1. TEORETIČNA IZHODIŠČA ZA IZVEDBO ROPOTNIH TRAKOV NA ODSTAVNIH PASOVIH AVTOCESTAleksander Morano, 2014, magistrsko delo Opis: Prometne nesreče, ki nastanejo zaradi nenadnega zapuščanja voznega pasu so pogoste, poškodbe so lahko resne. Zato tovrstne nesreče predstavljajo težavo, ki zahteva pozornost in ukrepanje. Veliko voznikov je za volanom utrujenih, zaspanih ali nepozornih, kar poslabša sposobnost izvajanja vozniških opravil. Posledice preusmeritve pozornosti voznika z vozišča in dogajanja ob njem so lahko usodne. V novejšem času je nepozorna vožnja še bolj v porastu zaradi naraščanja uporabe elektronskih naprav.
Eden izmed ukrepov za opozarjanje utrujenih, dremavih, nezbranih ali nepozornih voznikov na avtocestah je vgradnja ropotnega traku na odstavni pas. Vgradnja ropotnega traku je namenjena voznikom, ki bi lahko nehote zapeljali z vozišča. Zvočno in vibracijsko opozorilo, proizvedeno z vožnjo preko ropotnega traku, občutno izboljša možnost varne vrnitve. V primeru, da se voznik ne uspe vrniti na vozni pas, takšno opozorilo pogosto izboljša reakcijo voznika in tako zmanjša resnost nesreče.
Ker je uporaba rezkanih ropotnih trakov v Republiki Sloveniji skoraj nepoznan prometno varnostni ukrep, smo v magistrski nalogi na praktičnem primeru preverili razloge in možnosti za njihovo vgradnjo na odstavne pasove avtocest. Ključne besede: Ropotni trak, nepozorna vožnja, avtocesta, odstavni pas Objavljeno v DKUM: 02.09.2024; Ogledov: 60; Prenosov: 9 Celotno besedilo (11,24 MB) |
2. Sodobna načela načrtovanja večnivojskih vozlišč in priključkov : magistrsko deloLaura Brigita Parežnik, 2021, magistrsko delo Opis: V magistrskem delu so predstavljena sodobna načela za načrtovanje večnivojskih vozlišč in priključkov; predstavljen je njihov namen, delitev, sestavni elementi, projektno tehnični elementov in oblike, ob upoštevanju vizij varnosti v cestnem prometu (»vizija nič«, »trajnostna varnost«). Podano pa je tudi načrtovanje avtocest na splošno, kot glavne smeri iz katere se vključujemo ali pa izključujemo na vozlišča in priključke, oziroma izvajamo določene manevre, ki se tičejo večnivojskih križišč. Ključne besede: večnivojsko križišče, vozliča, priključki, avtocesta, varnost v cestnem prometu Objavljeno v DKUM: 13.10.2021; Ogledov: 872; Prenosov: 111 Celotno besedilo (6,14 MB) |
3. Avtocesta : vožnja tovornih vozil po prehitevalnem pasuEstera Zlodej, 2020, diplomsko delo Opis: Vožnja tovornih vozil po prehitevalnem pasu je problem s katerim se srečujejo soudeleženci v prometu vsakodnevno. Velja, da se vožnja po avtocesti izvaja po voznem, v primeru prehitevanja pa po prehitevalnem pasu. V zadnjih nekaj letih smo lahko priča številnim prehitevanjem voznikov tovornih vozil, ki z vožnjo po prehitevalnem pasu ovirajo promet, s tem povzročajo prometne zamaške, v najslabših primerih pa nas lahko to privede do hudih prometnih nesreč. Vožnja po prehitevalnem pasu postaja vedno večja težava tako na slovenskih avtocestah kot tudi na cestah v tujih državah.
V diplomskem delu o vožnji tovornih vozil po prehitevalnem pasu nas je zanimalo kaj sploh promet je, kako ga delimo ter kaj pomeni varnost v prometu. V nadaljevanju smo opisali avtocesto, tovorna vozila na avtocesti, zakaj prihaja do vožnje tovornih vozil po prehitevalnem pasu ter kakšni so ukrepi za takšen način oviranja prometa. V ta namen smo preučili teorijo in različna besedila. Ugotovili smo, da je vožnja tovornih vozil po prehitevalnem pasu problem v večini držav s tranzitnim prometom.
V diplomskem delu smo preučili koncept avtoceste, vožnje po avtocesti pri čemer smo izpostavili vožnjo tovornih vozil po prehitevalnem pasu, globe, ki jih šoferji tovornih vozil prejmejo za tovrstno kršitev, nadzor avtocestne policije, neupoštevanje oznak, neupoštevanje prometnih signalizacij ter brezbrižno obnašanje šoferjev tovornih vozil. Prav tako smo govorili o posledicah, ki jih prinašajo takšne kršitve v prometu ter o možnih rešitvah. Ključne besede: diplomske naloge, avtocesta, tovorna vozila, vožnja, prehitevalni pas Objavljeno v DKUM: 08.07.2020; Ogledov: 1085; Prenosov: 123 Celotno besedilo (1,04 MB) |
4. Sodobni načini izvedb cestnih zapor na avtocestiSamo Krajnc, 2019, magistrsko delo Opis: Zaradi povečevanja prometnega dela na slovenskem avtocestnem omrežju se vsakodnevno srečujemo z zastoji, ki nastajajo zaradi gostote vozil in človeških dejavnikov.
Zaradi tega je potrebno zagotavljanje ustrezne prometne varnosti in pretočnosti na območjih zastojev. Območja, na katerih nastajajo zastoji, so vsekakor zapore na cestah, ki omogočajo vzdrževanje cest in zavarovanja mest prometnih nesreč ter zagotavljajo varnost za delavce in uporabnike cestne infrastrukture.
Naloga predstavlja primerjavo med različnimi načini vključevanja pred zaporo na dvopasovnih odsekih avtoceste in predlaga ukrepe, s katerimi bi zvišali stopnjo prometne varnosti in izboljšali pretočnost prometa na mestih cestnih zapor. Ključne besede: avtocesta, zapore, sistem zadrge, človeški dejavniki, prometni tok, mikrosimulacija, prometna varnost Objavljeno v DKUM: 27.08.2019; Ogledov: 1310; Prenosov: 186 Celotno besedilo (2,54 MB) |
5. Analiza natančnosti in zanesljivosti merilcev prometnih podatkov na AC/HC v RSOžbej Slakan, 2018, magistrsko delo Opis: V magistrskem delu je predstavljenih več vrst merilcev prometnih obremenitev, ki se uporabljajo v Sloveniji. Podatke teh obremenitev lahko pridobivamo z avtomatskim ali tudi ročnim štetjem prometa. Pridobljeni podatki so temeljna informacija o prometu, ki se odvija na naših cestah. Na avtocestah in hitrih cestah uporabljajo različne vrste merilcev prometnih podatkov, ki se med sabo razlikujejo predvsem po natančnosti in klasificiranju vozil.
V raziskovalnem delu smo s primerjavo in analizo dobljenih podatkov avtomatskih števcev in ročnega štetja ugotavljali, katera vrsta avtomatskih merilcev prometnih podatkov je najbližje rezultatom ročnega štetja. Podatki, pridobljeni z mikrodetektorjem, so se glede na ročno štetje razlikovali za 0,9 %, podatki iz induktivne zanke pa za 2,8 %. Kljub nekaj težavam z videoposnetkom in subjektivnim pristopom pri razvrščanju vozil v posamezne kategorije, ki jih zaznavajo števci, lahko ugotovimo, da sta oba avtomatska števca zanesljiva. Natančnost je višja od 95 %, kar je primerljivo s podatki o posameznih števcih, zapisanimi v karakteristikah teh števcev. Ključne besede: Avtocesta/hitra cesta (AC/HC), zajemanje prometnih podatkov, merilci prometnih podatkov, analiza natančnosti izmerjenih podatkov Objavljeno v DKUM: 24.10.2018; Ogledov: 1229; Prenosov: 123 Celotno besedilo (2,21 MB) |
6. Arhitekturna zasnova motela v TepanjuMiha Ugovšek, 2016, magistrsko delo Opis: Magistrsko delo obravnava motele, kot ključne arhitekturne objekte ob avtocestni infrastrukturi. Obsega opise zgodovinskega razvoja motelov, predstavitev pomembnejših sodobnih referenčnih primerov motelov ter prostorske analize in arhitekturno zasnovo motela v kraju Tepanje, Slovenija. Delo ne sloni le na zasnovi klasičnega motela, ampak na večfunkcionalni stavbi s široko ponudbo, ki lahko spodbudi družbeno-ekonomski razvoj kraja in okolice. Ključne besede: motel, Tepanje, avtocesta, arhitektura Objavljeno v DKUM: 19.12.2017; Ogledov: 1789; Prenosov: 332 Celotno besedilo (178,64 MB) |
7. ANALIZA PODATKOV O PROMETNIH NESREČAH V AC PREDORIH V RS (2007-2015)Jasmina Jus, 2016, diplomsko delo Opis: Na slovenskih avtocestah se zgodi zelo veliko prometnih nesreč. V diplomskem delu so predstavljene avtoceste in predori na splošno v Republiki Sloveniji. Opisane so vrste in število prometnih nesreč za obdobje 2007–2015, katerih podatki so pridobljeni s strani Policije Republike Slovenije in Družbe za avtoceste v Sloveniji (DARS, d. d.). Poudarek bo tudi na varnosti v avtocestnih predorih in na splošno. Predstavljeni bodo podatki dveh večjih prometnih nesreč v slovenskih predorih s strani Policije Republike Slovenije. Ključne besede: analiza nesreč, predor, avtocesta, prometna varnost Objavljeno v DKUM: 05.10.2016; Ogledov: 1684; Prenosov: 128 Celotno besedilo (3,56 MB) |
8. Analiza podatkov o prometnih nesrečah na AC v obdobju 2005-2015Damjan Dobrina, 2016, diplomsko delo Opis: Kadar je govora o prometu, je ključna stvar prometna varnost. Sicer z leti število smrtnih žrtev pada, vendar prometna varnost še zmeraj ni na želeni ravni. Še posebej pomembna je varnost na avtocestah, kjer so zaradi višjih hitrosti, posledice prometnih konfliktov lahko zelo hude.
Diplomsko delo govori o prometni varnosti na avtocestnem omrežju. Podatki so bili pridobljeni s strani policije. Analiza podatkov o prometnih nesrečah na avtocestnem omrežju v Republiki Sloveniji je bila opravljena za obdobje med letoma 2005 in 2015. Podatke smo analizirali glede na skupno število prometnih nesreč za posamezno leto, klasifikacijo prometne nesreče, vzrok prometne nesreče, stanje vozišča v času prometne nesreče, stanje prometa v času prometne nesreče, tip prometne nesreče, vremenske okoliščine v času prometne nesreče in mesec v posameznih letih. Na koncu smo podali nekaj predlogov možnosti za izboljšanje prometne varnosti na avtocestnem omrežju v Republiki Sloveniji. Ključne besede: varnost v cestnem prometu, prometne nesreče, avtocesta, statistična analiza Objavljeno v DKUM: 13.09.2016; Ogledov: 1554; Prenosov: 159 Celotno besedilo (1,99 MB) |
9. GEODETSKE STORITVE IN UPORABA INSTRUMENTOV ZA POTREBE GRADNJE IN GEOTEHNIČNIH PREISKAV AC ODSEKA DRAŽENCI - GRUŠKOVJEMatjaž Mislovič, 2016, diplomsko delo Opis: To diplomsko delo je namenjeno vsem gradbenikom na tako zahtevnih objektih kot je AC. V diplomski nalogi bom se seznanil z delom geodeta, z njihovimi nalogami, dolžnostmi sodelovanja z izvajalcem, geomehaniko in nadzornim. Predstavil bom AC odsek Draženci-Gruškovje, naloge geodezije, geomehanike, predstavil instrumente ter geotehnične preizkuse. Na kratko bom predstavil stabilizacijo voznega pasu. Izvedba AC ni tako zahtevna z gradbenega vidika, kot z logističnega, saj gosto naseljene vasi ob regionalki in pa povečan promet v poletni turistični sezoni, zelo otežujejo dela. Ključne besede: gradbeništvo, znanstveno delo, geodezija, avtocesta, geotehnika, geodetska oprema Objavljeno v DKUM: 09.09.2016; Ogledov: 1360; Prenosov: 101 Celotno besedilo (59,71 MB) |
10. Optimalna določitev lokacij nadzornih centrov za spremljanje prometa na slovenskih avtocestah in hitrih cestahMatejka Žohar, 2016, magistrsko delo/naloga Opis: Avtocesta zaradi ustreznih zasnov prometno tehničnih elementov zagotavlja optimum varnosti v cestnem prometu. Za varnost moramo v veliki meri poskrbeti tudi sami, saj nam absolutne varnosti ne more zagotoviti nihče, tudi nadzorni centri na avtocestah ne. Nadzorni centri pa nam s svojo zmogljivostjo in razpoložljivo tehnologijo olajšajo potovanje s pravočasnimi informacijami na dogajanja na avtocestah bodisi o prometnih nesrečah, delovnih zaporah, zastojih ipd. Dnevno spremljanje prometa in dogodkov na avtocestah in hitrih cestah zahteva veliko mero previdnosti, zato je pri tem pomembna lokacija nadzornih centrov.
V magistrskem delu bomo prikazali obstoječe lokacije nadzornih centrov, ki izhajajo iz praktičnih spoznanj in nimajo narejene podrobnješe analize z upoštevanjem različnih dejavnikov, ki vplivajo na lokacije nadzornih centrov. Ugotoviti želimo, ali bodo istočasno sovpadale s predlaganimi, ki jih bomo pridobili s pomočjo metodologije problema največjega pokritja s simulacijo Monte Carlo. Uporabili bomo logističen pristop k problemu, da preverimo, ali DARS d. d. lahko obvladuje celotno avtocestno omrežje z razpoložljivo opremo, razporejeno po avtocestah in hitrih cestah, ter številom nadzornih centrov, gledano z vidika dostopnosti. Ključne besede: avtocesta, nadzorni centri za promet, optimalna lokacija, simulacija Monte Carlo Objavljeno v DKUM: 01.07.2016; Ogledov: 1465; Prenosov: 199 Celotno besedilo (2,41 MB) |