SLO | ENG

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 70
Na začetekNa prejšnjo stran1234567Na naslednjo stranNa konec
1.
2.
3.
4.
5.
6.
ODKRIVANJE POJAVA SINESTEZIJ
Anja Pintar, 2009, diplomsko delo

Opis: Način doživljanja vidnih in slušnih predstav je pri vsakem posamezniku drugačen. Ob poslušanju neke melodije slušni dražljaj izzove zvočni in vidni vtis. Te vidne vtise, ki se nam porajajo ob poslušanju glasbe, imenujemo sinestezije. Testirali smo 20 učencev Zasebne glasbene šole v samostanu sv Petra in Pavla, pri čemer smo želeli ugotoviti povezanost med toni in barvami ter skladbami in barvami pri teh učencih. Rezultate vprašalnikov smo obdelali kvantitativno. Dobljene rezultate predstavljamo grafično in v preglednicah. Podatki so obdelani v odstotkih. 17 učencev je povezalo določen ton z določeno barvo, izstopal je en učenec, ki je pri ponovitvi poskusa dvema tonoma določil isto barvo. 79% učencev je v obeh poskusih z enakimi besedami opisalo 4. skladbo. 2. skladbo je v obeh poskusih enako opisalo 68,4% učencev. 1. skladbo je v obeh poskusih enako opisalo 63,2% učencev, 3. skladbo pa je v obeh poskusih enako opisalo 57,9% učencev. Ugotavljam, da so barve pri pouku glasbene vzgoje lahko v pomoč pri razvoju glasbenih melodičnih sposobnosti otrok, če pri tem uporabimo sodobne pristope poučevanja.
Ključne besede: KLJUČNE BESEDE: sinestezija, glasba, ton, barva, povezovanje tonov z barvami, psihologija percepcije.
Objavljeno: 20.01.2010; Ogledov: 1390; Prenosov: 201
.pdf Polno besedilo (3,40 MB)

7.
NEDESTRUKTIVNO DOLOČANJE DOZOREVANJA PLODOV JABLANE Malus domestica Borkh. PRI SORTAH PINOVA IN ZLATI DELIŠES
Andrej Čeh, 2009, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu smo spremljali dinamiko dozorevanja plodov na različnih položajih v nasadu pri sortah Pinova ter Zlati delišes z nedestruktivno metodo merjenja pigmenta kožice plodu. Meritve smo opravili leta 2007, v nasadu Univerzitetnega kmetijskega centra (UKC) Pohorski dvor in sicer mesec dni pred predvidenim obiranjem. V nasadu smo vzorčili zgornji, srednji in spodnji del nasada, ki se razlikuje po nagibu in višini. V razmaku enega tedna smo analizirali plodove s prenosnim spektrometrom ter primerjali rezultate. Med lokacijami so bile statistično značilne razlike, kar pove, da je lega oziroma položaj v nasadu vplival vsebnost pigmentov. Prav tako smo naredili primerjavo med sortama in primerjavo med nedestruktivno izmerjenimi indeksi pigmentov s standardnimi parametri zrelosti plodov.
Ključne besede: Jablana, barva plodov, dozorevanje, lega
Objavljeno: 04.06.2009; Ogledov: 2248; Prenosov: 339
.pdf Polno besedilo (1,18 MB)

8.
VIZUALNA PODOBA VRTCA
Tea Kump, 2009, diplomsko delo

Opis: POVZETEK Današnji otroci se ne glede na to, kje živijo, ves čas srečujejo s spremembami na socialnem in političnem področju, spremembami okolja, spremembami v znanosti in tehnologiji ter industriji in njihovimi vplivi na trg zaposlovanja. Hitre spremembe zahtevajo, da pri otrocih gojimo in vzdržujemo željo po učenju vse življenje. Moja želja in namen sta bila, da bi bilo to diplomsko delo kot nek priročnik, za podobo oziroma o podobi današnjega vrtca: kako opremiti igralnico, da bo otroku prijazna in prijetna. V njem so predstavljene likovne dejavnosti predšolskega otroka, metode in oblike dela, načela likovne vzgoje predšolskih otrok, na kratko je predstavljen kurikulum za vrtce in ob njem področje umetnosti z globalnimi cilji, cilji ter primeri likovnih in oblikovalnih dejavnosti, predstavljeno je projektno delo v vrtcu, zunanji izgled vrtca oziroma šole, v kateri je vrtec, notranji izgled vrtca, na koncu pa je predstavljen projekt IZBERIMO BARVE ZA NAŠO IGRALNICO, ki je potrdil moja predvidevanja in ugotovitve psihologa Antona Trstenjaka. Z opazovalnimi listi, v katere sem natančno zapisovala odgovore oziroma izbiro otrok ter na koncu svoje ugotovitve, sem ugotovila, katere barve želijo otroci v igralnici. Njihove želje sem tudi izpolnila, tako da se sedaj otroci prijetno počutijo v svoji igralnici, kajti barve sten so prepleskane v barvah, ki so jih sami izbrali.
Ključne besede: likovna vzgoja, likovna pedagogika, predšolski otrok, vrtec, barva, otrokovo okolje.
Objavljeno: 06.07.2009; Ogledov: 1962; Prenosov: 347
.pdf Polno besedilo (45,07 MB)

9.
BARVA NEBA BREZ OBLAKOV V DELU URSA WIDMERJA MODRI SIFON
Janja Foršek, 2009, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo sem zasnovala kot predstavitev na prvi pogled nenavadne, od švicarskega avtorja Ursa Widmerja, Modri sifon poimenovane pripovedi, v kateri ne prevladuje niti rdeča, niti rumena in niti zelena barva, temveč se vse vrti okrog barve neba brez oblakov — modre. Pripoved, obarvana v modro, je eno izmed njegovih najboljših del, v katerem so zgradba, struktura stravkov in jezik tako preprosti, da bi lahko vsak razumel bistvo pripovedi, če se ne bi Urs Widmer poigral s pojavoma časa in prostora. K otežitvi razumevanja dela pripomore še glavna figura — protagonist pripovedi, ki je v prvem izmed dveh delov pripovedi star 53 let, v drugem delu pa 3 leta. A sta v bistvu oba pripovedovalca ena oseba, ki preko časovnega potovanja iz sedanjosti odpotuje v preteklost oziroma se iz sedanjosti preseli v prihodnost. Pripoved opisuje, kot to že napoveduje sam naslov dela, nasprotja, ki v življenju vseh ljudi eksistirajo tesno drug ob drugem. Čeprav je življenje ljudi v glavnem brezskrbno, lahko v eni sami sekundi modro nebo brez oblakov prekrije črna senca in pusti izginiti človeštvo. Ker je torej za protagonista Widmerjeve pripovedi ves svet ena velika prevara tega neskončnega neba brez oblakov, se posluži pobega iz svojega v drug čas. Pripovedovalec pobegne v čas in svet svojega otroštva, ki je bil v njegovem spominu zapisan kot čas brezskrbnosti, poln lepih vtisov. A tam spozna in začne doumevati, da sam v letu 1941, prav tako kot njegov 3-letni jaz v prihodnosti v času svoje odraslosti leta 1991, ni izgubil nič. Še več: spozna, da niti svoje preteklosti niti svoje prihodnosti ne more spremeniti in se zato odloči vrniti se v svojo sedanjost. Čeprav pripoved pokaže na številna ujemanja z življenjem avtorja Widmerja, se zdi, da je želel le-ta z delom opozoriti na to, kar ga je kot otroka težilo in navduševalo in kar ga danes kot odraslega v življenju zaposluje, saj, kot pravi sam, ga zaposluje: »… si predstavljati v glavi kaj lepega, ker tu, kjer živim, nekako ni vedno dovolj lepo …« .
Ključne besede: Ključne besede: Modri sifon; sifon; modra barva; izginotje; goljufija; sporočilo; svarilo; nebo brez oblakov; modra roža; zanka; časovno potovanje; kino; film; vojna; oče – sin tematika; miti; fikcija in realnost; beg pred realnostjo, resničnostjo; Švica.
Objavljeno: 13.01.2010; Ogledov: 2211; Prenosov: 74
.pdf Polno besedilo (4,15 MB)

10.
MALA ČRNA OBLEKA
Nataša Majer, 2009, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo obsega raziskavo nastanka male črne obleke, njenega razvoja skozi zgodovinska obdobja preteklih devet desetletij in njenih lastnosti ter pomena, ki ga je pridobila tekom desetletij do danes. Podrobnjeje so predstavljena tudi barvila, simbolika črne barve in modnost črnih oblačil. Na podlagi spoznanj o mali črni obleki je v praktičnem delu predstavljena idejna zasnova male črne obleke po lastni zamisli. Predstavljena je v risbi in tehnični skici. Kot rezultat je bila izdelana temeljna konstrukcija male črne obleke in izvedeno modeliranje temeljnega kroja v zasnovan model. Zaključek diplomskega dela predstavlja realizirana idejna zasnova, predstavljena s fotografijami izdelka — moje male črne obleke.
Ključne besede: mala črna obleka, Gabrielle Coco Chanel, črna barva, razvoj male črne obleke skozi čas, konstruiranje in modeliranje
Objavljeno: 13.11.2009; Ogledov: 3172; Prenosov: 261
.pdf Polno besedilo (26,30 MB)

Iskanje izvedeno v 0.16 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici