| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 11
Na začetekNa prejšnjo stran12Na naslednjo stranNa konec
1.
2.
3.
RAZVOJ ELEKTRONSKEGA POSLOVANJA V SLOVENSKIH BANKAH
Natalija Maher, 2009, diplomsko delo

Opis: Elektronsko bančništvo je ena izmed najpogosteje uporabljenih oblik komuniciranja z banko, saj se na ta način lahko izognemo vrstam, ki nastajajo v bankah, ob tem pa lahko bančno storitev opravimo tudi sredi noči, saj nam je elektronski dostop omogočen 24 ur na dan ter vse dni v letu. Komitentom je tako poleg udobja prihranjeno ogromno časa, banke pa na ta način razbremenijo uslužbence na bančnih okencih, ki se lahko temeljiteje posvetijo posameznim strankam in učinkovitejšemu trženju bančnih produktov. V Sloveniji je na področju elektronskega poslovanja dobro razvito poslovanje za opravljanje negotovinskih plačil s plačilnimi in kreditnimi karticami, poslovanje preko elektronske banke za opravljanje celotnega plačilnega prometa, poslovanje z bankomati za 24 urno postrežbo z gotovino in v zadnjem času še poslovanje za opravljanje malih negotovinskih plačil z mobilnim telefonom. Stranke so se razvadile in imajo vedno večje potrebe, želje in pričakovanja glede bančnih storitev. Stranke so tudi vedno bolj izobražene, zato zahtevajo kakovostne, hitre in varne storitve. Da bi finančne institucije zadovoljile potrebam trga in se razlikovale od konkurence, se posvečajo razvoju različnih tehnologij s katerimi bi komitentom ponudile storitve elektronskega bančništva.
Ključne besede: Ključne besede: tehnologija, elektronsko poslovanje, elektronsko bančništvo, bančne storitve, plačilne kartice, varnost, bankomati, mobilna bančništvo, telefonsko bančništvo.
Objavljeno: 02.12.2009; Ogledov: 1540; Prenosov: 220
.pdf Celotno besedilo (472,27 KB)

4.
INFORMACIJSKA PODPORA KARTIČNEGA POSLOVANJA
Mojca Blažič, 2009, diplomsko delo

Opis: Razvoj informacijske tehnologije je glavni povzročitelj razvoja elektronskega poslovanja in s tem tudi elektronskega bančništva. Konkurenca je banke pripeljala do ponudbe različnih storitev preko telefona, bančnih avtomatov, interneta. Elektronsko bančništvo lahko opredelimo kot opravljanje vseh bančnih storitev, ki se opravljajo po elektronski poti. Elektronske bančne storitve so na voljo 24 ur na dan in 365 dni v letu, ki jih lahko opravimo kar iz domačega naslonjača, zato tudi ne potrebujemo pomoči bančnih uslužbencev. Elektronsko bančništvo lahko razdelimo na e-bančništvo med bankami, e-bančništvo pri poslovanju s strankami in e-bančništvo v banki. Za nas je najpomembnejša veja elektronsko bančništvo pri poslovanju s strankami. Razdelimo ga na bančništvo od doma, samopostrežne aparate in plačilne kartice. V Sloveniji se je razvoj kartičnega poslovanja začel v zgodnjih 90-ih letih, ko je Banka Koper razvila plačilno kartico Activa. Kasneje so se temu pridružile še ostale banke, in tako se je pričel razvijati kartični sistem v Sloveniji. Danes različne banke izdajajo različne vrste plačilnih kartic. Najpogostejše med njimi so Maestro, MasterCard in Visa. Nekatere izmed njih se uporabljajo samo v Sloveniji, druge pa so mednarodne kartice in se lahko uporabljajo tudi v tujini. Banke izdajajo tudi različne poslovne kartice, ki so namenjene poslovnežem in samostojnim podjetnikom, ki razpolagajo z denarjem podjetja. Veliko je tudi partnerskih kartic, s katerimi lahko pridobimo različne ugodnosti podjetij, ki skupaj z bankami izdajajo te kartice. Z razvojem kartic se povečuje tudi število zlorab. Za boljšo varnost je najbolje, da kartico takoj, ko jo dobite, podpišete. Priporočljivo je tudi redno pregledovanje bančnih izpiskov in preverjati, če so transakcije pravilno zabeležene. Danes že obstajajo laserske kartice, ki so opremljene z optičnim refleksijskim trakom in sodijo med najvarnejše kartice.
Ključne besede: elektronsko poslovanje, elektronsko bančništvo, plačilne kartice, bankomati, POS terminali
Objavljeno: 28.07.2010; Ogledov: 1169; Prenosov: 75
.pdf Celotno besedilo (1,58 MB)

5.
Varnost pri kartičnem POS poslovanju
Vlasta Krajnc, 2016, diplomsko delo

Opis: Nenehne spremembe, hiter razvoj na vseh področjih je dokaz, da živimo v času, ko se je potrebno prilagajati in sprejemati spremembe. Tudi na bančnem področju je razvoj hiter. Včasih je bila gotovina način plačevanja storitev, ki so ga pogosteje uporabljali. Sedaj je gotovino nasledil »plastični denar«, negotovinski način plačevanja blaga in storitev. »Plastični denar« imenujemo plačilne kartice, ki so postale nepogrešljive za vsakega sodobnega potrošnika. Tudi za varnost pri kartičnem poslovanju je potrebno poskrbeti. Uporabnike je potrebno ozaveščati o varni uporabi kartic. Čeprav je za varnost ustrezno poskrbljeno, lahko pride do zlorab. Napadalci, ki nenehno prežijo na uporabnike plačilnih kartic znajo izkoristiti vsako nepazljivost človeka, ki ga lahko stane celo premoženje. Bodisi preko bančnih avtomatov, POS terminalov ali spleta. Banke so tiste, ki naj bi skrbele za ustrezno varovanje opreme, ozaveščanje in izobraževanje osebja in trgovcev. Za boljšo varnost sta pomembna PCI DSS standard in EMV standard.
Ključne besede: kartično poslovanje, plačilne kartice, POS tehnologija, bankomati, zlorabe, varnost, diplomske naloge
Objavljeno: 12.04.2016; Ogledov: 616; Prenosov: 87
.pdf Celotno besedilo (856,31 KB)

6.
RAČUNALNIŠKI KRIMINAL IN ELEKTRONSKO BANČNIŠTVO
Andreja Valentan, 2010, diplomsko delo

Opis: Elektronsko bančništvo je danes najpogosteje uporabljena oblika komuniciranja z banko saj je preprosta, cenejša od klasičnega poslovanja, z njo se izognemo dolgim čakalnim vrstam v bankah, bančne storitve pa lahko opravljamo 24 ur na dan. Ne smo pa pozabiti, da je največji problem varnost: Kako zaščititi uporabnike e-bančništva pred hekerji, ki prežijo nanje na spletu. Z vedno več uporabniki raste namreč tudi število zlorab. Računalniški kriminal je najlažji zaslužek, kriminalce pa je zelo težko izslediti. Najpogosteje uporabljena spletna goljufija je phishing oz. lažne spletne strani. Najlažje je narediti lažno spletno stran, kjer bomo vpisali svoje podatke, pin in številke bančnih kartic. Tako na najlažji način poberejo ves denar z računa. Banke pri nas so zelo dobro zaščitene pred vlomi z raznimi programi in programskimi rešitvami, uporabniki pa morajo za svojo varnost poskrbeti sami, saj so sami največji krivci, če ostanejo brez denarja. Preko spleta nikdar ne smejo zaupati svojih osebnih podatkov drugim osebam. Morajo pa tudi upoštevati navodila za uporabo e-bančništva in varnostne ukrepe, ki jih vsaka banka objavi za svoje komitente, saj je slabo, tako za banko kot uporabnika, če si hekerji prilastijo tuj denar.
Ključne besede: e-bančništvo, bankomati, plačilne kartice, internet, zlorabe, varnost, phishing, varnostni mehanizmi
Objavljeno: 20.09.2010; Ogledov: 1833; Prenosov: 165
.pdf Celotno besedilo (736,58 KB)

7.
ELEKTRONSKO BANČNIŠTVO V SLOVENIJI S PRIMERJALNO ANALIZO SPLETNE BANKE ABANET IN i-NET
Sanda Zupanc, 2011, diplomsko delo

Opis: Hiter tehnološki napredek je pustil posledice tudi v bančništvu. Stranke želijo poleg cenejših, hitrih in enostavnih bančnih storitev predvsem preprost dostop do njim prilagojenim storitev in informacij. Banke morajo zato tako, kot druga podjetja, diverzificirati svoje storitve in eden od načinov smotrne razširitve ponudb so tudi storitve elektronskega bančništva. Trenutno se večina e-transakcij opravi preko interneta, v prihodnje pa je pričakovati povečanje pomena m-bančništva, to je opravljanje storitve preko mobilnega telefona. Uvedba spletnega bančništva banki omogoča nov način poslovanja, ki ima za posledico avtomatiziranost rutinskega dela. Bančni uslužbenci so v preteklosti porabili precej svojega časa, za odgovore na nekatera ponavljajoča se vprašanja strank. Ob večji preusmeritvi strank na elektronske vire se tako lahko bančni uslužbenci osredotočijo na zahtevnejše storitve in na izboljšanje odnosov s strankami. V zadnjem času so se v bankah pojavili tudi upravljalni odnosi do komitentov. Pojavili so se osebni bančniki, ki skrbijo za celovito in načrtno strežbo strank. S tem pa gradijo dolgoročne odnose med banko in strankami, ki temeljijo na zaupanju in prilagajanju storitev za potrebe strank. Lahko rečemo, ponudba prave storitve ob pravem času in na pravi način. Ugotovljeno je, da je bistveno lažje obdržati obstoječe stranke, kot pridobiti nove. Bančni uslužbenci so razbremenjeni vsakodnevnega operativnega dela in lahko strankam ponudijo naprednejše storitve. Kljub razvoju tehnologije in uvedbe e-bančništva ter novih storitev, pa je pri gradnji odnosov s strankami še vedno ključnega pomena osebni pristop.
Ključne besede: Elektronsko bančništvo, mobilno bančništvo, bankomati, varnost poslovanja, Abanka Vipa d.d., Abanet, Banka Koper d.d., i-Net.
Objavljeno: 06.05.2011; Ogledov: 1949; Prenosov: 121
.pdf Celotno besedilo (639,37 KB)

8.
ZADOVOLJSTVO UPORABNIKOV SPLETNEGA BANČNIŠTVA NA PRIMERU HYPO NET
Lukec Zupančič, 2012, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo sem razdelil v štiri poglavja. Vsaka tema naslednjega poglavja je podpomenka predhodnega poglavja, tako bralec postopoma spoznava pojme, ki mu v nadaljevanju pomagajo pri razumevanju naslednjih tem. V prvem poglavju sem se posvetil elektronskemu poslovanju, njegovemu razvoju in vzrokom za razširitev tovrstnega poslovanja. Predstavil sem tudi različne oblike elektronskega poslovanja in se podrobneje posvetil elektornskemu poslovanju B2C. Tema drugega poglavja je elektronsko bančništvo, ki je eden izmed vrst elektronskega poslovanja. Najprej sem določil, kaj pomeni elektronsko bančništvo in sicer sklepanje bančnih poslova na elektronski način. V nadaljevanju sem naštel oblike elektronskega bančništvam, med katere spada elektronsko bančništvo med bankami, s strankami in v banki. Podrobneje sem predstavil sodobne storitve elektronskega bančništva s strankami, kot so bančni avtomati, POS-terminali, kartice, informacijski terminali, telefonsko bančništvo, spletno bančništvo. Tretje poglavje je posvečeno eni izmed kategorij elektronskega bančništva in sicer spletnemu bančništvu. Na začetku sem opisal razvoj, zgodovino spletnega bančništva, nato sem se posvetil prednostim in slabostim, tako z vidika banke kot komitentov. Nato je sledila pomembna tema o varnosti spletnega bančništva, kakšne nevarnosti pretijo in kako banke poskušanjo nevarnost zlorab zmanjšati na minimum z uporabo različnih varoval. Na koncu tega poglavja pa sem še raziskal kako pogosto se uporablja spletno bančištvo pri nas in kaj nam različne banke na tem področju ponujajo. Zadnje poglavje pa je namenjeno Hypo Banki d.d. in njeni spletni banki HypoNET. Najprej sem predstavil samo banko, njeno zgodovino, trenutno stanje na trgu in nekaj podatkov o samem poslovanju. Nato sem se posvetil spletni banki HypoNET, kjer sem podrobno predstavil uporabo spletne banke in vse njene funkcije, ki jih strankam ponuja.
Ključne besede: elektronsko poslovanje, elektronsko bančništvo, speletno bančništvo, B2C, varnost, telefonsko bančništvo, plačilne kartice, bankomati, spletna banka, Hypo banka, Hypon net.
Objavljeno: 16.11.2012; Ogledov: 1459; Prenosov: 78
.pdf Celotno besedilo (950,71 KB)

9.
Zlorabe plačilnih kartic v Sloveniji s poudarkom na skimmingu : magistrsko delo
David Gracer, 2013, magistrsko delo

Opis: Namen uvedbe novih tehnologij v svetu je uporabnikom le-teh olajšati delo, zabavo, počitek itd. Vendar pri uvedbi lahko obstaja slaba stran. Kadar gre za tehnologije, ki uporabnike povezujejo s svetom na način, da jih uporablja za namene plačevanja, postanejo zanimive za nepridiprave. Kriminalci, ki se ukvarjajo s tovrstnimi kaznivimi ravnanji, poskušajo na vsak način priti do uporabnikovega denarja. Tako za vsa možna plačilna sredstva najdejo način zlorabe. Da pa dejansko pride do zlorabe, je odvisno od različnih dejavnikov. V tem delu je varnost bolj kot ne odvisna od ravnanja vsakega posameznika. Magistrska naloga je razdeljena na teoretični in empirični del. V teoretičnem delu so predstavljeni možni načini zlorab plačilnih kartic, pridobivanja podatkov o plačilnih karticah s poudarkom na nameščanju skimming-naprav, ponarejanja plačilnih kartic, anti-skimming in druge zaščite pred tovrstnimi dejanji, preiskovanju in zakonodaji v Sloveniji. V empiričnem delu je bila izvedena raziskava s pomočjo anketnega vprašalnika. S tem smo poskušali ugotoviti kaj vpliva na to, da uporabniki določenih plačilnih sredstev prepoznajo nameščeno skimming-napravo, kateri varnostni ukrepi pripomorejo k izboljšanju varnosti in najvarnejši način uporabe. Rezultati raziskave kažejo na to, da v veliki meri na zaznavo tovrstnih naprav vpliva pogostost uporabe, varnostni ukrepi se ujemajo s priporočili iz teorije, najvarnejši način pa je odvisen od različnih dejavnikov.
Ključne besede: plačilna sredstva, plačilne kartice, bankomati, varnost, zlorabe, skimming naprave, varnostni ukrepi, magistrska dela
Objavljeno: 22.10.2013; Ogledov: 815; Prenosov: 201
.pdf Celotno besedilo (878,76 KB)

10.
Varnost uporabe bankomatov in osveščenost uporabnikov : diplomsko delo univerzitetnega študija
Patricija Mlinarič, 2013, diplomsko delo

Opis: Uvod: Bankomati, ki so dandanes dostopni vsakomur, so kljub vedno naprednejšim možnostim varovanja še zmeraj izpostavljeni različnim vrstam zlorab. Te po raziskavah številčno naraščajo in povzročajo velike denarne izgube tako uporabnikom kot bankam. Namen: Namen diplomskega dela je bilo ugotoviti, v kolikšni meri so slovenski uporabniki seznanjeni z zlorabami, ki jih lahko doletijo na bankomatih, in s priporočili o varni rabi le-teh. Ugotavljali smo tudi, v kolikšni meri se priporočil držijo. Metode dela: Zbiranje podatkov je potekalo s pomočjo anonimne spletne ankete, povezavo do katere smo poslali na različne javno dostopne e-poštne naslove. Rezultate smo ponazorili v obliki tabel in grafov. Rezultati: 77,65 % anketirancev, pozna priporočila za varno uporabo bankomatov, svoje znanje so ocenili s povprečno oceno 3,5 (na lestvici od 1-5). Večinoma se jih držijo v visokem odstotku, vendar pogosto le občasno. Preverjali smo poznavanje petih vrst zlorab. Uporabniki dobro poznajo skimming in pogled čez ramo, najslabše pa trojanskega konja. Večinoma so mnenja, da mediji o zlorabah ne govorijo dovolj. Razprava in sklep: Glede na rezultate ankete je znanje uporabnikov o vrstah zlorab na bankomatih pomanjkljivo. Nekoliko bolje so seznanjeni s priporočili za varno rabo, a obstaja del uporabnikov, ki jih poznajo slabo in se jih tudi ne držijo. Glede na to smo podali predloge, ki bi po našem mnenju lahko doprinesli k večji ozaveščenosti uporabnikov in posledično zmanjšali verjetnost zlorabe.
Ključne besede: bankomati, uporaba, varnost, zlorabe, preprečevanje, varovanje, fizično varovanje, elektronsko varovanje, diplomske naloge
Objavljeno: 06.12.2013; Ogledov: 778; Prenosov: 212
.pdf Celotno besedilo (1,37 MB)

Iskanje izvedeno v 0.25 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici