| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 13
Na začetekNa prejšnjo stran12Na naslednjo stranNa konec
1.
2.
3.
METODE DOLOČANJA STANJA NAPOLNJENOSTI BATERIJ
Simon Vučko, 2010, diplomsko delo

Opis: Uvodoma so predstavljene polnilne baterije s poudarkom na litij-ionski LiFePO4 bateriji in najbolj pogoste metode določanja stanja napolnjenosti baterij. Prikazana in izdelana je eksperimentalna shema za določanje karakteristik baterij pri različnih pogojih delovanja. Izdelano je bilo eksperimentalno polnilno-praznilno vezje in eksperimentalna mini temperaturna komora za simuliranje obratovanja baterije pri različnih temperaturah. Prikazani so tudi rezultati meritev s programom LabVIEW, iz katerih je mogoče določati napolnjenost baterij in uspešnost delovanja algoritma. V teoretičnem delu ekonomskega dela diplomskega dela smo se na kratko posvetili tematiki vedenja in zadovoljstva odjemalcev. V empiričnem delu je bila s pomočjo spletne ankete izvedena raziskava vedenja in zadovoljstva odjemalcev baterijsko napajanih naprav, katero smo zaključili z analizo dobljenih rezultatov.
Ključne besede: : določanje stanja napolnjenosti baterij, litij-ionska LiFePO4 baterija, galvanostatsko prekinitvena titracijska tehnika, napetost odprtih sponk, gonilnik LabVIEW, vedenje odjemalcev, raziskovanje vedenja odjemalcev, zadovoljstvo odjemalcev, pričakovanja odjemalcev, merjenje zadovoljstva, uporaba in opustitev izdelka.
Objavljeno: 05.01.2011; Ogledov: 1823; Prenosov: 222
.pdf Celotno besedilo (8,72 MB)

4.
HRANILNIKI ENERGIJE PRI HIBRIDNIH POGONIH
Marijan Španer, 2010, magistrsko delo

Opis: V nalogi je predstavljeno načrtovanje, realizacija in vodenje pogonskega sistema hibridnega vozila s poudarkom na superkondenzatorjih kot hranilnikih energije. Laboratorijsko preizkuševališče hibridnih pogonov je bilo zasnovano z namenom razvoja električnega hibridnega pogona za lahko dostavno vozilo. Glede na težo in kategorijo vozila je zahtevana moč pogona v razredu 4-5 kW, kar je bilo izhodišče pri izbiri komponent pogona. Zaradi lažjega testiranja agregata smo se namesto vgradnje v vozilo raje odločili za gradnjo laboratorijskega preizkuševališča. Osnova preizkuševališča sta dva pogonska agregata, motor z notranjim izgorevanjem in voden izmenični elektromotorni pogon. Mehansko sta oba agregata, motor z notranjim izgorevanjem in elektromotor, povezana v paralelno konfiguracijo s seštevanjem navorov. Za obremenjevanje je uporabljen neodvisno napajan električni servopogon, voden po programu z zakonitostmi vožnje vozila. Preizkuševališče je bilo nadgrajeno še z dodatnimi komponentami, s tem je omogočeno tudi testiranje posameznih komponent hibridnih pogonov. Poudarek pričujočega dela je posvečen razvoju sistema za hranjenje električne energije pri električnem, oziroma hibridnem vozilu, podrobneje pa je opisan dinamično visokozmogljiv hranilnik energije s superkondenzatorjem in pripadajočim pretvornikom za povezavo na enosmerno vodilo električnega pogona. Z uporabo preizkuševališča je potrjeno bistveno izboljšanje lastnosti akumulatorskega hranilnika energije potem, ko mu je bila dodana še enota s superkondenzatorjem. Z eksperimentom je potrjena tudi uspešnost vodenja pretoka energije superkondenzatorja na osnovi stabilizacije (izhodne) napetosti enosmernega vodila.
Ključne besede: električno vozilo, hibridno vozilo, baterija, superkondenzator, močnostni stikalni pretvornik, vodenje, simulacije, modeliranje
Objavljeno: 12.01.2011; Ogledov: 2512; Prenosov: 214
.pdf Celotno besedilo (1,56 MB)

5.
NAPAJANJE IZMENIČNIH PORABNIKOV V PRIMERIH, KO NI MOŽEN PRIKLOP NA ELEKTRIČNO OMREŽJE
Nejc Kokolj, 2011, diplomsko delo/naloga

Opis: Diplomsko delo obravnava izrabo razpoložljive energije sončnega sevanja za napajanje porabnikov, kjer ni možen priklop na električno omrežje. Za napajanje porabnikov, kjer ni možen priklop na električno omrežje, se uporabljajo otočni fotonapetostni sistemi. Tako je predmet diplomskega dela dimenzioniranje otočnega fotonapetostnega sistema za oskrbo z električno energijo počitniške hiše, kjer ni možen priklop na električno omrežje. Pri dimenzioniranju fotonapetostnega sistema smo upoštevali robne pogoje, ki se nanašajo na avtonomijo in izkoristek akumulatorske baterije. V diplomski nalogi so predstavljeni tudi osnovno pojmi in gradniki, ki so potrebni za razumevanje pretvarjanja energije sončnega sevanja v električno energijo s pomočjo sončnih modulov.
Ključne besede: Samostojni fotonapetostni sistemi, akumulatorska baterija, sončno sevanje, izmenični porabniki.
Objavljeno: 12.10.2011; Ogledov: 1937; Prenosov: 149
.pdf Celotno besedilo (2,55 MB)

6.
7.
DVOSMERNI DC-DC PRETVORNIŠKI SISTEM ZA PRETVORBO PROIZVEDENE ENERGIJE GORIVNE CELICE
Mihael Medved, 2013, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu je predstavljeno načrtovanje, delovanje in izdelava dvosmernega pretvornika, ki s pomočjo regulacije skrbi za konstantno napetost na izhodu ne glede na obremenitev. Na začetku je predstavljeno delovanje pretvornika, statična karakteristika ter izpeljava modela s pomočjo matematičnih enačb. V nadaljevanju je predstavljeno načrtovanje sistema za vodenje ter regulatorjev v programskem okolju Matlab/Simulink. Delo vsebuje tudi načrtovanje tiskanine za realizacijo projekta. Na koncu pa so predstavljeni še rezultati meritev na realnem procesu.
Ključne besede: baterija, gorivna celica, dvosmerni pretvornik, regulator, pulzno širinska modulacija
Objavljeno: 16.09.2013; Ogledov: 961; Prenosov: 86
.pdf Celotno besedilo (1,75 MB)

8.
PROIZVODNJA IN DISTRIBUCIJA ELEKTRIČNE ENERGIJE LETALA BOMBARDIER CRJ 900 NEXTGEN
Leonid Glavnik, 2014, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi je v prvem delu predstavljena celotna slika elektroenergetskega sistema letala Bombardier CRJ 900 NEXTGEN. V drugem delu so predstavljeni koraki servisiranja in vzdrževanja nikelj-kadmijeve baterije. Na podlagi vzdrževanja in obratovanja baterije v realnem okolju so predstavljene napake, vzroki za nastanek napak in odprava napak. Nekatere slabosti in rešitve so plod proizvajalca baterije, nekatere pa sem med vzdrževanjem ugotovil in predstavil sam.
Ključne besede: električni sistem letala, nikelj-kadmijeva baterija, svinčena baterija, litij-ionska baterija, vzdrževanje baterije
Objavljeno: 06.08.2014; Ogledov: 1074; Prenosov: 91
.pdf Celotno besedilo (2,00 MB)

9.
Gibalno ogroženi in gibalno nadarjeni otroci v severovzhodni Sloveniji
Črtomir Matejek, Jurij Planinšec, 2012, izvirni znanstveni članek

Opis: Namen raziskave je bil ugotoviti delež gibalno ogroženih in gibalno nadarjenih otrok v severovzhodni Sloveniji. Vzorec je obsegal 621 otrok, starih od 9 do 11 let, od tega 316 deklic (AS=10; SO=0,8) in 305 dečkov (AS=10; SO=0,81). Za ugotavljanje gibalne ogroženosti in nadarjenosti je bilo uporabljenih sedem testov gibalnih sposobnosti, večinoma izbranih iz Eurofit testne baterije, ki merijo hitrost izmeničnih gibov, gibljivost, splošno vzdržljivost, ravnotežje, repetitivno moč, eksplozivno moč in koordinacijo gibanja vsega telesa. Gibalno ogroženost oziroma nadarjenost smo ugotavljali za vsako gibalno sposobnost posebej. Meja za določanje gibalne ogroženosti je bila postavljena pri vrednosti 1 standardnega odklona, meja gibalne nadarjenosti pa pri vrednosti +1 standardnega odklona. Rezultati vseh testov gibalnih sposobnosti kažejo, da je pri obeh spolih delež gibalno ogroženih in nadarjenih otrok višji od 10%. Največ gibalno ogroženih dečkov je v vzdržljivosti, deklic v ravnotežju, največ gibalno nadarjenih dečkov je prav tako v vzdržljivosti, deklic pa v eksplozivni moči. Razlike med spoloma so največje pri vzdržljivosti, kjer je gibalno ogroženih dečkov 21%, deklic pa 13%. Pri gibalni nadarjenosti so razlike med spoloma manjše. Rezultati kažejo na pomembne razlike v gibalnih sposobnostih med otroki v severovzhodni Sloveniji. Izvajanje šolskih in obšolskih športnih dejavnosti mora biti usmerjeno v zmanjšanje gibalne ogroženosti. Po drugi strani pa bi bilo smiselno spodbujati gibalno nadarjene otroke, da se vključijo v organizirane oblike športne dejavnosti.
Ključne besede: motorične sposobnosti, Eurofit testna baterija, gibalni razvoj, učenci, gibalna učinkovitost, raziskave
Objavljeno: 10.07.2015; Ogledov: 652; Prenosov: 94
.pdf Celotno besedilo (311,66 KB)
Gradivo ima več datotek! Več...

10.
VGRAJENI SISTEM ZA PREIZKUŠANJE IN DEPASIVACIJO LITIJEVIH BATERIJSKIH CELIC
Žiga Miklošič, 2016, delo diplomskega projekta/projektno delo

Opis: V diplomski nalogi je opisano delovanje in zgradba naprave za testiranje in depasivacijo litijevih baterijskih celic. Podrobno je razloženo delovanje baterije in nastajanje pasivacijske plasti na litijskih baterijah. V nadaljevanju je opisana zgradba in metoda depasivacije litijevih baterij. Naprava je narejena za uporabo v skladiščih, saj je prenosna in se napaja preko alkalnih baterij. Za enostavno uporabo naprave poskrbi prijazen uporabniški vmesnik. Delovanje naprave je bilo preverjeno na pasiviranih litijskih baterijskih celicah, prav tako je bila izmerjena točnost merjenja lastnosti baterij.
Ključne besede: vgrajeni sistem, pasivacija, baterija, litijska baterijska celica
Objavljeno: 21.03.2017; Ogledov: 335; Prenosov: 59
.pdf Celotno besedilo (2,35 MB)

Iskanje izvedeno v 0.25 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici