| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 7 / 7
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
Monitoring živčnomišične blokade z metodo fonomiografije
Darja Korošec, 2019, magistrsko delo

Opis: Teoretična izhodišča: Zdravstveni delavci stremijo h kakovostnejši in varnejši obravnavi bolnikov, pri čemer si pomagajo z monitoringom življenjskih funkcij bolnika. Nadzor globine živčnomišične blokade omogoča nadzor nad aplikacijo mišičnih relaksantov bolniku ter preprečuje pooperativne zaplete. Namen magistrskega dela je bil preizkus dveh metod: metode zaporedja štirih dražljajev in metode TOFcuff, za merjenje globine živčnomišične blokade. Raziskovalna metodologija in metode: Pri izdelavi magistrskega dela smo uporabili deskriptivno metodo dela. V empiričnem delu naloge smo s tehniko opazovanja preizkusili dve tehnologiji za nadzor globine živčnomišične blokade. Pri enem od bolnikov smo izvajali vzporedne meritve TOF in TOFcuf. Podrobneje smo analizirali napravo TOFcuff. Rezultati: V magistrskem delu smo ugotovili, da je prišlo do minimalnih odstopanj pri meritvah globine živčnomišične blokade med tehnologijo TOF in TOFcuff. Ugotavljamo, da tehnologija TOFcuff omogoča natančen nadzor nad globino živčnomišične blokade. Diskusija in zaključek: Tekom raziskovanja smo prepoznali nekaj pomembnih prednosti in slabosti obeh tehnologij, za nadzor globine živčnomišične blokade. Ugotavljamo, da je monitoring živčnomišične blokade uporaben v vsakodnevni praksi in je izrednega pomena za varnost bolnika, med splošno anestezijo.
Ključne besede: Splošna anestezija, mišična relaksacija, rezidualna živčnomišična blokada, nadzor živčnomišične blokade, TOFcuff.
Objavljeno v DKUM: 26.06.2019; Ogledov: 1108; Prenosov: 125
.pdf Celotno besedilo (1,30 MB)

2.
Evropski nalog za zamrznitev bančnih računov kot sredstvo za poenostavljeno izterjavo čezmejnih denarnih terjatev
Sara Antić, 2018, magistrsko delo/naloga

Opis: V magistrskem delu je obravnavan evropski nalog za zamrznitev bančnih računov. Gre za nov evropski institut, ki ga je v slovenski pravni red prinesla Uredba (EU) št. 655/2014 Evropskega parlamenta in Sveta o določitvi postopka za evropski nalog za zamrznitev bančnih računov z namenom olajšanja čezmejne izterjave dolgov v civilnih in gospodarskih zadevah, ki se je začela uporabljati 18. 1. 2017. Gre za ukrep, s pomočjo katerega lahko upniki dosežejo zamrznitev bančnih računov svojih dolžnikov v katerikoli izmed sodelujočih držav članic Evropske unije. V uvodnem poglavju so predstavljeni teoretični vidiki naloga za zamrznitev, kot jih določa Uredba (EU) št. 655/2014, in analiza Zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o izvršbi in zavarovanju (ZIZ-L) s poudarkom na dodanem 25. poglavju z naslovom »Čezmejna zamrznitev bančnih računov«, ki je bilo dodano, da bi omogočilo učinkovitejše izvajanje Uredbe (EU) št. 655/2014. V nadaljevanju se magistrsko delo ukvarja z ukrepi zavarovanja po prenovljeni Uredbi (EU) št. 1215/2012 in nacionalnima ukrepoma zavarovanja (začasna in predhodna odredba), pri čemer je poudarek na sodni praksi slovenskih sodišč. Zadnje poglavje je namenjeno primerjavi naloga za zamrznitev z že uveljavljenimi ukrepi zavarovanja po Uredbi (EU) št. 1215/2012 in ukrepi zavarovanja po Zakonu o izvršbi in zavarovanju. Bralec tega dela lahko spozna pomen in namen naloga za zamrznitev, njegovo uporabnost v vsakdanji praksi ter razmerje z nacionalnimi ukrepi zavarovanja in njihovo čezmejno izvršitvijo pred sprejetjem Uredbe (EU) št. 655/2014.
Ključne besede: evropski nalog za zamrznitev bančnih računov, nalog za zamrznitev, blokada bančnega računa, začasna odredba, predhodna odredba, začasni ukrepi, ukrepi zavarovanja, postopek ex parte, čezmejni primer, izvršba
Objavljeno v DKUM: 20.07.2018; Ogledov: 1806; Prenosov: 358
.pdf Celotno besedilo (1,28 MB)

3.
ČEZMEJNO ZAVAROVANJE DOLŽNIKOVIH DENARNIH SREDSTEV V EU
Eva Škrinjar, 2016, magistrsko delo/naloga

Opis: Čezmejna izterjava in s tem povezano zavarovanje dolžnikovih denarnih sredstev je v EU eno od pomembnejših področij civilnega prava, kar se odraža tudi na mnogih spremembah na zakonodajnem področju, vse z namenom olajšanja čezmejne izterjave. Tako se od 10. januarja 2015 uporablja naslednica Uredbe št. 44/2001, Uredba št. 1215/2012 o pristojnosti in priznavanju ter izvrševanju sodnih odločb v civilnih in gospodarskih zadevah (imenovana tudi prenovljena BU ali BU Ia), ki je prinesla odpravo eksekvature, jasnejšo opredelitev pojma začasni ukrep, njegove čezmejne učinke itd. 15. maja 2014 pa je bila sprejeta tudi Uredba 655/2014 o določitvi postopka za evropski nalog za zamrznitev bančnih računov z namenom olajšanja čezmejne izterjave dolgov v civilnih in gospodarskih zadevah (imenovana tudi Uredba o zamrznitvi bančnih računov) in se bo pričela uporabljati 18. januarja 2017. V magistrski nalogi je v ospredju prikaz problematike čezmejnega zavarovanja dolžnikovih denarnih sredstev v civilnih in gospodarskih zadevah znotraj EU z ozirom na nedavno sprejeto Uredbo o zamrznitvi bančnih računov. Uvodoma so v nalogi predstavljeni nekateri splošni pojmi, kot so začasni zavarovalni ukrepi (zamrznitev, blokada, rubež denarnih sredstev), čezmejna izvršba, sodna odločba, odprava eksekvature itd. Zaradi vsebinske povezanosti z Uredbo št. 1215/2012 o pristojnosti in priznavanju ter izvrševanju sodnih odločb v civilnih in gospodarskih zadevah naloga v okviru čezmejnega zavarovanja dolžnikovih denarnih sredstev obravnava tudi slednjo in s pomočjo primerjalne analize nudi prikaz razlik v zvezi s postopki pri začasnih ukrepih in ukrepih zavarovanja po Uredbi 655/2014 ter Uredbi 1215/2012. V primerjalnem delu se naloga ukvarja tudi s primerjavo enakovrednih ukrepov po avstrijskem in slovenskem pravu ter podrobneje obravnava pogoje za izdajo ukrepov, ureditev pridobivanja informacij o dolžnikih, stroške postopka, pritožbene postopke idr. Uredba o zamrznitvi bančnih računov predstavlja prvi korak k vzpostavljanju poenotenega evropskega procesnega prava, vendar o popolnem poenotenju izvršilnih postopkov oz. postopkov na področju začasnih ukrepov še ne moremo govoriti, saj se Uredba v veliki meri sklicuje oziroma navezuje na uporabo nacionalnih pravil držav članic, med katerimi pa na tem področju obstajajo velike razlike.
Ključne besede: čezmejna izvršba, sodna odločba, začasni ukrep, zavarovalni ukrepi (zamrznitev, blokada, rubež denarnih sredstev), odprava eksekvature, teorija vmesne kumulacije, država članica izvora, država članica izvršitve, nalog za zamrznitev, ex parte postopek.
Objavljeno v DKUM: 10.12.2016; Ogledov: 2219; Prenosov: 296
.pdf Celotno besedilo (1,52 MB)

4.
Konstruiranje blokade serijskega stikala in orodja za brizganje plastične mase
Rok Vori, 2016, diplomsko delo

Opis: Potrebno je bilo najti ustrezno rešitev za nadgradnjo serijskega stikala. Stikalo je ob vklopu ene tipke moralo prekiniti vklop druge strani stikala. Zato smo skonstruirali blokado serijskega stikala, ki onemogoča hkraten vklop obeh polov. Po izdelanem prototipu in pozitivnih rezultatih preizkuševalnega laboratorija je bilo potrebno blokado še izdelati. Zato smo na podlagi izbranega materiala blokade izdelali še orodje za brizganje plastične mase. V diplomski nalogi je podrobno predstavljen celoten postopek konstruiranja tako blokade kot tudi orodja.
Ključne besede: Konstruiranje, blokada serijskega stikala, orodje za brizganje plastične mase
Objavljeno v DKUM: 26.09.2016; Ogledov: 1427; Prenosov: 196
.pdf Celotno besedilo (1,97 MB)

5.
BLOKADA SPLETNIH STRANI IN KRŠENJE PRAVICE DO ZASEBNOSTI PRI NADZORU IGER NA SREČO NA INTERNETU
Andreja Dreo, 2015, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo obravnava dopustnost blokad spletnih strani ponudnikov internetnih iger na srečo s strani državnih organov v RS in znotraj EU, varstvo osebnih podatkov in varstvo zasebnosti pri uporabnikih spletnih iger na srečo in potrditev omejenega delovanja iger na srečo z odločbami Sodišča EU. Razmah interneta in njegova uporaba pri posameznikih sta omogočila obiskovanje igralnice kar od doma, kar je marsikaterega potencialnega igralca spremenilo v realnega in s tem razširilo trg igralniških storitev. Področje iger na srečo ni predmet unifikacije in pravne harmonizacije znotraj EU, je dejavnost, ki sama po sebi ni dovoljena. Države članice EU imajo na tem področju skupne cilje pri urejanju javnega reda (preprečevanje pranja denarja, organiziranega kriminala, goljufij, korupcije), družbenega reda (preprečevanje zasvojenosti, zaščita mladoletnih in izpostavljenih oseb) in varstva potrošnikov (igre na srečo morajo biti poštene in pregledne, njihovi upravljavci pa neoporečni). V RS spletne igralnice prirejajo igre na srečo po veljavni zakonodaji in niso posebna vrsta iger na srečo, temveč le poseben način prirejanja iger na srečo. Prirejajo jih lahko le gospodarske družbe, ki imajo koncesijo, in sicer le tisto spletno igro na srečo, ki se določi v koncesijski pogodbi in imajo svoj spletni igralni sistem povezan v informacijski sistem nadzornega organa. Če pri opravljanju nadzora nadzorni organ ugotovi, da se igre na srečo prirejajo v nasprotju z zakonom, koncesijsko pogodbo, sprejetimi pravili ali splošnimi akti, izda odločbo za odpravo ugotovljenih nepravilnosti. V Sloveniji ponudniki dostopa do internetnih strani in interneta podatke le posredujejo preko svojega omrežja. Onemogočanje dostopa do vsebin v komunikacijskih omrežjih ponudniku storitve dostopa do interneta lahko naloži le sodišče in sicer zaradi odkrivanja in preprečevanja kaznivih dejanj, varstva zasebnosti, varovanja tajnih podatkov, ohranjanja socialnega reda in zasvojenosti z igrami na srečo. Pri nezakonitem prirejanju iger na srečo je najbolj pereč problem prirejanje iger na srečo preko interneta s strani tujih pravnih oseb, ki nimajo koncesije. Zaradi tehnologije je najbolj na udaru informacijska zasebnost, pri kateri je potrebno zaščititi pretok in posredovanje podatkov. Zasebnost je v RS zakonsko zavarovana, posegi vanjo pa so dopustni le v zakonsko določenih primerih z jasnim namenom obdelave. Zagotovljena je zakonitost, poštenost, načelo sorazmernosti in prepoved diskriminacije. Sodišče EU v vsakem posamičnem primeru presoja spoštovanje načel EU in v nobenem ni odločilo, da so igre na srečo predmet popolnoma prostega pretoka storitev, dopušča uvedbo monopola v zvezi s prirejanjem iger na srečo. Odločitev za takšen način regulacije je posledica tehtnega premisleka o razlogih, zaradi katerih je po ustaljeni sodni praksi Sodišča EU dovoljeno uvesti tako strogo omejitev konkurence na teh področjih prirejanja. Sodišče EU v zvezi z dopustnostjo monopola posebej izpostavlja pogoj, da mora uvedba temeljiti na ugotovitvi, da kriminalne dejavnosti v zvezi z igrami na srečo predstavljajo problem. V diplomskem delu sem dokazala, da igre na srečo niso predmet popolnoma prostega pretoka storitev znotraj EU, ampak so dopuščene omejitve, ki izhajajo iz javnega interesa zaščite igralcev, preprečevanja zasvojenosti, pranja denarja in drugih kaznivih dejanj. Vsaka država članica mora tako na podlagi lastne lestvice vrednot presojati zahteve za varstvo interesov. V diplomskem delu sem zavrnila hipotezo, da omejitev dostopa do internetnih strani s strani državnih organov pomeni nesorazmeren poseg v svobodo internetnega prometa ter hkrati kršitev posameznikovih osebnostnih pravic in poseg v pravico do zasebnosti, saj so prav zaradi specifične narave področja dopuščene določene omejitve na tem področju, ki pa morajo izhajati iz prevladujočega javnega interesa zaradi zaščite igralcev, preprečevanja zasvojenosti, pranja denarja in drugih kaznivih dejanj.
Ključne besede: spletne igre na srečo, blokada spletnih strani, pravica do zasebnosti, varstvo osebnih podatkov, sodna praksa v RS in EU
Objavljeno v DKUM: 25.02.2015; Ogledov: 2043; Prenosov: 236
.pdf Celotno besedilo (793,54 KB)

6.
UPORABA VETA V VARNOSTNEM SVETU OZN
Miha Senica, 2013, diplomsko delo

Opis: Varnostni svet OZN je eden najpomembnejših organov OZN in hkrati temeljni organ na področju varovanja mednarodnega miru in varnosti. Sestavlja ga pet stalnih članic in deset nestalnih članic. Stalne članice imajo v skladu z Ustanovno listino OZN pravico veta v Varnostnem svetu OZN, kar pomeni da lahko npr. uporabijo omenjeno pravico v zvezi s posameznimi predlaganimi resolucijami tega organa. Posledično zaradi t.i. blokade stalnih članic slednji ne more ustrezno ukrepati v primeru ogrožanja mednarodnega miru in varnosti in tako izpolnjevati svojih temeljnih nalog.Namen tega diplomskega dela je tako predstaviti pravico veta v Varnostnem svetu OZN, analizirati statistiko uporabe s strani stalnih članic, prikazati uporabo veta na različnih primerih in ne nazadnje opozoriti na probleme, ki iz slednje izhajajo. Dejstvo je, da sama pravica veta v Varnostnem svetu v osnovi ni tako sporna, problem pa se pojavi, ko se je stalne članice poslužujejo zaradi lastnih političnih, ekonomskih in ostalih vzvodov, zaradi česar velikokrat ne pride do ustreznega ukrepanja s strani Varnostnega sveta. Ne nazadnje pa lahko pretirana uporaba pravice veta zaradi lastnih interesov stalnih članic vodi tudi do drugih problemov, npr. do »nereda« v mednarodni skupnosti, saj želijo določene države intervenirati kljub blokadi v Varnostnem svetu, kar pa je v večini primerov nezakonito. Pravica veta v Varnostnem svetu tako dejansko predstavlja velik problem, ki se kaže v različnih aspektih, pa vendar je potrebno omeniti, da ima tudi slednja tako prednosti kot slabosti.
Ključne besede: pravica veta v Varnostnem svetu OZN, blokada Varnostnega sveta OZN, uporaba pravice veta v OZN, statistika uporabe pravice veta v OZN, reforma Varnostnega sveta, problem pravice veta v Varnostnem svetu OZN.
Objavljeno v DKUM: 10.01.2014; Ogledov: 5323; Prenosov: 414
.pdf Celotno besedilo (476,10 KB)

7.
Iskanje izvedeno v 0.11 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici