SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 12
Na začetekNa prejšnjo stran12Na naslednjo stranNa konec
1.
2.
Vpliv angleščine na slovenske bloge
Klavdija Krempl, 2009, diplomsko delo

Opis: Namen diplomske naloge je bil ugotoviti vpliv angleščine na slovenske bloge; in sicer na katerih jezikovnih ravneh in kako se le-ta v njih kaže. V ta namen sem izvedla raziskavo, v kateri sem pregledala skoraj 100 naključno izbranih slovenskih blogov. S pomočjo analize blogov kot dokumentov sem izpisovala primere s področja besedišča in skladnje. Le-te sem nato s pomočjo deskriptivno-kavzalne metode razvrstila v različne kategorije. Ugotovila sem, da se vpliv angleščine na slovenskih blogih kaže predvsem na področju besedišča (različne ravni adaptacije prevzetih besed in sleng); določen vpliv se kaže tudi na področju skladnje (odvečna raba svojilnih zaimkov, raba samostalnikov v vlogi levih prilastkov pred samostalniškimi odnosnicami, kjer bi načeloma v slovenščini pričakovali pridevnik ali kakšno drugo konstrukcijo, raba lastnih imen/imen znamk v vlogi levih prilastkov, dobeseden prevod kalkov). Vpliv angleščine na slovenske bloge se kaže tudi v delni rabi angleščine v imenih kategorij in blogerjev ter naslovih blogov in vnosov. Vzroke za tovrsten vpliv angleščine lahko iščemo v naslednjih dejstvih: (1) angleščina je glavno sporazumevalno sredstvo na svetovnem spletu; kot tako omogoča večjo prepoznavnost, morda celo priljubljenost na spletu (2) angleščina se velikokrat dojema kot jezik, ki je bolj prestižen, sofisticiran, moderen od jezika, v katerega smo se rodili
Ključne besede: blog, bloger, bloganje, blogosfera, vpliv angleščine na slovenščino, besedišče, skladnja
Objavljeno: 06.06.2009; Ogledov: 3588; Prenosov: 316
.pdf Celotno besedilo (1,13 MB)

3.
Novotvorjenke za poimenovanje oseb v slovenskem jeziku
Katja Kustec, 2009, diplomsko delo

Opis: V sleherni jezik vedno znova prihajajo nove besede. Nekatere hitro izginejo, druge obstanejo nekaj časa, tretje se usidrajo v besedišče le-tega. Tako v vsakdanjem življenju zasledimo veliko novih besed, med temi tudi novotvorjenke za poimenovanje oseb. Te so bile predmet raziskovanja diplomskega dela. Po paberkovalni metodi so bile poiskane v aktualnih časopisih, revijah ali na internetu — na različnih portalih, blogih ali v klepetalnicah. Časovna omejitev za iskanje novotvorjenk je bila od septembra 2008 do avgusta 2009. Novotvorjenke so besedotvorno natančno razvrščene glede na besedotvorne vrste in tipična obrazila. Pojavitev novotvorjenk je preverjena v korpusih FidaPLUS ter Nova beseda. Izdelan je abecedni slovar vseh najdenih novotvorjenk in za obdobje med leti 2003 in 2009 glede na korpusno pogostnost tudi grafikon za posamezno besedo.
Ključne besede: besedotvorje, novotvorjenka, vršilec, nosilec, opravkar, feminativ, časopis, revija, internet, blog, klepetalnica
Objavljeno: 06.01.2010; Ogledov: 2910; Prenosov: 418
.pdf Celotno besedilo (1,22 MB)

4.
BESEDILNOST BLOGOV
Ajda Klanšek, 2010, diplomsko delo

Opis: Računalniško posredovano sporazumevanje je posebna oblika sporazumevanja, v katero je vsak dan vpletenih več uporabnikov. Gre za sporazumevanje prek računalnikov, ki so vključeni v omrežje, imenovano svetovni splet. Pisanje blogov oziroma spletnih dnevnikov je sporazumevanje te vrste, ki je tudi v Sloveniji nadvse priljubljeno in aktualno. Besedila blogov so zanimiva in hkrati težka za raziskovanje, vendar še niso bila natančneje analizirana. Gradivo proučevanja so besedila, ki so se na seznamu slovenskih blogov znašla v kategoriji najbolj priljubljenih. Pri raziskovalnem delu sem se osredinila na besedilnost, uporabljene so bile deskriptivna, analitična, sintetična, komparativna in statistična metoda. Večina blogov je osebnih, saj gre za avtoreferenčna besedila, v katerih avtorji izražajo osebna stališča o določeni temi oziroma pripovedujejo o vsakdanjih dogodkih iz svojega življenja. Blogi se s svojo narativno obliko približujejo pripovedi. Identiteta avtorjev je večinoma skrita za vzdevkom. Besedila blogov so kratka, v njih prevladuje predstavitvena funkcija, ki se prepleta z izrazno, vplivanjsko in govornostikovno. Ugotovila sem, da so blogi večinoma neuradna, neumetnostna in praktičnosporazumevalna besedila. V njih se prepletajo prvine, ki so značilne tako za govorni kot pisni jezik. Značilno je neknjižno izražanje s prvinami pogovornega jezika in slenga ter vdiranje tujega, predvsem angleškega, jezika v slovenski jezik. Ena izmed lastnosti računalniško posredovanega sporazumevanja je tudi gospodarnost jezika, zato avtorji uporabljajo številna nebesedna sredstva, tj. fotografije, nestandardno črkovanje in rabo ločil ter t. i. emotikone, ki se uporabljajo za izražanje čustvenih stanj. Tako kot pri vseh drugih besedilih se tudi pri besedilih blogov slogovni postopki razvijanja teme prepletajo. Avtorji največkrat uporabljajo razlago, pripovedovanje in obveščanje. Večina avtorjev svoja besedila členi na odstavke; vsebina večine besedil ni členjena na uvod, jedro in zaključek. Namen avtorjev besedil je prvotno pozivni, saj že s samo objavo, ki je dostopna vsem in hkrati nudi možnost dodajanja komentarjev, pozivajo naslovnike k sodelovanju; iz istega razloga lahko besedila blogov označimo za povezovalna. Avtorji blogov imajo tudi vrednotenjske namene; izvršilni in zavezovalni nameni se v besedilnih blogov ne pojavljajo. Dotaknila sem se tudi slovnice in slovarja ter ugotovila, da je v besedilih blogov več večstavčnih povedi kot enostavčnih. Med večstavčnimi povedmi prevladujejo podredja. Najpomembnejša lastnost blogov je avtoreferenčnost.
Ključne besede: računalniško posredovano sporazumevanje, blog, besedilo, besedilnost, nebesedna sredstva
Objavljeno: 21.05.2010; Ogledov: 1918; Prenosov: 208
.pdf Celotno besedilo (2,58 MB)

5.
VLOGA BLOGOV V MNOŽIČNEM KOMUNICIRANJU
Tamara Juhnov, 2010, diplomsko delo

Opis: Bloganje se je razvilo v prevladujočo spletno kulturo komuniciranja in pridobilo pomembno vlogo v množičnem komuniciranju. V diplomskem delu to vlogo natančneje analiziramo in jo predstavimo kot večplasten koncept, kombinacijo razvoja virtualne skupnosti, medijskega orodja za posredovanje in pridobivanje informacij ter novega načina zadovoljevanja potreb. Blog definiramo, označimo njegovo mesto v medijski pokrajini, raziščemo blogarsko skupnost, ga predstavimo v odnosu do tradicionalnih medijev in raziščemo funkcije, ki se skozi blog uresničujejo. Na podlagi ustreznega teoretičnega ogrodja definiramo motive za bloganje in skozi lastno raziskavo ugotavljamo, kakšne so blogarske navade aktivnih blogarjev ter kako se vloga blogov uresničuje skozi bloganje.
Ključne besede: blog, bloganje, blogosfera, splet 2.0, množični mediji, množično komuniciranje.
Objavljeno: 14.05.2010; Ogledov: 11795; Prenosov: 263
.pdf Celotno besedilo (1,10 MB)

6.
BESEDILOSLOVNE ZNAČILNOSTI V BLOGIH
Tadej Čuk, 2010, diplomsko delo

Opis: Blogi izpolnjujejo konstitutivne kriterije po Beaugrandu in Dresslerju in spadajo tako med tekste. Za makrostrukturo blogov je značilen uvod z naslovom. Jedra so po navadi sestavljena iz dveh do devetih odstavkov, zaključek pa tvorijo različni podatki. Najpogostejša vrsta tema-rema progresije je progresija s temami, izpeljanimi iz krovne teme. Od pozicijskih označevalcev govorčevega stališča se najpogosteje pojavljajo uvajalni pozicijski označevalci, sklepni pozicijski označevalci in odzivni signali pa redkeje. Za komentarje k blogom je značilno, da se v njih najdejo vse vrste pogovornih sekvenc. Direktivna govorna dejanja se pojavljajo v vseh petih analiziranih blogih. V stavčni zgradbi prevladujejo večstavčne povedi, sledijo jim enostavčne. V vseh petih blogih se je pojavilo neposredno nagovarjanje. Po situacijskih kriterijih (bližinskost-odmaknjenost) se blogi uvrščajo bolj proti polu odmaknjenosti. Z vidika posebnih znakovnih kombinacij so blogi zelo bogati z okrajšavami, redkeje se pojavljajo emotikoni, onomatopoetični izrazi in nepregibni izrazi stališča. Primerjava blogov iz različnih kulturnih okolij ni pokazala nobenih večjih jezikovnih razlik razen švicarskih narečnih izrazov, v avstrijskem blogu pa ni bilo mogoče najti nobenega glasovnega izpusta.
Ključne besede: blog, besediloslovje, konstitutivni kriteriji, zgradba besedil, situacijski kriteriji, posebne znakovne kombinacije, medkulturne podobnosti in razlike
Objavljeno: 15.12.2010; Ogledov: 2137; Prenosov: 146
.pdf Celotno besedilo (648,52 KB)

7.
NOVOTVORJENKE NA SPLETU
Valerija Recko, 2010, diplomsko delo

Opis: V jeziku se srečujemo z novimi besedami. Med njimi so tudi takšne, ki so na novo tvorjene. Osredotočili smo se na splet. Največ novotvorjenk smo našli na blogih. Časovna omejitev je bila 1. januar 2009. Novotvorjenke so bile predmet našega raziskovanja v diplomskem delu. Izločili smo tiste, ki so obravnavane v Novejši slovenski leksiki v povezavi s spletnimi jezikovnimi viri. Novotvorjenke smo analizirali z različnih vidikov: besedotvornega, besednodružinskega, frekvenčnega in besedilnega. Vse smo preverili v besedilnih korpusih FidaPLUS in Nova beseda. V slovarskem delu diplomskega dela smo vsako novotvorjenko besedotvorno analizirali, zapisali njen pomen, dodali kontekst in število pojavitev v korpusih.
Ključne besede: novotvorjenka, blog, besedilni korpus, splet, besedotvorje, besedna družina.
Objavljeno: 07.01.2011; Ogledov: 1587; Prenosov: 217
.pdf Celotno besedilo (1,12 MB)

8.
SPLETNA STRAN ZA PODPORO MALEGA GRADBENEGA PODJETJA
Tina Peternelj, 2011, diplomsko delo

Opis: Diplomska naloga opisuje potek izdelave spletne strani za potrebe gradbenega podjetja Šuštar Roman s.p. Izdelava zajema vodenje, organizacijo, končno izvedbo, realizacijo in postavitev v delujoče stanje ter uporabo. Spletna stran je narejena v okolju za upravljanje z vsebinami. V prvem delu je predstavljeno podjetje Šuštar Roman s.p. ter obstoječa problematika. Glavni problem diplomskega dela je izdelava spletne strani za podjetje, ki nima spletne strani, ki bi ustrezala njihovim potrebam. Uporabljena metoda za razvoj spletne strani je stopenjski razvoj. Osrednji del zajema teoretične osnove okolja, predstavitev programskih jezikov in izdelavo spletne strani. Opredeljeni so pojmi internet, spletna stran in blog ter programska oprema WAMP in CMS. Izdelava spletne strani zajema opis okolja WampServer, programa za izdelavo spletnih strani WordPress in potek izdelave spletne strani za podjetje Šuštar Roman s.p. V zaključku je podana SWOT analiza za izdelano spletno stran.
Ključne besede: Internet, spletne strani, sistem za upravljanje z vsebinami, blog.
Objavljeno: 21.12.2011; Ogledov: 1687; Prenosov: 166
.pdf Celotno besedilo (2,15 MB)

9.
VPLIV SOCIALNIH MREŽ NA INTERNETNO POSLOVANJE NA SVETOVNEM SPLETU
Jože Aristovnik, 2012, diplomsko delo

Opis: Dandanes se vsi trudimo, da naše poslovne ideje čim uspešnejše predstavimo potencialnim kupcem. Eden od pogosto rabljenih vzvodov je svetovni internet. Vendar zaradi velike konkurence ni več dovolj zgolj odlična internetna stran z vsemi informacijami, ki jih potencialni kupci potrebujejo, če ne najdejo do nje. Google in njemu podobni iskalniki krojijo poslovno uspešnost mnogim podjetjem širom sveta. Torej lahko govorimo v pravem boju za prikaz na prvi strani vseh zadetkov. Ravno za to je potrebno izkoristiti vse načine, katere nam omogoča napredek v tehnologiji. Eden od teh načinov so socialni mediji, katere je potrebno sistematično vpeljati v našo stran. Govorimo o socialnih medijih kot so: Facebook, Youtube, Flicker, Twitter in še bi lahko naštevali. Ti se nenehno razvijajo in rastejo. Poslovanje pa praviloma raste vzporedno z njimi, če jim le namenimo dovolj pozornosti. Pri sami optimizaciji s socialnimi mediji pa se je potrebno držati nekateri pravil, da dosežemo želeni učinek. Predvsem pa je potreben čas in veliko potrpežljivosti. Ob upoštevanju vseh smernic, kako uspešno vplesti uporabnike v samo zgodbo, uspeh prav gotovo ne bo izostal!
Ključne besede: socialni mediji, Facebook, Twitter, Flicker, Youtube, blog, vrste blogov, Google, spletni forum, strategije, optimizacija spletnih strani, spletni pajek, ključne besede, promocija, marketinško komuniciranje, Hubspot, razvoj socialnih omrežij, strategija spremljanja, organsko iskanje, razvrščanje zadetkov
Objavljeno: 07.12.2012; Ogledov: 1580; Prenosov: 116
.pdf Celotno besedilo (1,39 MB)

10.
UPORABA MULTIMEDIJSKIH VSEBIN IN DRUŽBENIH MEDIJEV ZA VEČJO PREPOZNAVNOST PODJETJA
Tine Verbole, 2013, diplomsko delo

Opis: Klasično oglaševanje v vedno večji meri ne dosega več potrošnikov. Ti postajajo imuni na tradicionalne oglase na televiziji, radiu in v časopisih, zato se tržniki obračajo k alternativnim komunikacijskim kanalom. V zadnjem času predvsem izredno priljubljenim družbenim medijem. Za podjetja to pomeni, da se morajo kar se da hitro prilagoditi zakonitostim teh novih okolij. Hipertekst, interaktivnost, multimedija, recipročnost, te osnovne lastnosti spleta so prinesle nove možnosti, izkušnje in izzive tako za uporabnike, kot za ustvarjalce. Produkcijska sredstva in kanali promocije, ki so bili prej izključno v domeni velikih medijskih organizacij in oglaševalskih agencij so sedaj na voljo vsakemu posamezniku ali podjetju. Usmerjeni virusni marketing ni realistična strategija za večino organizacij, poleg tega pa kljub velikim vložkom uspeh ni zagotovljen. Podjetja morajo raje poiskati način, kako izkoristiti potencial vzajemnosti in razvoja osebnih odnosov, ki jih omogočajo družabna omrežja in podobne strani. Zbujanje pozornosti z atraktivnimi vsebinami je šele začetek. Enako pomemben, morda še pomembnejši faktor pri vzpostavljanju trajne in uspešne spletne strategije, je pristna vsakodnevna komunikacija z obstoječimi uporabniki. Skupnost ki nastane, ima moč podjetje predstaviti novim potencialnim kupcem bolje kot katerikoli prodajni strokovnjak. To je tisti resnični odmik od tradicionalne oglaševalske forme, ki že desetletja velja v množičnih medijih.
Ključne besede: multimediji, družbeni mediji, družabna omrežja, Facebook, Facebook vpogledi, blog, spletni dnevnik, Youtube, spletni video, virusni marketing, podcast, poddaja, kodek, interaktivnost, spletni marketing, digitalni marketing, spletno oglaševanje
Objavljeno: 14.05.2013; Ogledov: 1216; Prenosov: 204
.pdf Celotno besedilo (1,50 MB)

Iskanje izvedeno v 0.24 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici