| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 8 / 8
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
SLIKARSKA PRIPOVED SKOZI AVTOPORTRET FRIDE KAHLO IN LASTNA DELA
Polona Gunde, 2010, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo z naslovom Slikarska pripoved skozi avtoportret Fride Kahlo in lastna dela je sestavljeno iz teoretičnega in praktičnega dela, pri čemer je praktični del vsebinsko vezan na teoretični del. V prvem, teoretičnem delu sem v začetku prikazala duh časa v življenju Fride Kahlo. Opisala sem zgodovinsko, politično in kulturno področje Latinske Amerike in njegov vpliv na slikarstvo Fride Kahlo. Nato sem povzela njeno življenjsko zgodbo in vpliv le-te na njeno slikarstvo. Pisala sem tudi o vplivu Evropskih dejavnikov. Tu sem omenila renesančni vpliv, vpliv katoliške ikonografije in majhen vpliv sočasnega evropskega umetniškega dogajanja. V koncu teoretičnega dela sem predstavila nekaj doprsnih avtoportretov Fride Kahlo in jih razčlenila. Razložila sem tudi nekaj pogostih simbolov, ki jih je upodabljala. V drugem, praktičnem delu pa sem se zgledovala po njenih motivih in napravila pet avtoportretov. Podobnost s Fridinim izrazom sem iskala v motivu, izogibala sem se kopiranju. Iskala sem svojo lastno slikarsko pripoved. V pisnem delu sem avtoportrete razložila. V okviru diplomskega dela bom pripravila tudi slikarsko razstavo.
Ključne besede: LATINSKA AMERIKA, ŢIVLJENJE FRIDE KAHLO, AVTOPORTRET FRIDE KAHLO, VIRI IN VPLIVI NA NJENO SLIKARSTVO, IKONOGRAFIJA FRIDE KAHLO, LASTNI AVTOPORTRET
Objavljeno: 18.01.2011; Ogledov: 2823; Prenosov: 336
.pdf Celotno besedilo (5,34 MB)

2.
FENOMEN AVTOPORTRETA IN IZRAZNOST RISBE
Aleksandra Farazin, 2011, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo z naslovom »Fenomen avtoportreta in izraznost risbe« je sestavljeno iz teoretičnega in praktičnega dela, pri čemer je praktični del vsebinsko vezan na teoretični del diplomskega dela. Avtoportretna zvrst skozi bogato zbirko več tisoč primerov razkriva svojo šeststoletno zgodovino. V sodobni umetnosti še vedno predstavlja eno izmed glavnih ikonografskih področij. Namen diplomskega dela je bil raziskati sodobne oblike avtoportreta v fotografiji in skozi performans, v katerem sem se tudi sama izrazila. Ker je večinski del lastnih avtoportretov izveden v risbi, drugo poglavje obravnava risbo, njen pomen, lastnosti, zvrsti in oblike ter zgodovino utrjevanja njenega statusa kot dokončnega umetniškega izdelka. V poglavju o risbi sem izpostavila pomen realističnega risanja kot osnove pri usvajanju risarske veščine in s tem problematiko figuralne umetnosti, ki kljub slabim napovedim še iz obdobja moderne ostaja živo in vseprisotno. Zadnje poglavje poleg predstavitve lastnih del orisuje tudi postopek nastajanja risanih lastnih podob. Ker ustvarjanje likovnih del po opazovanju fotografske predloge še dandanes nosi breme kvaziumetniškega postopka, sem se tej problematiki temeljiteje posvetila. Zato poslednja hipoteza temelji na priznavanju enakovrednosti uporabe fotografske predloge z zrcalno podobo pri ustvarjanju avtoportreta.
Ključne besede: AVTOPORTRET, SAMOPODOBA, RISBA, LINIJA, FOTOGRAFIJA, PERFORMANS, AVTOPORTRETNI AKT, EKSPRESIONIZEM
Objavljeno: 18.07.2011; Ogledov: 3591; Prenosov: 240
.pdf Celotno besedilo (3,66 MB)

3.
SKOZI ZGODOVINO AVTOPORTRETA DO WARHOLA IN LASTNE PODOBE
Nika Praprotnik Žmavcer, 2014, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo z naslovom Skozi zgodovino avtoportreta do Warhola in lastne podobe je sestavljeno iz dveh delov, teoretičnega in praktičnega. V prvem delu, ki je namenjen zgodovinskemu pregledu avtoportreta, na osnovi najbolj poznanih avtorjev in njihovih umetniških del predstavljam razvoj te ikonografske zvrsti po zgodovinskih obdobjih od prvih začetkov v starem veku pa vse do obdobja moderne umetnosti, natančneje do poparta. Tako povzemam vse glavne značilnosti razvoja avtoportreta. Zgodovinski pregled razširim z opisom razvoja metaforičnega avtoportreta v obdobju abstraktnega ekspresionizma po drugi svetovni vojni in razpravo navezujem na umetniško gibanje popart, značilno za zahodni kapitalistični svet. Popart je namreč izhodišče mojega lastnega ustvarjanja, predstavljenega v praktičnem delu diplomskega dela, in mu zato namenjam več pozornosti, prav tako osrednjemu umetniku tega gibanja Andyju Warholu, katerega slogu in tehniki se s svojim ustvarjanjem želim približati. Zato sem popart podrobneje predstavila, opisala njegov razvoj in predstavila prevladujoče umetnike. V nadaljevanju opisujem življenje, delo in avtoportrete Andyja Warhola kot najbolj poznanega in priznanega avtorja tega gibanja. Teoretični del sklenem s poglavjem o fotografiji v povezavi s klasičnimi likovnimi tehnikami, iz česar izhaja praktični del mojega diplomskega dela. Ta obsega najprej razlago posameznih likovnih tehnik in nato opis njihovih kombinacij, ki sem jih uporabila pri izdelavi avtoportreta, vse to z opisom lastnih primerov. Na koncu tudi predstavljam in ovrednotim svoje likovne izdelke.
Ključne besede: avtoportret, abstraktni ekspresionizem, popart, Andy Warhol, risba, fotografija, kolaž, sitotisk
Objavljeno: 14.05.2014; Ogledov: 987; Prenosov: 225
.pdf Celotno besedilo (3,84 MB)

4.
LASTNA PODOBA IN NJENA RECEPCIJA
Irena Pamič, 2015, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo z naslovom »Lastna podoba in njena recepcija« obravnava analizo naslikane lastne podobe (avtoportret) kot likovnega motiva in se naslanja na formalno likovni, umetnostnozgodovinski in socialnopsihološki vidik. Predstavljeni in analizirani slikarski avtoportreti zrcalijo fizične in značajske poteze umetnika, medtem ko uporaba barvne palete, način slikarske poteze, kompozicija, prostor, morfologija in ikonografija, kažejo na umetnosti slog ter odsev časa. Avtoportret je motiv, kjer sta portretiranec in portretist ena in ista oseba zato je opazovanje tega motiva zahtevnejše, saj so iztočnice za opazovanje nekoliko drugačne kakor pri portretu. Značilni pokazatelji avtoportretne podobe so: slikarsko stojalo, paleta, čopič, ogledalo in umetnikove oči, ki so posebnost takšnega motiva. V umetnostni zgodovini velja označba »avtoportretni pogled«, ki je velikokrat pomagal odkriti podobe slikarjev v velikih kompozicijah, vendar se ta pogled ne more skriti niti takrat, kadar se umetnik upodobi sam na platnu. Avtoportretnemu pogledu gledalec ne more uiti, kakor tudi umetnik ni mogel uiti pred samim seboj in svojo zrcalno podobo. Avtoportret je podoba v kateri je zapisano umetnikovo življenje in ostaja živ za vedno.
Ključne besede: AVTOPORTRET, RECEPCIJA, OGLEDALO, ZRCALJENA PODOBA, AVTOPORTRETNI POGLED.
Objavljeno: 22.04.2015; Ogledov: 859; Prenosov: 220
.pdf Celotno besedilo (4,22 MB)

5.
RAZVOJ AVTOPORTRETA OD SLIKARSTVA DO POPULARNEGA SELFIJA
Anja Jurše, 2015, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo se osredotoča na ženski avtoportret in zgodovinski pregled razvoja le-tega. Predstavljene so pobude za nastanek in kratka zgodovina slikarskega avtoportreta, kjer je izpostavljena vidnejša ženska predstavnica Frido Kahlo. Sledi opis pomembnejšega obdobja med letoma 1920 in 1930, ko Germaine Krull, Ilse Bing in Lotte Jacobi uspe preboj in se začnejo profesionalno ukvarjati s fotografijo. Polaroidna kamera in ulične kabine so predstavljene kot vzor današnji tehnologiji. Ugotovljeno je bilo, da se predstavitev samih sebe v javnosti zaradi razvoja tehnologije in pojava družbenih omrežjih razlikuje od tistih v preteklosti, vendar bi lahko prve fotografske avtoportrete zlahka primerjali z današnjimi. Primerjali bi lahko tudi pobude za nastanek avtoportreta, vendar so današnji selfiji povezani predvsem s sprejetostjo zunanje podobe in ne izkazovanjem boja ter moči, kot je bil glavni namen Fride Kahlo in fotografinj v 20-ih in 30-ih letih prejšnjega stoletja.
Ključne besede: avtoportret, slikarstvo, fotografija, selfi
Objavljeno: 14.10.2015; Ogledov: 644; Prenosov: 147
.pdf Celotno besedilo (2,24 MB)

6.
Avtoportret
Dejan Bulut, 2016, diplomsko delo

Opis: Diplomska naloga z naslovom “Avtoportret” obravnava fenomen avtoportreta in njegove tradicije v umetnosti. Ker sta portretiranec in portretist ena in ista oseba, bo njun dialog vse prej kot le formalen zapis zunanje podobe (kot je to lahko pri portretu). Takšen dialog gre čez meje formalno likovnega jezika in se dotika psiholoških in filozofskih področij naših osebnosti. Skozi izbrane primere iz umetnostne zgodovine in sodobne fotografije bom obravnaval ‘self’, kot osnovni delec naše psihe in avtoportretnega žanra. Avtoportret je lahko najneposrednejša komunikacija z gledalcem, lahko je maska, lahko je orodje za terapijo, pot do katarze, krik po samospoznanju, želja po vzpostavitvi in predstavitvi identitete, upor samemu sebi in kalupom družbe itn.
Ključne besede: AVTOPORTRET, ‘SELF’, IDENTITETA, FOTOGRAFIJA, FOTOTERAPIJA, UMETNOST
Objavljeno: 21.09.2016; Ogledov: 1108; Prenosov: 166
.pdf Celotno besedilo (11,23 MB)

7.
Avtoportret kot likovno-didaktična spodbuda pri grafičnem ustvarjanju
Katarina Aman, 2017, magistrsko delo

Opis: Magistrsko delo z naslovom Avtoportret kot likovno-didaktična spodbuda pri grafičnem ustvarjanju je ločeno na dva dela. V prvem delu smo raziskali področje grafike, tako z zgodovinskega kot s tehničnega vidika. Postavili smo okvir slovenske grafike, katero želimo približati učiteljem in še posebno učencem. Raziskali smo ciljno zastavljenost slovenske umetnosti v učnem načrtu in kako je v njem predvideno spoznavanje likovnega področja grafike v osnovni šoli. Nadalje smo natančneje raziskali motiv avtoportreta s poudarkom na slovenski grafični umetnosti. Izpostavili in predstavili smo slovenske grafike, ki se reprezentirajo z grafičnim avtoportretom. Njihova dela smo kasneje uporabili za učno motivacijo in gradivo pri spoznavanju grafičnih tehnik pri pouku likovne umetnosti v vseh razredih osnovne šole. Raziskava je bila opravljena na izbrani osnovni šoli, kjer smo pri pouku likovne umetnosti izvedli grafično nalogo, jo likovno ovrednotili in izvedli anketo, vezano na potek učne ure, likovno nalogo in obravnavano učno snov. Z raziskavo smo želeli analizirati odnos učencev do motiva avtoportreta, do likovnega področja in slovenske umetnosti ter njihovo preferiranje grafičnih tehnik z možnostjo izvajanja le-teh pri pouku likovne umetnosti v slovenskih osnovnih šolah. Rezultati raziskave kažejo na velik interes za slovensko likovno umetnost in hkrati tudi za raznolikost grafičnih tehnik pri pouku likovne umetnosti.
Ključne besede: Grafika, avtoportret, slovenska umetnost, osnovna šola, likovna umetnost, grafične tehnike.
Objavljeno: 18.08.2017; Ogledov: 526; Prenosov: 103
.pdf Celotno besedilo (10,77 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

8.
Cindy Sherman: Nenaslovljeni filmski kader #21
Karmen Majerič, 2018, magistrsko delo

Opis: Osrednja tema magistrske naloge je umetniško delo ameriške umetnice Cindy Sherman z naslovom Untitled Film Still #21, 1978 (prevod: Nenaslovljeni filmski kader #21), ki je del obširne serije Untitled Film Stills, 1977–1980 (prevod: Nenaslovljeni filmski kadri). Za temeljitejšo obravnavo njenega dela smo najprej teoretično obdelali zgodovino aranžirane portretne fotografije. V nadaljevanju smo razložili dejavnike, ki so vplivali na fotografsko ustvarjalnost Cindy Sherman, ki vključujejo njeno predhodno serijo A Play of Selves, 1976 (prevod: Igra jazov). V ta namen smo izpostavili umetnico Claude Cahun, ki je delovala vizualno primerljivo, vendar že pred Cindy Sherman, in sicer v 20. letih prejšnjega stoletja. Nadalje smo opredelili pojem postmodernizem, obdobje, v katerem je Shermanova ustvarjala in znotraj katerega se njena dela pogosto kritično vrednotijo. V magistrskem delu nadalje poglobljeno obravnavamo filmske in slikarske razsežnosti, ki dosegajo fotografska dela Cindy Sherman. S pomočjo raziskovalnih metod in uporabljenih virov smo analizirali in izpostavili ključne teoretske koncepte ter praktične pristope in metode, ki jih je delno možno estetsko obravnavati in s katerimi umetnica gradi fotografsko podobo.
Ključne besede: Cindy Sherman, portret, avtoportret, postmodernizem, fotografija
Objavljeno: 20.11.2018; Ogledov: 195; Prenosov: 51
.pdf Celotno besedilo (2,69 MB)

Iskanje izvedeno v 0.19 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici