| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 27
Na začetekNa prejšnjo stran123Na naslednjo stranNa konec
1.
Vizualne reprezentacije nekaterih zgodnjih aritmetičnih pojmov : doktorska disertacija
Manja Podgoršek Mesarec, 2024, doktorska disertacija

Opis: Vizualne reprezentacije imajo pomembno vlogo v izgradnji razumevanja matematičnih konceptov učencev, še posebej pomembne so pri izgradnji razumevanja zgodnjih aritmetičnih pojmov. V doktorski nalogi zato obravnavamo omenjeno tematiko, ki jo na podlagi teoretičnih spoznanj preverjamo tudi empirično. Izbrani zgodnji aritmetični pojmi so odštevanje, zakon o združevanju, ulomek kot operator in potenca. Izvedena sta bila dva dela raziskave, v katerih so sodelovali učenci šestega razreda osnovne šole. Zanimalo nas je, kakšne so risbe podanih matematičnih pojmov z vidika ustreznosti, usmerjenosti in pravilnosti ter kakšne načine prikaza podanih pojmov je mogoče zaznati iz risb. Dodatno nas je zanimalo, kakšna je povezanost učenčevega opisa risbe s prikazanim matematičnim pojmom na risbi. Risbe so bile v raziskavi uporabljene kot raziskovalno sredstvo, kar predstavlja novost na področju aritmetike. S kombinacijo deskriptivne in kavzalno-neeksperimentalne metode empiričnega pedagoškega raziskovanja smo ugotovili, da abstraktnost matematičnih pojmov vpliva tako na ustreznost kot tudi na pravilnost ustvarjene risbe, kar pomeni, da sta odštevanje in zakon o združevanju pogosteje ustrezno oz. pravilno reprezentirana matematična pojma. Iz risbe prepoznana konceptualna usmerjenost risb pa izstopa v primeru ulomka kot operatorja in potence. Konceptualna usmerjenost pri teh dveh pojmih v najvišjem deležu vodi do prikaza pravilnega rezultata. Verbalno podani opisi risb, pridobljeni v drugem delu, predstavljajo dodano vrednost z vidika učenčeve interpretacije prikazanega ter hkrati ponujajo dodaten vpogled v učenčevo razumevanje matematičnih pojmov.
Ključne besede: matematika, vizualizacija, reprezentacije, učenci, aritmetika
Objavljeno v DKUM: 14.06.2024; Ogledov: 214; Prenosov: 76
.pdf Celotno besedilo (7,16 MB)

2.
Razvijanje matematičnih sposobnosti v predšolskem obdobju s pomočjo tipanke
Ksenija Gominšek, 2018, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu z naslovom Razvijanje matematičnih sposobnosti v predšolskem obdobju s pomočjo tipanke so predstavljene dejavnosti z matematičnimi tipankami, ki vključujejo matematične pojme s treh matematičnih področij: geometrije, algebre in aritmetike. Za vsako matematično področje smo izdelali veččutno tipanko, s pomočjo katere smo izvedli dejavnosti v vrtcu. Pri tem nas je zanimalo, v kolikšni meri bodo otroci preko dejavnosti s tipankami pridobili nova matematična spoznanja. Dejavnosti v vrtcu smo izvedli v dveh skupinah otrok, starih od 5 do 6 let, in jih natančneje opisali v praktičnem delu, kjer smo na podlagi pridobljenega vzorca evalvirali učinkovitost tipank pri razvoju matematičnih sposobnosti pri predšolskem otroku. Predstavili smo rezultate, in sicer koliko so otroci že imeli razvite matematične sposobnosti pred aktivnostmi s tipankami in po izvedenih aktivnostih s tipankami. Rezultate smo pridobili na podlagi vnaprej pripravljenega ocenjevalnega lista ter tako ugotovili, v kolikšni meri je tipanka pri otrocih razvijala matematične sposobnosti.
Ključne besede: predšolska vzgoja, matematika, aritmetika, geometrija, algebra, tipanke, aktivnosti
Objavljeno v DKUM: 13.12.2018; Ogledov: 1643; Prenosov: 260
.pdf Celotno besedilo (1,31 MB)

3.
Dojemanje enačaja pri slovenskih osnovnošolcih
Tjaša Matičko, 2018, magistrsko delo

Opis: Razumevanje koncepta enačaja v algebri učencem predstavlja mnogo težav, zato smo se v magistrski nalogi odločili preučiti, kako uspešno slovenski osnovnošolci razumejo pomen enakosti, kaj jim predstavlja enačaj, in njihove rezultate primerjati z rezultati portugalskih osnovnošolcev. Podatke za raziskavo smo zbirali s pomočjo delovnih listov, na katerih je bilo podanih osem enačb seštevanja. V raziskavi smo zajeli 230 učencev Osnovne šole Neznanih talcev Dravograd. Prvošolcev je bilo 42, drugošolcev 37, tretješolcev 37, četrtošolcev 40, petošolcev 38 in šestošolcev 36. Preverili smo razumevanje pomena enačaja pri učencih glede na razred, najpogosteje podane odgovore pri posamezni nalogi ter uspešnost pri posamezni nalogi glede na matematično znanje učencev. Ugotovili smo, da učenci bolje razumejo pomen enačaja pri enostavnih tipih enačb, učenci višjih razredov (druga triada) pa celotno gledano bolje razumejo pomen enakosti kot učenci nižjih razredov. Večina učencev dojema znak za enakost v operacijskem smislu, kar pomeni, da vidijo enačaj kot »navodilo«, kateremu mora slediti odgovor. Rezultati razumevanja enačaja so pri učencih z višjo oceno matematičnega znanja boljši, pri čemer smo ugotovili, da se statistično značilne razlike glede na oceno matematičnega znanja pojavijo predvsem pri težjih tipu enačb. Nadalje smo ugotovili, da med slovenskimi in portugalskimi osnovnošolci ni večjih razlik v razumevanju pomena enačaja, saj so v večini primerov delali podobne napake. Vendarle pa je možno opaziti, da imajo portugalski učenci prve triade pri določenih primerih večji delež pravilno podanih odgovorov v primerjavi s slovenskimi. Iz tega lahko sklepamo, da morda učitelji na Portugalskem dajejo večji poudarek na dojemanje enačaja že pri učencih v nižjih razredih.
Ključne besede: KLJUČNE BESEDE: enačaj, dojemanje enačaja, enakost, algebra, aritmetika, operativni pogled, relacijski pogled.
Objavljeno v DKUM: 21.09.2018; Ogledov: 1568; Prenosov: 195
.pdf Celotno besedilo (1,86 MB)

4.
Uporaba ploščic za vzorčke na področju aritmetike in delov celot
Sabina Kmetec, 2017, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu z naslovom Uporaba ploščic za vzorčke na področju aritmetike in delov celot so predstavljene nekatere aktivnosti z uporabo teh ploščic iz seta za vzorčke. Sledili smo aktivnostim, ki so navedene v članku Hungry for Early spatial and Algebraic Reasoning. Otrokom smo najprej predstavili uporabo in pomen ploščic za vzorčke. Za večjo motivacijo in čim bolj zanimivo in razumevajočo razlago za otroke smo uporabili tudi lutko gosenico Berto, ki je otroke še bolj motivirala k sodelovanju. Otroci so se skozi aktivnosti srečali s področjem aritmetike in delov celote.
Ključne besede: matematika, aritmetika, števila, štetje, liki, deli celote, ulomki, vzorci, aktivnosti, predšolska vzgoja, ploščice za vzorčke
Objavljeno v DKUM: 25.05.2017; Ogledov: 1473; Prenosov: 220
.pdf Celotno besedilo (1,57 MB)

5.
Kriteriji deljivosti
Katarina Gerjevič, 2016, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu so prikazani in dokazani osnovni kriteriji deljivosti. V tretjem poglavju je prikazano, kako je tema deljivosti predstavljena v slovenskih osnovnošolskih učbenikih. V zadnjem poglavju pa so predstavljeni primeri nalog iz osnovnošolskih tekmovanj, ki se rešujejo s pomočjo obravnavanih kriterijev.
Ključne besede: matematika, aritmetika, naravna števila, cela števila, deljivost, kriteriji deljivosti
Objavljeno v DKUM: 12.09.2016; Ogledov: 1469; Prenosov: 907
.pdf Celotno besedilo (904,04 KB)

6.
7.
MATEMATIČNA AKTIVNOST V SLOVENSKIH VRTCIH
Monika Herbaj, 2013, diplomsko delo

Opis: POVZETEK Otroci imajo v vrtcih mnogo priložnosti, da se srečajo in sodelujejo pri matematičnih dejavnostih. Otrok za matematične igre v vrtcu uporablja vsakdanje okolje in predmete: shranjuje igrače v zaboje (npr. lesene gradnike v zaboj, punčke v košaro, avtomobile na polico, …), opazuje vzorce na oblačilih, igračah, se uči pojma levo in desno, šteje črte na prehodu za pešce, se igra z geometrijskimi oblikami in jih išče v naravi, meri čim več različnih objektov (npr. s koraki, dlanjo, pa tudi s standardnimi merili). Odrasli morajo otroka spodbujati in mu ponujati čim več priložnosti in materialov, s katerimi bo lahko otrok raziskoval in pridobival matematična znanja. Diplomska naloga z naslovom Matematična aktivnost v slovenskih vrtcih vsebuje teoretični vidik razvoja otrok, učenje matematike predšolskih otrok v vsakdanjem življenju, v vrtcu. Naloga predstavi matematična področja, ki jih obsega kurikulum za vrtce (aritmetika in algebra, geometrija in merjenje), in načine, kako se otroci seznanjajo z njimi. Pomembno je, da se otrok uči na podlagi konkretnih izkušenj, saj je le tako lahko aktiven udeleženec učnega procesa. V empiričnem delu diplomske naloge so predstavljeni rezultati anonimnega anketnega vprašalnika, ki so ga izpolnili vzgojitelji in vzgojiteljice slovenskih vrtcev. Rezultati kažejo: − katera matematična področja dejavnosti vzgojitelji izvajajo z otroki, − pri katerih matematičnih aktivnostih je sposobnost otrok največja, − katere matematične dejavnosti vzgojitelji izvajajo najraje in − koliko krat na mesec vzgojitelji izvajajo, načrtujejo in izvajajo matematične dejavnosti kot usmerjeno dejavnost.
Ključne besede: KLJUČNE BESEDE: predšolska vzgoja, matematika, aritmetika in algebra, geometrija, merjenje
Objavljeno v DKUM: 20.11.2013; Ogledov: 4761; Prenosov: 1266
.pdf Celotno besedilo (1,03 MB)

8.
Izbira optimalnih podstruktur nerekurzivnega digitalnega sita v porazdeljeni aritmetiki
Mitja Solar, Rudolf Babič, Bruno Stiglic, 2003, izvirni znanstveni članek

Opis: Nerekurzivna digitalna sita v porazdeljeni aritmetiki in aritmetiki s fiksno decimalno vejico se uporabljajo v hitrih sistemih za digitalno obdelavo podatkov, kjer se zahteva stabilnost odzivov in linearne fazne poteke pri zahtevanem velikem dušenju ali veliki strmini bokov. Med različnimi realizacijskimi oblikami smo primerjali kaskadno, vzporedno in kombinirano realizacijsko obliko. Primerjali smo frekvenčne lastnosti, kvantizacijski šum in aparaturno kompleksnost.
Ključne besede: nerekurzivna digitalna sita, porazdeljena aritmetika, optimalne podstrukture, vplivi kvantizacije
Objavljeno v DKUM: 01.06.2012; Ogledov: 1769; Prenosov: 44
URL Povezava na celotno besedilo

9.
OPREMLJENOST ŠOL Z DIDAKTIČNIMI PRIPOMOČKI ZA PODROČJE ARITMETIKE IN ALGEBRE V PRVEM TRILETJU IN NJIHOVA RACIONALNA UPORABA
Petra Sraka, 2011, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu so predstavljeni didaktični pripomočki na splošno, sledi pregled terminov, ki so se zanje uporabljali skozi zgodovino vse do danes, klasifikacija ter lastnosti temeljnih didaktičnih pripomočkov. Podane so osnovne smernice kritične izbire ter racionalne uporabe pripomočkov pri pouku matematike. Bolj podrobno so predstavljeni didaktični pripomočki pri pouku matematike v sklopu aritmetike in algebre v prvem triletju osnovne šole oziroma tisti pripomočki, ki jih predpisuje učni načrt. Skozi rezultate anketnega vprašalnika, ki so jih reševali učitelji prvega triletja slovenskih osnovnih šol, so predstavljena stališča uporabe didaktičnih pripomočkov pri matematiki. Ugotovljeno je bilo, da učitelji dobro poznajo in pogosto uporabljajo didaktične pripomočke pri matematiki, poudarjajo pomen in pozitivne učinke didaktičnih pripomočkov na učenje matematike in stremijo k še bolj kvalitetni in racionalni uporabi le-teh pri pouku. Prav tako so predstavljene nekatere težave in ovire, s katerimi se soočajo učitelji pri pridobitvi, uporabi in shranjevanju didaktičnih pripomočkov.
Ključne besede: matematika, didaktični pripomočki, aritmetika in algebra, prvo triletje
Objavljeno v DKUM: 29.11.2011; Ogledov: 2406; Prenosov: 424
.pdf Celotno besedilo (1,40 MB)

10.
Fregejev logicizem
Iris Merkač, 2009, diplomsko delo

Opis: Namen diplomskega dela je rekonstruirati najperspektivnejšo današnjo obliko Fregejevega logicizma, izhajajočega iz Friedricha Ludwiga Gottloba Fregeja (1848-1925), nemškega filozofa, logika in matematika v logični matematiki. Zraven tega je predstavljen paradoks, ki ga je Bertrand Arthur William Russell (1872-1970), angleški filozof, izpeljal iz slavnega Aksioma V in se nanaša na aksiom razredov ali množic ter ga imenujemo Russllov paradoks. V diplomskem delu se sklicujemo na delo Frege's conception of numbers as objects, britanskega filozofa Crispina Wrighta (1942). Raziskava diplomskega dela je teoretično temeljila na deskriptivnem in praktično na analitičnem pristopu poskusa Fregejeve utemeljitve logicizma in rešitve problema s stališča filozofa C. Wrighta.
Ključne besede: filozofija matematike, aritmetika, abstraktni objekti, Fregejev logicizem, Peanovi aksiomi, Aksiom V, Russllov paradoks
Objavljeno v DKUM: 23.12.2009; Ogledov: 2813; Prenosov: 174
.pdf Celotno besedilo (720,08 KB)

Iskanje izvedeno v 0.28 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici