| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 5 / 5
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
Tipologija nalog v berilih zadnjega triletja osnovnih šol
Anja Dolenc, 2018, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu Tipologija nalog v berilih zadnjega triletja osnovnih šol smo se osredotočili na tipologijo nalog v treh berilih Mladinske knjige. Ključ takšnega izbora je bil predvsem to, da smo se osredotočili na eno založbo, prav to pa smo izbrali, ker so ta berila pogosto rabljena v šolski praksi in zato, ker so bile v knjižnici dostopne prenovljene izdaje njihovih beril. Pregledali smo literaturo ter teorije o berilih in zapisali tipologije beril različnih avtorjev, prav tako smo preučili tipologije nalog in Bloomovo taksonomijo. Natančno smo se ukvarjali z berilom za 7. razred, Sreča se mi v pesmi smeje, za 8. razred, Dober dan, življenje in za 9. razred, Skrivnostno življenje besed. V izbranih berilih smo predstavili njihovo zgradbo, oblikovanost in vizualno podobo. Nato smo pregledali in analizirali posamezne razdelke z nalogami ter zapisali rezultate o tipu nalog, ki se pojavljajo v izbranih berilih. Upoštevali smo Bloomovo taksonomijo ter pregledali, kako so naloge sestavljene in razdeljene glede na taksonomske stopnje. Pri analizi oz. določanju smo upoštevali število nalog; naloge smo analizirali glede na taksonomijo, zgradbo ter natančnost navodil, proučili smo, kako so naloge zgrajene in ali si sledijo po načelu postopnosti. Pri analizi smo upoštevali priporočila, in sicer pri tipologiji nalog smo se oprli na tipologijo, ki je prisotna ob navodilih za pisno preverjanje znanja, ob tem pa še na teoretična izhodišča različnih avtorjev, predvsem Leona Zormana. Izkazalo se je, da se v vseh treh izbranih berilih pojavijo podobni tipi nalog. Berila so zgrajena na podoben način, zato tudi temu ustreza tipologija nalog. V berilih se pojavi največje število nalog tipa kratkih odgovorov, prisotni so še drugi tipi, vendar v manjšem številu. Pri analizi števila tipov nalog ob enem besedilu smo upoštevali priporočila Državnega izpitnega centra za pripravo preizkusov znanja v osnovni šoli. Ugotovili smo, da v enem besedilu ni prisotnih več kot treh različnih tipov nalog. Pri analizi Bloomove taksonomije smo to izpeljali glede na priporočila Državnega izpitnega centra za pripravo preizkusov znanja v osnovni šoli. Navodila za reševanje nalog smo analizirali glede na teoretična izhodišča L. Zormana. Ta so ustrezna, vsebujejo vse potrebne podatke, pomembno pa je, da so jasna, natančna in enoznačna, predvsem pa, da učenci vedo, kako nalogo rešiti in kaj se od njih zahteva. Naloge so ustrezno razvrščene, tako da prehajajo od lažje proti zahtevnejši, s tem učenci postopoma prehajajo na višje ravni znanja.
Ključne besede: berila, tipologija nalog, Bloomova taksonomija, navodila, zgradba nalog
Objavljeno v DKUM: 07.02.2018; Ogledov: 1693; Prenosov: 227
.pdf Celotno besedilo (3,61 MB)

2.
Drugo slovensko berilo
1939, učbenik za osnovne šole

Ključne besede: učbeniki, berila, slovenščina, druga svetovna vojna
Objavljeno v DKUM: 30.12.2015; Ogledov: 1689; Prenosov: 28
URL Povezava na celotno besedilo

3.
PROBLEM RAZVAJENOSTI OTROK IN POUK KNJIŽEVNOSTI V TRETJEM TRILETJU OSNOVNE ŠOLE
Mojca Videtič, 2013, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu smo skušali prikazati, kolikšna je vključenost elementov razvajenosti v berilih za tretje triletje osnovnih šol. Pri analizi smo se omejili na berila iz Kataloga učbenikov. Skušali smo predstaviti problematiko razvajenosti v okviru pouka književnosti. V prvem delu diplomskega dela smo predstavili pojme, ki so ključni pri analizi tega problema (načini razvajanja, posledice razvajenosti, čustvena inteligenca), in skušali podati nekaj predlogov za lažje in uspešnejše delo z razvajenimi otroki (mladostnik kot učenec, motivacija). V šestem poglavju smo poudarili pomen branja in težave, s katerimi se srečujejo učitelji pri pouku književnosti ob razvajenih otrocih. V drugem delu smo analizirali besedila v berilih in vprašanja, zapisana ob njih. Ugotavljali smo pogostost opisa načina razvajanja ali posledice razvajenosti in preverjali, če vprašanja spodbujajo razpravo o problematiki razvajenosti. Na podlagi analize smo ugotovili, da so kritična besedila v manjšini in da vprašanja bolj spodbujajo k razpravi o odnosih kot o čustvih.
Ključne besede: pouk književnosti, razvajenost, vzgoja, berila, učitelj, čustvena inteligenca.
Objavljeno v DKUM: 11.06.2013; Ogledov: 2838; Prenosov: 249
.pdf Celotno besedilo (688,64 KB)

4.
RAZVIJANJE ZMOŽNOSTI RECEPCIJE POEZIJE V DRUGEM TRILETJU
Anja Senekovič, 2011, diplomsko delo

Opis: POVZETEK V diplomskem delu je obravnavana tematika razvijanje strukturnih elementov zmožnosti recepcije poezije v drugem triletju osnovne šole. Namen diplomskega dela je bil ugotoviti, kako uspešna so potrjena berila / učbeniki z didaktičnim instrumentarijem pri razvijanju strukturnih elementov zmožnosti recepcije poezije. V raziskavi so bile uporabljene deskriptivna in komparativna metoda ter metoda analize in sinteze. Teoretični del naloge je temeljil na teoretičnih izhodiščih o recepciji poezije. Predstavljeni so bili procesni literarnorecepcijski cilji segmentov recepcijske zmožnosti, razvoj recepcije poezije, pouk književnosti v drugem triletju, metode za razvijanje zmožnosti recepcije poezije in strukturni elementi zmožnosti recepcije poezije. Po pregledu teoretičnih izhodišč o recepciji poezije, je bila izpeljana naslednja hipoteza: Vsi izbrani učbeniki / berila so potrjeni učbeniki. Ker je eden izmed bistvenih kriterijev v procesu potrjevanja učbenikov pokritost ciljev v veljavnem učnem načrtu, lahko iz tega logično izpeljemo hipotezo, da vsi izbrani učbeniki z didaktičnim instrumentarijem razvijajo vse segmente zmožnosti recepcije poezije. V empiričnem delu diplomske naloge, je sledilo preverjanje hipoteze. Z izbranimi berili / učbeniki in didaktičnimi instrumentariji, ki so potrjeni za pouk književnosti v drugem triletju, so bile analizirane pesmi po zastopanosti strukturnih elementov zmožnosti recepcije poezije. V zadnjem poglavju diplomskega dela, so bili v obliki preglednic predstavljeni rezultati raziskave.
Ključne besede: Ključne besede: recepcija poezije v drugem triletju, razvijanje zmožnosti recepcije poezije, strukturni elementi zmožnosti recepcije poezije, potrjena berila / učbeniki za pouk književnosti v drugem triletju, didaktični instrumentarij.
Objavljeno v DKUM: 22.04.2011; Ogledov: 2759; Prenosov: 553
.pdf Celotno besedilo (1,35 MB)

5.
RAZVIJANJE ZMOŽNOSTI RECEPCIJE POEZIJE V PRVEM TRILETJU
Mateja Ornik, 2011, diplomsko delo

Opis: POVZETEK Diplomsko delo se nanaša na razvijanje zmožnosti recepcije poezije v prvem triletju osnovne šole. Namen diplomskega dela je bil ugotoviti, v kolikšni meri potrjena berila oziroma učbeniki in pripadajoči didaktični instrumentariji za pouk književnosti v prvem triletju osnovne šole razvijajo strukturne elemente zmožnosti recepcije poezije. V raziskavi sem uporabila deskriptivno in komparativno metodo ter metodi analize in sinteze. Prvi del diplomskega dela je bil namenjen predstavitvi dosedanjih teoretičnih spoznanj v zvezi z recepcijo poezije v prvem triletju osnovne šole. Predstavila sem obdobja razvoja recepcijske zmožnosti poezije pri otroku v prvem triletju, opisala otrokove pesemske interese in nazadnje natančneje predstavila posamezne strukturne elemente recepcijske zmožnosti doživljanja in vrednotenja poezije. Na podlagi teoretične osnove sem oblikovala raziskovalno hipotezo, ki pravi: Vsi izbrani učbeniki so potrjeni učbeniki. Ker je eden bistvenih kriterijev v procesu potrjevanja učbenikov pokritost ciljev v veljavnem učnem načrtu, lahko iz tega izpeljem, da vsi zbrani učbeniki z didaktičnim instrumentarijem razvijajo vse segmente zmožnosti recepcije poezije. V drugem delu diplomskega dela sem opravila raziskavo, s katero sem želela to hipotezo preveriti. Izbrala sem berila/učbenike in pripadajoče didaktične instrumentarije, ki so potrjena za poučevanje književnosti v prvem triletju in analizirala pesmi glede na zastopanost posameznih strukturnih elementov v predlaganih didaktičnih instrumentarijih. V zadnjem poglavju diplomskega dela sem ob pomoči preglednic predstavila svoje ugotovitve.
Ključne besede: Ključne besede: recepcija poezije v prvem triletju, razvijanje zmožnosti recepcije poezije, strukturni elementi zmožnosti recepcije poezije, didaktični instrumentarij, potrjena berila za poučevanje književnosti v prvem triletju.
Objavljeno v DKUM: 19.04.2011; Ogledov: 2641; Prenosov: 501
.pdf Celotno besedilo (1,17 MB)

Iskanje izvedeno v 0.1 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici