| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 3 / 3
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
OBLIKOVALSKI IN ERGONOMSKI VIDIKI RAZVOJA FOTOAPARATA
Gregor Harih, 2009, diplomsko delo

Opis: Fotoaparat je naprava za zajemanje svetlobe. Od njenega izuma, do danes se je na osnovi stalnega razvoja, nove tehnike in tehnologije precej spremenila. Zraven zagotavljanja glavne funkcije je potrebno, da razvojni inženir oblikuje fotoaparat po principih industrijskega oblikovanja in ergonomije. Z upoštevanjem teoretičnih in praktičnih priporočil ter na osnovi antropometričnih tabel je mogoče doseči obliko, ki bo uporabnikom vizualno všeč ter bo omogočala enostavno in preprosto uporabo z malo utrujanja in brez poškodb uporabnika. V kolikor so principi industrijskega oblikovaja in ergonomije ustrezno zajeti v razvojni fazi, se ustvari dodatna vrednost fotoaparata, ki izboljša konkurenčnost izdelka na tržišču.
Ključne besede: delovno okolje, razdelitev fotoaparatov, zrcalno-refleksni fotoaparat, camera obscura, ergonomija, inženirsko oblikovanje, konstrukcijska priporočila, izbira materiala, antropometrija, računalniška orodja
Objavljeno: 04.01.2010; Ogledov: 2183; Prenosov: 175
.pdf Celotno besedilo (18,38 MB)

2.
OD TEMNE SOBE DO FOTOGRAFIJE
Svetlana Kurnik, 2016, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu z naslovom Od temne sobe do fotografije, sem se osredotočila na pomen svetlobe, ki ga le-ta ima pri nastajanju projicirane podobe vse od prazgodovine naprej. Najpreprostejši način za projiciranje podob je prav gotovo camera obcura. Camera obscura nam zveni kot kos najmodernejše tehnologije, resnici na ljubo pa gre za temen prostor, v katerega prehaja svetloba in ustvarja podobo. To je imelo še posebej magičen učinek na ljudi v prazgodovini, ko si še niso znali razlagati naravnih pojavov. Iz tega vidika je imela camera obscura velik verski pomen, prav tako je bila neke vrste koledar. V veliki meri pa velja prepričanje, da je svetloba dobila svoj pomen pri nastajanju vidnih in trajnih podob šele, ko so prvi fotografi želeli ohraniti podobo na mediju. To je prvemu uspelo Josephu Nicéphorju Niépceu leta 1826 . Razvoj fotografije in fotografskega materiala pa je od 19. stoletja postopoma napredoval. Razločnost novonastalih podob na steklu, kovinski plošči oziroma papirju je v ljudeh sprva vzbujala strah in nelagodje; menili so, da bi te razločne podobe lahko oživele, hkrati pa jih je obdajalo nelagodje, da so opazovani. Do takrat so namreč svojo podobo lahko uzrli le kot odsev na vodni gladini ali v ogledalu. V praktičnem delu diplomske naloge sem se lotila izdelave več camer obscur. V enih je podobo mogoče ohraniti, z drugimi pa jo je moč le opazovati.
Ključne besede: camera obscura, fotografija, podoba, svetloba, projekcija
Objavljeno: 17.08.2016; Ogledov: 577; Prenosov: 109
.pdf Celotno besedilo (6,96 MB)

3.
"Zrežirani" portret skozi medij fotografije
Mateja Škrobar, 2018, diplomsko delo

Opis: Diplomska naloga se osredotoča na žanr portretne fotografije, znotraj katere smo izpostavili t.i. »zrežirani« fotografski portret. Osredotočen pregled zgodovine portretne fotografije nas je informiral tako o različnih rabah kot o različnih estetikah portretiranja. Z aplikacijo deskriptivne metode smo analizirali fenomen re-prezentacije človeka in njegove identitete znotraj različnih družbeno-kulturnih okolij. Ugotovili smo, da »zrežirane« fotografije ne prikazujejo dejanskega stanja portretiranca, ampak želeno stanje ustvarjajo in tako potencirajo vizualno sporočilnost fotografije. Da bi ilustrirali teoretična stališča, ki jih zavzemamo skozi nalogo, smo analizirali dela določenih fotografov in umetnikov, ki z uporabo likovnih elementov gradijo vizualno podobo in tako vplivajo na gledalčevo zaznavo.
Ključne besede: »foto persona«, portretna fotografija, carte de visit, camera obscura
Objavljeno: 07.11.2018; Ogledov: 390; Prenosov: 106
.pdf Celotno besedilo (2,60 MB)

Iskanje izvedeno v 0.06 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici