1. Vpliv negotovosti ocenjenega parametra na tvegano vrednost porazdelitve agregatnih odškodninJaša Dimič, 2021, magistrsko delo Opis: V magistrskem delu obravnavamo vpliv negotovosti ocenjenih parametrov na tvegano vrednost porazdelitve agregatnih odškodnin. Delo je razdeljeno na teoretičen in praktičen del.
V teoretičnem delu so razloženi uvodni pojmi iz verjetnosti in statistike, opisana so zavarovanja, zavarovalne vrste, mere tveganj in modeli za krajše obdobje. Predstavljena je občutljivostna analiza, opisane pa so tudi pomembnejše zvezne porazdelitve.
V praktičnem delu z uporabo občutljivostne analize in stohastičnega modeliranja preučimo kakšen vpliv ima negotovost ocenjenega parametra na izbranem portfelju avtomobilskih zavarovanj. Modeliranje izvedemo na dva načina - z oblikovanjem individualnega in agregatnnega modela virov tveganj. Na vsakem modelu analiziramo vpliv parametra negotovosti na različne tvegane vrednosti porazdelitev. Na koncu so predstavljeni rezultati simulacij in primerjava modelov. Ključne besede: avtomobilsko zavarovanje, stohastičen model, občutljivostna analiza, negotovost parametra Objavljeno v DKUM: 07.10.2021; Ogledov: 910; Prenosov: 113 Celotno besedilo (2,42 MB) |
2. |
3. Kopule in odvisnost avtomobilskih zavarovanjTamara Šarh, 2019, magistrsko delo Opis: V magistrskem delu obravnavamo odvisnost avtomobilskih zavarovanj, natančneje zavarovanje avtomobilskega kaska in avtomobilske odgovornosti. Magistrsko delo je razdeljeno na dva dela, teoretičen del ter praktični primer.
V prvem delu so opisani osnovni pojmi s področja verjetnosti in statistike, predstavljena so neživljenjska zavarovanja s poudarkom na avtomobilskih zavarovanjih, zapisane so pomembne definicije in izrek s področja teorije kopul ter definirane različne mere odvisnosti.
Praktični primer temelji na analizi odvisnosti dveh naključnih spremenljivk, avtomobilskega kaska in avtomobilske odgovornosti. Za naključni spremenljivki poiščemo pripadajoči porazdelitveni funkciji ter izračunamo različne mere odvisnosti med spremenljivkama, nato za izbrani naključni spremenljivki, z ustreznimi knjižnjicami v programu R, poiščemo kopulo, ki najboljše opiše odnos med spremenljivkama. Simuliramo dva naključna vzorca kopul, prvi za družino kopul, ki jo izbere program R, ter drugega za kopulo Clayton, izbrano po lastni presoji. Iščemo ustreznejšo družino kopul. Postopek reševanja ponovimo za različne skupine določene glede na vrsto škodnega primera. Ključne ugotovitve so zapisane v zadnjem poglavju. Ključne besede: avtomobilsko zavarovanje, zavarovanje avtomobilskega kaska, zavarovanje avtomobilske odgovornosti, kopula, odvisnost. Objavljeno v DKUM: 27.11.2019; Ogledov: 5805; Prenosov: 102 Celotno besedilo (1,38 MB) |
4. Avtomobilsko kasko zavarovanje v sloveniji: koncentracija in dejavniki sklepanj zavarovanjŽiga Legnar, 2019, magistrsko delo Opis: Slovenski zavarovalni trg je relativno dobro razvit, še posebej na področju premoženjskih zavarovanj, kamor spada tudi avtomobilsko zavarovanje oziroma avtomobilsko kasko zavarovanje, ki ga v nalogi podrobneje analiziramo. V času po svetovni finančni krizi so vplive občutile tudi zavarovalnice. V Sloveniji se je zavarovalni sektor najbolj soočil s krizo v letu 2009. Glede na to, da gre v primeru zavarovanja pravzaprav za dobrino, ki se je potrošnik v času varčevanja in finančne stiske v povprečju hitreje odreče je zavarovalniški trg bil še posebej izpostavljen negativnim trendom.
V magistrski nalogi smo ugotavljali vpliv krize na zavarovalniški trg predvsem na področju kasko zavarovanj ter stanje trga v preučevanem obdobju, ki zajema leta od 2006 do 2017. Naloga je razdeljena na dva dela, v teoretičnem smo predstavili koncept zavarovanja in dejavnike na zavarovalniškem trgu, ki so povezani s sklepanjem zavarovanj. V empiričnem delu pa smo izvedli raziskavo, ki je temeljila na več različnih analizah. Preučevali smo slovenski zavarovalni trg v obdobju 2006-2017, njegovo strukturo ter podrobnejše stanje na trgu avtomobilskih kasko zavarovanj. Ovrednotenje vpliva krize, predvsem po letu 2009 in vse do danes, smo predstavili s pomočjo statističnih podatkov. V nadaljevanju smo analizirali tudi tržno koncentracijo zavarovalnic na področju avtomobilskega kasko zavarovanja. V zadnjem delu pa smo izvedli analizo rezultatov, pridobljenih s pomočjo anketnega vprašalnika, ki je bil namenjen respondentom s kasko zavarovanjem.
Raziskava je pokazala, da so bili v preučevanem obdobju zaznani negativni trendi v rasti zavarovalne premije, kot tudi v deležu avtomobilskih kasko zavarovanj. Stanje se je pričelo popravljati v letu 2015. V zadnjih dveh letih pa je že razvidno, da zavarovalniški trg okreva, saj je že zaznana rast. Tudi na področju avtomobilskih kasko zavarovanj se kljub upadu, delež viša, kar nakazuje, da kasko zavarovanje ponovno pridobiva na pomenu. Tržna koncentracija je pokazala visoko koncentracijo trga oziroma zelo koncentriran trg. Rezultati anketnega vprašalnika pa so pokazali, da so respondentom kriteriji, na podlagi katerih se odločajo za kasko zavarovanje pomembni in, da kljub temu, da ne gre za obvezno zavarovanje, zanje predstavlja predvsem varnost, kar je tudi bistven pomen tega zavarovanja.
Z raziskavo smo ponudili vpogled v stanje na trgu avtomobilskega kasko zavarovanja v Sloveniji za preučevano obdobje ter obenem predstavili podlago za predvidevanje prihodnjega stanja na tem področju. Ključne besede: avtomobilsko zavarovanje, kasko zavarovanje, škoda, tržna koncentracija, zavarovalna premija Objavljeno v DKUM: 22.10.2019; Ogledov: 1353; Prenosov: 157 Celotno besedilo (1,04 MB) |
5. Vpliv kakovosti odškodninskih zahtevkov na odnos med uporabnikom in zavarovalnicoDomen Merc Kunej, 2017, magistrsko delo Opis: Dandanes se uporabniki srečujejo z zelo veliko ponudbo zavarovalnih storitev, ki prispevajo h konkurenčnosti med ponudniki teh storitev. Vse to vodi k nenehnemu izboljševanju storitev in iskanju novih rešitev za pridobivanje uporabnikov. Veliko vlogo v odnosu s strankami ima kakovostna zavarovalna storitev. Podjetja tako stremijo k zagotavljanju dolgoročnih odnosov med uporabniki in podjetjem. V primeru nezgode se srečujemo z aktivnostmi, ki jih prinaša proces reševanja odškodninskih zahtevkov. Le-ta lahko predstavlja dober primer uspešnega sodelovanja med zavarovalnico in uporabnikom zavarovalnih storitev, nudi pa tudi številne informacije o razumevanju odnosa med zavarovalnico in uporabnikom. Prodajne aktivnosti na podlagi odnosov s strankami tako postajajo ključna komponenta, sam koncept pa temelji na individualizaciji partnerskih odnosov in potreb strank, kar se lahko odraža v zagotavljanju zadovoljstva in posledično zvestobi strank.
V magistrski nalogi obravnavamo uporabnike zavarovalnih storitev, ki so se srečali s procesom reševanja odškodninskih zahtevkov na področju avtomobilskih zavarovanj. Z raziskovalno študijo nudimo konceptualni model, ki pojasnjuje povezave med dejavniki kakovosti odškodninskih zahtevkov, ki vplivajo na kakovost odnosa, pojasnjuje pa tudi vlogo in pomembnost vsakega od vključenih konstruktov v konceptualnem modelu. S tem zavarovalnice, ki delujejo na slovenskem trgu, dobivajo informacije o dejavnikih kakovosti, ki jih uporabniki zaznavajo kot najpomembnejše v procesu odškodninskih zahtevkov pri avtomobilskem zavarovanju. V teoretičnem delu magistrske naloge smo opredelili in predstavili zavarovalne storitve in se osredotočili na podrobnejšo razdelitev avtomobilskega zavarovanja. Prikazali smo institucionalni regulativni okvir avtomobilskega zavarovanja v Evropski uniji in opisali proces reševanja odškodninskih zahtevkov v primeru nesreče. V raziskovalnem delu magistrske naloge smo oblikovati konceptualni model, s katerim opredeljujemo in analiziramo dejavnike (oprijemljivost, zanesljivost, odzivnost, usposobljenost in prilagodljivost), ki prispevajo k pojasnitvi zaznane kakovosti zavarovalne storitve odškodninskih zahtevkov na področju avtomobilskih zavarovanj ter imajo vpliv na zaznano kakovost odnosa med uporabniki in zavarovalnico.
Raziskava je pokazala, da dimenziji oprijemljivost in zanesljivost nimata statistično značilnega vpliva na zaznano kakovost odnosa. Vpliv dimenzije usposobljenost je relativno majhen v primerjavi z vplivom dimenzij odzivnost in prilagodljivost na zaznano kakovost odnosa. Najmočnejši vpliv na zaznano kakovost odnosa med uporabniki predstavljata dimenziji odzivnost in prilagodljivost, pri čemer lahko izpostavimo prilagodljivost kot najpomembnejši dejavnik. Pri preučevanju vpliva zaznane kakovosti odnosa na zaznano vrednost odnosa smo prišli do spoznanja, da zaznana kakovost odnosa statistično značilno pozitivno vpliva na zaznano vrednost odnosa, ki se odraža v zvestobi in predanosti uporabnika do zavarovalnice ter želji po nadaljnjem sodelovanju z izbrano zavarovalnico. Ključne besede: avtomobilsko zavarovanje, odškodninski zahtevki, kakovost storitve, kakovost odnosa, vrednost odnosa Objavljeno v DKUM: 07.12.2017; Ogledov: 1593; Prenosov: 182 Celotno besedilo (1,51 MB) |
6. POJAVNE OBLIKE GOLJUFIJ NA PODROČJU AVTOMOBILSKEGA ZAVAROVANJAJulija Visočnik, 2016, diplomsko delo Opis: Zavarovalnica − beseda, ki pri marsikaterem človeku vzbudi negativne občutke. Bodisi zaradi slabe izkušnje bodisi prav zaradi goljufije, ki jo je posameznik doživel ali zanjo le slišal. Z zavarovanjem se srečujemo vso življenje, saj je to področje v današnjem svetu, ki je postalo človeška nuja. Hkrati pa nam daje nek način občutek varnosti, saj smo le bitja zaznav in vse, kar daje občutek varnosti, nam veliko pomeni.
Velikokrat slišimo ljudi reči »zavarovalnica je tista, ki nam jemlje, nič ne da in samo goljufa«, moramo pa se zavedati, da je prav zavarovalnica tista institucija, ki se z goljufijami spopada in jim je izpostavljena ter tista, ki mora pokriti finančno škodo. Je institucija, ki naredi na tem področju največ in je velikokrat s tega vidika še vedno prezrta. S strokovnjaki na čelu mora poskrbeti za pristen in zaupanja vreden odnos, kajti od tega je odvisna. Če ni zaupanja, ni strank, brez strank, ni dobička. Kar pa je eden ključnih ciljev zavarovalnice – ustvarjanje dobička.
Seveda pa zavarovalnice ne morejo jemati zgolj in samo z ekonomskega vidika, pač pa prav tako s socialnega. Pranje denarja oziroma z njim povezane goljufije niso samo problem zavarovalnice, temveč družbe nasploh. Ne samo da posledice nosijo zavarovanci, saj plačujejo visoke premije, prav tako je vpliv širše narave. Zaradi goljufij nastrada avtomobilska industrija, ki zaradi goljufov posledično proda manj novih avtomobilov, saj se viša procent preprodaje rabljenih delov. Manjši dobički »poštenih« delodajalcev tako povzročajo brezposelnost ljudi. Posledice na koncu nosi celotna družba in z njo vsak posameznik.
Vidimo, da se vrtimo v začaranem krogu, ki se ne konča. Zavedati se je potrebno, da je goljufija velik problem širše družbe, ki nam dela škodo in bi v boju proti goljufijam morala reagirati tako javnost kot država ter se skupaj z zavarovalnico spopasti s problemom goljufije.
Goljufe najdemo na vseh področjih, ki vedno znova iščejo nove možnosti pri vseh oblikah zavarovanj. Tisto, ki prednjači pa je vsekakor avtomobilsko zavarovanje. Skozi delo diplomskega projekta bomo najprej spoznali samo zavarovanje, opredelili avtomobilsko zavarovanje in z njim povezane goljufije. Spoznali bomo funkcijo zavarovalnice in njeno spopadanje zoper kazniva dejanja, kot je goljufija. Naš namen je spoznati oblike goljufij in taktike preiskovalcev ter kakšna je finančna škoda, ki jo goljufije puščajo. Na koncu diplomskega projekta iz posameznih definicij in ukrepov prehajamo do ugotovitev, kaj na to temo še storiti.
Za ugotovitev stanja na področju goljufij, in s tem povezanimi finančnimi posledicami zavarovalnice, smo naredili tabelarične prikaze podatkov, na podlagi katerih smo analizirali hipoteze in podali odgovore nanje. Ključne besede: zavarovanje, zavarovalniške goljufije, zavarovalniški preiskovalci, avtomobilsko zavarovanje Objavljeno v DKUM: 15.11.2016; Ogledov: 1872; Prenosov: 122 Celotno besedilo (782,93 KB) |
7. ZAVAROVANJE AO plus IN RODBINSKA KLAVZULAMarija Mojca Andrejaš, 2016, diplomsko delo Opis: Predmet mojega diplomskega dela je razvoj in analiza avtomobilskega zavarovanja v najširšem pomenu ter zavarovanja voznika za škodo zaradi telesnih poškodb, ki je poleg zavarovanja avtomobilske odgovornosti in avtomobilskega kaska, najbolj razširjena vrsta avtomobilskega zavarovanja.
Sam pojav in razvoj zavarovanja voznika za škodo zaradi telesnih poškodb (imenovano AO- plus zavarovanje), je pripeljal do ukinitve t.i. »rodbinske klavzule« (imenovana tudi družinska ali sorodstvena klavzula), katera je v preteklosti omejevala upravičenost družinsko povezanih oškodovancev do odškodnine iz naslova avtomobilske odgovornosti za škodo, ki so jo utrpeli v prometni nesreči.
Diplomsko delo prikazuje razvoj zavarovanja avtomobilske odgovornosti in v tem okviru podaja poglavitne segmente in mejnike v razvoju, »narekovane« tako s strani zakonodajalca, kot oškodovanca. Poseben poudarek v nalogi je namenjen tendenci razvoja AO-plus zavarovanja, samemu pomenu in vsebini tega zavarovanja, vzporedno s tem pa tudi pojavu in ukinitvi rodbinske klavzule. Pri posameznih obdobjih so prikazani primeri zavarovalniške in sodne prakse s tega področja. Ključne besede: avtomobilsko zavarovanje, zavarovanje avtomobilske odgovornosti, zavarovanje voznika, rodbinska klavzula, AO-plus zavarovanje Objavljeno v DKUM: 19.09.2016; Ogledov: 1345; Prenosov: 151 Celotno besedilo (674,15 KB) |
8. Odškodnina za strah v zavarovalni in sodni praksiMojca Pišek, 2016, diplomsko delo Opis: Strah je eno od bolj neprijetnih čustev in hkrati ena od pravno priznanih oblik nepremoženjske škode. V preteklosti je bil dokaj zapostavljen, danes pa vse bolj pridobiva na pomenu. Z odškodninami za strah se pogosto srečujejo tudi zavarovalnice.
V prvem delu diplomskega dela je predstavljeno zavarovalno in odškodninsko pravo, v nadaljevanju pa nepremoženjske škode in strah kot ena od njenih oblik. Predstavljeni so primere iz sodne in zavarovalne prakse. Ključne besede: strah, odškodnina za strah, zavarovalno pravo, nepremoženjska škoda, avtomobilsko zavarovanje, zavarovalna praksa Objavljeno v DKUM: 19.05.2016; Ogledov: 3385; Prenosov: 524 Celotno besedilo (2,94 MB) |