| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 29
Na začetekNa prejšnjo stran123Na naslednjo stranNa konec
1.
Vpliv biogoriva na tokovne razmere v vbrizgalni šobi dizelskega motorja : magistrsko delo
Petra Drvenkar, 2021, magistrsko delo

Opis: Namen magistrskega dela je ugotoviti vpliv dodatka biodizla in bioetanola k dizelskemu gorivu na tokovne razmere v vbrizgalni šobi oziroma v izvrtini za vbrizg goriva. Uporabljena metoda dela je bila numerična simulacija vbrizga goriva, ki je bila izvedena v programskem paketu AVL FIRE. Z omenjenim programom smo morali izdelali tri mreže različnih gostot (redka, srednja in gosta) in izbrati pravo mrežo. Za nadaljnjo analizo smo izbrali srednjo mrežo, zaradi krajšega časa izračuna simulacije. Simulacije so se razlikovale le po lastnostih goriv, in sicer deležu biogoriva dodanega k dizelskemu gorivu. Simulacije so bile izvedene na enem obratovalnem režimu motorja (en tlak vbrizgavanja), dveh različnih tlakih v zgorevalni komori motorja in pri enakem poteku dviga igle za vsa testirana goriva. Iz rezultatov simulacije, ki so najbolje prikazali razvoj parne faze na izvrtini in izstopu iz izvrtine, je mogoče odčitati, da so razlike opazne, vendar minimalne, na podlogi česar lahko sklepamo, da so obravnavana biogoriva primerna za uporabo v obstoječih dizelskih motorjih.
Ključne besede: goriva, biodizel, bioetanol, dizelski motor, programski paket AVL FIRE, numerična simulacija
Objavljeno v DKUM: 29.09.2021; Ogledov: 1077; Prenosov: 95
.pdf Celotno besedilo (1,78 MB)

2.
Vpliv biogoriv na tokovne razmere ter pojav kavitacije v brizgalni šobi dizelskega motorja : diplomsko delo
Alen Leskovar, 2018, diplomsko delo

Opis: V modernem svetu smo priča vztrajnemu naraščanju potreb po energiji v vseh možnih oblikah. Velik del je pretvarjamo v mehansko energijo, potrebno za pogon motornih vozil. Najenostavneje jo je pridobivati iz fosilnih goriv, vendar je iz ekološkega vidika nujno iskati alternativne rešitve. Predmet diplomskega dela je obravnava alternative mineralnemu dizelskemu gorivu, tako imenovenga biodizla. V Evropi je najpogostejša uporaba biodizla, pridelanega iz semen oljne ogrščice, ki ga lahko primešamo mineralnemu dizelskemu gorivu ter tako omilimo vplive na okolje. Primerjali smo tokovne razmere v mehansko krmiljeni vbrizgalni šobi dizelskega motorja pri uporabi mineralnega dizelskega goriva, mešanic s 25, 50 ter 75% dodanega biodizla, ter čistega biodizla. Izvedli smo numerične simulacije s pomočjo programa AVL FIRE, ter tako prišli do detajlnega grafičnega vpogleda v razvoj kavitacije, ki se v šobi pojavi kot produkt visokih lokalnih hitrosti, naglih sprememb smeri toka goriva ter prisotnih tlačnih padcev pod vrednost tlaka nasičenja. V vseh petih primerih smo priča razvoju kavitacijskega oblaka, ki sega vse od vtoka v izvrtino šobe in prodira tudi v območje kompresijskega prostora. Razlike so opazne vendar minimalne, na podlagi česar lahko sklepamo, da je obravnavan biodizel primeren za uporabo v motorjih, skonstruiranih za obratovanje z uporabo mineralnega dizelskega goriva.
Ključne besede: Kavitacija, vbrizgalna šoba, biodizel, numerična simulacija, AVL FIRE
Objavljeno v DKUM: 27.09.2018; Ogledov: 1164; Prenosov: 90
.pdf Celotno besedilo (2,25 MB)

3.
VEČKRITERIJSKO OPTIMIRANJE BIOPROCESOV Z UPORABO TRAJNOSTNEGA KAZALCA NA EKONOMSKI RAVNI
Petra Drevenšek, 2016, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo vsebuje optimiranje bioprocesov, proizvodnje biodizla in bioplina, pri katerih smo hkrati upoštevali tri vidike: ekonomski, okoljski in socialni vidik. Namen diplomske naloge je bil proučiti, kako vplivajo posamezni kriteriji, ekonomski (dobiček), okoljski (takse za CO2) in socialni (število delovnih mest) na celotni trajnostni kriterij pri različnih kapacitetah za oba bioprocesa. Optimiranje smo izvedli v programu GAMS. Izvedli smo tudi občutljivostno analizo, kjer smo odgovorili na vprašanje, pri kakšni kapaciteti morajo potekati procesi, da dobimo rentabilen proces. Proizvodnja biogoriv iz vidika celotnega trajnostnega kazalca je trajnostna. Le v primeru, ko smo minimirali okoljski dobiček, smo dobili negativni trajnostni kriterij. Vzrok je minimalna količina proizvodnih surovin, ki zmanjša ekonomski dobiček. Socialni vidik je pozitiven zaradi večjega števila delovnih mest. Obratovati je potrebno z veliko kapaciteto, da dobimo pozitiven ekonomski dobiček. Višja taksa za emisije CO2 povečuje trajnostni vidik iz ekonomskega vidika, vendar pa so pri proizvodnji biogoriv te dokaj majhne. Okoljski dobiček je minimalen ali negativen zaradi majhnih emisij CO2.
Ključne besede: bioplin, biodizel, trajnostni kriterij, optimiranje
Objavljeno v DKUM: 14.10.2016; Ogledov: 1439; Prenosov: 124
.pdf Celotno besedilo (1,57 MB)

4.
Numerična simulacija procesov v dizelskem motorju ob uporabi biogoriv
Nejc Podbreznik, 2016, diplomsko delo

Opis: V želji po zmanjšanju škodljive emisije se vedno bolj uporabljajo alternativna goriva, zlasti biogoriva. Čeprav so nekatere splošne zakonitosti že znane, pa se vpliv biogoriva na karakteristike motorja zelo razlikuje od uporabljene surovine za biogorivo, od proizvajalca biogoriva, od vrste motorja in njegovega vbrizgalnega sistema. Zato so vedno znova potrebne eksperimentalne numerične raziskave, če želimo, da ne pride do problemov pri delovanju motorja. Za ta namen je bil izdelan testni numerični model dizelskega motorja s pomočjo programskega paketa AVL BOOST. Na ta način se bo izvedel numerični eksperiment. Tako dobljeni rezultati bodo pokazali vpliv biogoriva na karakteristike dizelskega motorja.
Ključne besede: Motorji z notranjim zgorevanjem, biodizel, numerična simulacija
Objavljeno v DKUM: 09.05.2016; Ogledov: 1529; Prenosov: 179
.pdf Celotno besedilo (1,72 MB)

5.
SINTEZA MEŠANE PROZIVODNJE BIOGORIV
Rok Dretar, 2015, diplomsko delo

Opis: Namen diplomske naloge je ugotoviti morebitne prednosti hkratne toplotno integrirane proizvodnje biodizla in bioetanola. Preučevali smo proizvodnjo bioetanola z uplinjanjem koruzne slame in nadaljnjo fermentacijo sinteznega plina in pridelavo biodizla s homogeno bazično katalizo olja oljne repice brez predpriprave. Optimizacijo proizvodnje biodizla smo izvedli na podlagi vnaprej pripravljenih modelov s programskim paketom GAMS z manjšimi spremembami. Dobiček smo preučevali pri letni proizvodnji 20 000 ton in 40 000 ton biodizla pri različnih stopnjah toplotne integracije tako znotraj procesa kot tudi med procesoma. Proizvodnjo bioetanola smo optimizirali s programskim paketom MIPSYN pri 40 000 ton letno. Za analizo toplotne integracije smo uporabili program TransGen, s katerim smo preučili razlike v stroških pogonskih sredstev glede na stopnjo toplotne integracije s pesimistično oceno cen pogonskih sredstev. Končni rezultati so pokazali velike prihranke pri toplotno integriranih procesih v primerjavi s toplotno neintegriranimi procesi. V primeru procesa proizvodnje bioetanola je toplotna integracija znotraj samega procesa zmanjšala stroške pogonskih sredstev za 90 % in v primeru proizvodnje biodizla za 46 %. Toplotna integracija znotraj procesa je stroške še dodatno zmanjšala, vendar je bilo za preboj potrebno za doseganje dobičkonosnosti v proces vključiti cenejša pogonska sredstva. Rezultati so tudi pokazali, da je medprocesna toplotna integracija stroške pogonskih sredstev še dodatno zmanjšala, in sicer za majn kot 7 % pri kapaciteti proizvodnje biodizla 20 000 t/a, in za majn kot 8 % pri kapaciteti proizvodnje biodizla 40 000 t/a. Proizvodnja bioetanola je v obeh primerih potekala pri kapaciteti 40 000 t/a.
Ključne besede: biodizel, bioetanol, matematično programiranje, toplotna integracija
Objavljeno v DKUM: 21.10.2015; Ogledov: 1388; Prenosov: 95
.pdf Celotno besedilo (1,50 MB)

6.
7.
8.
9.
RACIONALIZACIJA ENERGETSKE OSKRBE Z UPORABO CENOVNO DOSTOPNIH TEHNOLOGIJ ZA IZKORIŠČANJE OBNOVLJIVIH VIROV
Niko Natek, 2014, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo predstavlja možne načine racionalizacije energetske oskrbe, predvsem v smislu povečanja samozadostnosti. Obravnavani so potenciali biomase, sonca in poljščin za proizvodnjo olja. Jedro diplomskega dela predstavlja analizo starejše kmetije v Prekmurju in raziskuje možne načine za trajnostni razvoj tega območja. Izveden je izračun toplotnih izgub stanovanjskega objekta na kmetiji, celostno pa so analizirani tudi lokalni energetski potenciali. Rezultati diplomskega dela potrjujejo začetno tezo, da je možno z relativno ne-invazivnimi ter finančno ugodnimi posegi bistveno zmanjšati končno porabo energije, zmanjšati uvozno odvisnost ter na ta način premostiti ovire za implementacijo načel trajnostnega razvoja na območju podeželja v RS.
Ključne besede: Obnovljivi viri, biomasa, sončna energija, biodizel, toplotne izgube, energijska bilanca
Objavljeno v DKUM: 07.08.2014; Ogledov: 1801; Prenosov: 224
.pdf Celotno besedilo (3,71 MB)

10.
VPLIV BIOGORIV NA PROCES ZGOREVANJA V DIZELSKEM MOTORJU
Luka Lešnik, 2014, doktorska disertacija

Opis: Biogoriva predstavljajo nadomestek fosilnim gorivom in lahko pripomorejo k zmanjšanju onesnaževanja okolja s toplogrednimi plini, ki so produkt zgorevanja fosilnih goriv. Najpogosteje uporabljeno biogorivo v dizelskih motorjih je biodizel, ki ga v Evropi večinoma proizvajamo iz oljne ogrščice. Pred pričetkom uporabe biodizelskega goriva v dizelskem motorju je potrebno narediti številne raziskave o njegovem vplivu na delovne karakteristike motorja, količino formiranih emisij ter na življenjsko dobo motorja. V sklopu disertacije smo za potrebe preučevanja vpliva uporabe biodizelskega goriva na proces zgorevanja v dizelskem motorju, delovne karakteristike motorja in na količino formiranih emisij uporabili numerične simulacije in meritve na realnem motorju. Za izvedbo numeričnih simulacij je bil izdelan podmodel za določitev vseh potrebnih parametrov modela zgorevanja in podmodel za določitev vseh potrebnih parametrov emisijskih modelov. Izdelava podmodelov je bila zastavljena kot inverzni problem, ki je bil rešen z uporabo optimizacijske metode. V ta namen smo testirali tri optimizacijske metode in za nadaljnjo delo izbrali računsko najmanj potratno L-M metodo. Podmodel za določitev parametrov modela zgorevanja je bil izdelan na podlagi izmerjenega poteka tlaka v zgorevalnem prostoru motorja na treh obratovalnih režimih za čisto dizelsko in čisto biodizelsko gorivo. V podmodel za določitev parametrov modela zgorevanja smo vključili le tiste parametre modela zgorevanj, za katere smo predhodno ugotovili, da jih bomo v postopku optimizacije lahko določili. Za izdelavo podmodela za določitev parametrov emisijskih modelov so bili uporabljeni rezultati meritev emisij dušikovih oksidov NOx in ogljikovega monoksida CO za čisto dizelsko gorivo, čisto biodizelsko gorivo in njuno mešanico B50. Nova podmodela sta omogočila določitev vseh potrebnih parametrov na podlagi poznanih lastnosti goriva in obratovalnega režima motorja in sta bila uporabljena za določitev vseh potrebnih parametrov za izvedbo simulacij. Iz primerjave rezultatov je razvidno dobro ujemanje med numerično in eksperimentalno dobljenimi rezultati, ki nakazuje na to, da sta izdelana podmodela primerna za določevanje vrednosti parametrov uporabljenega modela zgorevanja in uporabljenih emisijskih modelov.
Ključne besede: dizelski motor, biodizel, podmodel za določitev parametrov, emisije, karakteristika sproščanja toplote
Objavljeno v DKUM: 08.05.2014; Ogledov: 2323; Prenosov: 252
.pdf Celotno besedilo (3,13 MB)

Iskanje izvedeno v 0.18 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici