| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 157
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Konkurenčnost nemškega gospodarstva
Patrik Obrovnik, 2024, diplomsko delo

Opis: Nemčija, ki velja za eno najmočnejših svetovnih gospodarstev, si prizadeva ohranjati in povečevati konkurenčnost na svetovnem trgu s strateškimi investicijami v digitalizacijo in avtomatizacijo, kar je še posebej opazno v avtomobilski industriji. Zlasti slednja, ki predstavlja enega ključnih sektorjev nemškega gospodarstva, se spopada z izzivi prehoda na električna vozila in zmanjšanja emisij toplogrednih plinov. Kljub temu nemška podjetja vlagajo v razvoj inovativnih tehnologij, ki bi jim omogočile izpolnjevati okoljske standarde ter ohranjati konkurenčno prednost. To vključuje razvoj električnih vozil, trajnostne mobilnosti in prizadevanja za zmanjšanje emisij, kar prispeva k ohranjanju vodilne vloge Nemčije v avtomobilski industriji. Kljub prizadevanjem nemške avtomobilske industrije za izboljšanje lastne konkurenčnosti pa v zadnjih letih ta zaostaja predvsem za kitajskimi tekmeci.
Ključne besede: nemško gospodarstvo, avtomobilska industrija, konkurenčnost
Objavljeno v DKUM: 18.11.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 8
.pdf Celotno besedilo (1,29 MB)

2.
Trajnostno mednarodno poslovanje v avtomobilski industriji
Uroš Veselić, 2024, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu obravnavamo vključevanje trajnosti v mednarodne poslovne strategije avtomobilskega sektorja. Osredotočamo se na vodilne avtomobilske proizvajalce in njihove inovacije na področju razvoja električnih vozil, zmanjševanja ogljičnega odtisa v dobavnih verigah ter sprejemanja načel krožnega gospodarstva. Z analizo proučujemo izzive in priložnosti, s katerimi se ta podjetja soočajo pri prizadevanju za uravnoteženje dobičkonosnosti in okoljske odgovornosti. V diplomskem delu preverjamo, ali je učinkovito vključevanje trajnostnih praks v globalno poslovanje avtomobilskih podjetij ključno za dolgoročno uspešnost industrije ter za reševanje globalnih okoljskih izzivov.
Ključne besede: mednarodno poslovanje, trajnost, večnacionalne korporacije, avtomobilska industrija, ESG cilji
Objavljeno v DKUM: 16.10.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 5
.pdf Celotno besedilo (1,78 MB)

3.
Pariteta kupne moči v izbranih državah z rastočo avtomobilsko proizvodnjo
Luka Žerjav, 2024, magistrsko delo

Opis: Avtomobilska industrija v globalnem gospodarstvu predstavlja eno izmed najpomembnejših industrij, saj združuje številne industrije, ki tvorijo globalno mrežo številnih podjetij, ki jih pod skupno streho združujejo OEM. Spremembe so trenutno znotraj avtomobilske industrije edina stalnica. S tem mislimo tako na globalizacijski proces, ki je avtomobilsko industrijo zaznamoval pred desetletji, kakor tudi na trende elektrifikacije, vključevanja umetne inteligence v proizvodni proces in končni produkt - avtomobil, spremembah potrošniških navad posameznikov in strukturne spremembe na trgu avtomobilov. V zadnjem obdobju lahko opazujemo počasen trend stagniranja uveljavljenih držav, ki krojijo usodo avtomobilske industrije že več desetletij. Prav zaradi teh sprememb v ospredje prihajajo nove države, ki so predstavljala gonilno silo v času globalizacijskega procesa. V mednarodni trgovini so se tako vzpostavile nove povezave, ki so na prvi pogled morda neznačilne in so bile pred desetletji težko predstavljive. Prav zaradi številnih povezav v mednarodni trgovini in vzpona na avtomobilskem trgu nas je v našem magistrskem delu zanimalo, ali pariteta kupne moči za Kitajsko, Indijo, Brazilijo, Južno Korejo in Turčijo velja. Testiranje paritete kupne moči je v zadnjem obdobju med številnimi avtorji zelo priljubljeno. Proces preverjanja paritete kupne moči smo razdelili na dva dela, sprva prikaz linijskega grafikona logaritma realnega deviznega tečaja posamezne izbrane države, v drugi fazi pa smo se poslužili bolj formalnih oblik testiranja paritete kupne moči. Odločili smo, da pariteto kupne moči za izbrane države preverimo s testi stacionarnosti in kointegracije. V primeru testiranja stacionarnosti smo se odločili, da uporabimo razširjeni Dickey Fullerjev (ADF) Test in Kwiatkowski, Phillip, Schmidt in Shinov (KPSS) test. V primeru testiranja kointegracije pa smo se odločili za uporabo Engle Grangerjevega testa. Za bazni valuti smo izbrali USD in EUR. Analiza temelji na mesečnih podatkih med januarjem 2000 in decembrom 2022. Rezultati testiranj so pokazali, da pariteto kupne moči v primeru izbire USD kot referenčne valute delno potrdimo v primeru Južne Koreje, Kitajske, Indije in Turčije, v primeru izbire EUR kot referenčne valute pa lahko pariteto kupne moči delno potrdimo v primeru Južne Koreje, Indije in Turčije.
Ključne besede: avtomobilska industrija, globalni trendi v avtomobilski industriji, države v razvoju, pariteta kupne moči, stacionarnost, testi enotskega korena, kointegracija
Objavljeno v DKUM: 08.10.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 19
.pdf Celotno besedilo (3,29 MB)

4.
Avtomatizacija varjenja izdelka na varilnem robotu : diplomsko delo
David Brečko, 2024, diplomsko delo

Opis: V modernem času se v avtomobilski industriji trend robotizacije veča vsak dan. Zagotavlja bolj konstantno in nemoteno izdelavo, za nadzor je potrebnih le nekaj delavcev. V podjetju BNM funkcijo robotskega varjenja trenutno opravlja varilni robot Cloos, za katerega podjetje želi avtomatizirati čim več izdelkov. Ostalo je le še nekaj izdelkov, ki se varijo ročno. V diplomski nalogi je predstavljena avtomatizacija robotskega varjenje za izdelka A 425 610 14 53 in A 425 610 15 53. Opisana je primerjava v času ročnega varjenja in robotskega varjenje, kvaliteti in izgledu varov. Predstavljena je nova konstrukcija za robotsko varjenje in postopek konstruiranja in izdelave nove varilne priprave.
Ključne besede: varjenje, varilna priprava, prilagoditev, modeliranje, konstruiranje, robot, varilni robot, robotizacija, avtomatizacija, normiranje, BNM, avtomobilska industrija
Objavljeno v DKUM: 30.09.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 28
.pdf Celotno besedilo (10,90 MB)

5.
Inovacije poslovnih modelov v avtomobilski industriji
Matic Buzeti, 2024, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo se osredotoča na raziskovanje ene najpomembnejših transformacij v sodobni avtomobilski industriji – prehoda na električna vozila in trajnostno mobilnost. Avtomobilska industrija se sooča z velikimi pritiski za zmanjšanje emisij toplogrednih plinov, zaradi česar so proizvajalci avtomobilov prisiljeni spremeniti svoje poslovne modele, da ostanejo konkurenčni in relevantni na trgu. V tem kontekstu smo v tem delu preučili podjetje Volkswagen, enega izmed vodilnih svetovnih proizvajalcev avtomobilov, ki se je prav tako znašel na tej prelomni točki. Volkswagen se je po tej točki znašel na položaju, kjer je bila sprememba nujna za ponovno pridobitev zaupanja potrošnikov in izboljšanje svoje tržne pozicije. Podjetje se je odzvalo z ambiciozno strategijo prehoda na električna vozila, ki vključuje visoke investicije v raziskave in razvoj, vzpostavitev gigatovarn za proizvodnjo baterij ter preoblikovanje svoje ponudbe vozil. V središču te strategije je bila uvedba serije električnih vozil ID, ki so ključnega pomena za prihodnjo rast in uspešnost podjetja. V raziskavi smo analizirali, kako so te inovacije v poslovnem modelu vplivale na Volkswagnovo konkurenčnost, finančne kazalnike in tržni položaj. Ugotovili smo, da je podjetje s temi spremembami ne le uspelo obdržati svojo tržno pozicijo, temveč jo je tudi okrepilo, kar se kaže v povečanju prodaje električnih vozil, izboljšanju bruto marže. Prehod na trajnostno mobilnost je Volkswagnu omogočil, da se prilagodi novim tržnim razmeram in se postavi kot pionir na področju trajnostnih tehnologij. Diplomsko delo prav tako opozarja na nekatere ključne izzive, s katerimi se Volkswagen in širša avtomobilska industrija soočata pri tem prehodu. Mednje sodijo visoki stroški prehoda na nove tehnologije, negotovosti glede prihodnje regulative ter potreba po hitrem prilagajanju na digitalizacijo in avtonomno vožnjo. Kljub tem izzivom delo izpostavlja, kako lahko podjetja z inovativnimi poslovnimi modeli ne le preživijo, temveč tudi uspevajo v dobi disruptivnih sprememb.
Ključne besede: Poslovni model, inovacija, Volkswagen, avtomobilska industrija
Objavljeno v DKUM: 10.09.2024; Ogledov: 83; Prenosov: 87
.pdf Celotno besedilo (1,71 MB)

6.
Model ogljičnega odtisa organizacije in predlog za njegovo komuniciranje za podjetje emo-orodjarna d.o.o.
Hana Brecl, 2024, magistrsko delo

Opis: Proizvajalci avtomobilov se soočajo z vse večjim pritiskom, da zmanjšajo emisije iz vozil, ki jih proizvajajo, saj je približno 15 % skupnih emisij CO2 po vsej EU mogoče zaslediti v osebnih avtomobilih. Glede na stroge predpise sprejetih uredb EU v zvezi z avtomobilsko zakonodajo, proizvajalci avtomobilov vedno bolj zahtevajo odgovorno ravnanje svojih dobaviteljev do poročanja o izpustih TGP. Namen magistrske naloge je predstaviti in analizirati metodologijo določanja ogljičnega odtisa organizacije na podlagi metode Greenhouse Gas Protocol za Obseg 1 in Obseg 2 podjetja EMO – Orodjarna d.o.o. , identificirati vse ključne vire emisij TGP, postavitit model izračuna in izračunati ogljični odtis organizacije ter v nadaljevanju pripraviti predlog za komuniciranje ogljičnega odtisa organizacije na primeru podjetja EMO – Orodjarna d.o.o. , ki posluje izključno na trgu avtomobilske industrije, kar pomeni, da mora slediti trendom in smernicam avtomobilskih proizvajalcev na področju nizkoogljičnih zahtev. Glavni cilj magistrske naloge je postavitev modela ogljičnega odtisa za podjetje EMO – Orodjarna d.o.o. po mednarodno uveljavljeni metodologiji GHG Protokola. Izračun ogljičnega odtisa organizacije podjetja je pokazal, da največ emisij TGP v dveh poslovnih letnih povzroči Obseg 2 – električna energija. V nalogi smo se omejili na postavitev izračuna ogljičnega odtisa za Obseg 1 in Obseg 2. Cilj marketinške raziskave je preučiti načine komuniciranja ogljičnega odtisa naših poslovnih partnerjev in na podlagi tega oblikovati predlog za promocijo ogljičnega odtisa podjetja EMO – Orodjarna d.o.o. Osredotočili smo se na poslovne partnerje podjetja EMO – Orodjarna d.o.o. in sicer sistemske orodjarne; Voestalpine, Gestamp, Gedia in Benteler. V zadnjem delu marketinške raziskave smo pripravili predlog komuniciranja aktivnosti ogljičnega odtisa organizacije, s katerimi bo podjetje EMO – Orodjarna d.o.o. lahko učinkovito komuniciralo aktivnosti svojega ogljičnega odtisa ter okrepilo svojo trajnostnostno zavezo in ugled med poslovnimi partnerji, kupci ter širšo javnostjo. Rezultati, ki smo jih zasledovali skozi marketinški del naloge, so pokazali najbolj optimalne načine komuniciranja ogljičnega odtisa organizacij v avtomobilski industriji in kazali, kako lahko ocena ogljičnega odtisa organizacije pripomore k marketinškim aktivnostim za pridobivanje novih kupcev in partnerjev podjetja.
Ključne besede: ogljični odtis, GHG Protokol, avtomobilska industrija, orodjarstvo, emisije TGP.
Objavljeno v DKUM: 09.09.2024; Ogledov: 74; Prenosov: 21
.pdf Celotno besedilo (5,28 MB)

7.
PRIMERJAVA VPLIVA GOSPODARSKE KRIZE IZ LETA 2008 IN COVID - 19 KRIZE NA AVTOMOBILSKO INDUSTRIJO - PRIMERI TOYOTE, VOLKSWAGNA IN GENERAL MOTORS
MITJA ŠTUMPF, Zlatko Nedelko, 2024, diplomsko delo

Opis: Področje raziskave diplomskega dela je primerjava vpliva gospodarske krize iz leta 2008 in Covid-19 krize na avtomobilsko industrijo na primeru treh večjih proizvajalcev avtomobilov, Toyote, Volkswagna in General Motorsa. Diplomska naloga je sestavljena iz dveh delov, teoretičnega dela z usmeritvijo v krize, s katerimi se soočajo podjetja, in drugega, raziskovalnega dela, kjer smo analizirali soočanje treh proizvajalecv s krizama. Kriza je širok pojem, ki lahko prizadene posameznika, organizacijo, državo itd. Lahko so predvidljive, kot je bila gospodarska kriza iz leta 2008, ali nepredvidljive, kot je bila Covid-19 kriza, ki je bila povezana s pandemijo koronavirusa. Avtomobilska industrija je bila prizadeta na večih področjih, tako v času gospodarske krize kot tudi v času Covid-19 krize. V diplomski nalogi nas je zanimalo, kako sta krizi vplivali na delovanje avtomobilskih proizvajalcev Toyote, Volkswagna in General Motorsa, ter kakšne so bile podobnosti in razlike v njihovem soočanju. Krizi, ki sta prizadeli avtomobilsko industrijo, sta si bili precej različni, spopadanje podjetij s krizama pa je bilo dokaj podobno. Veliko vlogo pri soočanju podjetij s krizama je imel krizni management, ki je omogočil, da so se podjetja prilagodila na krizne razmere, kot je bila preusmeritev proizvodnje, in ublažila posledice, ki sta jih prinesli krizi. Podjetja so se, tako ekonomski krizi, kot Covid-19 krizi, prilagodila tako, da so prilagodila svoje poslovne modele, ter tako ohranila konkurenčnost na trgu, kupce in ključne dobavitelje. Večinoma so prilagodila svoje delovanje tako, da so zmanjšala svoje proizvodne zmogljivosti ali pa, v času Covid-19 krize, tudi z zaprtjem določenih obratov.
Ključne besede: Gospodarstvo, Covid-19, kriza, avtomobilska industrija, Toyota, Volkswagen, General motors.
Objavljeno v DKUM: 07.05.2024; Ogledov: 278; Prenosov: 43
.pdf Celotno besedilo (3,18 MB)

8.
Vpliv elektrifikacije vozil na avtomobilsko industrijo v državah Evropske unije
Jernej Masten Toplak, 2023, diplomsko delo

Opis: Avtomobilska industrija se zaradi elektrifikacije sooča z spremembami brez primere, ki so se zgodile v njeni zgodovini. Trg potrebuje prilagoditve in razširitev iz večinoma same prodaje avtomobilov in rezervnih delov. Diplomska naloga se osredotoča na analizo procesnega delovanja organizacij v avtomobilski industriji, zlasti v kontekstu elektrifikacije vozil. V nalogi so podrobno razloženi poslovnih procesi, vrste procesov ter upravljanje poslovnih procesov. V nadaljevanju je predstavljena avtomobilska industrija, vključno z njeno zgodovino, delovanjem električnih vozil, vzdrževanjem in rezervnimi deli ter tehnologijo polnilne infrastrukture. Glavni izzivi in trendi v industriji so prav tako izpostavljeni. V osrednjem delu pa se osredotočamo na vpliv elektrifikacije na avtomobilsko industrijo zaradi regulativnih pritiskov tako Evropske Unije, kot potrošnikov iz celega sveta, ki zahtevajo premik k bolj trajnostnem in čistem okolju in poslovanju. Ob tem pričakujejo zmanjšanje toplogrednih plinov in odmik od uporabe fosilnih goriv. Tem potrebam se prilagaja celotna avtomobilska infrastruktura in je zato morala spremeniti svoje poslovne procese proizvodnje, ter ostale poslovne prakse, da bo lahko proizvajala električna vozila. S pojavom in hitrim pridobivanjem priljubljenosti električnih vozil, prihaja tudi do sprememb v sami vrednostni verigi avtomobilskih proizvajalcev. Prihaja do sprememb na področju logistike in dobavne verige, sprememb v potrebah po delovni sili zaradi manjše količine gibljivih delov, ki jih potrebujejo električna vozila, ter sprememb v načinu vzdrževanj teh vozil. Razvoj tehnologije privede tudi do novih potencialnih smeri razvoja in načinov pridobitve prihodkov, ki bodo nadomestili izpad zaradi zmanjšanja števila delov in stroškov vzdrževanja.
Ključne besede: Elektrifikacija, preoblikovanje trga, avtomobil, avtomobilska industrija, okoljska politika, elektrifikacija vozil
Objavljeno v DKUM: 07.11.2023; Ogledov: 487; Prenosov: 61
.pdf Celotno besedilo (831,38 KB)

9.
Modifikacija varilne priprave za nov tip vozila : magistrsko delo
Jaka Perme, 2023, magistrsko delo

Opis: V magistrski nalogi smo obravnavali varilno-vpenjalno pripravo, ki je namenjena sestavi avtomobilskih stranic. Zaradi novega tipa vozila se je pokazala potreba po modifikaciji priprave. Pred pričetkom smo opravili 3D-analizo sklopov v programskem paketu Catia in fizičen pregled vgrajene priprave v proizvodnji. Analiza je zajemala označevanje posameznih sklopov, pregled elementov v posameznih sklopih in možnost njihove vnovične uporabe. Za podjetje smo pripravili primerjavo razlike v ceni, in sicer v primeru odločitve za izdelavo nove priprave in v primeru modifikacije obstoječe priprave. Zaradi zaupnosti podatkov smo cene prikazali v deležih.
Ključne besede: modifikacija, avtomobilska industrija, varilno vpenjalna priprava, stranica avtomobila, stroškovna analiza
Objavljeno v DKUM: 02.10.2023; Ogledov: 471; Prenosov: 61
.pdf Celotno besedilo (5,42 MB)

10.
Poznavanje informacijske varnosti v avtomobilski industriji : magistrsko delo
Živa Kristančič, 2023, magistrsko delo

Opis: V zadnjih letih smo na področju tehnologije bili priča velikim spremembam v relativno kratkem času. Teh sprememb je bila deležna tudi avtomobilska industrija. Avtomobili so pridobili ogromno število novih komponent, zaradi katerih lahko komunicirajo z okoljem. Postali so del interneta stvari in se tako povezujejo z drugimi napravami (pametni telefoni, druga pametna vozila itd.), prav zato se imenujejo pametni avtomobili. S tem ko so postali povezani, pa so bili izpostavljeni novim grožnjam, ki jim do sedaj niso bile poznane. Govorimo namreč o ranljivostih, ki so do sedaj bile značilne za naprave, ki so povezane v omrežja, na primer v pametne telefone, računalnike, strežnike itd. Tako se je avtomobilska industrija znašla v precepu med izdajanjem inovativnih produktov in zagotavljanjem informacijske varnosti, saj zagotavljanje informacijske varnosti zahteva večslojni pristop. Le-ta pomeni daljši čas proizvodnje, dodatne stroške itd. Med grožnje informacijske varnosti spada tudi človeški faktor, ki velja za najšibkejši člen pri zagotavljanju varnosti. Prav zato je bil namen magistrskega dela ugotoviti, kakšno je stanje poznavanja informacijske varnosti v avtomobilski industriji. V teoretičnem delu je prestavljen pregled obstoječe literature, v empiričnem delu pa so bili izvedeni intervjuji za pridobitev vpogleda, kako se slovenski servisi spoprijemajo s stalnimi spremembami na področju avtomobilizma in zagotavljanja informacijske varnosti.
Ključne besede: informacijska varnost, avtomobilska industrija, pametni avtomobili, magistrska dela
Objavljeno v DKUM: 25.09.2023; Ogledov: 388; Prenosov: 45
.pdf Celotno besedilo (688,96 KB)

Iskanje izvedeno v 0.18 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici