| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 6 / 6
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
2.
3.
Varnost avtobusnega prometa v Republiki Sloveniji : diplomsko delo
Tomaž Prah, 2010, diplomsko delo

Ključne besede: cestni promet, motorna vozila, avtobusi, prometna varnost, diplomske naloge
Objavljeno: 12.01.2011; Ogledov: 1550; Prenosov: 135
.pdf Celotno besedilo (1,10 MB)

4.
Zgorevanje CNG v bencinskem motorju in vpliv na okolje v primerjavi s klasičnimi pogonskimi gorivi
Ivan Kolić, 2015, magistrsko delo

Opis: V velikih mestih so vozila pomemben vir onesnaževanja zraka, saj prispevajo k visokim koncentracijam škodljivih snovi v zraku. Emisije plinov, kot so ogljikov monoksid (CO), ogljikovodiki (HC), dušikovi oksidi (NOx) in trdni delci (PM) povzročajo resno onesnaženje zraka. V tem magistrskem delu bomo raziskali, komentirali ter primerjali rezultate različnih znanstvenih in strokovnih študij s področja emisij vozil, ki za gorivo uporabljajo stisnjen zemeljski plin (CNG) z emisijami vozil, ki uporabljajo konvencionalna goriva. Zaradi enostavnosti molekule in dejstva, da plinasta goriva lahko tvorijo homogeno zmes z zrakom, zemeljski plin izgoreva brez saj. V primerjavi z bencinom in dizlom je CNG manj nevaren, ima višje oktansko število in omogoča delovanje motorja z višjim kompresijskim razmerjem. Zemeljski plin se lahko uporablja pri običajnih bencinskih in dizelskih motorjih z določenimi spremembami. Največja uporaba CNG-ja danes v prometu je pri težkih vozilih oz. pri avtobusih. Z zgorevanjem CNG-ja v motorju z notranjim zgorevanjem pride do določenega zmanjšanja moči, dvigne se temperatura bata in glave valja ter se poveča temperatura izpuha. Rezultati študij o izpušnih emisijah iz CNG osebnih vozil in avtobusov so zelo različni in nasprotujoči. CNG v primerjavi z bencinom dosega nižje emisije CO2, medtem ko so prednost pred dizlom nižje emisije PM. Slabost zgorevanja metana v motorju z notranjim zgorevanjem pa je višja emisija HC v primerjavi s klasičnimi vozili. Za najboljše izkoriščanje CNG-ja kot pogonskega goriva so potrebni namenski CNG motorji. CNG kot gorivo ne bo bistveno prispevalo k zmanjšanju podnebnih sprememb, ampak bo prehodno sredstvo na poti do čistejših tehnologiji.
Ključne besede: CNG, onesnaženost zraka, izpušne emisije, avtobusi, vrste motorjev, zgorevanje, CO, NOx, HC, CO2, PM, PAH
Objavljeno: 27.08.2015; Ogledov: 1053; Prenosov: 145
.pdf Celotno besedilo (3,14 MB)

5.
MODELIRANJE POTOVALNEGA ČASA V MESTNEM JAVNEM POTNIŠKEM PROMETU
Jan Perša, 2016, magistrsko delo

Opis: Magistrsko delo opisuje in prikazuje izvedbo določanja in modeliranja potovalnega časa mestnega javnega avtobusnega prometa določene cone znotraj Mestne četrti Magdalena in cone iz Mestne četrti Tabor v vse ostale cone Mestne občine Maribor. Na podlagi časovne matrike je izdelan vizualni model ponudbe javnega avtobusnega potniškega prometa in vplivna območja avtobusnih postajališč.
Ključne besede: potovalni čas, javni potniški promet, Mestna občina Maribor, avtobusi, avtobusna postajališča
Objavljeno: 24.08.2016; Ogledov: 452; Prenosov: 71
.pdf Celotno besedilo (6,29 MB)

6.
Ozelenjavanje gradskog transporta na primjeru grada varaždina
Ivana Košutar, 2017, magistrsko delo/naloga

Opis: V današanjem času povečanje migracij v mestih, zaradi velikega števila podjetij, univerz in šol, povzroča vse večje težave v prometu. Te težave so izražene kot zmanjšana mobilnost, zastoji in pomanjkanje parkirnih mest, kar ima za posledico velike emsiije ogljikovega dioksida. Prav tako obstajajo mesta, katerih prometna politika je še vedno zastarela ter ne sledijo primere dobrih praks iz bolj razvitih mest. Eden od teh mest je mesto Varaždin. Zato smo podrobneje analizirali trenutno stanje v mestu Varaždin, izvajanjem demografske analize, z analizo prometne situacije in z pomočjo vprašalnika, da bi pridobili mnenje o faktorima ki vplivajo na odločitev o uporabi Park and Ride sistemov. Rezultati demografske analize pokazali so, da se v mestu Varaždin dogajajo velike migracije. Z analizo prometa smo identificirali ceste, na katerima se dogajajo največje migracije. Po rezultatih ankete smo ugotovili, da se večina anketirancev na uporabo P&R sistema odloča zaradi velikih cenovnih ugodnosti, ki jih sistem ponuja, in zaradi slabega stanja glede prometa v mestu Varaždin. Rezultati so pokazali, da približno 75% anketirancev ne pozna tega sistema. Zaradi teh podatkov in rezultatov, smo se odločili pripraviti poseben načrt za uvedbo P&R sistema v mesto Varaždin, odnosno, P&R sistema, ki naj bi deloval v času največjih zastojev, kot so obdobje med Špancirfestom in obdobje med Božičem in Novim letom. Za namestitev P&R terminala, na podlagi podatkov o štetju prometa, smo se odločili za tri lokacije. Izdelali smo tudi načrt za povezavo P&R terminalov s središčem mesta prek avtobusnih linij. Prepričani smo, da se izvajanje P&R sistema v mestu Varaždin ne more oresničiti brez podpore Mesta Varaždin. Eden od razlogov je, da gradnja in delovanje P&R sistema zahteva visoka finančna sredstva. Prav tako je pomembno začeti ozaveščanje prebivalstva, saj brez tega, P&R sistem ne bo postal realnost. Priporočamo tudi uvedbo strožjih restriktivnih ukrepov v centru mesta, zmanjšanje števila parkirnih mest in povečanje parkirnih cen.
Ključne besede: mesto, mobilnost, Park and Ride, prometni zastoji, onesnaževanje zraka, okolju prijazni avtobusi
Objavljeno: 02.08.2018; Ogledov: 134; Prenosov: 13
.pdf Celotno besedilo (3,96 MB)

Iskanje izvedeno v 0.18 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici