| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 15
Na začetekNa prejšnjo stran12Na naslednjo stranNa konec
1.
2.
Postopki in tehnike usposabljanja pripadnikov slovenske vojske iz borilnih veščin v sklopu vojaškega izobraževanja in usposabljanja : magistrsko delo
Ivan Ermenc, 2010, magistrsko delo/naloga

Opis: S prehodom iz naborniškega sistema v profesionalizacijo Slovenske vojske in z aktivno udeležbo na mednarodnih vojaških operacijah in misijah so se korenito spremenile tudi zahteve po usposobljenosti pripadnikov Slovenske vojske. Od profesionalnega pripadnika Slovenske vojske se pričakuje njegova najvišja mogoča usposobljenost in motiviranost za izvedbo poslanstva oziroma zadane naloge. Na potrebe po povečanih zahtevah usposobljenosti se je najprej moralo odzvati vojaško šolstvo od najnižje do najvišje stponje vojaškega izobraževanja in usposabljanja. Da bi vojaške šole usposobile in izobrazile kader z zahtevanimi kompetencami, je nujno treba slediti zahtevam po usposobljenosti, ki se z razvojem oborožitvenih sistemov, taktike bojevanja in asimetričnih groženj nacionalni varnosti neprestano spreminjajo. Na podlagi ugotovitev poveljnikov o usposobljenosti podrejenih, analiz potreb po usposobljenosti in izkušenj z operacij je tako treba periodično izdelovati evalvacije obstoječih programov in jih po potrebi dopolnjevati. Pri tem ni izjema niti program usposabljanja pripadnikov Slovenske vojske iz borilnih veščin, ki zahteva posodobitev tehnik glede na vse navedene spremembe. Naloga tako vsebuje didaktična priporočila za izvajanja usposabljanja iz borilnih veščin, analizo obstoječega stanja, raziskavo mnenja o usposabljanju iz borilnih veščin v sklopu vojaškega izobraževanja in usposabljanja ter predlog programa borilnih veščin. Predlog programa temelji na ugotovitvah iz analize potreb po usposabljanju.
Ključne besede: Slovenska vojska, borilne veščine, analiza potreb po usposabljanju, kontingenčna metoda
Objavljeno: 03.09.2010; Ogledov: 1923; Prenosov: 224
.pdf Celotno besedilo (4,80 MB)

3.
4.
Vključevanje tehnik kick boksa v trenažne procese policije
Mladen Petković, 2015, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu opisujem pomembnost vključevanja trenažnih procesov in tehnik kick boksa v policijske treninge. Menim, da bi le-to omogočilo boljšo psihofizično pripravljenost policistov, s tem ciljam na telo kot celoto, ki vključuje tudi psihični razum. Treningi kick boksa in obvladovanje njegovih tehnik omogočajo natančnejše in bolj kontrolirane udarce, saj samo s treningom dosežemo obvladovanje lastnega telesa oziroma vsake mišice posebej – tako pri prejemanju kot zadajanju udarcev. Borbeni stav v kick boksu pomembno varuje vse notranje organe, ki jih je potrebno zaščititi pred prejetim udarcem. S treniranjem kick boksa policisti spoznajo nekaj pomembnih udarcev, ki se jih lahko naučijo v relativno kratkem času in so obenem zelo učinkoviti, saj omogočajo izvajanje zadanih tehnik udarjanja brez povzročitve hujših telesnih poškodb. Ravno ti udarci so pomembni, ker gre za izvajanje nadzorovanih kretenj, ki branijo pred prekomerno uporabo ali zlorabo lastne fizične sile. Diplomsko delo vključuje predstavitev udarcev in tehnike kick boksa ter primerjavo šolanja slovenskih in japonskih policistov. Predvidevam, da bi vključevanje tehnik kick boksa v trenažne procese policije zmanjšalo poškodbe policistov pri izvajanju del in nalog, s tem pa tudi bolniško odsotnost ali celo morebitno invalidnost.
Ključne besede: policija, policijska pooblastila, prisilna sredstva, policisti, usposabljanje, trenažni procesi, borilne veščine, kick boks, vzgojni ukrepi, kazenske sankcije, diplomske naloge
Objavljeno: 20.03.2015; Ogledov: 516; Prenosov: 90
.pdf Celotno besedilo (843,81 KB)

5.
Vključevanje nekaterih tehnik brazilskega jiu-jitsa pri uporabi telesne sile
Izidor Balažič, 2015, diplomsko delo

Opis: Policisti smejo pri opravljanju nalog uporabiti telesno silo v primeru napada nanj ali upiranja osebe v postopku. Del diplomskega dela se tako osredotoča na podrobno opredelitev telesne sile in predstavitev nekaj tehnik, ki jih policisti uporabljajo za preprečitev napada ali obvladovanje upiranja osebe. Ker pa se policisti srečujejo z vse več napadi nanje in zaradi krajšega programa usposabljanja za policista, je treba najti rešitve, ki bi policista v času usposabljanja dobro pripravile na situacije, ko se mora ubraniti napada. Ker se v samoobrambni situaciji lahko hitro zgodi, da se borba nadaljuje ali vsaj za krajši čas dogaja na tleh, je v diplomskem delu predstavljena uporabnost znanja brazilskega jiu-jitsa v realni samoobrambni situaciji. Brazilski jiu-jitsu je bil ustvarjen za ubranitev napada s poudarkom na parterni borbi in borbi v klinču. V delu sta predstavljena tudi razvoj in zgodovina brazilskega jiu-jitsa, kjer je predstavljena tudi pomembnost sparing treninga za učinkovitost veščine v realni borbi (samoobrambna situacija). S sparing treningom se v brazilskem jiu-jitsu približamo realni borbi in lahko v kratkem času pridobimo znanje in občutek za izvedbo tehnike na vso moč upirajoči se osebi. Tako bi uvedb treninga brazilskega jiu-jitsa, kjer je sparing pomemben del, v programu izobraževanja policistov predstavljal pridobitev in napredek pri pripravljenosti policistov na nepredvidljive samoobrambne situacije oziroma pri uporabi telesne sile.
Ključne besede: policijsko delo, policijska pooblastila, prisilna sredstva, telesna sila, borilne veščine, samoobramba, diplomske naloge
Objavljeno: 22.06.2015; Ogledov: 661; Prenosov: 111
.pdf Celotno besedilo (2,51 MB)

6.
Agresivnost, nasilje in borilne veščine
Bruno Kozlevčar, 2015, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi smo raziskovali, ali sta pojma agresivnost in nasilje povezana s polno kontaktnima borilnima veščinama, kot sta boks in tajski boks, kateri v borilnem svetu veljata za trdi borilni veščini. V teoretičnem delu smo najprej predstavili koncept agresivnosti in nasilja ter ju nato povezali z zgoraj omenjenima borilnima veščinama. Agresivnosti in nasilja se ljudje v največji meri naučimo s posnemanjem, zato so se pri ljudeh razvili stereotipi o izvoru agresivnosti in nasilja iz boksa in tajskega boksa. Namen poučevanja boksa in tajskega boksa ni vzbujati agresivnosti in nasilja v ljudeh, ampak krepiti telo ter se naučiti samokontrole udarcev ter nenazadnje nadzorovanja čustev, za kar poskrbijo ustrezno usposobljeni trenerji teh dveh borilnih veščin. V empiričnem delu smo s pomočjo anketnih vprašalnikov razdeljenih med udeležence vadbe boksa in tajskega boksa in intervjujev opravljenih s trenerji in tekmovalci boksa in tajskega boksa, ugotovili, da so ljudje, ki se udeležujejo vadbe borilnih veščin večinoma neagresivne osebe, ki niso naklonjene nasilju v družbi. Intervjuvanci poročajo, da sta boks in tajski boks individualna športa, pri katerih je potrebna zbranost, poslušnost in trda volja, kar pa kot poročajo niso vrline agresivnih in nasilnih oseb. Tako smo zaključili, da sicer obstajajo nekateri agresivni in nasilni posamezniki, ki se udeležujejo vadbe boksa in tajskega boksa, vendar so to bolj izjeme. Prav tako boks in tajski boks ne spodbujata ljudi k agresivnosti in nasilju, ampak poučujeta nadzorovanje uma in telesa.
Ključne besede: čustva, napadalna čustva, agresivnost, nasilje, mladostniki, boks, borilne veščine, tajski boks, samonadzorovanje, vprašalniki, analize, diplomske naloge
Objavljeno: 24.08.2015; Ogledov: 1224; Prenosov: 190
.pdf Celotno besedilo (475,58 KB)

7.
Doživljanje nasilja med vrhunskimi športniki v Sloveniji
Saša Sirše, 2017, magistrsko delo

Opis: S pričujočo magistrsko nalogo, v kateri smo obravnavali doživljanje nasilja med vrhunskimi športniki v Sloveniji na primeru borilne veščine taekwon-do, neolimpijske različice ITF, smo želeli opozoriti na vse večji pojav problematike športnega nasilja nasploh ter tudi na treningih borilnih veščin. Razlog temu vidimo v naravnanosti današnje družbe, ki posledično vpliva tudi na šport; družba promovira tekmovalnost med ljudmi in zmagovanje (biti najboljši, doseči rekord), zato je tudi trenažni sistem prilagojen pehanju za uspehom. Treningi v vrhunskem športu so tako prvenstveno osredotočeni v dosego zmage ali rekorda, ne glede na ceno, ki jo bo takšna zmaga zahtevala, ne pa na dobrobit športnika, ki žal postaja vse bolj postranskega pomena. V teoretičnem delu naloge smo s pomočjo pregleda domače in tuje literature predstavili teoretične poglede na šport in splošno problematiko nasilja, posebno pozornost pa smo namenili glavni temi pričujočega dela - nasilju v športu ter njegovim pojavnim oblikam. Za boljšo predstavo smo nekatere teoretične poglede avtorjev podkrepili tudi z ugotovitvami empiričnih raziskav. Pri predstavitvi glavne obravnavane problematike smo izhajali iz znanih primerov nasilja v športu, ki se največkrat pojavljajo v športu nasploh, dodali pa smo tudi primere lastnih opazovanj in izkušenj. S pomočjo kvantitativne empirične raziskave smo analizirali dejanski obseg doživetega nasilja med reprezentanti taekwon-doja, pri čemer smo se primarno osredotočili na doživljanje nasilja s strani reprezentančnih trenerjev. S pomočjo izvedene raziskave smo ugotovili, da tekmovalci na reprezentančnih treningih skoraj nikoli niso oziroma so le redkokdaj doživljali nasilje reprezentančnih trenerjev, kljub temu pa podrobnejši rezultati kažejo na prevlado telesnega nasilja nad psihičnim in spolnim nasiljem. Tekmovalci takšno vedenje, ki po definiciji pomeni nasilje nad športniki (bolečine, poškodbe, treningi kljub poškodbi), dojemajo kot sestavni del vrhunskega športnega udejstvovanja. Ob tem pa je zanimiva ugotovitev, da obstajajo razlike v dojemanju nasilja glede na spol in starost; izsledki kažejo, da ženske in starejši tekmovalci bolj kritično presojajo različne situacije fizičnega, psihičnega in spolnega nasilja. Dobljeni izsledki raziskave tako prispevajo k večji ozaveščenosti o problematiki pojava nasilja v športa nasploh, predvsem pa v borilni veščini taekwon-do.
Ključne besede: nasilje, šport, vrhunski šport, športniki, borilne veščine, magistrska dela
Objavljeno: 15.06.2017; Ogledov: 449; Prenosov: 52
.pdf Celotno besedilo (976,12 KB)

8.
Kultura mešanih borilnih veščin - med nasiljem in etičnim vedenjem
Uroš-Dragoš Jurišić, 2016, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi smo predstaviti kulturo športa mešanih borilnih veščin. Poudarek je na raziskovanju njegove nasilnosti in etike. V teoretičnem delu smo opisali razvoj borilnih veščin, predvsem MMA, ki ima svoje zametke že v starogrškem pankrationu, ponovno pa je oživel in se preoblikoval v drugi polovici 20. stoletja. MMA je eden najmlajših borilnih športov z najhitrejšo rastjo popularnosti. Ker ni enako razvit povsod po svetu in se še razvija, tudi nadzor ni povsod dosleden in razmere v njem so precej različne. Mnogi so mnenja, da je MMA prenasilen in neetičen šport. Te očitke smo poskušali raziskati v empiričnem delu naloge skozi razmišljanja 98 borcev in bork iz 16 različnih držav po svetu, ki tekmujejo ali so tekmovali na različnih ravneh, amatersko, profesionalno in kar 12 jih je tekmovalo na najvišjem nivoju tega športa, v UFC. Poskušali smo spoznati, v kakšnem okolju so borci odrasli, kaj jih motivira za ta šport in kakšni so njihovi pogledi na očitke o nasilnosti izbranega športa. Ugotovili smo, da je večina odrasla v precej nasilnih okoliščinah in razvila neko posebno strast do borbe. Ta šport je te osebe umiril in discipliniral, tako da se zavedajo, da je mesto za nasilje le v organiziranih, nadzorovanih borbah. Šport se jim zdi etičen in ne vidijo razloga, da bi o tem sploh razpravljali, saj se borijo prostovoljno, s primerljivimi sposobnostmi in znanjem v okviru dogovorjenih pravil. Drug drugega spoštujejo in njihova želja ni trajno poškodovati nasprotnika, ampak publiki ponuditi atraktiven dvoboj in zmagati. Borba za večino ni nasilje, ampak taktično izpeljana igra. Neetični se jim zdijo le pojavi, ki se dogajajo okoli športa, kot so odnosi menedžerjev, način promoviranja športa, uporaba dopinga itd. Sam šport pa se zdi intervjuvanim borcem in avtorju diplomskega dela etičen, nasilen do mere, ki jo dovoljujejo pravila, kot je tudi v ostalih športih.
Ključne besede: borilne veščine, nasilje, etika, vprašalniki, diplomske naloge
Objavljeno: 18.10.2016; Ogledov: 546; Prenosov: 49
.pdf Celotno besedilo (800,25 KB)

9.
Nasilje trenerjev v klubu borilnih veščin
Aleksander Valant, 2016, diplomsko delo

Opis: Šport je pomemben sociološki pojav v katerem se včasih nasilje in neprimerno obnašanje lahko smatrata kot efektivna načina za doseganje zmage oziroma dobrih rezultatov. V kontekstu nasilja v športu lahko omenimo štiri osnovne tipe nasilja v športu: brutalni fizični kontakt, mejni izbruhi nasilja, pol-kriminalno nasilje in kriminalno nasilje. Kriminalna in pol-kriminalna vedenja so obsojana, ostale oblike nasilja pa so postale del pravil igre, regulirane ali pa vzpodbujane. Borilne veščine, kot šport ali kot način življenja, vnašajo v naš vsakdan nasilje ali pa vsaj nekaj podobnega nasilju, saj je nasilje končni destilat katerekoli borilne veščine. Sicer so borilne veščine globoko spiritualne in razsvetljene izkušnje, ki pa večinoma temeljijo na ekstremno arhaičnih pristopih in mentaliteti. Borilne veščine nekoga, ki jih prakticira nadgrajujejo v vseh aspektih življenja, blagodejno vplivajo na telo in um, se ukvarjajo z globljimi vprašanji kot pa je »kako nasprotnika najlažje onesposobiti?«. Vendar pa kljub vsemu dobremu obstajajo tudi temačne plati borilnih veščin. Že v osnovi so borilne veščine nevarna praksa, saj nas učijo kako nekomu prizadejati škodo, kar pa ne učijo na boksarskih vrečah ampak najprej na sočloveku. Vendar pa smo to kot družba sprejeli kot nekaj normalnega, nekaj kar radi opazujemo iz športnega vidika (olimpijske discipline, ogromna tekmovanja MMA-ja, ipd.) ne glede na to ali smo jih kdaj trenirali ali ne. Ko pa pogledamo še dlje od dovoljenih in pričakovanih poškodb pri borilnih veščinah na druge oblike nasilja, kot je psihično, spolno in nenazadnje tudi fizično (vendar v večinoma hujši obliki kot drugje) pa ugotovimo, da je kljub vgrajeni moralnosti in etiki borilnih veščin prisotno tudi kar nekaj grobih kršitev le-teh. Žrtve »dodatnega« nasilja v borilnih veščinah so večinoma tiho in ne prijavljajo incidentov, nekatere ker jih je strah, druge ker jim tega ne dovoljuje ponos, tretje pa incidente povzamejo kot sestavni del učenja borilne veščine. V diplomski nalogi smo se odločili prikazati različne oblike nasilja, ki se pojavljajo s strani trenerjev v borilnih veščinah, za kar smo potrebovali podrobno statistično analizo vzorca tistih, ki trenirajo borilne veščine in seveda nekaj teoretičnega gradiva za opise nasilja. V diplomskem delu se teoretični del nahaja pred analitičnim.
Ključne besede: nasilje, nasilje v športu, borilne veščine, trenerji, vprašalniki, analize, diplomske naloge
Objavljeno: 21.10.2016; Ogledov: 656; Prenosov: 51
.pdf Celotno besedilo (1,45 MB)

10.
Vodenje tekmovalcev v borilnih športih
Anže Vujčič, 2016, diplomsko delo/naloga

Opis: Diplomska naloga se nanaša na veščine vodenja oziroma voditeljstva. Natančneje smo se osredotočili na trenerja in njegove veščine vodenja. V uvodu smo predstavili probleme, ki vplivajo na uspešnost v športu. Probleme smo predstavili v obliki zastavljenih vprašanj in se nanašajo predvsem na trenerstvo oziroma na vodenje ljudi v športu. Že v uvodu smo nakazali posledice slabega ali nepopolnega trenerstva. V prvem poglavju smo se opredelili na vodenje v podjetjih in športu. Primerjali smo različne stile vodenja, naloge vodij in trenerjev ter prikazali kakšen pomen imajo komunikacijsko-motivacijske spretnosti vodij na obeh področjih. V nadaljevanju smo opredelili še športne klube, kjer smo jih klasificirali in opisali naloge ter različne modele športnih klubov, namen tega poglavja je bil prikazati športni klub kot organizacijo, ki združuje trenerje in športnike, da delujejo enotno za uresničevanje skupnih ciljev. V diplomski nalogi smo se osredotočili na vrhunski šport, kjer smo pot do vrhunskega športnega rezultata enačili z načinom projektnega vodenja in smo želeli prikazati tekmovalca kot orodje ali izdelek organizacije, z vodenjem katerega se cilj doseže.
Ključne besede: vodenje, vodenje v športu, trenerstvo, organizacija, borilne veščine
Objavljeno: 06.12.2016; Ogledov: 422; Prenosov: 49
.pdf Celotno besedilo (913,48 KB)

Iskanje izvedeno v 0.27 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici