1. Stiskanje vokseliziranih drevesnih struktur na podlagi napovedi : diplomsko deloMatej Slomšek, 2025, diplomsko delo Opis: Diplomsko delo obravnava stiskanje vokseliziranih drevesnih struktur s pomočjo napovednega modela. Cilj raziskave je bil preučiti učinkovitost brezizgubnega stiskanja, ki temelji na napovedovanju podatkov in kasnejšem stiskanju napak. Uporabili smo različne algoritme, kot so Zip, 7-Zip, WinRAR in FLVC, ter jih primerjali z našo metodo NM (napovedna metoda). Rezultati kažejo, da FLVC dosega najboljša razmerja stiskanja, NM pa se izkaže kot učinkovit pristop za manjše datoteke Ključne besede: voksel, drevesna struktura, brezizgubno stiskanje, RLE, stiskanje, vokselizacija, napoved, napaka napovedi, FLVC. Objavljeno v DKUM: 08.05.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 26
Celotno besedilo (1,23 MB) Gradivo ima več datotek! Več... |
2. Brezizgubno stiskanje rastrskih slik z uporabo genetskega algoritma : magistrsko deloTomaž Klobučar, 2025, magistrsko delo Opis: V magistrskem delu je predstavljena uporaba genetskega algoritma za brezizgubno stiskanje rastrskih slik. Poudarek je na kombiniranju genetskega algoritma z različnimi tehnikami stiskanja podatkov, vključno z aritmetičnim kodiranjem, metodo RLE (angl. Run Length Encoding) in Huffmanovim kodiranjem. Podrobno je opisano teoretično ozadje genetskega algoritma in njegovih osnovnih postopkov, kot so selekcija, križanje in mutacija. Prav tako je predstavljena implementacija genetskega algoritma, kodirnika in dekodirnika. Opravljene so bile analize vhodnih parametrov kodeka, stiskanja splošnih in risanih slik, vpliva napovedi genetskega algoritma na stopnjo stiskanja, vpliva pretvorbe barvnega prostora na stopnjo stiskanja ter analiza časovne zahtevnosti. Rezultati so pokazali, da predlagan kodek doseže stopnjo stiskanja primerljivo z izbranimi formati, njegova učinkovitost stiskanja pa se izboljša z uporabo pretvorbe barvnega prostora. Ključne besede: brezizgubno stiskanje slik, risane slike, genetski algoritem, Huffmanovo kodiranje, aritmetično kodiranje, RLE Objavljeno v DKUM: 06.02.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 34
Celotno besedilo (7,00 MB) |
3. 3D verižne kode F26, F6 in 5OT za opis skeletov vokseliziranih objektovGoran Pjević, 2024, magistrsko delo Opis: V magistrskem delu opišemo tehnike za tvorbo 3D verižnih kod, primernih za opis skeletov vokseliziranih geometrijskih objektov. Osredotočimo se na Freemanovi verižni kodi v 26 in 6 smeri (F26 in F6) ter 5-ortogonalno verižno kodo (5OT). Te verižne kode nato uporabimo za stiskanje 3D skeletov. Verižne kode stisnemo z algoritmi stiskanja RLE, LZW, bzip2 in bzip3 ter primerjamo njihovo uspešnost. Ključne besede: 3D geometrijski objekti, brezizgubno stiskanje podatkov, primerjava metod RLE, LZW, bzip2 in bzip3 Objavljeno v DKUM: 23.12.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 23
Celotno besedilo (1,80 MB) |
4. Aplikacije računalniških algoritmovBorut Žalik, 2023 Opis: Učbenik Aplikacije računalniški algoritmov je namenjen študentom prve stopnje študijskega programa računalništvo in informacijske tehnologije s ciljem, spoznati algoritme, ki jih uporabniki pri svojem delu pogosto uporabljajo. Z implementacijo teh algoritmov bodo študentje pri prepotrebno rutino za za vstop v umetnost programiranja univerzalnega stroja, to je računalnika. Učbenik prinaša naslednje vsebine: urejanje podatkov v linearnem času, iskanje vzorcev v nizih, iskanje minimalne razdalje urejanja, preproste šifrirnike, metode brezizgubnega stiskanja podatkov, metode transformacije nizov, priponska polja in priponska drevesa ter algoritme v rastrskem prostoru (verižne kode in krivulje polnjenja prostora). Ključne besede: urejanje podatkov v linearnem času, iskanje vzorcev v nizih, iskanje minimalne razdalje urejanja, brezizgubno stiskanje podatkov, transformacije nizov, priponska polja in priponska drevesa, verižne kode, krivulje polnjenja prostora Objavljeno v DKUM: 21.06.2023; Ogledov: 736; Prenosov: 170
Celotno besedilo (3,01 MB) Gradivo ima več datotek! Več... |
5. Algoritem LZW in njegove izboljšave : diplomsko deloMario Močnik, 2021, diplomsko delo Opis: V diplomskem delu smo opazovali, kako implementacija slovarja z razpršilno tabelo vpliva
na čas stiskanja algoritma Lempel–Ziv–Welch. Primerjali smo algoritem LZW z njegovimi
izboljšavami nadzora slovarja. Ugotovili smo, da najboljše razmerje stiskanja dosežemo z
algoritmom LZC. Algoritem SLZW, ki kombinira pristop statističnega stiskanja in stiskanja s
slovarjem, pa je bil najslabši. Ključne besede: algoritmi, razpršilna tabela, brezizgubno stiskanje, stiskanje s slovarjem, razmerje stiskanja Objavljeno v DKUM: 18.10.2021; Ogledov: 1193; Prenosov: 156
Celotno besedilo (188,63 KB) |
6. BREZIZGUBNO STISKANJE MERILNIH PODATKOVBoštjan Eferl, 2016, diplomsko delo Opis: Delo obravnava brezizgubno kompresijo podatkov, temeljna obravnavana metoda je lastno razvita metoda, ki za komprimiranje uporablja celoštevilske ostanke pri deljenju števila n, ki predstavlja podatke z nekim številom m, ki je lahko naključno generirano. Komprimirane podatke predstavlja ostanek r, za zapis katerega je potrebno manj bitov, kot za zapis števila n. Dekomprimiranje se vrši tako, da se najde tisto število k, ki zadovolji enačbo n_domnevni =km + r na ta način, da dobljen nd prestane teste s kriteriji, ki jih pričakujemo, da jih bo izpolnjeval komprimiran tip podatkov. Števila n, nd, k, m in r so cela števila. Če stopnja kompresije ni prevelika, skoraj zagotovo obstaja samo en poizkus iz velike množice poizkusov, ki ta test prestane. Lažno pozitivnih rezultatov dekomprimiranja ni, ker se podatki po tem ko so komprimirani preizkusno dekomprimirajo, če obstaja samo en poizkus dekodiranja, ki prestane teste in so ti dekomprimirani podatki enaki izvornim, bodo tudi vsa nadaljnja dekomprimiranja pravilna, če se le uporabi enaka metoda dekomprimiranja. Ključne besede: brezizgubno stiskanje, merilni podatki, Python Objavljeno v DKUM: 15.09.2016; Ogledov: 1269; Prenosov: 108
Celotno besedilo (1,51 MB) |
7. |
8. STISKANJE DIGITALNEGA VIDEA NA OSNOVI SLIKOVNEGA FORMATA PNGMatej Šnajder, 2013, diplomsko delo Opis: Diplomska naloga se osredotoča na predstavitev slikovnega formata PNG, algoritmov stiskanja, ki jih ta format uporablja, in predstavitev brezizgubnih video kodekov. Predstavljena sta postopek stiskanja in razširjanja videa na osnovi slikovnega formata PNG ter preprost video predvajalnik, ki smo ga razvili.
Zanima nas, kateri od video kodekov doseže najboljši faktor stiskanja. Primerjamo velikosti zaporedja datotek: PNG, nestisnjenega videa, stisnjenega videa s kodekom CorePNG in datoteke, ustvarjene s pomočjo našega programa.
Raziskovanje je podkrepljeno s konkretnimi primeri in z grafično predstavitvijo. Ključne besede: slikovni format PNG, algoritmi stiskanja, brezizgubno stiskanje videa, video kodeki Objavljeno v DKUM: 25.10.2013; Ogledov: 2044; Prenosov: 135
Celotno besedilo (2,46 MB) |
9. Postopek brezizgubnega stiskanja razčlenjenih vokselskih podatkovDenis Špelič, 2011, doktorska disertacija Opis: Doktorska disertacija obravnava področje stiskanja vokselskih podatkov. V uvodu naloge opredelimo problem stiskanja vokselskih podatkov, opišemo cilje naloge in podamo hipoteze, ki jih želimo preveriti. Uvodu sledi opis in definicija vokselskih podatkov, opis naprav, s katerimi podatke pridobivamo ter opis Hounsfieldove lestvice, s katero si lahko pomagamo pri razčlenitvi vokselskih podatkov. V nadaljevanju opišemo področje vokselske grafike Nalogo nadaljujemo s pregledom metod, ki se ukvarjajo s stiskanjem vokselskih podatkov. Opišemo dve metodi, ki sta bili objavljeni v zadnjem času, in podamo nekoliko podrobnejši opis metode QT-B. V jedru doktorske disertacije opišemo podporne tehnike, ki smo jih uporabili pri razvoju naše metode LoCoVox. Podrobneje opišemo standard JPEG-LS in standard JBIG. Sledi podrobnejši opis razvite metode LoCoVox ter njene spletne implementacije VoxelServer, VoxelClient in VoxelDecompressor. V predzadnjem poglavju lastnosti metode LoCoVox analiziramo z eksperimenti. Z metodo smo stisnili nabore vokselskih podatkov in rezultate primerjali s splošnonamenskima programoma ZIP in RAR ter z domenskospecifično metodo QT-B. Metoda je občutno boljša od metode QT-B in ZIP ter primerljiva z metodo RAR, v kolikor želimo prenesti celoten nabor podatkov. Če je dovolj, da prenesemo samo del podatkov (na primer, tkivo, tekočine, kosti), je metoda LoCoVox občutno uspešnejša. Ključne besede: algoritmi, stiskanje podatkov, brezizgubno stiskanje, vokselski podatki, segmentacija Objavljeno v DKUM: 31.01.2012; Ogledov: 2467; Prenosov: 252
Celotno besedilo (9,33 MB) |
10. STISKANJE IN REKONSTRUKCIJA RASTRSKIH PISAV Z VERIŽNO KODOTimotej Globačnik, 2011, doktorska disertacija Opis: V doktorski disertaciji predstavimo nov način stiskanja rastrskih računalniških pisav, ki je primeren predvsem za nizkozmogljive računalniške sisteme. Postopek stiskanja temelji na tehniki ogliščne verižne kode v kombinaciji s Huffmanovim kodirnikom. Pri tem obliko posameznega znaka pisave predstavimo z verižno kodo, katere elemente dodatno stisnemo s Huffmanovim kodirnikom. Pri postopku rekonstrukcije znakov nastale luknje zapolnimo z algoritmom FloodFill. Ta omogoča omejevanje porabe pomnilnika med postopkom polnjenja lukenj in je zato primeren tudi za uporabo v vgrajenih sistemih. Prostorsko in časovno učinkovitost predlaganega postopka smo primerjali z najbolj razširjenimi postopki predstavitve rastrskih pisav in najpogosteje uporabljenimi postopki stiskanja bitnih slik. Analizo smo izvedli na več vrstah pisav različnih velikosti, pri čemer se je predlagani postopek izkazal kot prostorsko in časovno najučinkovitejši. Prav tako smo na laboratorijskem vgrajenem sistemu implementirali postopek rekonstrukcije znakov in časovno zahtevnost le-tega primerjali z nekaterimi postopki stiskanja bitnih slik. Tudi v tem primeru se je naš postopek izkazal kot najučinkovitejši. Na osnovi rezultatov opravljenih meritev, tako na osebnem računalniku kot na laboratorijskem vgrajenem sistemu, smo potrdili postavljene hipoteze. Glede na ugotovitve lahko zaključimo, da je predstavljeni postopek stiskanja rastrskih pisav zaradi prostorske in časovne učinkovitosti ter enostavne implementacije postopka rekonstrukcije primeren za uporabo v nizkozmogljivih računalniških sistemih. Ključne besede: računalniške pisave, rastrske pisave, stiskanje pisav, rekonstrukcija pisav, verižna koda, ogliščna verižna koda, Huffmanovo kodiranje, brezizgubno stiskanje, stiskanje bitnih slik, vgrajeni sistemi, pisave v vgrajenih sistemih Objavljeno v DKUM: 31.01.2012; Ogledov: 2503; Prenosov: 287
Celotno besedilo (5,27 MB) |