| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 164
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Preverjanje ustreznosti besedil za lahko branje s pomočjo aplikacije : diplomsko delo
Anton Haramija Ivčetić, 2023, diplomsko delo

Opis: Razumevanje besedil je ključnega pomena za pridobivanje novih informacij, zato je pomembno, da besedilo prilagodimo trenutnemu nivoju znanja bralca. Za lažje razumevanje uporabimo metode in procese lahkega branje za poenostavitev informacij. Preverjanje razumljivosti je mogoče glede na različne lestvice ocen težavnostne stopnje in glede na obstoječe rešitve (Besana, WebFX, Readable, Word Counter in Wordcounter.net) s področja analize besedil. Izbrane metode (razumevanje besedila po Fleschu, indeks Coleman–Liau, SMOG merilo razumljivosti in avtomatiziran indeks berljivosti (ARI).) so bile po vzgledu obstoječih rešitev implementirane v android aplikaciji, ki omogoča takojšnje preverjanje težavnosti besedil besedila z ročnim vnosom ali z bolj naprednima načinoma vnosa besedila, to je z analizo slike kamere ali z analizo izbrane slike iz galerije. Za preverjanje delovanja so bili analizirani odlomki iz besedila Williama Shakespeara Romeo in Julija iz angleške in slovenske integralne verzije in njunih priredb v lahko branje. Rezultati analize vseh štirih besedil so pokazali na bistvene razlike v dolžini povedi, številu povedi, dolžini besed in številu besed, kar potrjuje, da razvita rešitev zazna razlike med besedili in pridobljeni rezultati so znotraj pričakovanih intervalov izbranih metod.
Ključne besede: aplikacija, mobilne rešitve, preverjanje besedila, metode preverjanja, lahko branje
Objavljeno v DKUM: 24.10.2023; Ogledov: 325; Prenosov: 38
.pdf Celotno besedilo (2,71 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

2.
Vpliv knjižnega medija v angleškem jeziku na tujejezične bralce : diplomsko delo
Vladimir Obradović, 2023, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu sta predstavljena razvoj knjižnega medija in definicija, kaj vse danes uvrščamo med knjige. Izpostavljen je pomen pripovedništva in zgodbe, ki močno vplivata na oblikovanje in razvoj posameznika. Predstavljene so prednosti branja kot aktivnosti za učenje, zabavo in zbliževanja kultur. Opravljena je analiza bralnih navad v Sloveniji, prav tako tudi analiza vpliva literature v angleškem jeziku na domače bralce. Skoraj polovica mladih se raje odloči za branje knjig v angleškem kot pa slovenskem jeziku. Kot najbolj pogoste razloge za to navajajo, da jim je branje v angleščini lažje ter da jim pomaga pri učenju jezika. Opravljena je tudi manjša analiza globalizacije na domačem knjižnem trgu. Knjigarne prodajajo vse večji nabor knjig v angleščini, ki s svojo dostopnostjo in nizkimi cenami počasi izpodrinjajo knjige v slovenščini.
Ključne besede: knjiga, branje, angleški jezik, pripovedništvo, globalizacija knjižnega trga
Objavljeno v DKUM: 13.10.2023; Ogledov: 351; Prenosov: 20
.pdf Celotno besedilo (1,51 MB)

3.
Bralno razumevanje učencev pri spoznavanju poklicev s pomočjo lahkega branja : magistrsko delo
Urška Lukovnjak, 2023, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu z naslovom Bralno razumevanje učencev pri spoznavanju poklicev s pomočjo lahkega branja je v teoretičnem delu natančneje predstavljen pomen branja, bralne pismenosti in bralnega razumevanja. V nadaljevanju so opisane težave učencev s primanjkljaji na posameznih področjih učenja, in sicer pri branju in bralnem razumevanju. Nazorno sta predstavljena pomen vloge učitelja in uporaba strategij, s katerimi se lahko izboljša bralno razumevanje in spodbuja razvoj bralne pismenosti. Natančneje je predstavljena metoda lahkega branja, ki je namenjena vsem posameznikom s težavami pri razumevanju vsakdanjih, praktičnosporazumevalnih besedil in s potrebo po lažje berljivih informacijah. Sledi empirični del magistrske naloge, v katerem je predstavljena raziskava o preverjanju bralnega razumevanja besedil na temo poklici, in sicer pri učencih s posebnimi potrebami. Besedila, ki so jih učenci brali in z njimi spoznavali posamezne poklice, so zapisana po pravilih lahkega branja. Podrobno je opisano preverjanje lahko berljivih besedil s testnimi bralci in postopki preverjanja bralnega razumevanja pri učencih. Rezultati so bili pridobljeni s pomočjo izpolnjevanja strukturiranega vprašalnika, ki so ga učenci izpolnjevali trikrat, in sicer pred branjem, takoj po branju in štiri tedne po branju besedil, zapisanih v lahkem branju. Magistrsko delo se zaključi s sklepnimi mislimi, v katerih so podrobneje predstavljene ugotovitve glede izvedbe bralne dejavnosti in učinki uporabe metode lahkega branja pri delu z učenci s posebnimi potrebami.
Ključne besede: branje, bralna pismenost, bralno razumevanje, lahko branje, učenci s posebnimi potrebami
Objavljeno v DKUM: 07.09.2023; Ogledov: 315; Prenosov: 95
.pdf Celotno besedilo (4,33 MB)

4.
Spodbujanje bralne pismenosti in bralne motivacije preko modela lahkega branja v 9. razredu nižjega izobrazbenega standarda : magistrsko delo
Ana Žagar, 2023, magistrsko delo

Opis: Magistrsko delo se ukvarja z bralno pismenostjo in bralno motivacijo učencev devetega razreda nižjega izobrazbenega standarda. Bralna pismenost in bralna motivacija sta večdimenzionalna procesa in se ves čas razvijata. Pri spodbujanju bralne motivacije je pomembno, da učitelji poznajo različne motivacijske strategije, s katerimi pomagajo učencem dvigniti motivacijo za branje. Bralna pismenost je temelj vseh drugih pismenosti in nadgradnja bralne motivacije. V teoretičnem delu magistrskega dela je najprej razložen termin bralna pismenost, kjer je poudarek na gradnikih bralne pismenosti in spodbujanju bralne pismenosti učencev, ki imajo lažjo motnjo v duševnem razvoju. Sledita teoretična osnova bralne motivacije učencev in predstavitev strategij za dvig bralne motivacije učencev. Zadnji del teoretičnega dela je namenjen lahkemu branju in predstavitvi nižjega izobrazbenega standarda. Empirični del magistrskega dela je sestavljen iz dveh raziskav; v prvi raziskavi se je ugotavljala bralna motivacija učencev devetega razreda, in sicer po Vprašalniku bralne motivacije za mlajše učence. Druga raziskava se je osredotočila na bralno razumevanje učencev devetega razreda nižjega izobrazbenega standarda, in sicer po priredbi črtice Skodelica kave, ki jo je napisal Ivan Cankar. Rezultati obeh raziskav so pokazali, da imajo učenci povprečno motivacijo za branje in da priredba besedila v lahko branje bistveno zviša bralno razumevanje učencev nižjega izobrazbenega standarda.
Ključne besede: bralna motivacija, bralna pismenost, bralno razumevanje, lahko branje, nižji izobrazbeni standard
Objavljeno v DKUM: 15.06.2023; Ogledov: 516; Prenosov: 121
.pdf Celotno besedilo (1,94 MB)

5.
Vpliv branja pravljic na otrokovo besedišče v drugem starostnem obdobju : diplomsko delo
Anja Bučar, 2023, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu z naslovom Vpliv branja pravljic na otrokovo besedišče v drugem starostnem obdobju smo preučevali, kako lahko na razvoj in širjenje otrokovega besedišča vpliva vzgojiteljevo branje in pripovedovanje otroške literature. Diplomsko delo sestavljata teoretični in empirični del. V teoretičnem delu našega diplomskega dela smo se osredotočili predvsem na pomen in razvoj govora ter pomen pripovedovanja. Eno poglavje je osredotočeno tudi na sam razvoj pripovedovanja, saj se diplomsko delo navezuje na pripovedovanje, vključena je tudi domišljija otrok. V empiričnem delu imamo opredeljene in prikazane rezultate pridobljenih podatkov naše raziskave. S pomočjo raziskave smo preučevali stopnjo otrokovega besedišča. Vzgojiteljica je vrtčevskim otrokom drugega starostnega obdobja šest mesecev načrtno pripovedovala in brala različne pravljice, pri čemer smo želeli vplivati na širjenje otrokovega besedišča. Ob našem preverjanju v mesecu maju so si otroci ob dveh prikazanih sličicah v poljubnem zaporedju izmišljali svojo zgodbo.
Ključne besede: branje, pravljice, besedišče, govor, pripovedovanje.
Objavljeno v DKUM: 12.05.2023; Ogledov: 459; Prenosov: 57
.pdf Celotno besedilo (1,23 MB)

6.
Bralno razumevanje romov izvirnih in v lahko branje prirejenih splošnih dokumentov vrtca : magistrsko delo
Petra Smej, 2022, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu z naslovom Bralno razumevanje Romov v izvirnih in v lahko branje prirejenih splošnih dokumentih vrtca je v teoretičnem delu predstavljeno življenje in izvor Romov, izsledki bralne pismenosti, pismenosti odraslih ter lahko branje. V drugem delu so predstavljeni rezultati raziskave, ki je bila narejena v romskem naselju Kamenci v občini Črenšovci. Preverjeno je bilo razumevanje splošnih dokumentov vrtca, ki so v izvirni in prilagojeni različici. V raziskavi so sodelovali prebivalci Kamencev različnih starosti in izobrazbene strukture. Rezultati so bili pridobljeni z anketnimi vprašalniki in izpolnjevanjem dokumentov v izvirni in prilagojeni različici.
Ključne besede: bralna pismenost, Romi, bralno razumevanje, lahko branje
Objavljeno v DKUM: 28.10.2022; Ogledov: 734; Prenosov: 169
.pdf Celotno besedilo (3,31 MB)

7.
Slikanice, ki v zgodbah poudarjajo glas r : diplomsko delo
Deja Milošič, 2022, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu z naslovom Slikanice, ki v zgodbah poudarjajo glas r, je obravnavanih šest kakovostnih književnih gradiv, ki so lahko v pomoč otrokom, ki se srečujejo s težavami pri izgovoru črke/glasu r. Kakovostno slikaniško gradivo lahko služi kot vzpodbuda in pomoč pri odpravi govornih težav. V prvem delu je predstavljen razvoj govora in besedišča od rojstva do vstopa v šolo. Sledi opredelitev slikanice, ki je osrednji predmet zaključnega dela. Predstavljena je njena definicija, kriteriji za določitev kakovostne slikanice, in funkcija slikanice za otrokov celostni razvoj. Opredeljena je vloga ilustracije v slikanici, definirana kakovostna ilustracija in opredeljene različne klasifikacije slikanice, glede na oblikovni odnos. V nadaljevanju je opisan razvoj pripovedovanja pri otrocih. Predstavljeno je, kako odrasli z bralnim zgledom vplivajo na otrokovo bralno pismenost. Ob koncu teoretičnega dela je definirana skupina otrok z govorno-jezikovnimi motnjami, njihovi primanjkljaji v govoru in nasveti za starše in vzgojitelje pri odpravljanju teh težav. Predstavljen je tudi razvoj glasu r in vaje, s katerimi otroka spodbudimo k lažji izgovorjavi tega glasu. V drugem delu so analizirane knjige, ki v svoji vsebini poudarjajo glas r in so lahko dobro izhodišče za vajo.
Ključne besede: predšolski otrok, govorni razvoj, glas r, slikanica, branje
Objavljeno v DKUM: 28.10.2022; Ogledov: 549; Prenosov: 68
.pdf Celotno besedilo (2,63 MB)

8.
Vpliv in pomen vzgojiteljevega branja pravljic na besedišče otrok, starih od dveh do treh let : diplomsko delo
Sandra Fišer, 2022, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu z naslovom Vpliv in pomen vzgojiteljevega branja pravljic na besedišče otrok, starih od dveh do treh let smo proučevali, kako lahko kakovostna spodbuda vzgojiteljevega pripovedovanja in branja otroške literature, vpliva na širjenje otrokovega besednjaka v časovnem obdobju šestih mesecev. V teoretičnem delu diplomskega dela smo se osredotočili na govor, proces razvoja govora, teorije ki predstavljajo osnove razvoja govora, in seveda na dejavnike, ki na vse to vplivajo. Eno poglavje smo posvetili pismenosti, predvsem porajajoči se pismenosti, ki je povezana z družinskim okoljem in vrtcem. V empiričnem delu pa prikazani in opredeljeni rezultati pridobljenih podatkov v raziskavi. Raziskali smo stopnjo otrokovega besedišča na dveh preverjanjih v razponu šestih mesecev. Medtem smo šest mesecev otrokom načrtno pripovedovali in brali najrazličnejše pravljice, s čimer smo želeli vplivati na širjenje otrokovega besednjaka. Na začetnem in končnem preverjanju so otroci samostojno, ali z določenim deležem pomoči vzgojitelj, prepoznavali in poimenovali različno število sličic z vsakdanjo tematiko. Ugotovili smo, da vzgojiteljevo branje pravljic v veliki meri vpliva na otrokovo širjenje besednjaka, saj se je v časovnem obdobju šestih mesecev pokazal velik napredek.
Ključne besede: razvoj govora, širjenje besedišča, zgodnja pismenost, vzgojiteljevo branje
Objavljeno v DKUM: 21.10.2022; Ogledov: 533; Prenosov: 118
.pdf Celotno besedilo (1,46 MB)

9.
Kompleksna bralna učna strategija VŽN v 2. razredu : magistrsko delo
Špela Blatnik, 2022, magistrsko delo

Opis: V teoretičnem delu magistrske naloge smo podrobneje raziskali otroški govor, njegov razvoj glede na določene dejavnike in okolje, kakšni so mejniki v govornem razvoju in skozi katere faze govornega razvoja posameznik prehaja. Zanimalo nas je tudi, kako močno sta govor in branje povezana ter kateri dejavniki vplivajo na njun razvoj. Eden od najpomembnejših pokazateljev znanja učencev je pismenost, v kateri se združujeta posameznikova zmožnost branja, pisanja in razumevanja prebranega ter uporaba informacij iz besedila. Bralci, ki dobro berejo, v besedilih najdejo odgovore na najrazličnejša vprašanja ter znajo iz besedila izluščiti bistvo in ključne podatke. Z uporabo bralnih strategij učitelji pripomorejo k oblikovanju uspešnejših bralcev, zato smo podrobneje opisali bralne strategije, ki jih lahko uporabljamo pred in med branjem ter po njem. Strategije, ki smo jih opisali, so strategija VŽN, splošna študijska strategija, strategija PV3P, Paukova strategija in strategija recipročnega poučevanja. V empiričnem delu smo predstavili in raziskali učinkovitost strategije VŽN in zmožnost razumevanja bistvenih podatkov pri učencih 2. razreda. Uporabili smo deskriptivno in kavzalno-eksperimentalno metodo pedagoškega raziskovanja ter dvakratno preverjanje. Zanimalo nas je, kakšno je predznanje učencev, ali jim bo samostojno postavljanje vprašanj povzročalo težave, kaj so se novega naučili ter ali je opazen napredek po večkratni uporabi strategije.
Ključne besede: govor, branje, bralne strategije, strategija VŽN
Objavljeno v DKUM: 14.10.2022; Ogledov: 652; Prenosov: 77
.pdf Celotno besedilo (1,07 MB)

10.
Analiza avtorskih slikanic Andreje Peklar : diplomsko delo
Eva Balaško, 2022, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu je analiziranih vseh šest doslej izdanih avtorskih slikanic Andreje Peklar. To so: Fant z rdečo kapico (2005), Varuh (2006), Ferdo, veliki ptič (2016), Luna in jaz (2019), Buba (2020) in Tisoč ptic (2021). Avtorica Andreja Peklar je pomembna slovenska slikarka, ilustratorka in pisateljica, ki je za svoja dela prejela številne domače in tuje nagrade. V teoretičnem delu je zapisana definicija slikanice, nekaj dosedanjih spoznanj o družinski pismenosti, gradnikih bralne pismenosti in bralnem dogodku v vrtcu ter predstavitev življenja in dela pisateljice Andreje Peklar. Pri raziskovanju so bile uporabljene deskriptivna metoda, metoda analize, metoda sinteze in metoda praktičnega dela. V praktičnem delu diplomske naloge je opravljena multimodalna analiza vseh šestih avtorskih slikanic.
Ključne besede: Andreja Peklar, avtorska slikanica, analiza slikanice, obravnava slikanice, branje slikanic.
Objavljeno v DKUM: 23.09.2022; Ogledov: 526; Prenosov: 119
.pdf Celotno besedilo (2,67 MB)

Iskanje izvedeno v 26.92 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici