| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 14
Na začetekNa prejšnjo stran12Na naslednjo stranNa konec
1.
2.
PRIMERJALNA EKONOMSKA IN OKOLJSKA ANALIZA TEHNOLOŠKIH POSTOPKOV PROIZVODNJE BIOGORIV
Neža Filipič, 2010, diplomsko delo

Opis: Namen diplomske naloge je bilo sistematično zbrati in celovito vključiti različne tehnološke postopke proizvodnje biogoriv prve in druge generacije v Sloveniji v sistemsko analizo, ki bi upoštevala vse vidike trajnostnega razvoja. Ocenili smo potencial in prioriteto uporabe različnih vrst biomase za proizvodnjo goriv. Osrednji cilj naloge je bila ekonomska in okoljska analiza 12 tehnoloških postopkov proizvodnje biogoriv glede na 14 izbranih surovinskih materialov. Izvedli smo tri okvirne ekonomske in okoljske analize proizvodnih sistemov biogoriv: (1) glede na enako površino gojenih surovin, (2) primerjavo proizvedenih količin biogoriv iz obstoječe biomase v Sloveniji in (3) s potrebno količino biomase za zagotavljanje direktive EU o uvajanju biogoriv v transportna goriva v Sloveniji. Na osnovi rezultatov smo ugotovili, da postajajo tehnologije za proizvodnjo druge generacije biogoriv s predelavo lignocelulozne biomase ekonomsko dosegljive in izvedljive. Vložek v postavitev obratov je sicer velik, vendar se ekonomsko izplača. Med tehnologijami za proizvodnjo prve generacije biogoriv so ekonomsko dosegljive in izvedljive tiste za proizvodnjo biodizla.
Ključne besede: biogoriva, biomasa, tehnologije, ekonomska analiza, okoljski vplivi
Objavljeno: 04.01.2011; Ogledov: 2019; Prenosov: 152
.pdf Celotno besedilo (944,14 KB)

3.
BIOGORIVA
Tea Trs, 2011, diplomsko delo

Opis: Predstavljam vam nalogo, ki govori o prihodnosti energentov za splošno uporabo. Odvisnost človeštva od fosilnih goriv se mora sčasoma končati. Predstavila bom trenutno alternativo tem gorivom, njihovo pridelavo in uporabo ter argumentirala njihov vpliv na okolje. Kot temeljna goriva se uporabljajo fosilna goriva, vendar je težava v tem, da se ne obnavljajo tako hitro, kot jih porabljamo. Zaloge le-teh so omejene, po nekaterih predvidevanjih na 30 do 50 let. Fosilna goriva imajo tudi zelo velik vpliv na okolje, saj povzročajo onesnaževanje okolja, globalno segrevanje ter povečevanje ozonske luknje. Zaradi tega iščemo alternativna goriva, predvsem obnovljive energente, kamor sodijo tudi biogoriva, ki pa imajo tako prednosti kot tudi slabosti. Krivimo jih za pomanjkanje in zviševanja cen hrane, po drugi strani nismo enotnega mnenja o emisijah toplogrednih plinov in tudi ne, ali so boljša od fosilnih goriv ali ne. Države Evropske unije so sprejele direktive o vsebnosti biogoriv kot pogonskih goriv v določenih odstotkih po posameznih obdobjih med leti 2005 in 2020. A države, med njimi tudi Slovenija, še niso naredile bistvenih premikov. Da bi lahko točili biogoriva, bi morali na večjih površinah vzgajati temu primerno kulturo. Pri nas je najbolj razširjena surovina za proizvodnjo olja oljna ogrščica, ki je v primerjavi s sončnico in sojo tudi količinsko najizdatnejša. Pri tem se postavlja tudi vprašanje monokultur in zmanjševanja površin za pridobivanje hrane. Biogoriva delimo na tekoča (biodizel, rastlinsko olje), plinasta (bioplin, bioetanol) in trda (lesna biomasa). Poznamo še druge vrste biogoriv, vendar niso toliko razvita in jih zaradi tega v nalogi nisem podrobneje predstavila. V sklopu diplomske naloge je nakazano tudi, kje v učnih načrtih tehnike in tehnologije v osnovni šoli bi lahko vnesli biogoriva, narejena je PPT predstavitev ter delovni list.
Ključne besede: Biogoriva, biodizel, bioplin, bioetanol, lesna biomasa, rastlinsko olje, vpliv biogoriv na ljudi in okolje.
Objavljeno: 09.03.2011; Ogledov: 5429; Prenosov: 780
.pdf Celotno besedilo (7,82 MB)

4.
MOŽNOSTI ZA ZMANJŠANJE PORABE NAFTNIH DERIVATOV V VOJAŠKIH ENOTAH
Martin Fale, 2011, diplomsko delo

Opis: Z vpeljavo motorja z notranjim izgorevanjem v vojaške enote je oskrba z naftnimi derivati postala pomembno logistično vprašanje. Posledice razvoja tehnologije so vse večje zahteve po naftnih derivatih v vojaških enotah za delovanje vojaškega stroja. Trenutno naftni derivati predstavljajo največji del tovora, ki ga mora vojaška logistika zagotoviti vojaškim enotam. Velikokrat naftni derivati predstavljajo omejitveni faktor v vojaških operacijah. Odvisnost vojaških enot od naftnih derivatov povečuje možnost smrtnih žrtev med vojaškim osebjem ob visokih stroških za transport in distribucijo. Zato se pojavlja vse več novih tehnoloških rešitev, ki bi lahko zmanjšale porabo naftnih derivatov. Veliko pozornosti se namenja tehnologiji gorivnih celic, kjer bi kot gorivo uporabljali vodik, biogorivom, hibridnemu pogonu, obnovljivim virom energije in iskanju rešitev za zmanjšanje porabe goriva pri obstoječih tehnoloških sistemih.
Ključne besede: naftni derivati, poraba goriva, gorivne celice, vodik, biogoriva
Objavljeno: 16.04.2012; Ogledov: 1303; Prenosov: 83
.pdf Celotno besedilo (829,98 KB)

5.
Bioplin - trajnostni energetski vir
Matevž Obrecht, 2011, drugi članki ali sestavki

Ključne besede: energija, biotehnologija, biogoriva, okolje, trajnostni razvoj
Objavljeno: 30.05.2012; Ogledov: 767; Prenosov: 24
URL Povezava na celotno besedilo

6.
Napredna raba bioplina na Švedskem
Matevž Obrecht, 2011, drugi članki ali sestavki

Ključne besede: energetski viri, goriva, biotehnologija, biogoriva
Objavljeno: 30.05.2012; Ogledov: 663; Prenosov: 14
URL Povezava na celotno besedilo

7.
8.
9.
VPLIV BIOGORIV NA KARAKTERISTIKE PROCESA VBRIZGAVANJA DIZELSKEGA MOTORJA
Sandi Trplan, 2012, diplomsko delo

Opis: Namen diplomskega dela je bil izvedba meritev hitrosti zvoka v različnih gorivih in mešanicah goriv, s poudarkom na biogorivih. Pri meritvah je bila uporabljena metoda merjenja hitrosti zvoka s tlačnimi senzorji. Uporabljena sta bila dva tlačna senzorja, katera sta bila nameščena na skupni tlačni cevi, na znani razdalji. Senzorja sta nastali tlačni val zaznavala kot spremembo tlaka v določeni točki. Meritve so se izvajale v tlačnem območju od 100 do 700 barov, v zaporednih intervalih po 100 barov. Na podlagi rezultatov meritev in narejeni primerjavi vpliva različnih vrst goriva na karakteristike procesa vbrizgavanja je razvidno, da je s pravim razmerjem biogoriv v mešanici možno doseči podoben vpliv na karakteristike delovanja motorja kot so pri konvencionalnem dizelskem gorivu.
Ključne besede: Goriva, biogoriva, dizel, bioetanol, biodizel, karakteristike procesa vbrizgavanja, merjenje hitrosti zvoka.
Objavljeno: 20.11.2012; Ogledov: 1206; Prenosov: 84
.pdf Celotno besedilo (1,59 MB)

10.
Vozni park Pošte Slovenije ter njegov vpliv na okolje
Jerneja Tacer, 2013, diplomsko delo

Opis: Pošta Slovenije je eno izmed podjetij, ki ima obsežen vozni park, posledično pa tudi velik vpliv na okolje. Z diplomskim delom smo želeli doprinesti k razumevanju problematike varstva okolja. Diplomsko delo je sestavljeno iz štirih delov. V teoretičnem delu smo na kratko opredelili promet oziroma transport, vpliv prometa na okolje ter vrste goriv, ki se lahko uporabljajo za pogon motornih vozil. V drugem delu smo naredili posnetek obstoječega stanja voznega parka Pošte Slovenije, opisali ekološki vozni park ter kritično analizirali porabo goriva in s tem izpust 〖CO〗_2. V tretjem delu diplomske naloge smo na podlagi analize podali tri predloge za rešitev problema. V zadnjem, četrtem delu smo ocenili izvedljivost predlogov za rešitev problema ter ovrednotili pogoje za uvedbo teh rešitev.
Ključne besede: promet, biogoriva, alternativna pogonska goriva, vozni park
Objavljeno: 15.03.2013; Ogledov: 1477; Prenosov: 219
.pdf Celotno besedilo (1,20 MB)

Iskanje izvedeno v 0.26 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici