| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 6 / 6
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
Otrokov prvi stik z bibarijami in prstnimi igrami
Ines Vidovič, 2020, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo z naslovom Otrokov prvi stik z bibarijami in prstnimi igrami je sestavljeno iz teoretičnega in praktičnega dela. Njegov poglavitni namen je srečanje otrok z bibarijami in prstnimi igrami. V teoretičnem delu smo podrobneje predstavili razvojne značilnosti otrok, starih od 12 do 24 mesecev, bibarije in prstne igre. Opisali smo značilnosti govornega, kognitivnega, gibalnega, socialnega in emocionalnega (čustvenega) razvoja otrok. Opredelili smo, kaj so bibarije in prstne igre, njihovo vlogo in pomen v obdobju malčka, našteli vrste in nekaj primerov. Pomemben poudarek je na tem, kako se bibarije igramo, kaj je pri bibarijah pomembno (tekst, mimika) in katere elemente vsebujejo (igra, gibanje, neverbalna komunikacija in čustva). V praktičnem delu smo z desetimi izvedenimi dejavnostmi želeli otroke seznaniti in jim približati bibarije in prstne igre. Praktičen del smo izvedli v vrtcu Osnovne šole Gustava Šiliha Laporje v skupini 14 otrok, starih od 1 do 2 let. V dejavnosti so bili vključeni vsi otroci, ki so bili v vrtcu tisti dan prisotni, ne glede na starost. Ob sami izvedbi smo opazovali njihove odzive in le-te zapisali v obliki evalvacije v analizi. Otroci so ob izvedbah bibarij in prstnih iger neizmerno uživali in se sprostili. Večkratno ponavljanje bibarij in prstnih iger je pri otrocih vzbudilo pozitivna čustva. Izražali so se preko neverbalne komunikacije (smeh, iskrice v očeh, želja po ponovitvi, plezanje v naročje). Otroci so v vseh dejavnostih venomer aktivno sodelovali. Realizirati smo uspeli vse cilje, ki smo si jih zastavili v pripravah.
Ključne besede: otrokov razvoj, bibarije, prstne igre
Objavljeno: 27.10.2020; Ogledov: 162; Prenosov: 58
.pdf Celotno besedilo (3,85 MB)

2.
Rajalne igre na področju Podravske in Koroške regije
Anja Kager, 2017, diplomsko delo

Opis: Namen diplomskega dela z naslovom Rajalne igre na področju Koroške in Podravske regije je raziskati uporabnost rajalnih iger v dveh različnih regijah v prvem in drugem starostnem obdobju. Teoretični del naloge obsega predstavitev plesa, njegovih značilnosti ter razvoja skozi zgodovino. V nadaljevanju sta opredeljena pojma plesnost in plesna vzgoja, predstavljene pa so tudi plesne spodbude, povezanost plesa z drugimi področji in vpliv plesa na predšolskega otroka. Poglavje gibalnih iger v predšolskem obdobju zajema primere rajalnih iger ter bibarij. V empiričnem delu je prikazana analiza raziskave, v kateri je sodelovalo 80 vzgojiteljev/-ic iz Koroške ter Podravske regije. Z anketnim vprašalnikom kvantitativne ter kvalitativne tehnike zbiranja podatkov smo anketirali vzgojitelje/-ce vrtca Črne na Koroškem, Mežica, Prevalje, Ravne na Koroškem, Slovenj Gradec, ter vrtca Studenci in Borisa Pečeta v Mariboru. Prišli smo do ugotovitev, da vzgojitelji/-ce Koroške regije nekoliko pogosteje izvajajo rajalne igre kot vzgojitelji/-ce na Podravskem in da se rajalnih iger bolj poslužujejo v 1. starostnem obdobju. Velika večina anketiranih obeh regij je mnenja, da rajalne igre izvajajo dovolj pogosto, zanje pa se odločijo večinoma v času prehajanja med dejavnostmi. Bela, bela lilija velja za najbolj priljubljeno rajalno igro tako na Koroškem kot tudi na Podravskem. Vzgojitelji/-ce se ob posebnih priložnostih rajalnih iger navadno poslužujejo ob rojstnih dnevih, za prostor izvajanja pa največkrat izberejo igralnico. Analiza raziskave je pokazala, da vzgojitelji/-ce Podravske regije rajalne igre izvajajo predvsem z razlogom, ker plesna dejavnost pomembno vpliva na otrokov celostni razvoj, vzgojitelji/-ce Koroške regije pa zaradi ohranjanja ljudskega izročila.
Ključne besede: rajalne igre, ples, plesnost, plesna vzgoja, plesne spodbude, gibalne igre, bibarije, predšolski otrok.
Objavljeno: 10.10.2017; Ogledov: 1415; Prenosov: 271
.pdf Celotno besedilo (1,43 MB)

3.
BIBARIJE V PRVEM STAROSTNEM OBDOBJU
Martina Erzar, 2013, diplomsko delo

Opis: Bibarije so imenitno odkritje, ki otroku daje občutek varnosti in zaupanja, še posebno, če je prisoten telesni stik s prsti, dlanjo ali zibanje in poskakovanje otroka v naročju. Bibarije so priljubljene in pripomorejo k razvoju kasnejših socialnih odnosov in sposobnosti komunikacije. Otroci jih želijo kar naprej ponavljati, zato je namen diplomskega dela na podlagi teoretičnih izhodišč ugotoviti vpliv bibarij na otrokov razvoj, razvojne značilnosti otrok, razvoj govora, pojav gibanja v bibarijah, neverbalna komunikacija v bibarijah. V drugem delu diplomskega dela je namen zbrati bibarije za prvo starostno obdobje in zapisati njihov potek.
Ključne besede: glasbena igra, bibarije, prstna igra, razvojni profil otroka, igra, gibanje.
Objavljeno: 23.09.2013; Ogledov: 5866; Prenosov: 1615
.pdf Celotno besedilo (552,71 KB)

4.
BIBARIJE IN PRSTNE IGRE (v prvem starostnem obdobju predšolskih otrok)
Vida Grušovnik, 2012, diplomsko delo

Opis: Naslov diplomskega dela je BIBARIJE IN PRSTNE IGRE (v prvem starostnem obdobju predšolskih otrok).Diplomsko delo je sestavljeno iz dveh delov, in sicer iz teoretičnega ter empiričnega dela. V teoretičnem delu diplomskega dela smo bibarije in prstne igre opredelili ter se seznanili z vrstami in elementi bibarij. Opisali smo vlogo in pomen bibarij ter prstnih iger v prvem starostnem obdobju predšolske vzgoje in predstavili razvojne značilnosti otrok v prvem starostnem obdobju. V empiričnem delu diplomskega dela smo predstavili analize desetih bibarij in prstnih iger, ki smo jih izvedli v skupini otrok prvega starostnega obdobja predšolske vzgoje. Ugotavljali smo, ali so bibarije in prstne igre primerna literarna oblika besedila za otroke najmlajšega starostnega obdobja, da jih z njimi očaramo in navdušimo nad literaturo ter hkrati v njihovo življenje vnašamo toplino, sproščenost, srečo, veselje in radost. Pri izvajanju bibarij smo prišli do ugotovitve, da so bibarije in prstne igre v tem obdobju zelo pomembne, saj jih otroci radi izvajajo oziroma v njih sodelujejo, hkrati pa vzpodbujajo lepa doživetja, globoka čustvovanja, domišljijo in ustvarjalnost. Med odraslim in otrokom ustvarjajo topel odnos, nudijo ugodje ter čustveno toplino.
Ključne besede: bibarije, prstne igre, otroška književnost, otroška poezija
Objavljeno: 02.04.2012; Ogledov: 15318; Prenosov: 2971
.pdf Celotno besedilo (1,75 MB)

5.
PRIMERJAVA GIBALNEGA ODZIVANJA OTROK PRI BIBARIJAH V STAROSTNI SKUPINI 1-2 LET IN 2-3 LET
Suzana Trobentar, Janja Leskovar, 2011, diplomsko delo

Opis: Naloga je sestavljena iz dveh delov: teoretičnega in empiričnega.V teoretičnem delu smo najprej opisali razvojne značilnosti otrok 1-3 let. V nadaljevanju smo se dotaknili bibarij,jih opisali,razdelili na različne vrste in spoznali elemente, ki jih bibarije vsebujejo. Naloga je sestavljena iz dveh delov: teroretičnega in empiričnega. V teoretičnem delu smo najprej opisali razvojne značilnosti otrok 1–3 let. V nadaljevanju smo se dotaknili bibarij, jih opisali, razdelili na različne vrste in spoznali elemente, ki jih bibarije vsebujejo. V empiričnem delu smo predstavili dvanajst različnih bibarij, ki smo jih izvedli v dveh različnih starostnih skupinah. Zaradi lažje analize in primerjave med oddelkoma smo dejavnosti posneli. Prioriteta našega raziskovanja je primerjava gibalnega odzivanja otrok pri bibarijah v starostni skupini 1–2 in 2–3 let. Pri izvajanju bibarij v skupinah smo prišli do ugotovitve, kako pomembne so bibarije v tem starostnem obdobju in kako zelo radi se jih otroci igrajo. Dajo jim občutek pripadnosti, povezanosti, varnosti, zaupanja in topline.
Ključne besede: bibarije, prstne igre, gibanje
Objavljeno: 05.09.2011; Ogledov: 3814; Prenosov: 861
.pdf Celotno besedilo (389,20 KB)

6.
LUTKA KOT MOTIVACIJSKO SREDSTVO PRI BIBARIJAH
Sonja Oljačić, 2011, diplomsko delo

Opis: POVZETEK Diplomska naloga Lutka kot motivacijsko sredstvo pri bibarijah obravnava lutko v povezavi z bibarijami kot vodene dejavnosti v vrtcu pri 2- do 3-letnih otrocih. V teoretičnem delu diplomske naloge so na podlagi strokovne literature opredeljene vsebine Lutka in Vrste lutk, Vloga lutke in Igra z lutko, sledita poglavji Otrokov razvoj ob igri z lutko in Vloga vzgojitelja v lutkovnem procesu. Predstavljeni so Cilji vzgoje in izobraževanja z lutko, Metode dela ter Lutkovne tehnike za različna starostna obdobja v vrtcu, v zadnjem poglavju so opisane govorne igre in bibarije. Bibarije so gibalne igre v obliki komunikacije med odraslim in otrokom. Temeljijo na ritmično-glasovnih in besednih igrah, ki so lahko dopolnjene z melodijo. Povezujejo se z igro dotikanja in gibi odraslega in otroka. Glavne sestavine bibarij so rime, dikcija, ritem, dinamika, izraz in gibi udeležencev. Bibe so kazalec in sredinec, ki se sprehajata po otrokovem telesu in na koncu izzoveta smeh pri otroku. Teoretičnemu delu sledi poglavje Namen s cilji in podpoglavje Predvidena metodologija dela diplomske naloge. V praktičnem delu diplomske naloge so predstavljene priprave za lutkovne dejavnosti, v kateri so podrobno predstavljene izvedbe lutkovne dejavnosti v povezavi z bibarijami v vrtcu. Dodan je slikovni material, ki prikazuje dejavnosti z lutko.
Ključne besede: KLJUČNE BESEDE: lutka, bibarije, igra z lutko, otrok, vrtec, govorne igre
Objavljeno: 07.07.2011; Ogledov: 3338; Prenosov: 700
.pdf Celotno besedilo (4,74 MB)

Iskanje izvedeno v 0.19 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici