| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 3 / 3
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
Prometna varnost avtonomnih vozil
Aljaž Lipar, 2018, diplomsko delo/naloga

Opis: Po vsem svetu v cestnem prometu vsako leto za posledicami prometnih nesreč umre več kot milijon ljudi, med 20 in 50 milijonov pa jih utrpi telesne poškodbe. Njihov glavni vzrok je človeški faktor. Ugotovljeno je bilo, da kar 94 % vseh prometnih nesreč povzroči človek. Avtonomna vozila, to so vozila, ki lahko delno ali v celoti prevzamejo dinamično vožnjo, so zasnovana z namenom, da bi odpravljala napake voznikov in posledično zmanjšala število prometnih nesreč in njihovih žrtev. V diplomski nalogi smo predstavili zgodovino avtonomnih vozil, opredelili avtonomne stopnje in predstavili njihovo delovanje. V raziskovalnem delu naloge smo opisali obstoječe stanje varnosti cestnega prometa, zakonodajo na področju avtonomnih vozil in prikazali statistično analizo dosedanjih prometnih nesreč, ki so se zgodile z avtonomnimi vozili. S pomočjo anketnega vprašalnika smo pridobili reprezentativni vzorec ljudi in z analizo njihovih odgovorov prikazali javno mnenje o varnosti avtonomnih vozil. Prišli smo do ugotovitve, da je za večino prometnih nesreč z avtonomnimi vozili odgovoren človek in da imajo anketiranci v večini pozitivno mnenje o varnosti avtonomnih vozil.
Ključne besede: avtonomna vozila, avtonomna tehnologija, prometne nesreče, varnost, javno mnenje
Objavljeno: 21.04.2021; Ogledov: 127; Prenosov: 17
.pdf Celotno besedilo (2,50 MB)

2.
Pravni in politični okvir za regulacijo avtonomnih vozil in dronov v EU
Rami Salman, 2020, magistrsko delo

Opis: Mobilnost sestavlja pomemben del našega življenja, zato je nujno da je varna in zanesljiva. S pojavom naprednih tehnologij, kot so samovozeči avtomobili in droni, se pojavljajo določena vprašanja, ki se nanašajo na integracijo teh izdelkov v vsakdanje življenje in vpliva nanj. Uvodoma je prikazan tehnološki razvoj naprav, povezanih na omrežje in spremembe evropskega regulatornega okvirja v zvezi s tem. Nadalje sledi nekaj praktičnih primerov uporabe dronov in avtonomnih vozil. Magistrsko delo preučuje te tehnološke izdelke in storitve v luči prava EU glede na že veljavne primarne in sekundarne akte, kjer takšnih konkretnih predpisov še ni, pa si pomagamo s pomočjo splošnih načel in ostalih nezavezujočih aktov, ki so že bili sprejeti. Eden ključnih predpisov, ki je usmerjen na informacijsko varnost, je Splošna uredba o varstvu podatkov (t.i. GDPR), kar se izraža že v širši definiciji samega podatka v primerjavi s prejšnjo ureditvijo. Pomembna je predvsem zaradi velikega toka informacij v elektronski obliki. V zvezi s pravicami državljanov EU imamo še veliko drugih relevantnih predpisov na tem področju, kot je Direktiva v zvezi z odgovornostjo za proizvode z napako in Direktiva o elektronskem poslovanju. Kljub visokemu nivoju pravne regulacije zaščite državljanov Unije, se pojavljajo vprašanja, ali so trenutni pravni predpisi zadostni glede na prihod avtonomnih naprav. Podan je tudi pregled relevatnih aktov in predlogov v zvezi z umetno inteligenco in možnostmi za zaščito uporabnikov izdelkov, ki temeljijo na avtonomnosti. Prihodnost tehnologije je vsekakor tako zanimiva kot nepredvidljiva, kar pomeni da je še toliko bolj pomembna dosledna ureditev pravnih razmerjij med tehnološkimi giganti, potrošniki in drugimi pristojnimi institucijami. Pomemben vidik je tudi pravna poenotenost držav članic zaradi skupnega evropskega trga. V primeru prevelikih pravnih razlik bi lahko prišlo do zlorab in zaobhajanja pravnih predpisov, kar bi samo po sebi izničilo njihov temeljni namen.
Ključne besede: informacijska tehnologija, avtonomna vozila, droni, varstvo podatkov, elektronsko poslovanje, internetna nevtralnost, spletna varnost, GDPR, pravice državljanov EU
Objavljeno: 16.12.2020; Ogledov: 174; Prenosov: 69
.pdf Celotno besedilo (2,48 MB)

3.
Uporaba tehnologije veriženja blokov za najem avtonomnih vozil
Iztok Zajc, 2019, magistrsko delo

Opis: Potencial tehnologije avtonomnih vozil temeljito spreminja celotno transportno industrijo, v veliki meri odpravlja prometne nesreče, zmanjšuje zastoje na cestah in skupno število vozil ter močno prispeva k čistejšemu okolju. Poleg tehnoloških prednosti govorimo tudi o novem socialnem elementu, kajti popolnoma avtonomna vozila omogočajo mobilnost določenemu segmentu ljudi, ki je danes iz različnih razlogov prikrajšan za možnosti uporabe takšne oblike mobilnosti. Popolnoma avtonomna vozila prinašajo tudi pomembno spremembo lastniškega modela, kajti z vzpostavitvijo možnosti najema popolnoma avtonomnega vozila na zahtevo uporabnika za prevoz na določeno lokacijo lastništvo avtonomnega vozila ne bo več nujno. Takšen najemni model uporabnikom prinaša mnoge prednosti, kajti ni skrbi za nakup, vzdrževanje ali garažiranje v času neuporabe. Uporabnikom avtonomnih vozil prinaša tudi novost v prosti časovni razpoložljivosti med avtonomno vožnjo in možnost določenih opravil ali naročanja dodatnih spremljajočih storitev, ki jih danes ne morejo opravljati ali prejemati med vožnjo. Velikost trga uporabnikov avtonomnih vozil, čezmejna uporaba sistemov najema in vključevanje različnih spremljajočih storitev na zahtevo presegajo možnosti današnjih konvencionalnih centraliziranih transakcijskih sistemov. Tehnologija, ki omogoča decentralizirane sisteme za beleženje poslovnih transakcij med različnimi poslovnimi subjekti, razpršenimi po različnih interesnih industrijah, je tehnologija veriženja podatkovnih blokov. V magistrski nalogi smo skupaj s podjetjem AV Living Lab, ki je organiziralo demonstracijo avtonomne vožnje v Ljubljanskem BTC Cityju, pripravili prototipno aplikacijo za najem in zavarovanje avtonomnega vozila na osnovi tehnologije veriženja podatkovnih blokov Hyperledger Fabric. Prototipna aplikacija v krogu znanih identitet omogoča poslovno sodelovalno platformo medsebojno neodvisnih poslovnih subjektov z namenom omogočanja uporabnikom najemanja avtonomnega vozila, njegovo zavarovanje, morebitno plačevanje energentov in izkoriščanje nabora različnih spremljajočih poslovnih storitev. V magistrski nalogi smo opravili tudi anketo med obiskovalci prireditve z demonstracijo avtonomne vožnje, ki so podali svoje občutke ob preizkusu avtonomnega vozila, ki spada v razred avtonomnosti vožnje V4. Namen raziskave je bil pridobiti uporabniško percepcijo uporabe avtonomne vožnje in pridobitev novih idej za spremljajoče storitve na zahtevo uporabnika najema avtonomnega vozila. Rezultati predstavljajo pomembne ugotovitve za razvoj poslovnega modela mobilnosti in vključevanje novih storitev ter poslovnih subjektov v platformo najema avtonomnih vozil in nudenja spremljajočih storitev na zahtevo uporabnikov.
Ključne besede: avtonomna vožnja, tehnologija veriženja podatkovnih blokov, percepcija uporabe avtonomnih vozil
Objavljeno: 10.10.2019; Ogledov: 448; Prenosov: 66
.pdf Celotno besedilo (4,83 MB)

Iskanje izvedeno v 0.11 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici