| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 257
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Enostavnost vizualne podobe embalaže in zaznana podoba blagovne znamke
Lucija Jemenšek, 2025, magistrsko delo

Opis: Magistrska naloga raziskuje povezavo med oblikovalskimi pristopi pri embalaži in zaznano podobo blagovne znamke med odjemalci. Naloga obravnava, kako različni vizualni slogi, od minimalizma, do kompleksnega dizajna, vplivajo na odjemalčevo zaznavo določenih lastnosti blagovne znamke, kot so kakovost, inovativnost, cenovna dostopnost in nekatere izmed ostalih vrednot, ki jih znamke komunicirajo skozi embalažo. Raziskava temelji na analizi odzivov respondentov na tri različne oblikovalske sloge embalaže čokolade “CAKAO”, ki so bili zasnovani posebej za raziskovalne namene. Minimalistični dizajn je bil zaznan kot eleganten, kakovosten in mladosten, medtem ko je kompleksen dizajn povezan z ustvarjalnostjo, s tradicijo in z dostopnostjo. Zmerni dizajn, ki predstavlja srednjo pot obeh pristopov, se je izkazal za najbolj uravnoteženega in je prejel najvišje ocene na kriterijih, kot so iskrenost, kakovost in inovativnost. Eden ciljev raziskave je bil tudi generacijski pogled na preference v oblikovanju embalaže. Rezultati so pokazali, da generacija Z preferira minimalistične embalažne dizajne, saj jih povezuje z moderno, s kakovostno in z bolj avtentično blagovno znamko. Starejše generacije so bile pri izbiri bolj raznolike, pogosto pa so izražale večjo naklonjenost kompleksnemu dizajnu. Te ugotovitve potrjujejo pomen prilagajanja embalaže specifičnim ciljnim skupinam, da bi podjetja uspešneje komunicirala svoje vrednote in identiteto na konkurenčnem trgu. Raziskava poudarja, da vizualna podoba embalaže pomembno vpliva na zaznavanje blagovne znamke in njenega položaja na trgu. Hkrati opozarja na določene omejitve, kot so osredotočenost na en izdelek (čokolado), razpoložljivost literature ter specifičnost ciljne skupine, zaradi česar rezultati morda niso neposredno uporabni v drugih kulturnih ali specifičnih izdelkih. Kljub temu naloga ponuja spoznanja za podjetja in oblikovalce, saj ugotovitve poudarjajo, kako lahko premišljeno oblikovanje embalaže pomaga pri komunikaciji želene identitete blagovne znamke in ustvarjanju čustvene povezanosti s ciljno skupino. Prav tako odpira prostor za nadaljnje raziskave, ki bi vključevale drugačen spekter izdelkov, daljša časovna obdobja ali bolj raznolike vzorce.
Ključne besede: Blagovna znamka, podoba blagovne znamke, grafično oblikovanje, minimalizem, kompleksnost.
Objavljeno v DKUM: 19.05.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 3
.pdf Celotno besedilo (2,33 MB)

2.
Upravljanje talentov v digitalni dobi
Marija Jovičić, 2025, magistrsko delo

Opis: Raziskava obravnava digitalizacijo v kontekstu upravljanja talentov in organizacijskega razvoja v digitalni dobi. V današnjem hitrem in dinamičnem poslovnem okolju digitalizacija oblikuje vse vidike poslovanja organizacij, vključno z menedžmentom človeških virov. V tem kontekstu postaja upravljanje talentov vse pomembnejši proces za dosego in ohranjanje konkurenčne prednosti organizacij. Digitalna orodja, kot so umetna inteligenca in sistemi za podporo odločanju, izboljšujejo preglednosti in omogočajo etično usmerjene odločitve, kar pripomore k večji natančnosti in preglednosti v organizacijskih procesih. Hkrati digitalizacija prinaša izzive, kot so povečana konkurenca pri pridobivanju talentov ter izzivi pri usklajevanju poklicnega in zasebnega življenja, kar zahteva uvedbo politik, kot je pravica do odklopa, da bi preprečili izgorelost zaposlenih. Poleg tega digitalna orodja pozitivno vplivajo na razvoj kompetenc, karierni napredek in izboljšanje zadrževanja talentov. Vendar digitalizacija prinaša tudi izzive, kot so manjša osebna interakcija in večja fluktuacija zaposlenih. Digitalizacija torej preoblikuje prakse upravljanja talentov, vendar zahteva premišljeno strategijo za obvladovanje negativnih vplivov, kot so izgorelost in težave pri usklajevanju osebnega in poklicnega življenja. Uspešna implementacija digitalnih orodij v organizacijah je mogoča le, če se upoštevajo izzivi ter oblikujejo ustrezne strategije, ki omogočajo polno izkoriščanje prednosti digitalne preobrazbe. Tako lahko organizacije v celoti izkoristijo potencial digitalnih orodij za razvoj in upravljanje talentov v dinamičnem poslovnem okolju.
Ključne besede: digitalizacija, upravljanje talentov, osebna blagovna znamka, nenehno učenje, etika v HR, ravnovesje med poklicnim in zasebnim življenjem.
Objavljeno v DKUM: 25.03.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 66
.pdf Celotno besedilo (1,26 MB)

3.
Zaznavanje blagovnih znamk športne opreme med študenti EPF in njihove nakupne navade
Domen Bevk, 2024, diplomsko delo

Opis: Trg športne opreme, ki vključuje športna oblačila, obutev in pripomočke, je eden najhitreje rastočih globalnih trgov. Njegova rast temelji na trendih zdravega življenjskega sloga, popularnosti telesnih aktivnosti in naraščajoči vključenosti žensk v šport. V tem konkurenčnem okolju se proizvajalci soočajo z naraščajočo konkurenco novih, inovativnih znamk, kar od potrošnikov zahteva odločitev glede izbire blagovne znamke. Blagovne znamke, še posebej športne, predstavljajo simbol potrošniške družbe in imajo močno čustveno in simbolično vrednost. Uspešne blagovne znamke, kot je Nike, ne temeljijo zgolj na kakovosti svojih izdelkov, temveč tudi na zgodbah in vrednotah, ki jih blagovna znamka predstavlja. To ustvarja čustveno povezanost z odjemalci, kar je ključno za zvestobo in dolgoročni uspeh blagovne znamke. Cilj diplomske naloge je bil razumeti, kako študenti zaznavajo blagovne znamke športne opreme in kako lahko proizvajalci dosežejo konkurenčno prednost pri tem segmentu. Raziskovali smo razvoj blagovnih znamk, specifičnosti trženja športnih izdelkov in povezave med zaznano podobo znamke in njenim uspehom na trgu. Na podlagi vprašalnika, ki sem ga oblikoval sam pa smo v drugem delu del raziskovali zaznavanje športnih znamk med študenti Ekonomsko-poslovne fakultete, njihove nakupne navade ter najpomembnejše značilnosti športnih oblačil, ki vplivajo na njihovo izbiro.
Ključne besede: blagovna znamka, blagovna znamka športne opreme, trženje v športu, zaznana podoba blagovnih znamk, nakupne navade
Objavljeno v DKUM: 23.10.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 10
.pdf Celotno besedilo (1,36 MB)

4.
Od znamčenja do oblikovanja celostne grafične podobe na primeru neobstoječega podjetja : diplomsko delo
Sanja Ekart, 2024, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu preučujemo proces ustanovitve novega podjetja in nato oblikovanje celostne grafične podobe. Oblikovati celostno grafično podobo za obstoječe podjetje je drugače kot podjetje ustvariti − popolnoma interpretirati, v smislu ustvarjanja imena, identitete, vizije ipd. Dobro celostno grafično podobo lahko ustvarimo le, če organizacijo res razumemo v smislu razumevanja njene filozofije in vizije. Zato se bomo mi poglobili v samo srce organizacije, kar nam bo pomagalo ustvari učinkovito celostno grafično podobo. S pomočjo metode preučevanja informacij bomo raziskovali teoretične vidike blagovne znamke, v smislu kaj je in ustvarjanje le-te. Poglobili se bomo v identiteto podjetja in imidža. Praktični del vsebuje primer na našem neobstoječem podjetju in smernice za ustvarjanje vizualne identitete podjetja. V praktičnem delu smo proces ustvarjanja celostne grafične podobe še realizirali.
Ključne besede: znamčenje, blagovna znamka, identiteta in imidž znamke, celostna grafična podoba, logotip.
Objavljeno v DKUM: 14.10.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 53
.pdf Celotno besedilo (1,87 MB)

5.
Vloga družbenih omrežij pri vzpostavljanju odnosa med blagovno znamko in odjemalci
Lara Kozoderc, 2024, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi obravnavam vlogo družbenih omrežij pri vzpostavljanju in krepitvi odnosa med blagovno znamko in njenimi odjemalci. Marketing se vse bolj osredotoča na izkoriščanje potenciala družbenih omrežij, ki omogočajo neposreden stik z odjemalci ter gradnjo dolgoročnih odnosov, ki temeljijo na zaupanju in vzajemni koristi. Diplomsko delo vključuje teoretični in empirični del. V okviru raziskave smo analizirali vpliv družbenih in funkcionalnih koristi, ki jih odjemalci pridobijo prek Swyevih družbenih omrežij, na njihov odnos do spletnih strani znamke in na odnos do same blagovne znamke. Rezultati raziskave kažejo, da sta obe vrsti koristi, tako družbene kot funkcionalne, ključnega pomena za oblikovanje pozitivnega odnosa do blagovne znamke. Odjemalci, ki zaznavajo višje družbene koristi, kot so uživanje v pogovorih in povezovanje z drugimi člani na Swyevih družbenih omrežjih, kažejo večjo stopnjo zvestobe. Podobno so funkcionalne koristi, kot so dostop do uporabnih informacij in posebnih ponudb, povezane s pozitivno zaznavo blagovne znamke in večjo naklonjenostjo do nje. Sklepi raziskave potrjujejo, da so družbena omrežja pomembno orodje za krepitev blagovnih znamk, saj omogočajo podjetjem, da z uporabo strateških komunikacijskih aktivnosti učinkovito vplivajo na percepcijo in vedenje odjemalcev.
Ključne besede: Družbena omrežja, blagovna znamka, koristi blagovne znamke, odnos, Swy
Objavljeno v DKUM: 11.10.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 56
.pdf Celotno besedilo (1,72 MB)

6.
Analiza družbenih omrežij kot orodje za promocijo blagovne znamke
Aljaž Šteger, 2024, diplomsko delo

Opis: Družbena omrežja so v današnjem poslovnem svetu postala ključna platforma za vzpostavljanje neposrednih stikov s strankami, gradnjo prepoznavnosti blagovnih znamk ter spodbujanje poslovne rasti. Diplomska naloga opredeljuje in definira pojme blagovna znamka, družbena omrežja in marketing preko družbenih omrežij. Proučuje zgodovinski razvoj družbenih omrežij, različne vrste platform ter izpostavlja najpriljubljenejše med njimi. Predstavlja različne oblike marketinga na družbenih omrežjih. Naloga vključuje tudi primere uspešnih marketinških kampanj ter ponuja vpogled v prihodnost marketinga na družbenih omrežjih. Teoretični del sem podprl z anketnim vprašalnikom. Z njim sem pridobili vpogled v najbolj priljubljena družbena omrežja, koliko časa posamezniki povprečno preživijo na teh omrežjih ter kako pogosto se srečujejo s promocijskimi objavami blagovnih znamk. Anketa je razkrila tudi, kako se uporabniki odzivajo na te objave, kateri dejavniki so jim pri promociji najbolj pomembni ter kakšen vpliv imajo družbena omrežja na njihove nakupne odločitve. Na podlagi pridobljenih podatkov smo prav tako lahko ocenili njihovo splošno zadovoljstvo z nakupi, opravljenimi na podlagi promocij na družbenih omrežjih, in zbrali mnenja o učinkovitosti teh omrežij kot orodja za promocijo blagovnih znamk.
Ključne besede: Blagovna znamka, družbena omrežja, digitalni marketing, promocija.
Objavljeno v DKUM: 11.10.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 75
.pdf Celotno besedilo (2,10 MB)

7.
Merjenje učinkovitosti uporabe družbenih omrežij na poslovanje v podjetju otroške animacije Želvica : diplomsko delo
Nika Štrucl, 2024, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu smo preučili vpliv družbenih omrežij na angažiranost sledilcev in povpraševanje po storitvah podjetja Otroške animacije Želvica. V empiričnem delu smo analizirali uspešnost različnih vrst objav na Facebooku, Instagramu in TikToku, pri čemer smo ugotovili, da so humoristične objave in tiste z interaktivno vsebino najbolj pritegnile uporabnike. Rezultati so pokazali, da je redno in dosledno objavljanje pozitivno vplivalo na zvestobo strank, vendar pa število ogledov objav ni bistveno vplivalo na povečanje povpraševanja po storitvah. Tako smo potrdili le nekatere hipoteze o učinkovitosti družbenih omrežij.
Ključne besede: uspešnost uporabe družbenih omrežij, angažiranost sledilcev na družbenih omrežjih, uspešnost objav na družbenih omrežjih, blagovna znamka, zvestoba strank
Objavljeno v DKUM: 08.10.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 48
.pdf Celotno besedilo (2,31 MB)

8.
Prepoznavnost sponzorstva v športu in njegov pomen za blagovno znamko : magistrsko delo
Klara Sternad, 2024, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu smo predstavili sponzorstvo v športu, predvsem, kako poteka proces sodelovanja in kakšen pomen ima za blagovno znamko. Pri tem smo se nanašali na primer sponzorskega sodelovanja med blagovno znamko Argeta in Smučarsko zvezo Slovenije. Raziskovali smo tudi, kako so sponzorske vsebine prepoznane med širšim občinstvom in kako se nanje odzivajo. Podatke smo pridobivali z izvedbo dveh poglobljenih intervjujev s predstavnico Argete kot sponzorja in predstavnikom Smučarske zveze Slovenije kot sponzoriranca ter anketnega vprašalnika, s katerim smo preverjali odziv na sponzorske vsebine med širšim občinstvom.
Ključne besede: marketing, sponzorstvo, blagovna znamka, šport
Objavljeno v DKUM: 03.10.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 43
.pdf Celotno besedilo (7,55 MB)

9.
Vključevanje čutnih elementov v oglaševalske kampanje
Katja Kralj, 2024, diplomsko delo

Opis: Preživetje ljudi je povezano z zaznavanjem okolice in drugih ljudi. To velja tudi za oglaševanje, kjer postaja vključevanje čutnih elementov vse pomembnejše. Uporaba vonja, zvoka, dotika, okusa in vizualnih elementov v oglaševalskih kampanjah omogoča blagovnim znamkam, da učinkovito nagovorijo čute odjemalcev, kar vodi v večjo naklonjenost in zvestobo. Vonj lahko vzbudi močna čustva in spomine, zvok vpliva na razpoloženje, vizualni elementi ustvarjajo prvi vtis, otipni elementi povečajo občutek kakovosti, okus pa je ključen v prehrambni industriji. Celosten pristop, ki vključuje vse čutne elemente, ustvarja edinstvene in nepozabne izkušnje za odjemalce ter krepi emocionalno povezanost z blagovno znamko. To dolgoročno povečuje zadovoljstvo in zvestobo, kar koristi tako njim kot blagovnim znamkam
Ključne besede: Oglaševalska kampanja, blagovna znamka, čutni elementi, čutila, odjemalci
Objavljeno v DKUM: 26.09.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 27
.pdf Celotno besedilo (2,24 MB)

10.
Merjenje stališč odjemalcev do blagovne znamke zara
Sandra Angelovska, 2024, diplomsko delo

Opis: Stališča lahko definiramo kot sistem trajnega pozitivnega in negativnega ocenjevanja, občutenja in dejanja do različnih družbenih situacij in objektov. Stališča do blagovne znamke pa predstavljajo mnenja odjemalcev o izdelku ali storitvi do določene blagovne znamke; povedo nam, kaj si ljudi mislijo o izdelkih in storitvah, ki so del te blagovne znamke, ali le-ti ustrezajo potrebam odjemalcev in koliko si jih odjemalci želijo. V diplomskem delu so me zanimala stališča odjemalcev do oblačil blagovne znamke Zara. Diplomsko delo obsega teoretični in empirični del. Teoretični del zajema osnovna poznavanja oziroma spoznanja, ki se nanašajo na vedenje odjemalcev, njihova stališča, pomen in vrednost blagovne znamke ter na pomen in raziskovalne metode in tehnike za merjenje stališč. Praktični del pa s pomočjo strukturiranega vprašalnika raziskuje in ugotavlja, kakšna so stališča odjemalcev do oblačil blagovne znamke ZARA. Iz ankete so razvidna njihova čustvena, kognitivna in vedenjska stališča do oblačil blagovne znamke ZARA ter kakšna je njihova idealna predstava.
Ključne besede: stališča, blagovna znamka, odjemalec, vedenje, stališča do blagovne znamke
Objavljeno v DKUM: 20.08.2024; Ogledov: 136; Prenosov: 37
.pdf Celotno besedilo (1,03 MB)

Iskanje izvedeno v 0.18 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici