| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 16
Na začetekNa prejšnjo stran12Na naslednjo stranNa konec
1.
Davčni in računovodski vidik uvoza in pridobitve blaga na primeru podjetja SMM
Aleksandra Zdravković, 2023, diplomsko delo

Opis: V zadnjih letih je prišlo do večjega sodelovanja med slovenskimi podjetji in tujino. Zaradi pomanjkanja pisnih virov o razlikah med uvozom in pridobitvijo blaga z davčnega in računovodskega vidika ter zaradi tega ker zakonodaja tretjih držav ni usklajena s pravili EU smo se odločili, da to področje bolje raziščemo. Ker je Slovenija članica EU, nas je zanimalo kakšen je potek trgovanja med državami članicami EU in na drugi strani kako podjetja poslujejo s tretjimi državami, katero dokumentacijo potrebujejo in ali so potrebni dodatni postopki pri uvozu blaga. V diplomskem delu smo predstavili glavne razlike med pridobitvijo blaga iz EU in med uvozom blaga iz tretjih držav. V teorijskem delu smo predstavili davčni in računovodski vidik uvoza blaga iz tretjih držav in pridobitve blaga iz EU, medtem ko smo v empiričnem delu predstavili konkretne poslovne dogodke iz podjetja SMM d.o.o., prikazali smo postopek knjiženja poslovnih dogodkov in razložili kako se evidentira DDV. V diplomski nalogi smo govorili tudi o klavzulah Incoterms, ki so tesno povezane s sistemom DDV, saj se z vključitvijo ene od klavzul Incoterms v kupoprodajno pogodbo stranki jasno dogovorita o tem, kakšne so obveznosti kupca in prodajalca v zvezi z dobavo blaga.
Ključne besede: uvoz, carina, pridobitev blaga, DDV, klavzule Incoterms
Objavljeno v DKUM: 10.11.2023; Ogledov: 449; Prenosov: 41
.pdf Celotno besedilo (3,30 MB)

2.
Kompetence kadrov v postopkih uvoza blaga iz tretjih držav
Matic Pajk, 2021, diplomsko delo

Opis: Kadrovske kompetence predstavljajo eno izmed najpomembnejših funkcij v organizacijah. Pri tem mora kadrovski manager skrbno in uspešno opravljati svoje delo ter paziti pri izbiri kadra za ustvarjanje pravega uspešnega tima. S pomočjo ocenjevanja ciljev organizacije in njenih poslovnih načrtov lahko organizacije prepoznajo sposobnosti in potrebe za doseganje želenih rezultatov. Ustrezna uporaba kompetenc v organizaciji izboljša delo kadrovskih kadrov in s tem posledično pomaga zagotoviti, da pravi ljudje delajo prave stvari. Ker so razdalje med drugimi kontinenti in Evropsko unijo velike, so logistični procesi zelo pomembni in igrajo pomembno vlogo v celotnem postopku. V diplomskem delu smo predstavili potek uvoza blaga iz tretjih držav, sestavne dele postopka, dokumentacijo, ki je potrebna, logistiko in kompetence kadrov, ki so pomembne za uspešno poslovanje. S pomočjo raziskovalnih vprašanj smo ugotovili, da so kompetence kadrov zelo pomembne, te predstavljajo pravo razporeditev kadra po delovnih mestih. Ugotovili smo tudi, kaj povzroča podjetjem največ preglavic in kako se z njimi soočajo.
Ključne besede: Dajatve, kadri, carina, logistika, kontrola
Objavljeno v DKUM: 23.11.2021; Ogledov: 741; Prenosov: 56
.pdf Celotno besedilo (853,83 KB)

3.
Carina kot policijska služba : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študija Varnost in policijsko delo
Andreja Verbič, 2016, diplomsko delo

Opis: Carina v Sloveniji deluje pod okriljem Finančne uprave Republike Slovenije od leta 2014. Uvrščamo jo v pluralno policijsko družino ravno tako kot policijo, zasebno varovanje, pravosodno policijo, občinsko redarstvo in detektivsko dejavnost ter podobne organizacije. Namen pluralne policijske dejavnosti je varovanje ljudi in premoženja, zagotavljanje zakonitosti in javnega reda, izvajanje splošnega družbenega nadzorstva ter zagotavljanje varnosti v družbi. Carinska služba skrbi za zaščito gospodarskih, finančnih in varnostnih interesov ne le Slovenije, temveč tudi enotnega carinskega območja EU s pomočjo carinskih služb ostalih držav Evropske unije. Naloge, ki jih izvajajo cariniki, so carinski in trošarinski nadzor; obračun in pobiranje uvoznih, izvoznih dajatev ter trošarin; carinske preiskave; kontrola potnikov, blaga in storitve ter druge naloge določene z zakonom. Pri opravljanju svojih nalog se povezujejo tudi z domačo in tujo policijo ter s tujimi carinskimi organi in tako skupaj skrbijo za varnost in zaščito prebivalcev, predvsem pa varujejo pred nepoštenim in nezakonitim trgovanjem. Policija in Finančna uprava medsebojno sodelovanje krepita na skupnih delovnih sestankih. Primerjava pooblastil policistov, carinikov, zasebnih varnostnikov in občinskih redarjev pripelje do ugotovitve, da so pooblastila carinikov najbolj podobna pooblastilom, ki jih imajo policisti, zato lahko v skladu z definicijo pluralne policijske družine carino označimo kot policijsko službo.
Ključne besede: pluralna policijska dejavnost, finančna uprava, carina, cariniki, naloge, sodelovanje, policisti, redarji, varnostniki, pooblastila, diplomske naloge
Objavljeno v DKUM: 21.12.2016; Ogledov: 1881; Prenosov: 119
.pdf Celotno besedilo (981,69 KB)

4.
FINANČNI VIDIK SPROSTITVE BLAGA V PROST PROMET PO POSTOPKU 42 V OKVIRU CARINSKIH POSTOPKOV
Antonija Zvonka Lipavšek, 2016, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo obravnava carinski postopek pri uvozu blaga, poudarek je na postopku 42. V teoretičnem delu naloge se zaradi lažjega pregleda opisujejo carinski postopki in njihove sestavine. Proučijo se listine, ki se uporabljajo pri teh postopkih. V praktičnem delu se opiše postopek in v nalogi je bil raziskan in ugotovljen finančni vidik carinskega postopka 42 glede na uvoznika carinjenja in s strani posrednika carinjenja-špediterja. Uporaba postopka 42 za uvoznika prinaša zmanjšanje stroškov carinjenja, večjo hitrost poslovanja, fleksibilnost in konkurenčno prednost pred ostalimi podjetji, ugled pri tujih partnerjih. Podobni zaključki prinašajo prav tako tudi carinskemu posredniku- špediterju.
Ključne besede: Diplomsko delo obravnava carinski postopek pri uvozu blaga, poudarek je na postopku 42. V teoretičnem delu naloge se zaradi lažjega pregleda opisujejo carinski postopki in njihove sestavine. Proučijo se listine, ki se uporabljajo pri teh postopkih. V praktičnem delu se opiše postopek in v nalogi je bil raziskan in ugotovljen finančni vidik carinskega postopka 42 glede na uvoznika carinjenja in s strani posrednika carinjenja-špediterja. Uporaba postopka 42 za uvoznika prinaša zmanjšanje stroškov carinjenja, večjo hitrost poslovanja, fleksibilnost in konkurenčno prednost pred ostalimi podjetji, ugled pri tujih partnerjih. Podobni zaključki prinašajo prav tako tudi carinskemu posredniku- špediterju. Ključne besede : carinski postopek, carinjenje, dokument, carina, Slovenija, Evropska unija
Objavljeno v DKUM: 27.09.2016; Ogledov: 1680; Prenosov: 112
.pdf Celotno besedilo (509,34 KB)

5.
Prenova logističnih procesov v podjetju DHL Express Slovenija d.o.o.
Janez Guzelj, 2016, diplomsko delo/naloga

Opis: Logistični procesi so del vseh procesov v podjetju in so ključnega pomena za opravljanje dejavnosti podjetja ter zadovoljitev potreb strank. Rast elektronskega poslovanja je povečala tudi rast podjetij, ki se ukvarjajo z dostavo pošiljk. Eno izmed takšnih podjetij je tudi podjetje DHL Ekspres Slovenija, d. o. o. Analiza logističnega procesa dostave pošiljk v izbranem podjetju je izpostavila problem zamude pri dostavi pošiljk strankam, ki jih je treba cariniti. Zamude so posledica manjkajoče oziroma nepopolne dokumentacije za carinjenje. Na temelju celovite analize predlagamo zaposlitev osebe, ki bo razbremenila zaposlene v procesih dostave pošiljk strankam. Z zaposlitvijo bi carinski referent pridobil čas za pregled dokumentacije za pošiljke, ki še niso prispele v Slovenijo, in vnaprej obveščal stranke o manjkajoči dokumentaciji. S predčasno pridobljeno dokumentacijo bi se natančneje določila koda carinskega postopka pošiljk in omogočila večja pravilnost izbire ter krajši čas izvedbe carinskega postopka. Carinski deklaranti bi bili bolj učinkoviti. Omogočeni bi bili večja organiziranost, hitrejša odzivnost, manjše število nadur, skrajšal pa bi se tudi čas dostave pošiljk strankam. Predlagata se tudi posodobitev tehnološke opreme in posodobitev sistema klicanja strank, kar bi skrajšalo delovni postopek in omogočilo pravočasno obveščanje strank in hitrejšo dostavo pošiljk ter večje zadovoljstvo strank.
Ključne besede: logistika, dostava, proces, stranka, carina, pošiljka, stranka, DHL
Objavljeno v DKUM: 09.08.2016; Ogledov: 2647; Prenosov: 225
.pdf Celotno besedilo (1,10 MB)

6.
Ekonomski učinki elektronskega poslovanja s carino na gospodarske subjekte
Matjaž Turk, 2013, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu bomo predstavili elektronsko poslovanje in komuniciranje slovenskih podjetij s carino v povezavi s carinskim informacijskim sistemom. Analizirali bomo delovanje aplikacij in integracijo baz podatkov ter njihovo funkcionalnost za vse uporabnike. Ocenili bomo problematiko uvedbe elektronskega načina poslovanja, ki je povezano s spremenjenim načinom poslovanja podjetij in carinske službe, z investicijami in izobraževanjem zaposlenih. Analizirali bomo ekonomske učinke, stroške in koristi elektronskega poslovanja za carinsko službo in podjetja. Izpostavili bomo prednosti in kritično oceno slabosti oz. pomanjkljivosti elektronskega načina poslovanja, predvsem z vidika varnosti in ekonomske upravičenosti investicije v informacijski sistem. Merljive ekonomske učinke, koristi in stroške bomo prikazali z izračuni v absolutnem številu. Ostale ekonomske učinke bomo kritično ocenili in analizirali. V zaključku bomo poiskali določene rešitve in navedli predloge, pogoje in možnosti za nadaljnji razvoj elektronskega poslovanja in carinskega informacijskega sistema.
Ključne besede: Ključne besede: elektronsko poslovanje, informacijski sistem, carina, ekonomski učinki
Objavljeno v DKUM: 18.12.2013; Ogledov: 1230; Prenosov: 94
.pdf Celotno besedilo (1,57 MB)

7.
PROTEKCIONISTIČNI UKREPI DRŽAV EVROPSKE UNIJE PRED KONKURENCO IZ AZIJSKIH DRŽAV
Matej Črešnar, 2013, diplomsko delo

Opis: Dandanes smo priča, kako se težišča gospodarske in politične moči hitro spreminjajo. Mednarodna menjava raste in je večja kot kadarkoli prej v zgodovini. Razlog za večjo mednarodno menjavo gre iskati tudi v številnih podpisanih mednarodnih trgovinskih sporazumih in v vplivu Svetovne trgovinske organizacij, ki poizkuša liberalizirati svetovni trg. Vendar pa gospodarska kriza pušča tudi velike posledice v mednarodni trgovini in kljub podpisanim sporazumom, ki bi omogočilo prosto trgovanje pa še vedno prihaja do meddržavnih sporov ter zopet zatekanje v državne zaščitniške intervencije. Tako je med Evropsko unijo in azijskimi državami prišlo do spora zaradi »prepoceni« izvoza v Evropsko unijo, ki po mnenju evropskih proizvajalcev ni upravičena in ogroža številna delovna mesta. Zato se je Evropska unija zavzela za zaščito svojih proizvajalcev, kar pa je za sabo pustilo tako dobre kot slabe posledice. Po eni strani je ukrep popolnoma upravičen, saj preprečuje uničevanje evropske industrije, ki jo povzroča azijska nelojalna konkurenca. Po drugi strani pa so se številne članice Unije pričele zavzemati, da se ukrepov ne izvaja več, saj si države ne želijo priti v spor z azijskimi državami, predvsem pa ne s Kitajsko, ki predstavlja za evropske države pomemben perspektiven trg v prihodnosti. To pa bi povzročilo še večjo škodo že sedaj močno upehanemu evropskemu gospodarstvu. Ob sprejetih ukrepih pa se mora Evropa tudi soočiti s povračilnimi ukrepi, ki jih sprožijo prizadete države. Tako bi Evropska unija počasi morala razumeti, da gre tu predvsem za politični projekt. Da hitro rastoče azijsko gospodarstvo temelji na državnih subvencijah in dampinških cenah in da bomo priča konfliktnim interesom obeh velesil še kar nekaj časa. Ob tem pa so se zopet pričele pojavljati protekcionistične ideje nekaterih držav, kar pa bi z njihovo uvedbo, lahko po mnenju ekonomistov, v teh kriznih časih pustilo še hujše posledice.
Ključne besede: protekcionizem, damping, protidampinški ukrepi, carina, trgovinski sporazumi, ukrepi Evropske unije.
Objavljeno v DKUM: 04.11.2013; Ogledov: 3188; Prenosov: 151
.pdf Celotno besedilo (481,75 KB)

8.
Sistemske spremembe carinske službe ob vstopu Hrvaške v Evropsko unijo
Tanja Potočnik, 2013, diplomsko delo

Opis: Ureditev sistema slovenske carinske službe bo potrebna ob vstopu Hrvaške v Evropsko unijo. Potrebne bodo prerazporeditve carinskih mejnih uslužbencev na druga delovna mesta in sprememba sistema organizacije carinske službe ob vstopu Hrvaške v Evropsko unijo. V okviru projekta reorganizacije carinske službe in spremembe informacijskega sistema smo predpostavili ukrepe za odpravo socialno ekonomskih posledic, ki bodo nastale zaradi vstopa Hrvaške v Evropsko unijo. Cilj carinske službe je, da z dnem, ko bo Hrvaška vstopila v Evropsko unijo, nihče od zaposlenih ne ostane brez zaposlitve, ter da se s poenostavitvijo obstoječih informacijskih sistemov in uvedbo novih informacijskih sistemov, ki bodo enotni na celotnem območju skupnosti odpravijo administrativne ovire, uvede še hitrejše carinjenje ter učinkovitejši nadzor nad blagom, ki bo vstopalo in izstopalo iz carinskega območja skupnosti.
Ključne besede: carina, reorganizacija, Evropa, Hrvaška.
Objavljeno v DKUM: 10.07.2013; Ogledov: 1652; Prenosov: 133
.pdf Celotno besedilo (1,41 MB)

9.
E-POSLOVANJE V CARINSKI UPRAVI RS
Jasna Kavčič, 2012, diplomsko delo

Opis: Inovacije na področju elektronskega poslovanja zadnja leta samo strmo naraščajo, tako da klasičnih načinov poslovanja skoraj ni več v uporabi. Lahko rečemo, da elektronsko poslovanje dandanes ni več le sodobni trend, ampak nuja, saj ponuja ogromno možnosti za izboljšanje notranje učinkovitosti javnega sektorja in zagotavljanje storitev gospodarstvu in državljanom. V svetu hitrih sprememb je potrebna hitra in učinkovita odzivnost podjetij in organizacij na te spremembe. V cilju po povečani učinkovitosti in tako tudi fleksibilnosti javne uprave v odnosu na spreminjajoče se okolje je bila le-ta postavljena pred vrsto zahtev po preobrazbi in modernizaciji. Integracija Slovenije v EU je zahtevala nujne prilagoditve in poenotenje informacijske infrastrukture, predvsem pa sprožitev procesa informacijskega odpiranja. To je izhajalo tudi iz strateških dokumentov EU-ja, ki med drugim vzpodbujajo informacijsko odpiranje posameznih držav Samo diplomsko delo je sestavljena iz štirih smiselnih sklopov, od katerih prvi sklop zajema splošno predstavitev e-poslovanja, namen in prednosti ter varnost poslovanja preko spleta, drugi sklop pa vsebuje kratko predstavitev organizacije in zakonske osnove za izvajanje carinske službe in elektronskega poslovanja. Tretji, glavni sklop zajema predstavitev razvoja e-poslovanja v carini skozi leta, podani so načini e-poslovanja in predstavljene dosedanje izkušnje ter izsledki raziskave o odzivu in odnosih zaposlenih v CURS-u na uvedbo e-poslovanja. Delo zaključuje četrti sklop, ki poda znane smernice za nadaljnji razvoj e-poslovanja tako slovenske carine kot carine v carinski uniji EU-ja.
Ključne besede: carina, elektronsko poslovanje, informacijski sistem, carinski postopek
Objavljeno v DKUM: 13.08.2012; Ogledov: 1759; Prenosov: 133
.pdf Celotno besedilo (2,27 MB)

10.
POMEN SODOBNEGA ELEKTRONSKEGA POSLOVANJA V CARINSKI UPRAVI REPUBLIKE SLOVENIJE
Filip Pozeb, 2011, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo »Pomen sodobnega elektronskega poslovanja v carinski upravi Republike Slovenije« je izdelano z namenom analize rezultatov raziskave urejenosti elektronskega poslovanja slovenskih podjetij s Carinsko upravo RS z vidika konkurenčnih prednosti, ki jih ta prinaša. Potrjena je izhodiščna teza, da je upravičeno šteti poslovanje slovenskih podjetij s slovensko carino za enega podsistemov logističnega procesa podjetij, tudi v smislu zniževanja vseh vrst stroškov in zniževanja časovne komponente dosegljivosti slovenskih proizvodov v EU. Prestrukturiranje tako zasebnega kot javnega sektorja je zaradi razvoja, ki je najbolj intenziven na področju informatike, usmerjeno v informacijsko tehnologijo in pomeni strateško orožje za doseganje konkurenčnih prednosti na tržišču. Poseben poudarek je dan elektronskemu poslovanju z vidika prednosti, ki jih ta prinaša. Uvajanje carinskih poenostavitev ter možnosti elektronskega poslovanja za vse carinske postopke predstavljajo pomemben korak pri doseganju še enega pomembnega cilja, to je e-uprave. Vse to vpliva na znižanje stroškov upravljanja v podjetjih, zmanjšanje čakalnih dob v carinskih postopkih ter razmejitev odgovornosti v postopkih, kar omogoča učinkovitejše delovanje gospodarstva in vseh udeleženih subjektov. Slovenska carinska služba je sodobna in odzivna, kar slovenskemu gospodarstvu omogoča izvajanje številnih poenostavljenih carinskih postopkov in sodobno elektronsko poslovanje. Informacijska urejenost slovenske carine je na visoki stopnji razvitosti in gospodarskim subjektom omogoča veliko več kot le bistveno olajšanje poslovanja s carino, v primerjavi z obdobjem pred vstopom v EU.
Ključne besede: carina, carinski postopek, elektronsko poslovanje, konkurenca, poenostavljeni carinski postopki, informacijski sistemi.
Objavljeno v DKUM: 11.07.2011; Ogledov: 2015; Prenosov: 178
.pdf Celotno besedilo (707,51 KB)

Iskanje izvedeno v 0.17 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici