| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 416
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
E-Poslovanje in upravljanje neprekinjenega poslovanja: študijski primer v podjetju xyz
Nejc Sedej, 2024, magistrsko delo

Opis: "Zagotavljanje neprekinjenega delovanja e-storitev, kot je e-bančništvo, zahteva kompleksne aktivnosti, ki jih uporabniki storitev ne zaznamo. V ozadju teh storitev se skriva vzpostavljen sistem neprekinjenega poslovanja, ključen za zagotavljanje zanesljivih in varnih finančnih transakcij. Grožnje, kot so kibernetski napadi ali naravne nesreče, lahko resno ogrozijo delovanje in ugled banke oz. podjetja. Zato je nujno, da podjetja razvijejo in redno testirajo načrte za neprekinjeno poslovanje, ki so ključni za hitro okrevanje v primeru motenj ali kriznih situacij. Pri tem je močna podpora vodstva podjetja ključnega pomena, saj lahko le tako celotna organizacija učinkovito odreagira na morebitne izzive. Skozi oceno tveganj in analizo vpliva na poslovanje, podjetja identificirajo ključne grožnje in ranljivosti ter razvijejo strategije za njihovo obvladovanje. Redno izvajanje vaj in testiranje načrtov neprekinjenega poslovanja pa zagotavlja, da so organizacije pripravljene na soočanje z nepredvidljivimi dogodki in ohranjanje stabilnosti v dinamičnem poslovnem okolju. S povečevanjem digitalizacije in nepredvidljivostjo geopolitičnih razmer je nujno, da podjetja prepoznajo pomen neprekinjenega poslovanja in e-poslovanja ter ustrezno vlagajo v njihov razvoj, kar bo ključno za njihovo preživetje in uspeh v prihodnosti.".
Ključne besede: e-poslovanje, e-bančništvo, neprekinjeno poslovanje, načrt.
Objavljeno v DKUM: 16.07.2024; Ogledov: 3; Prenosov: 0
.pdf Celotno besedilo (1,72 MB)

2.
Gospodarska kriminaliteta na področju elektronskega bančništva
Igor Lamberger, 2003, objavljeni strokovni prispevek na konferenci

Ključne besede: gospodarska kriminaliteta, elektronsko bančništvo
Objavljeno v DKUM: 19.03.2024; Ogledov: 122; Prenosov: 3
.pdf Celotno besedilo (191,03 KB)

3.
Uporaba smishinga v bančništvu : diplomsko delo visokošolskega študijskega programa Informacijska varnost
Domen Zorko, 2023, diplomsko delo

Opis: Smishing si kot oblika kibernetskega napada deli s phishingom skupne značilnosti, vendar se razlikuje po tem, da se izvaja preko SMS-sporočil. Napadalci, ki se odločijo uporabljati metodo smishinga, uporabljajo strategije napadov socialnega inženiringa, s ciljem, da uporabniku pošljejo sporočilo, ki vzbuja občutek nujnosti in strahu, v upanju, da povzročijo dovolj stresa, da žrtev uboga napadalca takoj in brez pomisleka. Glavni namen napadalcev je večinoma pridobitev osebnih podatkov, poverilnic, finančnih podatkov ter vodenje žrtev na zlonamerne spletne strani. Pri smishing napadih kriminalci pogosto uporabljajo SMS-spoofing, ki je ključni dejavnik pri uspešnosti smishinga še posebej v kontekstu mobilnega bančništva, ki ga dandanes uporablja večina posameznikov, ki ima v lasti mobilno naprava. Zaradi visokega števila uporabnikov in možnosti kraje denarja so mobilne banke privlačna tarča za kibernetski kriminal. Napadalci se zavedajo dejstva, da banka s svojimi tehničnimi sredstvi ni zmožna povsem odpraviti človeških napak. Zaradi tega je preprečitev smishing napadov velik izziv, ki zahteva celovit pristop. Ta pristop mora vključevati več elementov obrambe, kot so izobraževanje uporabnikov o obstoju in nevarnostih smishinga, implementacija tehničnih sredstev za prepoznavanje ter blokiranje smishing sporočil ter sodelovanje med bankami in varnostnimi strokovnjaki. Izobraževanje uporabnikov je najpomembnejše, saj lahko samo uporabnik, ki je bil poučen o odkrivanju smishinga, zanesljivo prepozna neobičajne načine komunikacije. Preprečevanje smishinga je razvijajoč problem, ki bo zahteval neprestano učenje in prilagajanje novih ukrepov.
Ključne besede: smishing, bančništvo, socialni inženiring, diplomske naloge
Objavljeno v DKUM: 05.01.2024; Ogledov: 408; Prenosov: 86
.pdf Celotno besedilo (1,15 MB)

4.
Dinamika skupinskega odločanja in finančna kriza
Živa Jezernik, 2014, pregledni znanstveni članek

Opis: Standardni modeli ekonomske teorije se v veliki meri osredotočajo na individualno odločanje. Šele v zadnjih letih se je okrepilo zavedanje, da veliko ekonomskih odločitev v realnem svetu sprejmejo skupine, kot so uprave, odbori ali družine. Tako postaja skupinsko odločanje vedno pogostejša tema proučevanja ekonomistov. Slabosti skupinskega odločanja so najizrazitejše prav v obdobju izjemnih razmer, kot je tudi obdobje finančne krize; začetki zadnje tovrstne krize segajo v leto 2008. Glede na to, da se korporativno upravljanje finančnih institucij pogosto poudarja kot glavni razlog za nastalo krizo, in upoštevaje dejstvo, da je sistem upravljanja v bankah in finančnih institucijah zasnovan tako, da sprejemanje odločitev v veliki meri poteka v skupinah, velja pozornost usmeriti na dinamiko skupinskega odločanja ter na njen vpliv na nastanek in razvoj finančne krize. V članku so naprej predstavljene ugotovitve prevladujočih teorij, ki izhajajo s področja socialne, kognitivne in eksperimentalne psihologije ter pojasnjujejo razlike med individualnim in skupinskim odločanjem, s poudarkom na teoriji preobrata o tveganju in teoriji skupinske miselnosti. Sledi pregled ekonomskih študij s področja skupinskega in individualnega odločanja ter analiza vplivov skupinskih odločitev na nastanek in razvoj finančne krize.
Ključne besede: krize, finance, finančna kriza, upravljanje, odločanje, banke, bančništvo
Objavljeno v DKUM: 06.09.2023; Ogledov: 322; Prenosov: 0

5.
Izbira ustrezne banke za posameznike po končanem izobraževanju z večkriterijskimi metodami
Brin Frkač, 2023, diplomsko delo

Opis: Odločitev za primerno banko ima dolgoročne posledice za posameznika, zato je ključno uporabiti sistematičen pristop za ocenjevanje različnih alternativ in določanje njihove ustreznosti glede na izbrane kriterije. Finančne odločitve, vključno z izbiro banke, imajo vpliv na naše osebne finance in finančno varnost. S tem namenom želimo prispevati k učinkovitemu procesu odločanja pri izbiri banke za posameznike, ki so zaključili izobraževanje. V diplomskem delu smo se poglobili v kompleksnost izbire ustrezne banke za posameznike po končanem izobraževanju. Pri tem smo uporabili večkriterijsko odločanje, saj so kriteriji za izbiro pogosto v konfliktu med seboj. Za reševanje tega problema smo se zatekli k uporabi programa Web-HIPRE, ki nam je omogočil sistematičen pristop k ocenjevanju alternativ in določanju njihove ustreznosti glede na izbrane kriterije. V prvem delu naše raziskave smo analizirali 4 različne alternative poslovnih bank in upoštevali 4 različne kriterije, ki smo jih določili. Z uporabo večkriterijskega odločanja smo prišli do zaključka, da je Nova Ljubljanska banka (NLB) najboljša izbira glede na izbrane kriterije in vrednosti uteži, ki smo jih določili na podlagi odgovorov iz anketnega vprašalnika. Ta ugotovitev nam omogoča, da posameznikom svetujemo, naj se odločijo za NLB kot najbolj primerno poslovno banko glede na njihove potrebe. V drugem delu raziskave smo se osredotočili na izbiro najboljše neobanke. Analizirali smo 3 različne alternative neobank in upoštevali 3 različne kriterije. Na podlagi večkriterijskega odločanja smo ugotovili, da je Revolut najboljša izbira glede na izbrane kriterije in vrednosti uteži, ki smo jih določili na podlagi odgovorov iz anketnega vprašalnika. Ta zaključek nam omogoča, da posameznikom priporočamo neobanko Revolut kot najprimernejšo neobanko za njihove potrebe po končanem izobraževanju. S celovito uporabo večkriterijskega odločanja in programa Web-HIPRE smo pridobili objektivne rezultate, ki nam omogočajo informirano in racionalno odločanje pri izbiri najboljše banke in neobanke za posameznike po končanem izobraževanju. Naša raziskava prispeva k bolj učinkovitemu procesu odločanja in lahko služi kot podlaga za nadaljnje raziskave na področju večkriterijskega odločanja v bančništvu.
Ključne besede: banke, večkriterijske metode, izbira, bančništvo, poslovne banke, neobanke, kriteriji, alternative
Objavljeno v DKUM: 30.08.2023; Ogledov: 282; Prenosov: 30
.pdf Celotno besedilo (1,46 MB)

6.
Vidiki prehoda na celovito spletno bančništvo : diplomsko delo visokošolskega študijskega programa Informacijska varnost
Tina Slavec Ojstrež, 2022, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo se nanaša na ponudbo spletnih bank in morebitnega bančnega poslovanja na daljavo. Namen je ugotoviti, zakaj nam banke v vseh letih sprejemanja ter promocije spletne in mobilne banke še niso ponudile celovitega spletnega bančništva, ko obisk poslovalnic sploh ne bi bil potreben. V teoretičnem delu so predstavljene spreminjajoče se navade komitentov, v praktičnem delu pa opredeljene razlike med ponudbo bank v sklopu spletne banke in z intervjujem pridobljene informacije, kako se na banki X oblikuje vsebina, ki je ponujena preko digitalnih kanalov banke in kaj komitentom povzroča največ težav. Pregledana je uporabo varnostnih mehanizmov ob vpisu v spletno banko in uporabi storitev znotraj spletne banke. Opredeljeni so izzivi bank ob oblikovanju vsebine spletne banke in komitentov pri uporabi spletne banke ter narejena primerjava ponudbe spletnih bank v Sloveniji in dveh tujih samo-digitalnih bank. Ugotovljene so velike razlike pri ponudbi celovitih storitev spletnih bank ali drugačnega poslovanja na daljavo, prav tako pa lahko trdimo, da so si v tem trenutku večja konkurenca le obstoječe banke v Sloveniji, ker tuje banke še ne ponujajo vseh svojih storitev. S pridobljeni podatki v sklopu intervjuja ugotavljamo, da je celovito poslovanje preko spleta popolnoma dosegljivo in bi koristilo tako bankam kot komitentom.
Ključne besede: spletno bančništvo, poslovanje na daljavo, izzivi, banke, komitenti, diplomske naloge
Objavljeno v DKUM: 04.11.2022; Ogledov: 672; Prenosov: 116
.pdf Celotno besedilo (1,90 MB)

7.
Vpliv zaznane kakovosti na zadovoljstvo z e-bančnimi storitvami
Maya Sarah Majcen, 2022, magistrsko delo

Opis: Način, kako odjemalec dojema kakovost storitve in kako slednje vpliva na zadovoljstvo z e-bančništvom, se razlikuje od načina, kako odjemalec dojema kakovost in zadovoljstvo s tradicionalnim bančništvom. Zato je pomembno, da se posvetimo tudi temu področju in proučimo glavne dimenzije, ki merijo zaznano kakovost z e-bančništvom in kako te dimenzije vplivajo na zadovoljstvo. Tema magistrske naloge so e-bančne storitve, torej mobilno in/ali spletno/elektronsko bančništvo. Odgovoriti želimo na vprašanje, kako odjemalci e-bančno storitev dojemajo z vidika zaznane kakovosti in kako zaznana kakovost vpliva na njihovo zadovoljstvo. Prav tako smo v magistrski nalogi razvili oz. opredelili metodologijo za merjenje kakovosti e-bančnih storitev. Podatke smo zbrali na vzorcu 128 odjemalcev e-bančnih storitev in s faktorsko analizo preverili veljavnost ter zanesljivost merilne lestvice. Sledila je izvedba regresijske analize, s katero smo ugotovili, kako posamezni konstrukti zaznavanja kakovosti vplivajo na zadovoljstvo. Ugotovili smo, da ima najmočnejši vpliv na zaznavanje kakovosti spremenljivka dizajn in izpolnitev pričakovanj, najšibkejši vpliv pa spremenljivka interaktivnost.
Ključne besede: e-poslovanje, e-bančništvo, kakovost e-bančnih storitev, zadovoljstvo z e-bančnimi storitvami, faktorska analiza
Objavljeno v DKUM: 11.04.2022; Ogledov: 876; Prenosov: 113
.pdf Celotno besedilo (1,86 MB)

8.
Pomembnost uporabniškega vmesnika v razširitvi digitalnega poslovanja bank
Jure Podboršek, 2021, diplomsko delo

Opis: Uporabniki predstavljajo dragocenost podjetja, zato se tudi banke v današnjem času trudijo, da bi v čim večji meri zadovoljile potrebe svojih strank, jim omogočile čim več storitev ter si tako zagotovile lojalnost in konkurenčno prednost. Ena izmed storitev, ki je v zadnjih letih v porastu je tudi elektronsko poslovanje bank. Širitve na e-bančništvo se banke lahko lotijo na dva načina, preko lastnega razvoja rešitve ali preko nakupa celovite programske rešitve. Ugotovili smo, da ima vsak pristop svoje prednosti in slabosti, dejstvo pa je, da nakup celovite rešitve omogoča hitrejši in zanesljivejši prehod na elektronsko poslovanje, saj omogoča standardizirano uvajanje rešitve. Pri razširitvi pa je potrebno veliko pozornosti usmeriti predvsem na uporabniški vmesnik, ki pravzaprav služi kot neke vrste vezni člen med računalnikom in uporabnikom. Po rezultatih metode SUS, s katero smo ocenjevali uporabniške vmesnike spletne banke NLB Klik, Unicredit Online banka in SKB NET, je najvišjo skupno oceno prejela NLB banka, medtem ko je najnižjo prejela SKB banka. V raziskavi z anketnim vprašalnikom pa smo ugotovili, da se veliki večini anketirancev uporabniški vmesnik zdi zelo pomemben ali pomemben ter da se večina anketirancev strinja, da so uporabniški vmesniki njihovih bank pregledni in enostavni za uporabo.
Ključne besede: uporabniški vmesnik, digitalno poslovanje, elektronsko bančništvo, elektronsko poslovanje, metoda SUS
Objavljeno v DKUM: 09.12.2021; Ogledov: 769; Prenosov: 49
.pdf Celotno besedilo (902,93 KB)

9.
Primerjalna analiza spletnega bančništva nkbm in nlb
Blaž Govedič, 2021, diplomsko delo

Opis: Elektronsko bančništvo se je v zadnjih letih zaradi tehnološkega napredka in razvoja interneta zelo uveljavilo. Večina komitentov bank že uporablja storitve spletnega bančništva, zato ponujanje le-teh za banke predstavlja eno izmed ključnih konkurenčnih prednosti. V teoretičnem delu je najprej opredeljeno elektronsko bančništvo, njegove oblike in kratka zgodovina. Sledi predstavitev spletnega bančništva, opis vrst spletnih strani in spletnega mesta, predstavitev spletnih bančnih storitev, opredelitev prednosti, slabosti in nevarnosti ter metode za zagotovitev varnosti pri spletnem bančništvu. Praktičen del predstavlja primerjalna analiza spletnega bančništva bank NLB in NKBM. Kot prvo je predstavljeno spletno bančništvo banke NLB, opisano je spletno mesto NLB ter spletne bančne storitve za osebno in poslovno rabo s pripadajočimi načini zagotavljanja varnosti. Enako sledi za banko NKBM. V zadnjem delu praktičnega dela je primerjava spletnih mest obeh bank, primerjava osebne in poslovne rabe ter na koncu še končne ugotovitve po zaključenih primerjavah.
Ključne besede: Elektronsko bančništvo, spletno bančništvo, storitve spletnega bančništva, varnost
Objavljeno v DKUM: 17.11.2021; Ogledov: 763; Prenosov: 99
.pdf Celotno besedilo (769,58 KB)

10.
Analiza karakteristik uporabnikov fintech bančnih storitev v Sloveniji
Aleksandra Amon, 2021, magistrsko delo

Opis: Tradicionalne banke so že dolgo ključni igralec na finančnih trgih. Njihov uveljavljen položaj pa vedno bolj moti fintech industrija, ki je ustvarila neobanke, nov bančni model, ki z odsotnostjo mreže fizičnih podružnic implementira nizko cenovno stroškovno strukturo, zaradi katere lahko uporabnikom ponuja hitrejše, ugodnejše in bolj personalizirane bančne storitve. Neobanke kot novi udeleženci na finančnih trgih premikajo do sedaj trdno začrtane meje bančnih storitev in ponujajo specializirane storitve za uporabnike določene rase, spolne usmerjenosti in premoženjskega statusa; obseg storitev pa ne zajema več zgolj bančnih, temveč tudi računovodske storitve in storitve življenjskega sloga. S tem je razvoj fintecha in neobank ustvaril igrišče za popolnoma nove dimenzije konkurenčnosti v bančnem sektorju in iz dneva v dan se bolj poudarja potreba po upoštevanju priložnosti in tveganj. Industrija fintecha je cvetela kljub posledicam pandemije, v kateri živimo in dokazala, da je več kot resna grožnja uveljavljenim konvencionalnim bančnim institucijam. Tradicionalne bančne institucije se na to grožnjo odzivajo različno, od sodelovanja z neobankami in ustanavljanja svojih pa vse do neposrednega tekmovanja z neobankami; kljub temu pa se zdi, da jih neobanke elegantno prehitevajo. V magistrskem delu želimo odkriti, zakaj je temu tako; katere so tiste spremenljivke, ki pri uporabnikih pretehtajo tehtnico v prid neobankam. Zato celovito analiziramo karakteristike uporabnikov neobank v Sloveniji in kot ključne spoznamo transparentnost in zaupanje kot osebno vrednoto, potrpežljivost, dobro finančno pismenost in posedovanje finančnih naložb; istočasno pa ugotovimo, da pomembno vlogo pri odločitvi posameznika za uporabo neobanke igrajo zaznana uporabnost in enostavnost uporabe, varnost, zaupanje znamki in njenim storitvam, odnos posameznika do uporabe in namen uporabe.
Ključne besede: Fintech, neobanke, digitalno bančništvo, uporabniki neobank.
Objavljeno v DKUM: 20.10.2021; Ogledov: 1410; Prenosov: 294
.pdf Celotno besedilo (1,46 MB)

Iskanje izvedeno v 16.98 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici