| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 18
Na začetekNa prejšnjo stran12Na naslednjo stranNa konec
1.
Baletni oddelek Glasbene šole Fran Korun Koželjski Velenje
Eva Kramer, 2020, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo z naslovom Baletni oddelek Glasbene šole Fran Korun Koželjski Velenje je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu smo predstavili razvoj plesa in baleta ter razvoj baleta v Sloveniji. Poudarili smo pomen, ki ga ima ples za razvoj otroka, saj močno prispeva k njegovemu socialnemu, čustvenemu, intelektualnemu in fizičnemu razvoju. Predstavili smo baletni oddelek Glasbene šole Frana Koruna Koželjskega, ki ga sestavljajo baletni vrtec, plesne pripravnice in program ples - balet. Glasbena šola Frana Koruna Koželjskega kot institucija skrbi, da otroci razvijajo in gojijo ljubezen do plesa in plesnega izražanja. V empiričnem delu smo po določenem protokolu evalvirali baletne produkcije in opravili intervju z baletnima učiteljicama. Ugotovili smo, da ples vpliva na samozavest in samopodobo otroka, da se otroci prek nastopanja učijo vživljanja v različne vloge, razvijajo svoje gibalne sposobnosti in se izražajo skozi gib. Kakovost izobraževalnih programov Glasbene šole Frana Koruna Koželjskega se odraža ne vedno večjem številu vpisanih otrok. Glasbena šola vzgaja generacije, ki pripomorejo k nadaljnjemu ohranjanju plesne tradicije in kulture, tako da otroci kasneje prenašajo ljubezen do plesa na svoje otroke in se udeležujejo kulturnih dogodkov in prireditev. Ugotovili smo tudi, da Glasbena šola Frana Koruna Koželjskega prispeva k bogatitvi kulturnega utripa mesta Velenje, in s tem dviguje raven izobraženosti tega področja.
Ključne besede: ples, balet, Glasbena šola Frana Koruna Koželjskega Velenje, baletne produkcije.
Objavljeno: 16.12.2020; Ogledov: 128; Prenosov: 34
.pdf Celotno besedilo (895,81 KB)

2.
Prvine klasične plesne tehnike v didaktičnih igrah predšolske vzgoje
Manuela Šabeder, 2020, diplomsko delo

Opis: Namen zaključnega diplomskega dela z naslovom Prvine klasične plesne tehnike v didaktičnih igrah predšolske vzgoje je raziskati, kako umestiti osnove klasičnega baleta v didaktične igre na področju plesne vzgoje. Diplomsko delo sestavljata teoretični in empirični del. V teoretičnem delu smo na kratko predstavili zgodovino plesa in baleta ter razvoj baleta. Predstavili smo tudi, kako nastane baletna koreografija. Dotaknili smo se družabnih plesov. Opisali smo tudi razvoj slovenskega baleta in sistem baletnega šolanja v Sloveniji. V empiričnem delu smo pripravili osem priprav z dejavnostmi in cilji. Dejavnosti so temeljile na aktivnostih, povezanih s klasičnim baletom. Vsaka priprava vsebuje evalvacijo. Evalvirali smo na osnovi opazovalnega lista, v katerega smo zapisali ugotovitve izvedenih dejavnosti. V empiričnem delu smo potrdili, da so se otroci z veseljem odzvali na baletno tematiko, ki smo jo ponudili v obliki didaktičnih iger, da so usvojili elemente klasičnega baleta ter da didaktične igre otrokom omogočajo ustvarjalnost.
Ključne besede: klasični balet, predšolski otrok, didaktične igre
Objavljeno: 27.10.2020; Ogledov: 134; Prenosov: 41
.pdf Celotno besedilo (2,19 MB)

3.
Idejna zasnova nove glasbene šole v lendavi
Gregor Vida, 2018, magistrsko delo

Opis: V magistrski nalogi obravnavam temo s področja glasbenega in baletnega izobraževanja. Projektna naloga je podkrepljena s teoretičnimi izhodišči, vezanimi na glasbeno izobraževanje, akustiko, študijami referenčnih primerov in prostorskim kontekstom. V nalogi tako predstavim prostorski problem glasbenega izobraževanje v Lendavi ter na podlagi analiz predlagam lokacijo za novo glasbeno šolo. Umestitev nove glasbene šole, poleg prostorske problematike, rešuje tudi nedefiniran, neprimerno oblikovan, vendar kvaliteten odprt prostor v mestnem središču. Nova glasbena šola je umeščena v ožje mestno jedro, nasproti kulturnega doma in v neposredni bližini sinagoge. Med temi tremi kulturno-izobraževalnimi ustanovami se ustvari nov trg, katerega le- te definirajo in bogatijo s programom. Zahodni rob trga definira daljša nadstrešnica, ki služi izvajanju najrazličnejših programov – tržnice, kulinaričnih dogodkov, sejmov, prireditev. Središče mesta Lendave s tem pridobi novo kulturno središče, ki je arhitekturno, urbanistično in družbeno izpopolnjeno – prostor, vreden zadrževanja in ne samo prehajanja. Predlagana celostna rešitev za območje ob Župančičevi ulici bo tako pripomogla k revitalizaciji mestnega središča Lendave ter prebivalcem omogočila predvsem kakovostni javni prostor in nenazadnje tudi dostojen prostor za učenje glasbe in baleta.
Ključne besede: Lendava, glasbena šola, glasba, balet, arhitektura
Objavljeno: 12.10.2018; Ogledov: 920; Prenosov: 316
.pdf Celotno besedilo (81,65 MB)

4.
Baletne vsebine v vrtcu po področjih iz kurikula
Helena Zavec, 2017, diplomsko delo

Opis: Namen zaključnega dela z naslovom Baletne vsebine v vrtcu po področjih iz kurikula je vključiti baletne vsebine v vsa področja iz kurikula in ugotoviti, kako balet doživljajo otroci v vrtcu ter ali se pojavijo razlike med spoloma v sodelovanju pri dejavnostih. Diplomsko delo sestavljata teoretični in empirični del. V teoretičnem delu smo dali poudarek na ples v vrtcu. Najprej smo predstavili kurikulum za vrtce ter glavna področja, katera smo kasneje povezali z baletnimi vsebinami. V teoretičnem delu smo se dotaknili še teme o baletu. V empiričnem delu smo za vsak dan pripravili pripravo z dejavnostmi in cilji. Priprave so temeljile na dejavnostih, povezanih z baletnimi vsebinami. Vsaka priprava vsebuje evalvacijo, v katero smo zapisali ugotovitve izvedenih dejavnosti. Poleg evalvacije smo za vsak dan pripravili grafe, ki nam povedo, kako so otroci le-te dejavnosti doživljali. V empiričnem delu smo potrdili, da baletne vsebine lahko povežemo z vsemi šestimi dejavnostmi iz kurikula in da so otroci izvedene dejavnosti doživljali pozitivno ter da med spoloma ni razlik pri sodelovanju.
Ključne besede: balet, predšolski otrok, kurikulum za vrtce, področja dejavnosti
Objavljeno: 08.11.2017; Ogledov: 609; Prenosov: 82
.pdf Celotno besedilo (1,60 MB)

5.
Kostumografija za baletno predstavo "Štirje letni časi"
Vesna Zadravec, 2016, diplomsko delo

Opis: V svojem diplomskem delu smo želeli predstaviti kostumografijo za baletno predstavo Štirje letni časi , na glasbo Antonija Vivaldija. Cilj diplomskega dela je, da ustvarimo kostume, ki bodo ob prvem pogledu gledalca asociirali na različne letne čase in da bo le-te tudi čutil. Koncept kostumografije in svoje občutke pri poslušanju Vivaldijeve glasbe, smo predstavili z moodboardi, za vsak letni čas. Na podlagi koncepta smo narisali modne ilustracije kostumov moških in ženskih likov za plesalce klasičnega baleta, posamezne detajle ter prikazali nabor izbranih tekstilnih materialov za izdelavo kostumov in dodatkov. Naš končni produkt je prezentacijski plakat, ki predstavlja celotno kostumografijo za baletno predstavo Štirje letni časi.
Ključne besede: kostumografija, kostumi, gledališče, oder, ples, balet, letni časi, oblikovanje, ilustracije
Objavljeno: 06.10.2016; Ogledov: 798; Prenosov: 80
.pdf Celotno besedilo (24,40 MB)

6.
Balet v luči dijakov Konservatorija za glasbo in balet v Mariboru
Breda Kmetec, 2016, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo z naslovom Balet v luči dijakov Konservatorija za glasbo in balet v Mariboru smo v začetku predstavili s krajšim teoretičnim pregledom zgodovine plesa skozi obdobja. Več pozornosti smo v nadaljevanju namenili baletni umetnosti. Predstavili smo balet od izvora do 20. stoletja, oblačila v baletu, ki so se skozi obdobja spreminjala, baletni prostor, ki je ključnega pomena za učenje in poučevanje baleta. Nato smo teoretični del diplomskega dela smiselno povezali z empiričnim, zato smo z namenom zajeli področje izobraževanja in samopodobe. Celoten empirični del temelji na postopkih zbiranja in analizi rezultatov raziskave, ki smo jo izvedli s pomočjo anketnega vprašalnika, na Konservatoriju za glasbo in balet Maribor, pri katerem je sodelovalo 24 dijakov iz vseh štirih letnikov Konservatorija, oddelka Balet. Na podlagi dobljenih rezultatov smo predstavili namen diplomskega dela in ugotovili, da pozitivna samopodoba dijakov vpliva na njihovo uspešno izobraževanje in celoten odnos v samem procesu ter da dijaki spoštujejo svojega baletnega učitelja in upoštevajo njegove metode dela pri pridobivanju novih znanj, s katerimi uspešno dosegajo zastavljene cilje.
Ključne besede: zgodovina plesa, balet, baletna oblačila, učenje baleta, samopodoba baletnega plesalca.
Objavljeno: 28.09.2016; Ogledov: 698; Prenosov: 77
.pdf Celotno besedilo (815,20 KB)

7.
REPERTOARNE SMERNICE BALETA SNG MARIBOR IN VKLJUČEVANJE MODERNEGA PLESA EDWARDA CLUGA
Katja Maleš, 2016, diplomsko delo

Opis: V prvem delu diplomske naloge je predstavljena zgodovina in razvoj klasičnega baleta ter sodobnega plesa v svetu in v Sloveniji. Opisane so pomembnejše predstave, skladatelji, glasba, koreografi, plesalci in umetniški vodje, ki so zaznamovali balet in prispevali k njegovemu razvoju. V drugem delu sledi predstavitev Slovenskega narodnega gledališča Maribor in podrobnejši pregled njegovega baletnega repertoarja. V navezi s tem je v nadaljevanju predstavljen koreograf Edward Clug in njegove koreografije, ki jih je ustvaril za SNG Maribor. Predstavljen je njegov pogled in dojemanje ustvarjenih kreacij v primerjavi z mnenji kritikov in občinstva. V diplomski naloga so metodološko uporabljeni trije vidiki; zgodovinska analiza, raziskava sekundarnih virov in raziskava primarnih virov. Pomembni so za popis baletnega repertoarja SNG Maribor in za raziskavo predstav, koreografij plesalca in koreografa Edwarda Cluga.
Ključne besede: BALET, PLES, ZGODOVINA BALETA, BALETNI UMETNIKI, REPERTOAR, SNG MARIBOR, EDWARD CLUG
Objavljeno: 22.09.2016; Ogledov: 714; Prenosov: 77
.pdf Celotno besedilo (1,01 MB)

8.
PREPOZNAVNOST BALETA PRI OSNOVNOŠOLCIH
Anja Bezjak, 2016, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo z naslovom Prepoznavnost baleta pri osnovnošolcih je sestavljeno iz teoretičnega dela ter empiričnega dela. V teoretičnem delu smo podali zgodovino baleta od nastanka v renesančnem obdobju, v 15. stoletju, vse do današnjih dni oz. 21 stoletja. Predstavili smo tudi razvoj baleta na Slovenskem ter raziskali, koliko glasbenih šol, s programom balet, imamo v Sloveniji. Pregledali smo tudi dva učna načrta in ugotavljali, koliko se balet pojavlja v učnem načrtu osnovnih šol. Opisali smo tudi zvrsti baleta, baletne korake, baletno držo ter baletna oblačila. V empiričnem delu pa so predstavljeni rezultati raziskave, ki smo jo izvedli na petih osnovnih šolah. V raziskavi, ki smo jo izvedli v mesecu marcu 2016, je sodelovalo 171 učencev devetih razredov. Rezultate smo dobili s pomočjo anketnega vprašalnika. Namen ankete je bil raziskati prepoznavnost baletne umetnosti pri devetošolcih ter njihovega odnosa do baleta. Z raziskavo smo ugotovili, da se velika večina devetošolcev s plesom ne ukvarja. Prav tako smo ugotovili, da učenci plesno zvrst balet poznajo, vendar ne kažejo za njo interesa in prav tako ne kažejo pretiranega zanimanja za poslušanje klasične glasbe.
Ključne besede: balet, ples, umetnost, zgodovina, plesna zvrst balet, klasična glasba.
Objavljeno: 25.08.2016; Ogledov: 569; Prenosov: 56
.pdf Celotno besedilo (1,86 MB)

9.
Vloga koordinacije in ravnotežja pri baletu
Tjaša Korenjak, 2016, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo z naslovom Vloga koordinacije in ravnotežja pri baletu sestavljata teoretični in empirični del. V teoretičnem delu so podrobneje predstavljeni teorija baleta, motorika otroka, koordinacija in ravnotežje. Namen empiričnega dela je bil ugotoviti, kakšno vlogo imata koordinacija in ravnotežje pri baletu. Cilj naloge pa je bil s pomočjo motoričnih testov ugotoviti, ali se otroci, ki se ukvarjajo z baletom, v koordinaciji in ravnotežju razlikujejo od otrok, ki se z baletom ne ukvarjajo. Pri testiranju je sodelovalo 40 otrok. Od teh se jih je 24 ukvarjalo z baletom, 16 pa ne. Stari so bili od 6 do7 let in so obiskovali prvi razred osnovne šole. Z analizo rezultatov motoričnih testov smo ugotovili, da med otroki, ki se ukvarjajo z baletom, in tistimi, ki se z baletom ne ukvarjajo, v testih koordinacije ni statistično značilne razlike, v testih ravnotežja pa statistično značilna razlika obstaja. Ugotovili smo tudi, da imajo otroci, ki se ukvarjajo z baletom, v primerjavi z otroki, ki se z baletom ne ukvarjajo, slabše razvito koordinacijo, bolj pa imajo razvito ravnotežje.
Ključne besede: balet, koordinacija, ravnotežje, motorični razvoj, motorične sposobnosti, motorika
Objavljeno: 04.08.2016; Ogledov: 894; Prenosov: 148
.pdf Celotno besedilo (718,23 KB)

10.
Baletne vsebine pri pouku glasbene vzgoje v prvem triletju osnovne šole
Tjaša Stergulec, Bojan Kovačič, Janja Črčinovič Rozman, 2013, pregledni znanstveni članek

Opis: Prispevek obravnava vključevanje baletnih vsebin v pouk glasbene vzgoje v prvem triletju osnovne šole. Predstavljena so nekatera dosedanja spoznanja o pozitivnem vplivu plesa in klasičnega baleta na otrokov celostni razvoj ter rezultati empirične raziskave, v kateri smo želeli ugotoviti, kako zmorejo preprosto baletno koreografijo izvesti osnovnošolski otroci, stari od 6 do 9 let, v primerjavi z učenci iz baletne šole, ter odnos otrok do klasičnega baleta. V ta namen smo v letu 2011 pripravili dodatne baletne vsebine in jih izvedli z učenci baletnega oddelka Glasbene šole Frana Koruna Koželjskega Velenje ter z učenci 1. in 3. razreda Osnovne šole Franca Rozmana Staneta v Mariboru. Izvedbo baletnih vsebin otrok iz baletne in iz osnovne šole smo primerjali glede na določene ocenjevalne kriterije, odzive učencev na izvedene učne ure pa preverili s kratkim anketnim vprašalnikom. Ugotovljeno je bilo, da otroci klasični balet zmorejo in želijo plesati. Izvedbi baletnih koreografij učencev iz baletne in iz osnovne šole sta bili primerljivi, razen pri kriterijih fizične sposobnosti, koordinacija telesa in prostorska koordinacija, ki jih učenci iz osnovne šole niso v celoti dosegli. Zaradi pozitivnega vpliva baleta na celostni razvoj otrok in pozitivnega odziva otrok nanj je potrebno v pouk glasbe vključiti čim več baletnih vsebin.
Ključne besede: glasbena vzgoja, učne metode, balet, osnovne šole
Objavljeno: 21.12.2015; Ogledov: 834; Prenosov: 64
.pdf Celotno besedilo (679,02 KB)
Gradivo ima več datotek! Več...

Iskanje izvedeno v 0.26 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici