacijska rešitev, ERP, upravljanje odnosov s strankami, CRM, informacijski portali, SharePoint Objavljeno v DKUM: 19.12.2012; Ogledov: 1591; Prenosov: 186
Celotno besedilo (680,60 KB) |
5. ANALIZA KRITIČNIH DEJAVNIKOV USPEHA UVAJANJA SAP V MEDNARODNEM TRGOVSKEM PODJETJUSebastjan Mavrič, 2012, magistrsko delo Opis: Danes se organizacije soočajo z vedno bolj nepredvidljivimi tržnimi pogoji, vse večjo konkurenco ter z vedno zahtevnejšimi končnimi odjemalci. Prisiljeni so spremeniti tradicionalne poslovne prakse, zniževati stroške poslovanja, saj jim le to omogoča krepitev konkurenčnih prednosti. Prilagajanje poslovnih modelov, organizacijskih struktur in prevzemanje tehnoloških rešitev je le nekaj vidikov kljubovanja trenutnim poslovnim trendom. Celovite informacijske rešitve predstavljajo tehnološko platformo doseganja teh ciljev. Organizacije se odločajo za uvedbo celovitih informacijskih rešitev iz najrazličnejših razlogov. Želijo prenoviti obstoječe informacijske sisteme, poenostaviti poslovanje, prilagoditi oziroma integrirati poslovne procese, standardizirati informacije in podatke, ali pa se le želijo prilagoditi svetovnim trendom. Uspešnost uvedbe celovitih informacijskih rešitev je pogojena in odvisna od mnogih dejavnikov. Organizacije najprej določijo vzroke in potrebe po prenovi informacijskega sistema. Opredelijo jasne cilje, vizijo in strategijo, ki jo bodo zasledovali pri projektu uvedbe. Velik odstotek neuspešnih uvedb pripisujemo predvsem nejasnim, slabo začrtanim, nedodelanim, slabo zastavljenim projektnim izhodiščem. Definiranje jasnega obsega, časa uvedbe ter pripadajočih virov projekta pogojuje dejavnike uspešnih in neuspešnih uvedb informacijskih projektov. Danes ponudniki rešitev ponujajo metodologije uvajanja, ki so zasnovane na principu najboljših praks. Metodologija definira jasne omejitve uvajanja, razdeli sistem uvajanja na logične zaporedne aktivnosti ter določa odgovornosti, kar posledično vpliva na zagotavljanje kakovosti projekta. Življenjski cikli celovitih informacijskih rešitev so razdeljeni na logične dejavnosti oziroma faze. Vsaki fazi pripadajo dejavniki, ki pomembno vplivajo na uspešen zaključek posamezne faze in življenjskega cikla uvedbe.
V magistrskem delu želimo prikazati, kateri so tisti kritični dejavniki uspeha uvajanja celovitih informacijskih rešitev, ki pomembno vplivajo na učinkovito uvedbo. Opravili bomo analizo kritičnih dejavnikov uspeha uvajanja celovite informacijske rešitve SAP. Dejavnike bomo analizirali iz dveh vidikov; pred in po uvedbi SAP z vidika treh različnih ravni menedžmenta ter na primeru celotne organizacije. Ključne besede: Celovite informacijske rešitve, rešitve ERP, informacijski sistem, kritični dejavniki uspeha uvajanja celovitih informacijskih rešitev, celovita informacijska rešitev SAP Objavljeno v DKUM: 13.08.2012; Ogledov: 2393; Prenosov: 249
Celotno besedilo (1,09 MB) |
6. METODE INFORMACIJSKE PRENOVE POSLOVNIH PROCESOVDavid Marsič, 2012, diplomsko delo Opis: Za obvladovanje prenove poslovanja ni več zadostna funkcijska organizacija, temveč je
potrebno preiti na procesno orientiranost. Razlogov za obvladovanje lastne informatizacije
je veliko zaradi novih poslovnih priložnosti, ki se v globalnem in pa lokalnem prostoru
pojavljajo. Cilji vsakršne prenove morajo biti skladni s strateško usmeritvijo, ki zagotavlja
obstojnost uvedenih sprememb. Informacijsko prenovo poslovanja je potrebno najprej
obvladovati na procesnem nivoju. Z medpodjetniško primerjavo in metodami za
ustvarjalno reševanje problemov se lahko razmeroma hitro pripravi pobude za prenovo.
Učinkovito upravljanje kakovosti procesov je prava smer in pogoj za doseganje poslovne
odličnosti ter posledično uspeha. Informacijska prenova poslovnih procesov se v prvi vrsti
izvaja z modeliranjem procesov. To je oblika grafične uprizoritve procesov, ki jo spremlja
podroben opis lastnosti procesa. Danes je na voljo veliko orodij in tehnik za modeliranje
procesov. Informacijska prenova je postala donosen posel za razvijalce informacijskih
rešitev, strokovnjake in raziskovalce. Celovite informacijske rešitve so očiten dokaz, da se
meje razumevanja ciljne skupine razvijalcev informacijskih rešitev majejo. Ključne besede: Avtomatizacija, brainstorming, benchmarking, celovita informacijska rešitev, diagram poteka procesa, diagram toka podatkov, histogram, informacijska arhitektura, informatizacija, kaizen, management celovite kakovosti, modeliranje procesov, podatkovna skladišča, podatkovno rudarjenje, poslovni proces, poslovno-procesna usmerjenost, procesni management, reinženiring, shema procesa, sprotna analitična obdelava, strateški informacijski sistem Objavljeno v DKUM: 01.06.2012; Ogledov: 3507; Prenosov: 402
Celotno besedilo (1,06 MB) |
7. INFORMATIZACIJA POSLOVNEGA PROCESA POSLOVANJA ŠTUDENTSKEGA SERVISA S CELOVITO INFORMACIJSKO REŠITVIJOUrška Neumüller, 2010, delo diplomskega seminarja/zaključno seminarsko delo/naloga Opis: Informacijski sistemi se med seboj zelo razlikujejo, saj je odvisno, katera aplikacijska področja poslovanja podpirajo in komu so namenjeni. Kompleksnost informacijskih sistemov raste z velikostjo podjetja, saj se ne morejo primerjati med seboj mala podjetja z nekaj zaposlenimi in velike korporacije z več tisoč zaposlenimi, katerih aktivnosti je potrebno obvladati. Podjetja imajo na voljo možnost lastnega razvoja informacijskega sistema, v kolikor imajo veliko znanja in zaposlene sposobne programerje, informatike in strokovne tehnične kadre, ki zelo dobro poznajo celotne procese v poslovanju podjetja. V glavnem pa se danes v podjetjih odločajo za cenejše standardne ERP rešitve. Zaradi poenostavljanja poslovanja, skrajševanja obdelav, zmanjševanja potrebnih kapacitet (časa, ljudi…) bomo poskušali obdelati organizacijo in vključiti ERP postopke, potrebne za zbiranje, obdelavo in poročila poslovanja ŠS. V novejšem obdobju se je ŠS v Sloveniji spremenil v pravo agencijo za zaposlovanje dijakov in študentov, ki nimajo dovolj sredstev za študij in preživljanje v času študija. Tudi podjetja so pri iskanju začasne delovne sile precej odvisna od ŠS. Pogledali bomo najprej sam princip poslovanja, zahtevane zakonske in nezakonske dokumente in pravila, plačilne sisteme in pretok informacij med kupci in ŠS ter študenti in ŠS. Ker ERP rešitve ne zadovoljujejo specifičnosti spremljanja ŠS, je potrebno vzpostaviti posebno aplikacijo, ki je seveda povezana z ERP rešitvami kot so glavna knjiga in knjiga izdanih in prejetih računov za potrebe DDV-ja. Konkurenčna prednost, ki jih sistem informatizacije prinaša se prikazuje na področjih kot so kvalitetnejše in hitrejše odločitve, zmanjšanje stroškov, povečanje prihodkov, izboljšanje odnosov s komitenti, izboljšanje komunikacije in odnosov v podjetju. Ta področja so seveda bistvenega pomena za uspešno poslovanje ŠS in za doseganje strateških konkurenčnih prednosti. Ključne besede: ERP rešitev (Celovita informacijska rešitev), IS (Informacijski sistemi), ŠS (študentski servis). Objavljeno v DKUM: 09.11.2011; Ogledov: 1885; Prenosov: 143
Celotno besedilo (1,83 MB) |
8. INFORMATIZACIJA POSLOVNEGA PROCESA S CELOVITO INFORMACIJSKO REŠITVIJO SAOP NA PRIMERU PODJETJA INGRAD GRAMATTanja Lah, 2011, diplomsko delo Opis: Če bi skušala oceniti proces uvedbe celovite informacijske rešitve Saop v podjetje Ingrad Gramat z vidika uspešnosti postopka, temeljitosti priprave, vodenja ter nadzora poteka, bi lahko ugotovila naslednje: uspešnost postopka je odvisna od notranjih in zunanjih dejavnikov. Za notranje dejavnike uspešnosti smatram podporo uprave pri celoviti prenovi poslovanja, sodelovanje vodstvenega menedžmenta in pripravljenost vseh udeleženih na spremembe. Zunanji dejavniki so predvsem obstoječe zmogljivosti izbrane celovite programske rešitve ter pripravljenost in zainteresiranost ponudnika za sodelovanje pri uvedbi programa, podajanju rešitev pri posameznih opravilih ter potrebno prilagoditev posameznega programskega sklopa oziroma morebitno razširitev zmogljivosti celovite programske rešitve. Na tem področju lahko ugotovim, da je menjava programske rešitve na domala vseh področjih potekala uspešno in bila izvedena v letu 2002. Ključne besede: Informatizacija, celovita informacijska rešitev, poslovni sistem Objavljeno v DKUM: 16.05.2011; Ogledov: 2094; Prenosov: 197
Celotno besedilo (566,69 KB) |
9. ZAGOTAVLJANJE VARNOSTI V ELEKTRONSKEM RAČUNOVODSTVUMitja Marguč, 2009, diplomsko delo Opis: Pojavlja se vprašanje čemu pravzaprav uporabljati vso novo tehnologijo in varnostne ukrepe oz. kaj je poslovna dodana vrednost? Ali bo podjetje zaradi boljše varnosti in varnostne politike dosegalo boljše poslovne rezultate? Kakšen je pravzaprav učinek večje varnosti podatkov? Odgovor je: večja varnost podatkov zmanjša tveganje poslovanja, zmanjša tveganje pred vdorom v bazo podatkov, zmanjša tveganje pred razkritjem podatkov, zmanjša tveganje pred neskladnostjo z zakonodajo, kot je recimo Zakon o varovanju osebnih podatkov ali drugih zakonov, ki lahko za sabo potegnejo negativne posledice. Zato na varnost podatkov v podjetju in e-računovodstvu ne smemo gledati kot na nekaj, kar so si pred kratkim izmislili, ampak kot na dobro prakso in izkušnje upravljanja s podatki, ki so se nabirala zadnja desetletja. Namen varnostne politike je z informacijsko varnostjo v e-računovodstvu podjetju zagotoviti neprekinjeno poslovanje, omejiti poslovno škodo, zagotoviti skladnost z zakonodajo, obvarovati dobro ime oziroma ugled na trgu ter preprečevati in zmanjševati učinke varnostnih dogodkov. Za izboljšanje informacijske varnosti je poleg zapisane varnostne politike zelo pomembno tudi njeno izvajanje in spremljanje njene učinkovitosti. Prikazali smo, da je visoka stopnja varnosti lahko tudi zelo draga, zato je pomembno pripraviti tako varnostno politiko, ki bo odraz občutljivosti informacij, ki se nahajajo v specifičnem poslovnem okolju. Ključne besede: E-računovodstvo, varnostna politika, informacijski sistem, prevare in zlorabe v e-računovodstvu, celovita informacijska rešitev, ERP. Objavljeno v DKUM: 27.01.2010; Ogledov: 2629; Prenosov: 223
Celotno besedilo (2,29 MB) |
10. |