| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 214
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Vloga denarne politike Evropske centralne banke v času COVID-19 krize
Karin Šteiner, 2021, magistrsko delo

Opis: Razglasitev COVID-19 pandemije je presenetila tako svetovna gospodarstva kot finančne trge ter povzročila eno izmed največjih zdravstvenih, socialnih ter gospodarskih kriz v zadnjem stoletju. Zgornjo trditev potrjuje tudi v delu predstavljeni novi sestavljen kazalnik sistemskega stresa (New CISS), ki se je v času COVID-19 krize že približal nivoju iz času globalne finančne krize iz leta 2008. Kot odziv na izredne razmere v gospodarstvu je Evropska centralna banka nadgradila ter dodatno razširila svoje že obstoječe instrumente denarne politike ter uvedla nov 1850 milijard EUR vreden izredni program nakupa vrednostnih papirjev za čas pandemije (PEPP), katerega namen je predvsem izravnati negativni vpliv pandemičnega šoka za transmisijski mehanizem denarne politike ter preprečiti resna finančna tveganja za evroobmočje. Pričujoče delo posledično analizira nestandardne ukrepe denarne politike, ki jih je ECB sprejela od začetka COVID-19 krize ter preučuje vpliv sprejetja novega izrednega programa nakupov vrednostnih papirjev za čas pandemije (PEPP) na razmike državnih obveznic ter finančne razmere v evroobmočju. V zadnjem poglavju se delo osredotoča še na tri možne scenarije razvoja v prihodnosti, ki jih bo morebiti deležna ECB ter hkrati predstavi potencialne izzive za centralno bančništvo. Rezultati kažejo, da se je Evropska centralna banka na zdravstveni, socialni in gospodarski šok COVID-19 krize odzvala z odločnimi ukrepi in s svojimi obsežnimi nakupi sredstev še vedno zagotavlja likvidnost bančnemu sistemu ter ugodno financiranje realnemu gospodarstvu. Vendar pa je en od najbolj zaskrbljujočih rezultatov tega dela dejstvo, da so se kot rezultat spodbujevalnih politik nekatere države že tako zadolžile, da so presegle 100% prag zadolženosti BDP-ja, kar jih uvršča med visoko zadolžene države. Številni avtorji so zato mnenja, da so programi nakupov vrednostnih papirjev morda zelo učinkovit instrument denarne politike ECB v časih izjemne finančne nestabilnosti na trgih, ko pa se stanje na trgih začne izboljševati pa to morda ni več najboljši način za izhod iz le-te, saj povečuje dolžniška bremena, ki pa lahko ogrozijo vzdržno stanje gospodarstev.
Ključne besede: Denarna politika, Evropska centralna banka, denarni instrumenti, obrestne mere, inflacijsko ciljanje, oblikovanje politike.
Objavljeno: 21.10.2021; Ogledov: 14; Prenosov: 3
.pdf Celotno besedilo (2,47 MB)

2.
Organizacijske strukture v bančništvu
Blaž Roškarič, 2021, diplomsko delo

Opis: Organizacijska struktura je pomemben del vsakega podjetja, banke in katerekoli organizacije nasploh. Oblikovana je zato, da jasno prikazuje, kateri so deli podjetja, banke oz. organizacije ter kako so ti deli med seboj povezani. Podjetja, banke in organizacije svojo organizacijsko strukturo redno objavljajo in posodobljajo v svojih letnih poročilih ter objavijo na spletnih straneh. Podjetja in organizacije uporabljajo tri vrste organizacijskih struktur, in sicer navpična (enostavna, poslovno-funkcijska in decentralizirana ali poslovno-enotna), vodoravna (produktno-matrična in projektno-matrična) in vodoravna ali procesna organizacijska struktura. Na njihovo oblikovanje vplivajo notranji in zunanji dejavniki. Organizacijske strukture v bančništvu so deležne sprememb in drugačnih oblik, kot pri ostalih vrstah organizacij. V bančništvu poznamo tri vrste organizacijskih struktur, to so poslovno-enotna, funkcionalna in divizijska organizacijska struktura. Digitalizacija in COVID-19 sta ena izmed najbolj vplivnih dejavnikov, ki pomembno vplivata na organizacijsko strukturo, delovanje, organiziranje in poslovanje bank, tudi v slovenskih poslovnih bankah. Štiri največje slovenske poslovne banke, Nova KBM d.d., NLB d.d., SKB d.d. in UniCredit Banka Slovenija d.d. imajo hierarhično poslovno-enotno organizacijsko strukturo na podlagi vrste komitenta. Omenjene slovenske poslovne banke so bile primerjane tudi na podlagi naslednjih primerjalnih kriterijev: število nivojev managementa banke, število oddelkov znotraj posameznega nivoja, število divizij, prevladujoči tip organizacijske strukture, obstoj oddelka za etičnost in družbeno odgovornost, pozicioniranost upravljanja s tveganji znotraj organizacijske strukture ter število podružnic. Podatki o teh primerjalnih kriterijih so bili pridobljeni iz letnih poročil omenjenih bank. Glavne ugotovitve so, da so štiri največje slovenske poslovne banke med seboj primerljive oz. da imajo enake lastnosti glede števila nivojev managementa banke, prevladujočega tipa organizacijske strukture, obstoju oddelka za etičnost in družbeno odgovornost ter pozicioniranosti upravljanja s tveganji znotraj organizacijske strukture, medtem ko se v številu divizij in številu podružnic med seboj razlikujejo. Podatkov o tem, koliko oddelkov znotraj posameznega nivoja imajo Nova KBM d.d., NLB d.d., SKB d.d. in UniCredit Banka Slovenija d.d., nimajo razkritih, ker so del internega akta in posledično poslovna skrivnost.
Ključne besede: organizacijska struktura, banka, tipi bančnih organizacijskih struktur, slovenske poslovne banke, organizacijska struktura slovenskih poslovnih bank
Objavljeno: 14.10.2021; Ogledov: 79; Prenosov: 19
.pdf Celotno besedilo (1,53 MB)

3.
Digitalizacija bančnega poslovanja
Sara Kolar, 2021, diplomsko delo

Opis: Tema mojega diplomskega dela je digitalizacija bančnega poslovanja, njegove prednosti, slabosti in varnostni vidiki. Banke s pomočjo digitalizacije dosegajo boljše in inovativnejše produkte, večji dobiček, kakovost, napredek ter zveste stranke. Problemi, ki jih obravnavamo so plačilni sistemi, odprto bančništvo, umetna inteligenca, roboti in analiza poslovnih učinkov digitalizacije v banki. Osredotočili smo se na novejše finančne pojme, ki so sodobni bančni trendi, da bi bralce podučili o finančni pismenosti naše prihodnosti. Vsak mora vedeti kako upravljati svoje finance in kaj je za njega najbolj koristno. Opisali smo pojme kot so neobanke, fintech, bot, Blockchain, oblak in digitalni evro. Osredotočili smo se na prihodnost bančništva in samega poslovanja ter ugotovili, da se ogromno bančnih poslovalnic zapira hkrati pa se manjša uporaba gotovine in veča uporaba brezstičnih plačil. Analizirali smo Covid-19 in njegov vpliv na digitalizacijo. Izkazalo se je, da je pandemija močno spremenila samo poslovanje in navade strank. Z analizo Nove Kreditne banke Maribor pa smo spoznali, da je ena najboljše digitaliziranih bank v Sloveniji.
Ključne besede: Digitalizacija, banka, trendi, poslovanje, neobanke.
Objavljeno: 14.10.2021; Ogledov: 59; Prenosov: 0

4.
Prevare v bankah
Eva Perušek, 2020, diplomsko delo

Opis: Bančni sektor predstavlja temelj gospodarstva vsake države. Cilj vsakega gospodarstva je stabilnost in varnost bančnega sistema. Banke so se prvič v zgodovini pojavile že pred našim štetjem, z njimi pa tudi prvi zametki bančnih prevar. Z nenehnim razvojem informacijske tehnologije in posledično tudi bančnega sistema se venomer pojavljajo nove vrste prevar. Motivi za njihov nastanek so najrazličnejši, pa vendar je najpogostejši koristoljubje. Poznamo več vrst prevar, katerih izvor je lahko zunanji ali notranji. Slednji za bančne institucije predstavljajo večjo nevarnost, saj so storilci prevare ravno bančni uslužbenci ali celo management banke. Njihova primarna naloga bi moral biti vpliv na pozitiven ugled, uspešnost in varovanje banke pred raznimi zunanjimi vplivi. Med zunanjimi prevarami je najpogostejša zloraba plačilnega prometa, torej plačilnih kartic, saj so le-te med prebivalstvom poleg gotovine še zmeraj najbolj priljubljeno plačilno sredstvo. Bančnim prevaram se ne moremo v celoti izogniti, vendar jih lahko bistveno omejimo. Z raznimi sistematičnimi ukrepi lahko vplivamo na stroške, ki ob tem nastanejo, oplemenitimo uspešnost poslovanja in posledično pozitivno vplivamo na ugled banke.
Ključne besede: banka, prevara, izguba, bančne storitve, vrste prevar, preprečevanje prevar
Objavljeno: 10.11.2020; Ogledov: 243; Prenosov: 42
.pdf Celotno besedilo (879,34 KB)

5.
Seznanjenost bančnih uslužbencev s tveganji v komercialnih bankah
Dragan Savanović, 2020, diplomsko delo

Opis: Skoraj vsi smo v svojem življenju že odplačali kakšen bančni kredit ali pa ga še bomo. Pri tem se srečujemo z bančnimi uslužbenci, ki so bolj ali manj seznanjeni s finančnimi tveganji in ki nas seznanijo s kreditnimi pogoji, ki določajo našo kreditno sposobnost. V diplomski nalogi smo obravnavali problematiko seznanjenosti bančnih uslužbencev s finančnimi tveganji in poskusili oceniti vidik zavedanja bančnih uslužbencev glede finančnih tveganj. Bančni uslužbenci pri odločanju o kreditni sposobnosti komitenta lahko ob obstoječi metodologiji ocenjevanja tveganj in določanja kreditne sposobnosti komitentov precenijo ali podcenijo finančna tveganja in pri tem naredijo dve vrsti statističnih napak in sicer napako prve vrste, da odobrijo kredit neprimernemu komitentu ali pa napako druge vrste, da kredita ne odobrijo ustreznemu komitentu. Obe napaki imata neugodne posledice. Cilj diplomske naloge je bil predstaviti področje nedoločenosti in bančnim uslužbencem podati nekaj koristnih nasvetov za minimiziranje možnih statističnih napak, ki so v svojem izvoru posledica človeških napak.
Ključne besede: banka, nedoločenost, poslovno poročilo, razkritja, tveganje
Objavljeno: 10.11.2020; Ogledov: 162; Prenosov: 16
.pdf Celotno besedilo (1,28 MB)

6.
Sanacija hrvaškega bančnega sistema
Simona Murić, 2020, diplomsko delo

Opis: V hrvaškem bančnem sistemu trenutno potekajo pomembni procesi sanacije. V delu diplomskega seminarja podrobneje proučimo proces, instrumente in modele sanacije bank. V prvem delu predstavimo definicijo sanacije bank ter instrumente, modele kot so dokapitalizacija, likvidacija ter možnosti sanacije bank. Sanacija banke pomeni njeno okrevanje in vnovično vzpostavitev predpisanih pogojev za njeno delovanje. Nadaljujemo z nastankom in razvojem bančništva na Hrvaškem, kjer se osredotočimo predvsem na bančništvo do in po neodvisnosti. Na koncu primerjamo sanacije bank na osnovi izbranih kriterijev, kot sta trajanje sanacije in ukrepi države pri sanaciji.
Ključne besede: sanacija, bančni sistem, dokapitalizacija, banka.
Objavljeno: 10.11.2020; Ogledov: 138; Prenosov: 16
.pdf Celotno besedilo (541,15 KB)

7.
Zadovoljstvo uporabnikov mobilnega bačništva
Marcel Kvasnik, 2020, diplomsko delo

Opis: V diplomskem seminarju smo predstavili tehnologijo mobilnega bančništva ter mobilno bančništvo v slovenskih bankah. Namen našega dela je predstaviti mobilno banko z njenimi prednostmi in slabostmi tako za uporabnika kot za banko, ter ugotoviti kako so njihovi uporabniki zadovoljni. V drugem delu smo predstavili rezultate raziskave o zadovoljstvu uporabnikov mobilne banke. Raziskovalni vzorec je zajemal 100 oseb, ki so komitenti različnih slovenskih bank. Pri anketi smo uporabili kvantitativno tehniko zbiranja podatkov in sicer anketo, ki je sestavljena iz vprašanj zaprtega tipa. Na podlagi rezultatov smo ugotovili, da so uporabniki zadovoljni z uporabo mobilne banke.
Ključne besede: mobilna banka, prednosti, slabosti, zadovoljstvo uporabnikov.
Objavljeno: 10.11.2020; Ogledov: 163; Prenosov: 25
.pdf Celotno besedilo (1,60 MB)

8.
Oglaševanje aplikacije mobilne banke na primeru banke x
Vasja Petrovič, 2020, diplomsko delo

Opis: Da lahko banke sodobne storitve približajo svojim odjemalcem, morajo za to poseči po določenih instrumentih marketinškega spleta, saj bodo le na ta način dosegle zastavljene cilje poslovanja. V diplomskem seminarju se tako posvečamo prav področju marketinškega komuniciranja s posebnim poudarkom na oglaševanju in marketingu bančnih storitev. Zapisano teoretično podlago zrcalimo oz. primerjamo s predstavitvijo oglaševanja mobilne banke na primeru izbrane banke X in zaključimo s kritično diskusijo in predvidevanji za prihodnost. Digitalizacija in spremembe na trgu, kot so npr. sprejetje GDPR direktive, pojav novih tehnologij, velike gospodarske in družbene spremembe ipd., ne vplivajo zgolj na ponujene izdelke oz. storitve bank, ampak se odražajo tudi v uporabi drugih, novih medijev oglaševanja, kot so npr. socialne platforme, video kanali itd. Torej se spremembam poleg ponujenih izdelkov prilagaja tudi marketing organizacij. V našem delu na primeru oglaševanja mobilne banke izbrane banke X ugotavljamo, da ima obravnavana organizacija več različnih zastavljenih ciljev komuniciranja, ki so prilagojeni različnim opredeljenim ciljnim skupinam. Temu primerno so oblikovana tudi sporočila, ki so večinoma razumske narave. Proračun oglaševanja mobilne banke je opredeljen znotraj letnega proračuna za vse marketinške aktivnosti banke X, medtem ko se učinkovitost izvedenih oglaševalskih aktivnosti preverja z marketinškimi raziskavami.
Ključne besede: marketinški splet, bančne storitve, mobilna banka, oglaševanje, marketinško komuniciranje
Objavljeno: 14.10.2020; Ogledov: 208; Prenosov: 34
.pdf Celotno besedilo (651,12 KB)

9.
Družba za upravljanje terjatev bank
Maja Loknar, 2020, diplomsko delo

Opis: Bančni sistem in njegovo brezhibno delovanje sta ključnega pomena za državo in njene ljudi, saj bančni sistem in dogajanje na njegovem trgu neposredno posegata v realni sektor in življenje ljudi. Ko je leta 2008 prišlo do svetovne finančne krize, so se tega zavedale vse države, saj zaradi prepletenosti finančnih trgov različnih držav med sabo praktično ni bilo države, ki se je takratna finančna kriza ne bi dotikala. Finančno krizo so povzročila deviantna ravnanja finančnega sektorja in finančnih institucij z namenom stremljenja k višjemu dobičku, zato so se odločali za bolj tvegane posle in odobravali bolj tvegane kredite. V diplomskem delu smo raziskali, kdo so krivci za nastanek takratne finančne krize, kaj so slabe terjatve in kateri so načini, kako reševati finančno krizo. Večina držav se je ob prejšnji finančni krizi odločila za urejanje problema slabih sredstev bank in tveganih postavk na način, da so uporabile mehanizem t. i. slabe banke. Pri nas je leta 2013 v okviru mehanizma slabe banke nastala Družba za upravljanje terjatev bank, ki je v slovenskem prostoru nase prevzela slabe terjatve bank. V diplomskem delu smo predstavili ozadje nastanka finančne krize, slabe banke in naše DUTB. Ker verjamemo, da rešitev za izogib nadaljnjih takšnih kriz v nadzoru in ustrezni regulaciji finančnega trga obstaja, smo pregledali, kaj o poslovanju DUTB pravijo na Računskem sodišču. Pregledali smo tudi, kakšen sistem imajo in kako so uporabljali model slabe banke v tujini.
Ključne besede: diplomske naloge, DUTB, slaba banka, finančna kriza, računsko sodišče
Objavljeno: 24.09.2020; Ogledov: 260; Prenosov: 65
.pdf Celotno besedilo (1,41 MB)

10.
Instrumenti financiranja in zavarovanja izvoznih poslov
Valentina Jakopiček, 2020, magistrsko delo

Opis: Dandanes smo priča nenehnim spremembah na vseh področjih. Prav tako so te prisotne v načinih poslovanja v mednarodni trgovini. Zaradi novonastalih razmer na trgih, uvedbe novih tehnologij in uvedb novih produktov ter storitev so udeleženci v poslovanju prisiljeni, da se hitro prilagodijo novim razmeram. Če trendu ne sledijo, so lahko hitro izključeni iz posla, to pa pomeni nekonkurenčnost za podjetje. Ker se te nevarnosti podjetja zavedajo in ker je še veliko drugih vrst tveganj, ki prežijo na poslovanje, še posebej, če gre za mednarodno poslovanje, se podjetja želijo pred njimi zavarovati. Druga težava pri poslovanju je tudi ta, da podjetja nimajo zadosti lastnih finančnih sredstev, da bi lahko sama odplačevala in financirala nova sredstva in opremo. Takrat podjetja pristopijo do banke in si priskrbijo ustrezne instrumente zavarovanja oziroma instrumente financiranja, ki jim najbolj ustrezajo glede na njihovo poslovanje. V Sloveniji se lahko podjetja za namen zavarovanja in financiranja izvoznih poslov obrnejo tudi na SID banko, ki jim omogoča ugodno financiranje, nudi zavarovanje pred tveganji ter pomoč pri ponudbi takšnih pogojev, ki so konkurenčna tujim podjetjem. Sodelovanje v mednarodni trgovini je pomembno za vsako gospodarstvo, še posebej za majhno. Rast majhnega gospodarstva je zelo odvisno od mednarodne trgovine, saj je po navadi domači trg premajhen in tako ne more zagotoviti potrebnega ekonomskega obsega. Slovenija sodi v majhno gospodarstvo, pri katerem je mednarodna trgovina izrednega pomena. Prav zaradi tega je naša država zelo izvozno orientirana. Cilj magistrskega dela je bil ugotoviti uporabnost in prednosti instrumentov za financiranje in zavarovanje izvoznih poslov ter koliko teh instrumentov izbrana podjetja poznajo in jih pri svojem poslovanju uporabljajo. Magistrsko delo je zato razdeljeno na dva dela. Prvi je teoretični del, drugi je empirični del. V teoretičnem delu magistrskega dela začnemo s predstavitvijo najpomembnejših instrumentov, ki so primerni za financiranje in zavarovanje izvoza. Prav tako predstavimo SID banko in proučimo njeno funkcijo na področju financiranja in zavarovanja izvoznih poslov. V raziskovalnem delu nas je predvsem zanimalo, koliko in katere instrumente za financiranje in zavarovanje izvoza izbrana podjetja uporabljajo ter ali pri izvoznih poslih sodelujejo s SID banko. Raziskavo smo izvedli z anketnim vprašalnikom, ki smo ga poslali v izpolnitev izbranim 20 slovenskim podjetjem. Pridobljene ugotovitve in možnosti za izboljšave podajamo v sklepnem delu.
Ključne besede: izvoz, instrumenti za zavarovanje mednarodne trgovine, instrumenti za financiranje mednarodne trgovine, sodobne oblike trgovinskega financiranja, SID banka.
Objavljeno: 26.08.2020; Ogledov: 259; Prenosov: 52
.pdf Celotno besedilo (1,39 MB)

Iskanje izvedeno v 0.25 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici