| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 16
Na začetekNa prejšnjo stran12Na naslednjo stranNa konec
1.
2.
Sistemski predlogi za pospešeno prodajo električnih vozil v sloveniji
Gregor Duh, 2020, diplomsko delo/naloga

Opis: V diplomski nalogi smo se podrobneje posvetili električnemu avtomobilu in njegovemu delovanju. Na kratko smo opisali zgodovino nastanka električnih vozil (v nadaljevanju EV), kako so nastala ter napredovala skozi desetletja, kdo so bili njihovi inovatorji, njihov zaton ter kasneje ponovni prodor na tržišče. V nadaljevanju smo se podrobneje posvetili avtomobilskim baterijam, saj vplivajo na prodajo zaradi njihovega vpliva na okolje, ter sami Norveški, saj je vodilna proizvajalka EV. Zanimalo nas je, kakšne ukrepe ima država, da je temu tako, kakšni so njihovi načrti za prihodnost ter kakšne ukrepe imajo proizvajalci EV. Nato smo preverili, kako je s proizvodnjo EV v Sloveniji, kakšne so politike in strategije, kakšna je slovenska zakonodaja, subvencije in omejitve, kako se tržijo slovenski avtomobilski proizvajalci, ko pride do prodaje EV ter kakšne akcijske načrte ima za prihodnost Slovenija. Nato smo primerjali prodajno statistiko obeh držav in na njeni podlagi ter podlagi predhodnih poglavij podali sistemske predloga za pospešitev prodaje EV v Sloveniji. V nadaljevanju zaključnega dela pa smo se dotaknili še napovedi za prihodnost, kakšne so špekulacije za razvoj tehnologije v prihodnosti, kaj se nam obeta v sledečih letih. Namreč tehnologija EV je nedvomno tehnologija prihodnosti.
Ključne besede: električni avtomobil, domet, baterija, prodajna statistika, tehnologija v prihodnosti
Objavljeno: 23.10.2020; Ogledov: 172; Prenosov: 29
.pdf Celotno besedilo (1,55 MB)

3.
Zmanjševanje porabe energije senzorskega vozlišča z interpolacijskimi algoritmi
Blaž Brence, 2020, magistrsko delo

Opis: Magistrsko delo opisuje izdelavo merilnika temperature z algoritmom za varčevanje energije za uporabo v internetu stvari. Izdelava merilnika temelji na algoritmu, ki s pomočjo Newtonove interpolacije predvideva naslednjo izmerjeno temperaturo. Opisan je tudi algoritem na podlagi interpolacije z zlepki, ki ga uporabimo, če temperature ne prikazujemo v realnem času. Cilj je izdelati prototip merilnika, ki je kompakten, učinkovit, cenovno ugoden in ponuja čim daljšo življenjsko dobo baterije. Poleg teoretičnega ozadja in opisa izdelave merilnika je v magistrsko delo vključen še zajeten eksperimentalni del.
Ključne besede: internet stvari, baterija, algoritem, poraba energije, interpolacija
Objavljeno: 03.07.2020; Ogledov: 295; Prenosov: 59
.pdf Celotno besedilo (1,92 MB)

4.
E-mobilnost v mestih
Benjamin Beliš, 2018, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu sem predstavil e-mobilnost kot panogo in naredil njen kratek pregled. Posebno pozornost sem namenil električnim avtomobilom, njihovim lastnostim in trgu. Pri tem sem se posebej osredotočil na baterije, ki jih uporabljajo, in njihove možnosti polnjenja. Na koncu sem predstavil še modele avtomobilov, ki so v Sloveniji, ter nekatere primere dobre prakse doma in na tujem. Vse sem zaokrožil v sklepu, kjer sem predstavil svoj pogled na to panogo.
Ključne besede: e-mobilnost, električna vozila, baterijska električna vozila, priključno hibridna električna vozila, baterija
Objavljeno: 19.10.2018; Ogledov: 857; Prenosov: 155
.pdf Celotno besedilo (1,44 MB)

5.
Razlike v gibalnih sposobnostih med študentkami glede na status telesne teže
Črtomir Matejek, Jurij Planinšec, 2016, izvirni znanstveni članek

Opis: Namen raziskave je bil ugotoviti, ali obstajajo razlike v gibalnih sposobnostih med študentkami z normalno telesno težo, s prekomerno telesno težo in z debelostjo. Raziskava je bila opravljena na vzorcu 178 študentk Pedagoške fakultete Maribor (povprečna starost 20,3 leta; SO= 1,09). Na osnovi indeksa telesne mase (ITM) so bile študentke razdeljene v skupine z normalno telesno težo, s prekomerno telesno težo in z debelostjo. Za ugotavljanje gibalne učinkovitosti je bilo uporabljenih devet testov različnih gibalnih sposobnosti (eksplozivna moč nog, repetitivna moč trupa in ramenskega obroča, ravnotežje, gibljivost, koordinacija gibanja, agilnost in vzdržljivost). Za ugotavljanje razlik v gibalni učinkovitosti med študentkami z normalno telesno težo, s prekomerno telesno težo in z debelostjo smo uporabili analizo variance, statistično značilnost razlik pa smo ugotavljali na ravni tveganja p < 0,05. Rezultati kažejo, da ima primerno telesno težo 79,9 % študentk, prekomerno telesno težo 14 % študentk, v kategorijo z debelostjo pa sodi 6,1 % študentk. Med študentkami z normalno telesno težo, s prekomerno telesno težo in z debelostjo obstajajo statistično značilne razlike (p < 0,05) v vseh testih obravnavanih gibalnih sposobnosti, razen v testu predklon sede in dvig trupa. Najbolj gibalno zmogljive so študentke z normalno telesno težo, nekoliko nižja je gibalna učinkovitost študentk s prekomerno telesno težo, medtem ko je gibalna učinkovitost najnižja pri študentkah z debelostjo. Rezultati dokazujejo, da obstaja v obdobju zgodnje odraslosti tesna povezanost med gibalno učinkovitostjo in statusom telesne teže.
Ključne besede: gibalne sposobnosti, motorične sposobnosti, študentke, Eurofit testna baterija, mlajši odrasli, gibalne kompetence
Objavljeno: 26.09.2017; Ogledov: 628; Prenosov: 73
.pdf Celotno besedilo (136,54 KB)
Gradivo ima več datotek! Več...

6.
VGRAJENI SISTEM ZA PREIZKUŠANJE IN DEPASIVACIJO LITIJEVIH BATERIJSKIH CELIC
Žiga Miklošič, 2016, delo diplomskega projekta/projektno delo

Opis: V diplomski nalogi je opisano delovanje in zgradba naprave za testiranje in depasivacijo litijevih baterijskih celic. Podrobno je razloženo delovanje baterije in nastajanje pasivacijske plasti na litijskih baterijah. V nadaljevanju je opisana zgradba in metoda depasivacije litijevih baterij. Naprava je narejena za uporabo v skladiščih, saj je prenosna in se napaja preko alkalnih baterij. Za enostavno uporabo naprave poskrbi prijazen uporabniški vmesnik. Delovanje naprave je bilo preverjeno na pasiviranih litijskih baterijskih celicah, prav tako je bila izmerjena točnost merjenja lastnosti baterij.
Ključne besede: vgrajeni sistem, pasivacija, baterija, litijska baterijska celica
Objavljeno: 21.03.2017; Ogledov: 665; Prenosov: 91
.pdf Celotno besedilo (2,35 MB)

7.
SUPERKONDENZATOR IN ENERGIJSKA IZKORIŠČENOST BATERIJSKO NAPAJANIH VOZIL
Marijan Španer, 2016, doktorska disertacija

Opis: Disertacija obravnava možnosti za izboljšanje izkoriščenosti shranjene električne energije iz akumulatorske baterije pri električnem vozilu. Visoke dinamične obremenitve, ki nastajajo med vožnjo vozila so neugodne tako za stopnjo izkoriščenosti shranjene energije kot tudi za življenjsko dobo akumulatorske baterije. Predlagan je koncept hibridnega hranilnika energije, pri katerem enota s superkondenzatorjem prevzame dinamični del obremenitve, ob tem akumulatorska baterija pokriva le srednjo vrednost obremenitve, s tem pa deluje v zanjo optimalnih pogojih. V sklopu naloge je podana celovita obravnava na osnovi spremljanja pretoka energije od akumulatorske baterije preko pogonskega sklopa električnega vozila do razmer pri vožnji vozila. Izhodišče za določitev zahtev zmogljivosti hranilnika električne energije je bila izvedba natančne analize vožnje električnega vozila po dinamičnih voznih ciklih. Z analitičnim načrtovanjem, osnovanim na matematičnem modelu, so izpostavljene nekatere lastnosti kemičnih akumulatorskih baterij, predvsem sprememba parametrov v različnih stopnjah napolnjenosti in nelinearna odvisnost pretvorbe shranjene energije. Narejen je sistematski pregled vseh možnih konfiguracij kombiniranih hranilnikov električne energije, podrobneje pa je opisana in utemeljena odločitev za predlagani aktivni hibridni hranilnik. Pri opisani konfiguraciji sta superkondenzator in akumulatorska baterija na skupno enosmerno zbiralko glavnega pogona vozila priključena ločeno, vsak s svojim dvosmernim močnostnim pretvornikom. Kot napredni koncept vodenja pretoka energije med različnimi napetostnimi nivoji obeh hranilnikov energije na eni strani in skupne enosmerne zbiralke na drugi strani je uporabljen regulator količine energije na skupni enosmerni zbiralki. Končna potrditev koncepta temelji na dolgotrajnem primerjalnem obremenilnem testu kombiniranega hranilnika v primerjavi s samo akumulatorsko baterijo. S ciljem zagotovitve kar največje mere verodostojnosti eksperimenta so bile vse meritve izvedene z realno akumulatorsko baterijo iz komercialnega električnega vozila; prav tako so bili tudi obremenilni testi določeni na osnovi realnih podatkov istega vozila. Na laboratorijskem preizkuševališču motornih pogonov se je izvajal dolgotrajni test po programu ponavljajočega se voznega cikla ECE-15, ki je za hranilnik energije predstavljal obremenitev, identično vožnji vozila v realnih razmerah. Večurni obremenilni test se je izvajal od stanja povsem napolnjene do stanja povsem izpraznjene baterije, oziroma do meje dopustne izpraznitve. Rezultati primerjalnih testiranj potrjujejo prednosti kombiniranega hranilnika električne energije pred baterijo. Bistvena prednost kombiniranega hranilnika je zajeta v daljšem dosegu vožnje električnega vozila z enim samim polnjenjem; z veliko mero gotovosti se pričakuje tudi podaljšanje življenjske dobe akumulatorske baterije.
Ključne besede: Električno vozilo, energijski tok, akumulatorska baterija, superkondenzator, dvosmerni DC/DC pretvornik, vozni cikel, hibridni hranilnik energije
Objavljeno: 10.10.2016; Ogledov: 1460; Prenosov: 85
.pdf Celotno besedilo (7,78 MB)

8.
Gibalno ogroženi in gibalno nadarjeni otroci v severovzhodni Sloveniji
Črtomir Matejek, Jurij Planinšec, 2012, izvirni znanstveni članek

Opis: Namen raziskave je bil ugotoviti delež gibalno ogroženih in gibalno nadarjenih otrok v severovzhodni Sloveniji. Vzorec je obsegal 621 otrok, starih od 9 do 11 let, od tega 316 deklic (AS=10; SO=0,8) in 305 dečkov (AS=10; SO=0,81). Za ugotavljanje gibalne ogroženosti in nadarjenosti je bilo uporabljenih sedem testov gibalnih sposobnosti, večinoma izbranih iz Eurofit testne baterije, ki merijo hitrost izmeničnih gibov, gibljivost, splošno vzdržljivost, ravnotežje, repetitivno moč, eksplozivno moč in koordinacijo gibanja vsega telesa. Gibalno ogroženost oziroma nadarjenost smo ugotavljali za vsako gibalno sposobnost posebej. Meja za določanje gibalne ogroženosti je bila postavljena pri vrednosti 1 standardnega odklona, meja gibalne nadarjenosti pa pri vrednosti +1 standardnega odklona. Rezultati vseh testov gibalnih sposobnosti kažejo, da je pri obeh spolih delež gibalno ogroženih in nadarjenih otrok višji od 10%. Največ gibalno ogroženih dečkov je v vzdržljivosti, deklic v ravnotežju, največ gibalno nadarjenih dečkov je prav tako v vzdržljivosti, deklic pa v eksplozivni moči. Razlike med spoloma so največje pri vzdržljivosti, kjer je gibalno ogroženih dečkov 21%, deklic pa 13%. Pri gibalni nadarjenosti so razlike med spoloma manjše. Rezultati kažejo na pomembne razlike v gibalnih sposobnostih med otroki v severovzhodni Sloveniji. Izvajanje šolskih in obšolskih športnih dejavnosti mora biti usmerjeno v zmanjšanje gibalne ogroženosti. Po drugi strani pa bi bilo smiselno spodbujati gibalno nadarjene otroke, da se vključijo v organizirane oblike športne dejavnosti.
Ključne besede: motorične sposobnosti, Eurofit testna baterija, gibalni razvoj, učenci, gibalna učinkovitost, raziskave
Objavljeno: 10.07.2015; Ogledov: 1022; Prenosov: 136
.pdf Celotno besedilo (311,66 KB)
Gradivo ima več datotek! Več...

9.
PROIZVODNJA IN DISTRIBUCIJA ELEKTRIČNE ENERGIJE LETALA BOMBARDIER CRJ 900 NEXTGEN
Leonid Glavnik, 2014, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi je v prvem delu predstavljena celotna slika elektroenergetskega sistema letala Bombardier CRJ 900 NEXTGEN. V drugem delu so predstavljeni koraki servisiranja in vzdrževanja nikelj-kadmijeve baterije. Na podlagi vzdrževanja in obratovanja baterije v realnem okolju so predstavljene napake, vzroki za nastanek napak in odprava napak. Nekatere slabosti in rešitve so plod proizvajalca baterije, nekatere pa sem med vzdrževanjem ugotovil in predstavil sam.
Ključne besede: električni sistem letala, nikelj-kadmijeva baterija, svinčena baterija, litij-ionska baterija, vzdrževanje baterije
Objavljeno: 06.08.2014; Ogledov: 1368; Prenosov: 112
.pdf Celotno besedilo (2,00 MB)

10.
DVOSMERNI DC-DC PRETVORNIŠKI SISTEM ZA PRETVORBO PROIZVEDENE ENERGIJE GORIVNE CELICE
Mihael Medved, 2013, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu je predstavljeno načrtovanje, delovanje in izdelava dvosmernega pretvornika, ki s pomočjo regulacije skrbi za konstantno napetost na izhodu ne glede na obremenitev. Na začetku je predstavljeno delovanje pretvornika, statična karakteristika ter izpeljava modela s pomočjo matematičnih enačb. V nadaljevanju je predstavljeno načrtovanje sistema za vodenje ter regulatorjev v programskem okolju Matlab/Simulink. Delo vsebuje tudi načrtovanje tiskanine za realizacijo projekta. Na koncu pa so predstavljeni še rezultati meritev na realnem procesu.
Ključne besede: baterija, gorivna celica, dvosmerni pretvornik, regulator, pulzno širinska modulacija
Objavljeno: 16.09.2013; Ogledov: 1240; Prenosov: 106
.pdf Celotno besedilo (1,75 MB)

Iskanje izvedeno v 0.32 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici