| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 15
Na začetekNa prejšnjo stran12Na naslednjo stranNa konec
1.
Vpliv biogoriva na tokovne razmere v vbrizgalni šobi dizelskega motorja : magistrsko delo
Petra Drvenkar, 2021, magistrsko delo

Opis: Namen magistrskega dela je ugotoviti vpliv dodatka biodizla in bioetanola k dizelskemu gorivu na tokovne razmere v vbrizgalni šobi oziroma v izvrtini za vbrizg goriva. Uporabljena metoda dela je bila numerična simulacija vbrizga goriva, ki je bila izvedena v programskem paketu AVL FIRE. Z omenjenim programom smo morali izdelali tri mreže različnih gostot (redka, srednja in gosta) in izbrati pravo mrežo. Za nadaljnjo analizo smo izbrali srednjo mrežo, zaradi krajšega časa izračuna simulacije. Simulacije so se razlikovale le po lastnostih goriv, in sicer deležu biogoriva dodanega k dizelskemu gorivu. Simulacije so bile izvedene na enem obratovalnem režimu motorja (en tlak vbrizgavanja), dveh različnih tlakih v zgorevalni komori motorja in pri enakem poteku dviga igle za vsa testirana goriva. Iz rezultatov simulacije, ki so najbolje prikazali razvoj parne faze na izvrtini in izstopu iz izvrtine, je mogoče odčitati, da so razlike opazne, vendar minimalne, na podlogi česar lahko sklepamo, da so obravnavana biogoriva primerna za uporabo v obstoječih dizelskih motorjih.
Ključne besede: goriva, biodizel, bioetanol, dizelski motor, programski paket AVL FIRE, numerična simulacija
Objavljeno v DKUM: 29.09.2021; Ogledov: 272; Prenosov: 27
.pdf Celotno besedilo (1,78 MB)

2.
Proizvodnja bioetanola iz lignocelulozne biomase : diplomsko delo univerzitetnega študijskega programa I. stopnje
Klemen Rola, 2021, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu je predstavljen proces proizvodnje bioetanola iz lignocelulozne biomase, skupaj s problematiko s katero se v procesu srečujemo. Poudarek je predvsem na destilaciji in dehidraciji bioetanola. V ta namen je bila v programu Aspen Plus izvedena simulacija za pridobivanje bioetanola blizu azeotropne sestave. Destilacija je sestavljena iz dveh zaporedno vezanih rektifikacijskih kolon, ki sta bili vsaka zase modelirani in optimizirani z NQ analizo. Na vsaki koloni je bila izvedena občutljivostna analiza za namen proučevanja vpliva različnih parametrov na porabo toplotne energije. Za pridobivanje čistega etanola smo izvedli azeotropno destilacijo s cikloheksanom in destilacijo s spreminjajočim tlakom. Cilj dehidracije je pridobiti 99,60 ut.% etanola. Azeotropna destilacija je bila modelirana z dvema kolonama: glavno kolono, kjer se pridobi bioetanol visoke čistoče in regeneracijsko kolono, kjer se na dnu kolone pridobi čista voda. Destilacija s spreminjajočim tlakom je bila modelirana z dvema zaporedno vezanima kolonama, ki obratujeta pri različnih tlakih. To omogoči pridobivanje čistega bioetanola. Na sistemu se je izvedla občutljivostna analiza, za namen proučevanja interakcij med obema kolonama. Ugotovljeno je bilo, da ima spreminjanje deleža destilata obeh kolon največji vpliv na porabo energije v obeh kolonah. Za namen primerjanja porabe toplotne energije smo izračunali neto porabo toplotne energije na enoto proizvedenega brezvodnega bioetanola. Vrednosti so bile primerljive z literaturo. Ugotovljeno je bilo da se dodatno znižanje v porabi energije lahko doseže z rekuperacijo energije, ali z uporabo drugih tehnik za dehidracijo. Kombinacija rekuperacije in uporabe manj energijsko intenzivnih postopkov lahko močno zmanjša porabo energije v procesu. Zaključili smo, da je za zmanjšanje porabe energije v proizvodnji bioetanola iz lignocelulozne biomase smiselno razmišljati tudi o kogeneraciji energije iz drugih stranskih produktov.
Ključne besede: Bioetanol, Destilacija, Lignocelulozna biomasa, Azeotrop, Aspen Plus
Objavljeno v DKUM: 22.09.2021; Ogledov: 287; Prenosov: 41
.pdf Celotno besedilo (4,34 MB)

3.
Vpliv bioetanola na tokovne razmere v vbrizgalni šobi dizelskega motorja : diplomsko delo
Žiga Budna, 2018, diplomsko delo

Opis: Namen diplomskega dela je ugotoviti vpliv dodatka bioetanola k dizelskem gorivu na tokovne razmere v vbrizgalni šobi oziroma v izvrtini za vbrizg goriva dizelskega motorja. Uporabljena metoda dela je bila numerična simulacija vbrizga goriva, ki je bila izvedena v programskem paketu AVL FIRE. Simulacije so se razlikovale le po lastnostih goriv, in sicer deležu etanola. Tlak vbrizga in vrtilna hitrost motorja sta bila za vse mešanice enaka. Iz rezultatov simulacij, ki prikazujejo razvoj parne faze na steni in na izstopu iz izvrtine, je možno odčitati podobne karakteristike vbrizga kot pri konvencionalnem dizelskem gorivu. Iz tega lahko sklepamo, da so mešanice dizelskega goriva z do 15 % volumenskega deleža bioetanola primerne za uporabo v obstoječih dizelskih motorjih.
Ključne besede: goriva, alternativna goriva, bioetanol, dizel, dizelski motor, programski paket FIRE, numerična simulacija
Objavljeno v DKUM: 11.01.2019; Ogledov: 795; Prenosov: 94
.pdf Celotno besedilo (1,25 MB)

4.
Uporaba bioetanola v dizelskem motorju
Marko Rožič, 2017, diplomsko delo

Opis: Zaradi zmanjšanja izpustov škodljivih emisij v okolje in strogih ekoloških predpisov se v motorjih z notranjim zgorevanjem vedno bolj uporabljajo alternativna pogonska goriva. V diplomskem delu je predstavljena njihova proizvodnja in uporaba, bolj podrobno pa je kot pogonsko gorivo predstavljen bioetanol. Glavni cilj diplomskega dela je ugotoviti, kako uporaba različnih mešanic bioetanola in dizelskega goriva vpliva na karakteristike izbranega dizelskega motorja, ter potrditi oziroma ovreči domnevanja, da je uporaba bioetanola okoljsko in ekonomsko bolj sprejemljiva kot uporaba čistega dizelskega goriva. V diplomskem delu so primerjane karakteristike motorja ob uporabi čistega dizelskega goriva, pridobljene s pomočjo eksperimentalnih meritev, ter rezultati numeričnih simulacij za različne mešanice dizelskega goriva in bioetanola. V ta namen je bil s pomočjo programa AVL BOOST izdelan računalniški model testiranega motorja.
Ključne besede: Motorji z notranjim zgorevanjem, bioetanol, numerične simulacije, programski paket AVL BOOST
Objavljeno v DKUM: 07.12.2017; Ogledov: 1047; Prenosov: 125
.pdf Celotno besedilo (2,18 MB)

5.
Sinteza procesov za proizvodnjo bioetanola
Klemen Vršič, 2015, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo je narejeno s pomočjo matematičnih modelov različnih tehnologij proizvodnje bioetanola: proces suhega mletja, proces uplinjanja s sledečo katalitično sintezo in proces uplinjanja s sledečo fermentacijo. Namen diplomske naloge je ugotoviti katera tehnologija in surovina sta ekonomsko najbolj ustrezni za proizvodnjo bioetanola. Za proces suhega mletja smo izbrali štiri različne surovine: zrnje koruze, ječmena in pšenice ter sladkorno peso. Pri procesih uplinjanja smo kot surovino uporabili slamo koruze, pšenice in ječmena ter odpadni les. Za optimiranje smo uporabili procesni sintetizer MIPSYN, v katerega smo vstavili prirejene modele procesnih enot napisane z visokim programskim jezikom GAMS. Kot glavni kriterij za ekonomsko ustreznost procesa smo določili letni dobiček, kjer smo upoštevali dohodek od prodaje etanola, ter dobilek od prodaje stranskih produktov, kot so posušenega destiliranega zrnja s topninami (DDGS), bioplina, vodika in električne energije. Analizirali smo kako vpliva nihanje cen in spreminjanje kapacitete na letni dobiček. Ugotavljali smo katera tehnologija oz. kombinacija tehnologij je ustrezna z ozirom na razpoložljivost surovin v Sloveniji. Rezultati kažejo, da so vsi procesi predvsem odvisni od cene surovin in prodajne cene bioetanola. Pri procesih kjer smo lahko uporabili cenejše lignocelulozne surovine, je dobiček večji, strošek na kilogram bioetanola pa manjši. Ugotovili smo, da s procesom suhega mletja zaradi premajhnih razpoložljivosti surovin in poseganja v prehrambno verigo ni možno donosno proizvajati bioetanola.
Ključne besede: bioetanol, optimiranje, proces suhega mletja, uplinjanje, katalitska sinteza, fermentacija
Objavljeno v DKUM: 06.11.2015; Ogledov: 969; Prenosov: 125
.pdf Celotno besedilo (1,53 MB)

6.
SINTEZA MEŠANE PROZIVODNJE BIOGORIV
Rok Dretar, 2015, diplomsko delo

Opis: Namen diplomske naloge je ugotoviti morebitne prednosti hkratne toplotno integrirane proizvodnje biodizla in bioetanola. Preučevali smo proizvodnjo bioetanola z uplinjanjem koruzne slame in nadaljnjo fermentacijo sinteznega plina in pridelavo biodizla s homogeno bazično katalizo olja oljne repice brez predpriprave. Optimizacijo proizvodnje biodizla smo izvedli na podlagi vnaprej pripravljenih modelov s programskim paketom GAMS z manjšimi spremembami. Dobiček smo preučevali pri letni proizvodnji 20 000 ton in 40 000 ton biodizla pri različnih stopnjah toplotne integracije tako znotraj procesa kot tudi med procesoma. Proizvodnjo bioetanola smo optimizirali s programskim paketom MIPSYN pri 40 000 ton letno. Za analizo toplotne integracije smo uporabili program TransGen, s katerim smo preučili razlike v stroških pogonskih sredstev glede na stopnjo toplotne integracije s pesimistično oceno cen pogonskih sredstev. Končni rezultati so pokazali velike prihranke pri toplotno integriranih procesih v primerjavi s toplotno neintegriranimi procesi. V primeru procesa proizvodnje bioetanola je toplotna integracija znotraj samega procesa zmanjšala stroške pogonskih sredstev za 90 % in v primeru proizvodnje biodizla za 46 %. Toplotna integracija znotraj procesa je stroške še dodatno zmanjšala, vendar je bilo za preboj potrebno za doseganje dobičkonosnosti v proces vključiti cenejša pogonska sredstva. Rezultati so tudi pokazali, da je medprocesna toplotna integracija stroške pogonskih sredstev še dodatno zmanjšala, in sicer za majn kot 7 % pri kapaciteti proizvodnje biodizla 20 000 t/a, in za majn kot 8 % pri kapaciteti proizvodnje biodizla 40 000 t/a. Proizvodnja bioetanola je v obeh primerih potekala pri kapaciteti 40 000 t/a.
Ključne besede: biodizel, bioetanol, matematično programiranje, toplotna integracija
Objavljeno v DKUM: 21.10.2015; Ogledov: 901; Prenosov: 75
.pdf Celotno besedilo (1,50 MB)

7.
Encimska razgradnja odpadnega mulja papirne industrije
Matjaž Kitak, 2015, magistrsko delo

Opis: Primarni cilj magistrskega dela je bila študija možnosti koristne uporabe odpadnega mulja obstoječe papirnice. Ta material med drugim vsebuje tudi celulozo, za katero je znano, da ob ustrezni predobdelavi hidrolizira najprej do enostavnih sladkorjev, ti pa v naslednjem koraku fermentirajo do bioetanola. Hidrolizo celuloze smo izvajali ob prisotnosti specifičnega encima celulaze in iskali optimalne pogoje za njen najučinkovitejši potek. Reakcije alkoholne fermentacije v okviru tega dela nismo izvajali, saj so predhodne raziskave pokazale, da gre za dokaj enostavno reakcijo s 100-odstotnim izkoristkom. Za izvajanje reakcije hidrolize smo uporabljali šaržni reaktorski sistem EasyMax 102. Sistem je bil izbran zaradi njegove enostavne uporabe, avtomatizacije, natančnosti in majhnih reaktorskih volumnov. Vse te lastnosti sistema smo ob eksperimentalnem delu dodatno potrdili. Pri encimski hidrolizi smo zaradi majhnega izkoristka reakcije odpadni mulj predhodno obdelali z različnimi tehnikami predobdelave. Uporabili smo mletje, kislinsko predobdelavo z orto – fosforjevo kislino, alkalno hidrolizo z NaOH in oksidacijo s H2O2. S temi tehnikami smo spreminjali kristalinično strukturo celuloze na več amorfnih področjih. Z eksperimentalnim delom smo določili in potrdili optimalne reakcijske pogoje encimske hidrolize odpadnega mulja (volumen encima, pH raztopine, čas reakcije in vrsto topila). Kot optimalno tehniko predobdelave smo izbrali kislinsko predobdelavo z orto – fosforjevo kislino. Pri tej je teoretično izračunana dnevna količina bioetanola znašala za bolj razredčeno raztopino ( = 1 g/L) 316 kg in za manj razredčeno raztopino ( = 3,5 g/L) 151 kg.
Ključne besede: odpadni mulj, encimska hidroliza, bioetanol, predobdelava
Objavljeno v DKUM: 21.10.2015; Ogledov: 1006; Prenosov: 97
.pdf Celotno besedilo (3,05 MB)

8.
VPLIV BIOGORIV NA KARAKTERISTIKE PROCESA VBRIZGAVANJA DIZELSKEGA MOTORJA
Sandi Trplan, 2012, diplomsko delo

Opis: Namen diplomskega dela je bil izvedba meritev hitrosti zvoka v različnih gorivih in mešanicah goriv, s poudarkom na biogorivih. Pri meritvah je bila uporabljena metoda merjenja hitrosti zvoka s tlačnimi senzorji. Uporabljena sta bila dva tlačna senzorja, katera sta bila nameščena na skupni tlačni cevi, na znani razdalji. Senzorja sta nastali tlačni val zaznavala kot spremembo tlaka v določeni točki. Meritve so se izvajale v tlačnem območju od 100 do 700 barov, v zaporednih intervalih po 100 barov. Na podlagi rezultatov meritev in narejeni primerjavi vpliva različnih vrst goriva na karakteristike procesa vbrizgavanja je razvidno, da je s pravim razmerjem biogoriv v mešanici možno doseči podoben vpliv na karakteristike delovanja motorja kot so pri konvencionalnem dizelskem gorivu.
Ključne besede: Goriva, biogoriva, dizel, bioetanol, biodizel, karakteristike procesa vbrizgavanja, merjenje hitrosti zvoka.
Objavljeno v DKUM: 20.11.2012; Ogledov: 1626; Prenosov: 125
.pdf Celotno besedilo (1,59 MB)

9.
Uporaba alternativnih virov energije v prometu
Blaž Jaklič, 2012, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi smo raziskovali uporabo alternativnih virov energije v prometu. Opravili smo primerjalno analizo smotrnosti nakupa dostavnih vozil z dieselskim motorjem z nakupom dostavnih vozil z bencinskim motorjem in vgradnjo plinske napeljave. Predstavili smo dve vrsti trenutno najbolj uporabljenih tekočih biogoriv, in sicer bioetanol in biodiesel, njune škodljive vplive na okolje ter prednosti in omejitve njune proizvodnje in uporabe. V nalogi smo predstavili tudi delovanje in uporabo vozil na vodik in električni pogon.
Ključne besede: plin, alternativni viri energije, bioetanol, biodiesel, vozila na vodik, električna vozila
Objavljeno v DKUM: 27.10.2012; Ogledov: 2224; Prenosov: 252
.pdf Celotno besedilo (1,61 MB)

10.
VPLIV BIOETANOLA NA KARAKTERISTIKE PROCESA VBRIZGAVANJA
Gregor Črešnik, 2011, diplomsko delo

Opis: Onesnaževanje zraka je že vrsto let resen problem in zato so v veliki meri odgovorni tudi motorji z notranjim zgorevanjem. Za pogon motorjev se najpogosteje uporabljajo fosilna goriva, kot sta dizel in bencin, pri zgorevanju katerih nastajajo škodljivi produkti tako za okolje, kot tudi za zdravje vseh živih organizmov. Ti škodljivi produkti so ogljikov monoksid, ogljikov dioksid, žveplov dioksid… Da bi se izognili onesnaževanju zraka z omenjenimi emisijami, posegamo po čistejših gorivih, ki jih imenujemo biogoriva. Namen diplomske naloge je ugotoviti lastnosti različnih biogoriv in vpliv njihove uporabe na karakteristike procesa vbrizgavanja. V ta namen smo določili kemijske in fizikalne lastnosti čistega dizelskega goriva, čistega biodizelskega goriva in njune mešanice s 5, 10 in 15 % deležem bioetanola.
Ključne besede: dizel, bioetanol, karakteristike procesa vbrizgavanja, lastnosti biogoriv, fizikalne lastnosti goriv, kemijske lastnosti goriv
Objavljeno v DKUM: 06.10.2011; Ogledov: 1757; Prenosov: 149
.pdf Celotno besedilo (5,25 MB)

Iskanje izvedeno v 0.18 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici