| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 404
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Umetna inteligenca – trenutni in prihodnji izzivi bančništva
Jasmina Gergorec, 2020, diplomsko delo

Opis: Uporaba orodij za umetno inteligenco se je v zadnjem času stopnjevala v vseh gospodarskih panogah, med drugim tudi zaradi naraščajočega obsega digitalnih podatkov in vse večje računalniške zmogljivosti. Umetna inteligenca spreminja vse vidike poslovanja, tudi v bančništvu. Banke si danes ne morejo več privoščiti dolge čakalne vrste in pogoste obiske njihovih poslovalnic. Potrebujejo preobrazbo, da bi lahko sledile pričakovanjem svojih strank. Poglobljeno in strojno učenje so izboljšale izkušnje s strankami. Umetna inteligenca vključuje obdelavo naravnega jezika, prepoznavanje govora in strojni vid. Na izbiro imamo več vrst tehnik, ene izmed teh so: nevronske mreže, genetski algoritem ali mehka logika. Motivi za uvajanje umetne inteligence v bančništvo so predvsem odpravljanje človeških napak, boljši regulativni nadzor, hitrejše prepoznavanje in obvladovanje tveganj, prepoznavanje goljufij, boljša finančna varnost, kar se odraža pri nižjih stroških poslovanja ter predstavlja konkurenčno prednost posamezne banke.
Ključne besede: Umetna inteligenca, bančništvo, chatbot, strojno učenje, obdelava naravnega jezika
Objavljeno: 30.11.2020; Ogledov: 154; Prenosov: 45
.pdf Celotno besedilo (620,32 KB)

2.
Zadružne in etične banke kot alternativa klasičnim bankam
Mateja Kladnik, 2020, diplomsko delo

Opis: V diplomskem projektu smo se osredotočili na zadružne in etične banke v Evropi. Najprej smo teoretično predstavili zadružne in etične, njihove značilnosti, poslovni model in njihovo poslovanje v času krize. Opredelili smo značilnosti poslovnega modela zadružnih in etičnih bank in njegovo razliko v primerjavi s klasičnimi poslovnimi bankami. V zadnjem delu naše naloge smo analizirali in med seboj primerjali zadružne banke in monetarno finančne institucije v evroobmočju. Banke smo primerjali po naslednjih kriterijih: višini sredstev, višini prejetih depozitov in po višini danih kreditov. Ugotovili smo, da so zadružne in etične banke dobra alternative klasičnim bankam, in sicer tudi ob upoštevanju drugih neekonomskih kriterijev.
Ključne besede: zadružne banke, etične banke, družbeno in okoljsko ozaveščeno bančništvo, primerjava med klasičnimi bankami in zadružnimi in etičnimi bankami.
Objavljeno: 10.11.2020; Ogledov: 56; Prenosov: 8
.pdf Celotno besedilo (327,00 KB)

3.
Sodobne poti do mobilne banke na primeru bank NLB Klikin in SKB Moj@skb
Danijel Ćosić, 2020, diplomsko delo

Opis: Sodobne tržne poti banke v današnjem času neizogibno zamenjujejo klasični, tradicionalni način poslovanja v bankah na bančnem okencu. Banke svojim komitentom pospešeno tržijo raznovrstne tržne poti do banke (elektronska banka, telefonska banka …), da bi se izognili nepotrebnim vrstam na bančnem okencu. Cilj bank je z mobilnim bančništvom znižati stroške tako komitentov kot bank samih in olajšati poslovanje. V času digitalizacije se za sodobne tržne poti odloča vse več uporabnikov predvsem mlajše generacije. Na slovenskem trgu je konkurenca bank velika. Poleg bank samih so tudi Pošta Slovenije in druga prodajna mesta pooblaščena za izvajanje plačil položnic na blagajnah. Sodobne tržne poti, predvsem mobilno bančništvo, so prihodnost, ki se neprenehoma razvija. Banke se zavedajo, da se morajo prilagoditi tehnologiji in se odzvati na vsako spremembo na trgu. V prvem delu diplomskega dela smo na kratko predstavili mobilno bančništvo in mobilno poslovanje. V nadaljevanju naloge smo se osredotočili predvsem na slovenski trg sodobnih poti in podrobneje predstavili mobilno banko NLB KLIKIN in SKB MOJ@SKB ter v zaključku naloge opravili primerjalno analizo mobilnih bank KLIKIN in MOJ@SKB.
Ključne besede: Nova Ljubljanska banka, SKB banka, mobilno poslovanje, mobilna banka, mobilno bančništvo, sodobne tržne poti.
Objavljeno: 24.06.2020; Ogledov: 489; Prenosov: 80
.pdf Celotno besedilo (670,37 KB)

4.
Analiza vedenja uporabnikov spletnega bančništva
Kaja Prislan, Branko Lobnikar, 2018, izvirni znanstveni članek

Opis: Namen prispevka: Namen prispevka je analizirati vedenjske vzorce uporabnikov in varnostna tveganja, ki se pojavljajo pri uporabi spletnega bančništva. V prispevku so predstavljeni temeljni in aplikativni teoretični okvirji ter modeli pojasnjevanja vedenja uporabnikov spletnega bančništva, na podlagi rezultatov empirične raziskave pa so izoblikovani predlogi za izboljšanje programov informiranja in ozaveščanja uporabnikov za varno uporabo spletnega bančništva. Metode: Izhajajoč iz okvirov vedenjskih teorij in usmeritev bank za varno uporabo spletnega bančništva je bila izvedena raziskava med uporabniki v Sloveniji (n = 210). Zbiranje podatkov je potekalo s pomočjo spletnega anketiranja. Proučili smo, kako uporabniki ob rabi spletnega bančništva skrbijo za varnost lastnih elektronskih naprav, gesel, digitalnih potrdil in na kakšen način skrbijo za varnost na spletu ter katere druge samozaščitne ukrepe pri tem uporabljajo. Ugotovitve: Rezultati kažejo, da so anketiranci dobro ozaveščeni o nevarnostih pri uporabi spletnega bančništva, vendar kljub temu še vedno zaznavamo neprimerne prakse pri zaščiti ključnih podatkov. Ugotavljamo tudi nizko stopnjo samoiniciativnosti pri uporabi varnostnih ukrepov, zato je zavzetost uporabnikov ključni izziv, ki ga je treba nasloviti za dvig stopnje varnosti pri uporabi spletnega bančništva. Omejitve raziskave Omejitve raziskave izhajajo iz majhnega vzorca udeležencev raziskave, vsebinsko pa je raziskava osredinjena na proučevanje vedenja uporabnikov spletnega bančništva in ukrepov, vezanih na tovrstno storitev. Drugi vidiki zagotavljanja varnosti in vedenja uporabnikov pri rabi spleta in interneta v prispevku niso analizirani. Praktična uporabnost: Ugotovitve raziskave so uporabne tako za ponudnike spletnega bančništva, njihove uporabnike kot tudi za vse zainteresirane in tiste, ki se ukvarjajo s procesi krepitve varne uporabe informacijske tehnologije. Izvirnost/pomembnost prispevka: Študija analizira vedenje uporabnikov spletnega bančništva s pomočjo različnih vedenjskih teorij, ki so bile osnova za oblikovanje vprašalnika, uporabljenega v raziskavi. Uporabljena metoda lahko predstavlja osnovo za bodoče raziskovanje vedenja uporabnikov tako na področju spletnega bančništva kot drugih spletnih storitev.
Ključne besede: banke, spletno bančništvo, varnost, vedenje, vedenje uporabnikov, samozaščita
Objavljeno: 15.04.2020; Ogledov: 156; Prenosov: 19
.pdf Celotno besedilo (387,15 KB)
Gradivo ima več datotek! Več...

5.
VPLIV DIGITALIZACIJE V BANKI X NA PRIHODNJO VLOGO BANČNEGA SVETOVALCA V SME SEGMENTU
Dejan Pristovnik, 2019, magistrsko delo

Opis: Digitalizacija je beseda, ki danes zaposluje, obremenjuje ali motivira marsikatero finančno, proizvodnjo ali storitveno podjetje. Velja za nekakšnega »motilca« v procesih podjetij, v svojem smislu pa ne pomeni nič drugega, kot poenostavitev, avtomatizacijo in hitrost procesov v posamezni panogi, instituciji ali podjetju. Digitalizacija storitev in avtomatizacija procesov, v bančništvu dolgoročno predstavlja temelj in edini način preživetja in nadaljnjega ustvarjanja prihodkov bank, hkrati pa pomeni tudi krčenje obsega zaposlenih in tudi bančnih izpostav. V magistrski nalogi bomo skušali v teoretičnem delu prikazati, kaj digitalizacija v bankah pomeni, in kakšen pomen ima na segmentu malih in srednjih podjetij (SME). Stranke na tem področju namreč v današnjem času korenito spreminjajo svoje poslovne modele, hkrati pa tudi sami v svoje dejavnosti uvajajo maksimalno možno avtomatizacijo. V sodelovanju z bankami zato pričakujejo odzivnost, strokovno usmerjenost za iskanje rešitev, agilnost in predvsem zanesljivost. Do večine storitev, ki so pomembna za njihovo poslovanje pa želijo dostopati preko elektronskih kanalov 24/7. Digitalizacija pa korenito posega tudi na delovna mesta v bankah. Nekatere podporne službe tako že korenito krčijo svoje zaposlene. Posebej pa vpliva tudi na delo bančnih svetovalcev. Le ti so v preteklosti veljali za tiste, pri katerih so stranke oddajala naročila v bankah, le ti pa so potem skozi dolgotrajne in zapletene kreditne procese ta naročila prevajali v pripravo predlogov, sklepov in pogodb za odobritev kreditov, tako velikih kot majhnih vrednosti. Skozi praktičen del naloge skušamo prikazati, da je banka x skozi avtomatizacijo procese poenostavila do te mere, da je čas do odobritov manjših vrednosti skrajšala do 48 ur, hkrati pa procesno zelo razbremenila delo svetovalca na področju poslovanja z malimi podjetji. Prikazati želimo tudi, da vloga tega svetovalca s tem ni izgubila na pomenu, temveč ga postavlja v vlogo ključne osebe za ohranjanje medosebnih odnosov s stranko na način, da postaja agilen, digitalno pismen, strokoven in predvsem zmožen stranko naučiti pravilno uporabljati digitalne storitve in predvsem izbirati prave storitve za njihove potrebe.
Ključne besede: digitalizacija, osebno bančništvo, segment SME, vloga bančnih svetovalcev, digitalna transformacija.
Objavljeno: 23.01.2020; Ogledov: 444; Prenosov: 82
.pdf Celotno besedilo (1,80 MB)

6.
Primerjalna analiza značilnosti spletnega bančništva slovenskih in nemških bank
Ana Magdič, 2019, diplomsko delo

Opis: Zaradi vse hitrejšega razvoja novih tehnologij so banke primorane uvajati nove bančne storitve ter načine komuniciranja in poslovanja, če želijo ohraniti konkurenčen položaj. Prav tako morajo razumeti, katere so potrebe uporabnikov, in jih zadovoljiti. Slednje lahko dosežejo samo, če sledijo trendom v bančništvu, kajti uporabniki vedno bolj iščejo storitve, ki so preproste za uporabo ter dostopne kjerkoli in kadarkoli. V teoretičnem delu se nahajata opredelitev in opis elektronskega bančništva, razvoja in zgodovine ter oblik elektronskega bančništva. V nadaljevanju sledijo opisi spletnega bančništva, spletnih strani, izdelave in vrst spletnih strani. Navedene so tudi spletne bančne storitve, prednosti in slabosti bančnih storitev ter trendi v bančništvu. Teorija je bila izhodišče za ugotavljanje, ali spletno bančništvo prinaša več prednosti kot slabosti. Analitični del opisuje spletne banke, ki jih ponujajo nemške in slovenske banke. V okviru tega so opisane značilnosti posameznih spletnih bank, ki so namenjene tako zasebnikom kot tudi fizičnim osebam. Na podlagi vseh opisanih značilnostih bank je izvedena primerjalna analiza, ki pripomore k ugotavljanju, ali nemške banke ponujajo več možnih načinov elektronskega poslovanja kot slovenske banke.
Ključne besede: elektronsko bančništvo, oblike elektronskega bančništva, spletno bančništvo, spletne strani, spletne bančne storitve, vrste bančnih storitev, trendi v bančništvu.
Objavljeno: 18.12.2019; Ogledov: 300; Prenosov: 31
.pdf Celotno besedilo (1,15 MB)

7.
Primerjalna analiza mobilnega bančništva Nove kreditne banke Maribor in Abanke
Andreja Hujdec, 2019, diplomsko delo

Opis: Živimo v času, ko si ljudje skušamo prihraniti marsikatero pot in čas. To nam omogočajo vse tehnologije, ki danes obstajajo in so skoraj vsakomur dosegljive. Ena od takšnih je pametni telefon, ki nam omogoča mnogo stvari, tudi to, da z njim plačamo položnice. Zato sem se v svojem diplomskem projektu odločila opredeliti mobilno bančništvo. Teoretičen del se nanaša predvsem na mobilno bančništvo, ki sem ga opredelila v nekaj odstavkih. Na kratko sem predstavila načine, s katerimi se zagotavljajo mobilne bančne storitve. V nadaljevanju sledijo zapisi začetkov mobilnega bančništva in kako se je vse skupaj začelo v Sloveniji. Predstavila sem še značilnosti, storitve, prednosti in slabosti mobilnega bančništva, varnost in pa kako se uporabljajo mobilne aplikacije. Na koncu sem navedla in na kratko opisala še trende. V drugem, analitičnem, delu sem se osredotočila na dve slovenski banki, to sta Abanka in Nova kreditna banka Maribor. Najprej sem ju na kratko predstavila in opisala njuno zgodovino, nato pa sem se osredotočila na mobilni aplikaciji, ki se imenujeta Abamobi in mBANK@net. Za obe mobilni banki sem opisala uporabnost, značilnosti in funkcionalnosti. Na tej podlagi sem naredila primerjalno analizo.
Ključne besede: Mobilno bančništvo, digitalno plačevanje, SMS-plačila, mobilne aplikacije, mBANK@net, abamobi.
Objavljeno: 17.12.2019; Ogledov: 300; Prenosov: 47
.pdf Celotno besedilo (444,31 KB)

8.
Dejavniki uporabe spletnega in mobilnega bančništva pri starejših
Monika Gradišnik, 2019, magistrsko delo

Opis: Razvoj in napredek na področju tehnologije in interneta sta imela močan vpliv na elektronsko poslovanje, kar je bilo najprej zaznati pri elektronskem poslovanju v podjetjih in bankah. Banke so se osredotočile na razvoj elektronskega in mobilnega bančništva ter začele ponujati še dodatne storitve. Svojim komitentom so tako dostopne 24 ur na dan, in sicer vse dni v tednu. Porast prodaje pametnih telefonom je pripomogel tudi k napredku mobilnega bančništva. Ni banke v Sloveniji, ki ne bi nudila tako internetnega kot tudi mobilnega bančništva. Vsem imetnikom pametnih telefonov tako nudijo storitev mobilnega bančništva, kjer si komitent naloži aplikacijo in spremlja svoje poslovanje kjerkoli in kadarkoli.
Ključne besede: elektronsko bančništvo, internetno bančništvo, mobilno bančništvo, CRM, uporaba elektronskega bančništva pri starejših, Online banka, Mobilna banka GO!
Objavljeno: 20.11.2019; Ogledov: 317; Prenosov: 65
.pdf Celotno besedilo (1,19 MB)

9.
E-Bančno poslovanje v Sloveniji
Dominika Kašl, 2019, diplomsko delo

Opis: Zaradi nenehnega tehnološkega razvoja je za banko zelo pomembno, da je v stiku z novimi trendi, da jim sledi in se na njih tudi odziva. Saj bo le tako lahko izboljšala svojo ponudbo in tako komitentom ponudila še boljše storitve, kot njihovi konkurenti. S tem si bo povečala zaupanje ljudi in si pridobila več komitentov ter si povečala možnost obstoja. Diplomsko nalogo smo razdelili na dva dela, teoretični del in praktični del. V teoretičnem delu naloge smo se osredotočili na elektronsko bančništvo. Opredelili smo razvoj e-bančništva, oblike e-bančništva, storitve e-bančništva, prednosti in slabosti, s katerimi se srečujejo tako komitenti kot banke; kakšna je varnost uporabe e-bančništva in s kakšnimi tveganji se lahko srečujejo, če se ne držijo varnostnih zapovedi ter kakšna je statistika uporabe e-bančništva. V praktičnem delu pa smo najprej predstavili vsako banko posebej, nato pa njihove spletne banke in mobilne banke primerjali med sabo, glede na izbrane kriterije.
Ključne besede: elektronsko bančništvo, bančni avtomati, plačilne kartice, mobilno bančništvo, spletno bančništvo, POS – terminali
Objavljeno: 25.10.2019; Ogledov: 411; Prenosov: 60
.pdf Celotno besedilo (899,70 KB)

10.
Primerjalna analiza mobilnega bančništva za prebivalstvo na primeru NLB in N26
Brina Gomboc, 2019, diplomsko delo

Opis: Mobilno bančništvo je ena izmed najbolj obetavnih tehnologij v zadnjih letih, ki ima pomembno vrednost tako za banke kot za stranke. Gre za opravljanje bančnih poslov z uporabo mobilnih naprav. Danes si življenja brez slednjih ne znamo predstavljati, zato želimo poenostaviti tudi vsakodnevna opravila z njihovo uporabo. Omogočajo nam tudi plačevanje položnic, prenakazilo denarja in opravljanje ostalih bančnih poslov. Mobilno bančništvo nudi za uporabnike veliko prednosti, predvsem zmanjšanje stroškov glede časa in denarja. Pri uporabi mobilnega bančništva in mobilnega plačevanja se pojavlja tudi vprašanje varnosti, ki je za veliko uporabnikov edina ovira pri odločitvi za uporabo mobilnega bančništva. Najnovejše tehnologije nam pri tem ponujajo veliko možnosti. V zadnjih nekaj letih je v ospredju predvsem avtentikacija uporabnika s pomočjo prepoznave obraza ali prstnih odtisov. Ker danes že večina bank ponuja mobilno bančništvo, smo v okviru tega diplomskega projekta izvedli primerjalno analizo. Primerjali smo značilnosti dveh izbranih bank, med katerima je ena povsem mobilna.
Ključne besede: elektronsko bančništvo, mobilno bančništvo, mobilno plačevanje, primerjalna analiza
Objavljeno: 25.07.2019; Ogledov: 860; Prenosov: 160
.pdf Celotno besedilo (1,07 MB)

Iskanje izvedeno v 0.28 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici