| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 6 / 6
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
Pedagoški proces bolnišnične šole in vrtca : magistrsko delo
Barbika Zupanc, 2022, magistrsko delo

Opis: Vedno več je otrok, ki potrebujejo bolnišnično obravnavo. Včasih so te bile dolgotrajne, zdaj pa so otroci v bolnišnicah hospitalizirani krajši čas. Čeprav je zdravljenje v bolnišnici kratkotrajno, so starši ob malčkih vseeno obremenjeni, pri šolskih otrocih pa zaskrbljeni, zato sta vzgojiteljica in učiteljica v bolnišnici nujno potrebni del multidisciplinarnega tima. Vsebina zaključnega dela se v teoretičnem delu nanaša predvsem na samo pripravo otroka na hospitalizacijo in na kaj vse moramo biti pozorni, ko je otrok v bolnišnici. V empiričnem delu magistrske naloge pa smo preko spletnih anketnih vprašalnikov pridobili odgovore staršev oziroma skrbnikov o samem poznavanju bolnišnične šole in vrtca, njihov pogled na pedagoški proces dela vzgojiteljic in učiteljic ter pozitivne izkušnje, pomanjkljivosti in morebitne predloge, ki bi jih uvedli v samo delovanje bolnišnične šole in vrtca. Zanimal nas je tudi osebni vpogled v pedagoško delo v bolnišnici, kar pa smo pridobili z intervjujem vzgojiteljice in učiteljice, ki sta zaposleni na otroškem oddelku v eni izmed bolnišnic. Z anonimnimi spletnimi vprašalniki smo ugotovili, da bolnišnični vrtec zelo prispeva k varstvu otrok, šolski otroci pa v bolnišnični šoli kljub bolezni z učno snovjo niso v zaostanku. Kljub temu pa je po mnenju staršev nujno treba zaposliti kakšnega strokovnega delavca več, saj se en vzgojitelj in en učitelj ravno zaradi individualnosti dela ter krajše hospitalizacije težko posvetita vsem hospitaliziranim otrokom hkrati.
Ključne besede: bolnišnična šola, bolnišnični vrtec, individualizacija, pedagoško delo, otroci
Objavljeno v DKUM: 26.01.2023; Ogledov: 632; Prenosov: 104
.pdf Celotno besedilo (2,14 MB)

2.
Izvajanje dejavnosti za razvijanje socialno-emocionalnih veščin v integraciji z likovno umetnostjo v bolnišničnih vrtcih : diplomsko delo
Gabi Bezjak, 2021, diplomsko delo

Opis: Temeljni vzgojno-izobraževalni cilj bolnišničnih vrtcev je ustvarjanje ustreznih mentalnih in higienskih razmer, ki so pomembne za razvoj in počutje otrok v času, ko so v bolnišnici. Različna čustvena stanja, ki jih doživlja hospitalizirani otrok, je mogoče s pomočjo likovne umetnosti transformirati in korigirati. V empiričnem delu smo raziskovali, kako vzgojiteljice v bolnišničnem vrtcu razvijajo socialno-emocionalne veščine s pomočjo likovne umetnosti. V raziskavi je sodelovalo pet vzgojiteljic iz različnih bolnišničnih vrtcev v Sloveniji, s katerimi smo opravili intervju. Rezultati raziskave kažejo, da je njihovo načrtovanje dela na osnovni ravni (za načrtovanje uporabljajo le Kurikulum, šibko je poznavanje dodatne literature). Medsebojno povezovanje vzgojiteljic bolnišničnih vrtcev je šibko. Likovne dejavnosti izvajajo najpogosteje individualno v bolnišnični sobi. Največkrat ponujeni likovni motivi so človeške, živalske figure in domišljijski motivi. Najbolj pogosto uporabljeni likovni področji sta risanje in slikanje. Premalo pozornosti posvečajo načrtovanju dejavnosti z vključevanjem teme o čustvih. Vzgojiteljice menijo, da se socialno-emocionalne veščine razvijajo bolj spontano (s komunikacijo, igro) in ne načrtovano, hkrati pa so vse vzgojiteljice mnenja, da je pomembno razvijati socialno-emocionalne veščine pri otrocih v bolnišničnem vrtcu, ker to pripomore k boljšemu duševnemu zdravju. Rezultati te naloge so pomembni za izboljšanje kakovosti dela v bolnišničnih vrtcih. 
Ključne besede: predšolska vzgoja, bolnišnični vrtec, socialno-emocionalne veščine, področje družba, likovna umetnost
Objavljeno v DKUM: 15.11.2021; Ogledov: 1053; Prenosov: 107
.pdf Celotno besedilo (2,33 MB)

3.
NALEZLJIVE BOLEZNI V VRTCU IN VLOGA VZGOJITELJA PRI PREPREČEVANJU OKUŽB
Suzana Mulej, 2014, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo z naslovom Nalezljive bolezni v vrtcu in vloga vzgojitelja pri preprečevanju okužb opisuje nalezljive bolezni, ki se najpogosteje pojavljajo v vrtcu, njihove simptome, po katerih jih prepoznamo, možne zaplete bolezni in opis vloge vzgojitelja pri preprečevanju okužb. Navedli smo načine pravilnega umivanja rok ter kašljanja in kihanja. Osredotočili smo se na splošen izraz okužbe in opisali, na kakšen način se le-ta pojavi. Opredelili smo pojme (virusi, bakterije, glivice in paraziti), ki so povzročitelji bolezni. V nadaljevanju smo se posvetili vlogi vzgojitelja pri preprečevanju okužb v rednem oddelku vrtca in v bolnišničnem vrtcu z upoštevanjem preventivnih ukrepov. Ugotovili smo, da imajo v bolnišničnem vrtcu vzgojiteljice veliko odgovornost pri razkuževanju igrač in da je zelo pomembno vzajemno timsko sodelovanje z vsemi delavci v bolnišničnih oddelkih vrtca (čistilka, medicinska sestra, glavna medicinska sestra, zdravnik) ter vloga staršev pri vzdrževanju higiene, ki so v času otrokovega okrevanja skupaj z otroki.
Ključne besede: nalezljive bolezni, otroci, vrtec, vzgojitelj, bolnišnični vrtec, preprečevanje okužb, preventivni ukrepi, starši.
Objavljeno v DKUM: 19.06.2014; Ogledov: 2480; Prenosov: 497
.pdf Celotno besedilo (5,02 MB)

4.
IZVAJANJE GIBALNIH VSEBIN V BOLNIŠNIČNIH VRTCIH
Marjeta Knez, 2011, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo z naslovom Izvajanje gibalnih vsebin v bolnišničnih vrtcih je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu smo predstavili pomen gibalnih dejavnosti, vlogo bolnišničnega vrtca v gibalnem razvoju otroka in vlogo vzgojitelja v bolnišničnem oddelku ter posebnosti gibalne/športne dejavnosti v času hospitalizacije, redne gibalne/športne dejavnosti za hospitalizirane otroke, dodatne gibalne/športne dejavnosti za hospitalizirane otroke in kompetence vzgojiteljev v bolnišničnih vrtcih za področje gibanja. Empirični del zajema ugotovitve raziskave, pridobljene z anketo. Anketiranih je bilo 28 vzgojiteljev, zaposlenih v oddelkih bolnišničnega vrtca po Sloveniji. Namen raziskave je bil ugotoviti trenutno stanje dela v oddelkih bolnišničnega vrtca na področju gibalnih dejavnosti ter z rezultati pripomoči k izboljšanju procesa dela. Ugotovili smo, da dnevno na vzgojitelja pride 3–6 otrok, da v večini nimajo posebnega prostora za izvajanje gibalnih dejavnosti v bolnišnicah ter da v varstvu izvajajo gibalne dejavnosti, in sicer največkrat enkrat dnevno po 15 min. Ugotovili smo tudi, da obstaja možnost sodelovanja staršev. Vzgojitelji niso zadovoljni s pogoji dela za izvajanje gibalnih dejavnosti v bolnišničnih vrtcih (pogoji dela, kader, oprema itd.), zunanje organizacije se zelo slabo vključujejo v gibalne dejavnosti bolnišničnih vrtcev, na nekaterih oddelkih organizirajo športne igre za otroke, drugod pa ne. V Sloveniji se samo na enem bolnišničnem oddelku udeležujejo mednarodnih športnih srečanj bolnišničnih vrtcev, po mnenju vzgojiteljev se je zdravstveno stanje otrok, ki so vključeni v gibalne programe, izboljšalo, ugotovili pa smo tudi, da bolnišnični vrtec ob vikendih ne deluje, razen v Splošni bolnici Šempeter (ob sobotah) in v Mladinskem klimatskem zdravilišču (ob sobotah in nedeljah).
Ključne besede: gibalne dejavnosti, bolnišnični vrtec, gibalni razvoj, gibalne/športne dejavnosti, bolnišnični oddelek vrtca
Objavljeno v DKUM: 13.12.2011; Ogledov: 2038; Prenosov: 196
.pdf Celotno besedilo (1,03 MB)

5.
VLOGA VZGOJITELJA V BOLNIŠNIČNEM VRTCU
Katja Simonič, 2010, diplomsko delo

Opis: Bolezen in morebiten odhod v bolnišnico je povezan s strahom, neugodjem in ločitvijo od staršev oziroma od matere. Zato imajo starši in vzgojitelji v času hospitalizacije zelo pomembno vlogo, da otroka vzpodbujajo k ustvarjalni igri in mu s tem preprečijo predajanje mračnim mislim. Pri tem je nujno tesno sodelovanje z ostalimi zdravstvenimi delavci na eni in starši otroka na drugi strani. V diplomskem delu smo želeli predstaviti, kako otrok doživlja bolezen, bivanje v bolnišnici v različnih razvojnih obdobjih, kako starši doživljajo bolnega otroka, kakšne so otrokove pravice pri bivanju v bolnišnici, kako otroci čustveno in socialno doživljajo bolnišnico, bivanje v njej, česa se bojijo ter koga pogrešajo. Najbolj pa nas je zanimala ključna vloga vzgojitelja v bolnišničnem vrtcu, kakšni so njegovi cilji in metode dela, kako poteka vzgojiteljevo načrtovanje in prilagajanje programa na posameznem vzgojnem področju, kakšna je komunikacija med vzgojiteljem, zdravstvenimi delavci, starši in otrokom ter kako uporabiti različne terapevtske dejavnosti kot sredstvo za sproščanje stisk pri bolnem otroku. V zadnjem delu diplomske naloge pa smo želeli predstaviti še oddelke bolnišnice Celje, oddelke Univerzitetnega kliničnega centra Maribor in Ljubljana, kjer delujejo bolnišnični vzgojitelji. Vzgojitelje so uvedli na otroških oddelkih šele s procesom humanizacije. Njihova vloga pa ni omejena le na predšolske otroke, pač pa imajo pomembno vlogo tudi pri šolarjih, najstnikih, mladostnikih.
Ključne besede: otrok, bolezen, humanizacija hospitalizacije, bolnišnični vrtec, vzgojitelj v bolnišničnem vrtcu, terapevtske dejavnosti, glasba, pravljica, lutka.
Objavljeno v DKUM: 18.05.2010; Ogledov: 3722; Prenosov: 651
.pdf Celotno besedilo (2,72 MB)

6.
VLOGA BOLNIŠNIČNEGA VRTCA PRI PRILAGAJANJU OTROK NA HOSPITALIZACIJO
Dragica Bogatin, 2009, diplomsko delo

Opis: Z izbrano temo, ki nosi naslov: Vloga bolnišničnega vrtca pri prilagajanju otrok na hospitalizacijo, je bil osnovni cilj prikazati vpliv bolnišničnega vrtca na otrokovo telesno, čustveno in zdravstveno počutje ter pomen bivanja staršev s hospitaliziranim otrokom. Predstavljene so odprte bolnišnice, humanizacija hospitalizacije, bolnišnični vrtec, pomen vzgojitelja v bolnišničnem vrtcu in dejavnosti, ki se izvajajo v njem. Poglavju o pravicah otrok, staršev, hospitaliziranih otrok in dolžnostih staršev ob otrokovih pravicah sledi poglavje, ki zajema bolnega otroka v različnih okoljih, otrokovo vedenje in doživljanje med boleznijo. Sledi otrokova navezanost na starše, ločitev od njih, bivanja staršev skupaj s hospitaliziranim otrokom, posledice dolgotrajne hospitalizacije otroka v bolnišnici in kasneje doma. Empirični del diplomskega dela sestavlja anketa, ki je bila namenjena staršem hospitaliziranih otrok, ter anketa za zdravstveni kader otroškega oddelka. Z anketo za starše smo želeli ugotoviti prepoznavnost bolnišničnega vrtca med starši, vključevanje otroka v bolnišnični vrtec in njegov vpliv k boljšemu počutju hospitaliziranega otroka. Z anketo za zdravstveni kader otroškega oddelka pa smo želeli ugotoviti, kaj bolnišnični vrtec predstavlja za njih in njihovo delo. Iz rezultatov obeh anket je razvidno, da je bolnišnični vrtec prepoznaven med starši hospitaliziranih otrok, da ima »pozitivno« vlogo pri otrokovem počutju in njegovem prilagajanju na trajajočo hospitalizacijo. Starši se, v kolikor imajo možnost, odločajo za »bivanje« skupaj s hospitaliziranim otrokom in ga spodbujajo pri vključevanju v bolnišnični vrtec. Vključevanje bolnih otrok v bolnišnični vrtec s strani zdravstvenega kadra je spodbudno in predstavlja zapolnitev otrokovega časa, pomoč pri boljšem počutju in hitrejšem okrevanju.
Ključne besede: Ključne besede: bolni otroci, pravice, starši, hospitalizacija, bolnišnični vrtec, navezanost.
Objavljeno v DKUM: 03.03.2010; Ogledov: 2722; Prenosov: 511
.pdf Celotno besedilo (4,85 MB)

Iskanje izvedeno v 0.11 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici