| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 13
Na začetekNa prejšnjo stran12Na naslednjo stranNa konec
1.
Položaj ženske v antičnem Rimu : diplomsko delo
Anja Zatezalo, 2008, diplomsko delo

Ključne besede: zgodovina, žensko vprašanje, položaj, Stari Rim, antika, Rimljanke, rimska družba, družina, diplomska dela
Objavljeno: 22.01.2009; Ogledov: 6393; Prenosov: 1299
.pdf Celotno besedilo (5,85 MB)

2.
VZGOJA IN IZOBRAŽEVANJE V STARI GRČIJI
Katja Kovačič, 2009, diplomsko delo

Opis: Vzgajanje in izobraževanje otrok ter mladine sta izjemno pomembna elementa vsakega naroda. Znanje, duhovna razgledanost in razvijanje spretnosti ter sposobnosti imajo že od nekdaj velik pomen in tega so se zavedali že v antičnih časih. In prav zaradi tega je Grčija v času svojega zgodovinskega razvoja, pod vplivom družbenih, gospodarskih, kulturnih in političnih sprememb, zaradi katerih je prišlo tudi do potreb po širši in globlji izobrazbi, začela ustanavljati šole. Do formiranja prvih šol je prišlo okrog 6. stoletja pr. Kr., posledično pa tudi do pojava poklicnih učiteljev. Šole so obiskovali le dečki, ki so bili v njih deležni predvsem elementarnega znanja (branje, pisanje računanja), veliko pozornosti pa so namenjali tudi telesni vzgoji. V 5. stoletju pr. Kr. se je s prihodom sofistov začelo uveljavljati tudi neke vrste višje izobraževanje. V antični Grčiji je prišlo tudi do nastanka prvih pedagoških idej in teorij, ki so nato s Sokratom, Platonom, Izokratom in Aristotelom postavile temelje za razvoj pedagogike kot znanosti.
Ključne besede: vzgoja, izobraževanje, paideia, zgodovina pedagogike, antika, Grčija
Objavljeno: 13.08.2009; Ogledov: 8425; Prenosov: 1547
.pdf Celotno besedilo (1,09 MB)

3.
VZGOJA IN IZOBRAŽEVANJE V ANTIČNEM RIMU
Tina Slatinek, 2009, diplomsko delo

Opis: Vzgoja in izobraževanje otrok sta izrednega pomena za vsak narod, česar so se zavedali že v antičnih časih. V izobraženosti naroda se namreč skriva tudi moč države. Več kot bodo državljani vedeli in bolje kot bodo usposobljeni za neko delo, večja bo tudi moč države, tako politična kot gospodarska. Prav zaradi teh vzrokov so tudi v Rimu v teku svojega zgodovinskega razvoja pod vplivom družbenih, kulturnih in političnih sprememb, zaradi katerih je prišlo tudi do potreb po širši in globlji izobrazbi, začeli ustanavljati šole. Šole so bile sprva malo številčne, sčasoma pa je njihovo število začelo naraščati. Zraven elementarnega pisanja, branja in računanja, so večjo pozornost začeli polagati tudi drugim vedam, in sicer literaturi, slovnici, retoriki. Metode poučevanja so bile pri Rimljanih precej podobne grškim, če ne celo enake. Razlog tiči v tem, da so Rimljani, tako kot na mnogih področjih, tudi na področju izobraževanja posnemali Grke. Antično obdobje je na področju vzgoje in izobraževanja postavilo pomembne temelje, na katerih so dalje gradili drugi narodi, ki so črpali iz njihovih dognanj in pedagoških idej ter jih nato prilagajali novemu času in okoliščinam.
Ključne besede: vzgoja, izobraževanje, pedagogika, antika, zgodovina pedagogike, antični Rim, rimsko šolstvo
Objavljeno: 17.11.2009; Ogledov: 5700; Prenosov: 976
.pdf Celotno besedilo (1,10 MB)

4.
KULTURNA ZGODOVINA MESTA PTUJ
Natalija Mom, 2010, diplomsko delo

Opis: Mesto Ptuj je zaradi bogate kulturne zgodovine prava umetnostna zakladnica in kulturni biser. Upravičeno slovi kot eno izmed najstarejših in najlepših mest na Slovenskem. V diplomski nalogi je predstavljena kratka kulturna zgodovina mesta Ptuj in njegove znamenitosti. Mesto je geografsko orisano, predstavljen je njegov nastanek in razvoj. Opisani sta najbogatejši obdobji ptujske naselitvene zgodovine, čas rimske kolonizacije in visokega srednjega veka, arheološka najdišča, cerkve, samostani, znamenja in javni spomeniki, kulturne in izobraževalne ustanove ter njihova vloga v mestu Ptuj. Posebno mesto zasedajo tradicionalne ptujske prireditve in obrt. Predstavljen je narodnoobrambni boj za ohranitev slovenskega naroda, jezika in kulture v ptujski »nemški trdnjavi«. Omenjene so osebnosti, ki so imele pomembno vlogo v kulturnem življenju in razvoju mesta Ptuj. V diplomski nalogi je uporabljena deskriptivna raziskovalna metoda, pri osebah in zgodovinskih dejstvih pa zgodovinska metoda.
Ključne besede: Ptuj, antika, srednji vek, kulturna zgodovina, znameniti Ptujčani, nacionalni boji.
Objavljeno: 07.01.2011; Ogledov: 4268; Prenosov: 587
.pdf Celotno besedilo (1,54 MB)

5.
HIGIENA, KOZMETIKA IN NAKIT V ANTIČNEM RIMU
Saša Omahna, 2011, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi HIGIENA, KOZMETIKA IN NAKIT V ANTIČNEM RIMU sem s svojim lastnim pristopom predstavila zanimive podrobnosti iz osebnega in družbenega življenja prebivalcev starega Rima, njihovih higienskih navad, skrbi za osebno lepoto in dnevno svežost; predstavila pa sem tudi načine in navade ličenja ter uporabe nakita pri Rimljankah.
Ključne besede: antika, rimska družba, družbeni položaj Rimljanke, vloga ženske, kozmetika, moda, nakit, terme, higiena.
Objavljeno: 23.11.2011; Ogledov: 3159; Prenosov: 414
.pdf Celotno besedilo (2,95 MB)

6.
Rimska najdišča v porečju Savinje
Aleš Blatnik, 2012, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi Rimska najdišča v porečju Savinje sem zbral in predstavil rimska najdišča, ki se nahajajo v porečju Savinje. V delu so zbrana najdišča podrobneje opisana, predvsem najdbe, kjer je bilo možno, je bilo dodano tudi slikovno gradivo. Rimljani so pustili velik pečat na ozemlju današnje Slovenije. V mnogih krajih so še danes vidni ostanki zapuščine Rimljanov. Zelo veliko ostankov je bilo najdenih tudi v porečju Savinje in Savinjske doline, na katere sem se osredotočil v diplomskem delu. V Šempetru v Savinjski dolini je bilo odkrito veliko rimsko grobišče, v Ločici pri Polzeli je bil tabor II. italske legije, na Vranskem je bila opekarna, in najpomembnejša Celeia, kot mesto province Norik, kar so le nekatera pomembnejša najdišča od mnogih v porečju Savinje. Rimljani so bili poznani tudi po gradnji cest, katerih ostanke so našli na zelo podobnih trasah kot poteka današnja regionalna cesta Celje – Ljubljana. Rimska arhitektura je bila zelo dovršena, kar je razvidno iz arheoloških najdb. Zelo lepi in mogočni so nagrobniki v Šempetrski rimski nekropoli ter nagrobne table, najdene v Celju. Znani so tudi miljniki, ki so jih našli ob cesti od Trojan do Celja in proti Ptuju. Med najdenimi predmeti prevladujejo grobni pridatki, nagrobni spomeniki, nakit, arhitekturni ostanki in rimski novci.
Ključne besede: Antika, Rimljani, rimska najdišča, Savinja, Celeia, porečje Savinje, Rimska nekropola, Rifnik, Norik.
Objavljeno: 12.07.2012; Ogledov: 3669; Prenosov: 423
.pdf Celotno besedilo (9,41 MB)

7.
OD RIMSKEGA POLITEIZMA DO KRŠČANSKEGA MONOTEIZMA
Erik Krautberger, 2014, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu je predstavljeno, kaj to religija sploh je. Opisano je, kateri so osnovni elementi religije, religijski sistemi in religiozne organizacije. V nadaljevanju so opisane značilnosti verskega sistema pri Rimljanih ter rimski bogovi in boginje. Zatem je del naloge namenjen opisu krščanstva oziroma opisu njegovega razvoja. Predstavljeno je Jezusovo delovanje in širjenje krščanstva, pri čemer sta pomembno vlogo odigrala apostola Peter in Pavel. V nadaljevanju je predstavljena vloga cesarja Konstantina pri širjenju krščanstva, saj je le-ta kot prvi cesar sprejel krščanstvo za svojo vero. Diplomska naloga zajema tudi analizo verske politike rimskih cesarjev do cesarja Teodozija I., ki je dal zapreti vse poganske templje in prepovedal vsakršne daritve ter zasebno pogansko čaščenje, krščanstvo pa je postalo edina uradna religija rimskega cesarstva.
Ključne besede: religija, antika, poganstvo, krščanstvo, Jezus, Konstantin, Teodozij
Objavljeno: 18.07.2014; Ogledov: 838; Prenosov: 160
.pdf Celotno besedilo (2,09 MB)

8.
Ženska v antični Grčiji in Rimu
Tjaša Jerič, 2015, magistrsko delo

Opis: Položaj ženske v Grčiji se je skozi časovna obdobja starogrške države spreminjal. V zgodnjem obdobju, je bila ženska skoraj enakovredna moškemu, nato se je položaj močno poslabšal. Družbena depriviligiranost ženske se je kazala že ob njenem rojstvu, ko je bila nemalokrat prepuščena na milost in nemilost na kraju izpostavitve. Če jo je družina obdržala, je bila deležna najosnovnejše izobrazbe. Skozi vsa življenjska obdobja je bila podrejena moškemu, sprva očetu, po poroki možu. Njena družbena vloga je bila omejena na rojevanje dobrih državljanov. Najbolj cenjena je bila, ko je igrala vlogo pokorne, ustrežljive in tihe gospodinje, ki je za zidovi domačega gospodinjstva tkala, predla, vzgajala otroke ter nadzirala hišne sužnje. V javnem življenju se ni smela velikokrat pojavljati, razen ob različnih praznikih, kjer so imele ženske nepričakovano veliko vlogo. Tudi rimska ženska je bila vedno v senci moških. Rimska deklica je bila deležna skromnejše izobrazbe v primerjavi z dečkom. Skozi zgodovino rimske države se je izboljševal tudi položaj ženske. Kljub temu, da je bila njena domena predvsem delo v hiši, vzgoja otrok ter nadzor sužnjev, pa so se rimske ženske velikokrat pojavljale tudi v javnem življenju. Tako kot grška ženska, je tudi Rimljanka imela zelo pomembno vlogo pri religiji in na javnih praznovanjih. Prav tako je bila njena prioritetna naloga rojevanje otrok. Sprva je bila pod oblastjo očeta ali moža, nato pa je postala pomemben člen pri odločanju o svojem življenju.
Ključne besede: antika, položaj ženske, grška ženska, rimska ženska, družinsko življenje, javno življenje, vloga ženske
Objavljeno: 29.10.2015; Ogledov: 2576; Prenosov: 420
.pdf Celotno besedilo (1020,41 KB)

9.
GRŠKA ANTIKA V GIMNAZIJSKIH UČBENIKIH ZA ZGODOVINO SKOZI ČAS
Aljaž Kovačič, 2016, magistrsko delo

Opis: Učbenik je temeljna šolska knjiga. Učenci jo uporabljajo vsak dan pri pouku, zato mora biti oblikovana v skladu z učnim načrtom. Vsebina in obseg zajetih problemov se morata podrejati povprečnemu učencu v njegovi razvojni dobi. V učbeniku je potrebno uporabljati jezik, primeren razvojni stopnji učencev, ki ga bodo uporabljali. Podlago učbeniku predstavlja učni načrt, ki določa in vsebuje vsebino, standarde znanj in cilje posameznih predmetov ali predmetnih področij. Vsebina v njem je didaktično oblikovana, prilagojena vrsti in stopnji izobraževanja ter izbrana po veljavnih splošnih družbenih, znanstvenih in strokovnih kriterijih. Leta 1774 je Marija Terezija izdala splošni red, s katerim je bila vpeljana splošna šolska obveznost za vse otroke od šestega do dvanajstega leta starosti. Ta reforma je za ozemlje današnje Slovenije pomenila, da se v takratnih šolah uvede pouk zgodovine. Razvoju pouka zgodovine je vzporedno sledil razvoj učnih načrtov in učbenikov. Pregled učnih načrtov nam pokaže spremembo podobe in obsega le-teh iz različnih časovnih obdobij. Učni načrti iz leta 1936, 1945 in 1955 so bili oblikovani v dokumente, v katerih so bili združeni učni načrti vseh predmetov, ki so se takrat poučevali v šoli in so bili po strukturi skoraj v celoti omejeni le na učno vsebino. Učni načrt za zgodovino iz leta 1996 je bil za razliko od starejših samostojen dokument, v katerem se je število ur za zgodovino zmanjšalo. Na popolnoma drugačen način je sestavljen učni načrt iz leta 2008, ki vsebuje bistveno več didaktičnih napotkov za učitelje. Novost je tudi, da učne teme niso predstavljene po letnikih, temveč po obdobjih, ter da ima učno snov razdeljeno na obvezne in izbirne teme. Vsi učni načrti dajejo podobne smernice za poučevanje učne teme grške antike. Učni sklop grške antike je v različnih učbenikih predstavljena po obsegu in strukturi na različen način. V starejših učbenikih je bila učna snov razložena zelo opisno, na dolgo ter brez kakršnega koli grafičnega ponazarjanja učne snovi. Kljub temu sta učbenika iz leta 1938 in 1954 vsebovala slike, medtem ko je bil učbenik iz leta 1946 brez njih. Učbenik iz leta 1989 je imel veliko učnih enot združenih v skupnih poglavjih, ki so bila hkrati vsebinsko manj obsežna. Za razliko od svojih predhodnikov je imel učno snov ilustrirano tudi grafično. Že na prvi pogled popolno novost predstavlja učbenik iz leta 2014, ki je v celoti barven. Učna snov je ponovno obsežneje obdelana, a vendar krajše kot v učbenikih pred tistim iz leta 1989. Omenjeni učbenik vsebuje veliko slikovnega in grafičnega materiala ter vprašanja, ki podobno kot v predhodnem učbeniku služijo za ponovitev in utrditev snovi.
Ključne besede: učbenik, učitelj, učenec, učni načrt, pouk zgodovine, grška antika, razvoj učbenika in učnega načrta
Objavljeno: 01.06.2016; Ogledov: 920; Prenosov: 88
.pdf Celotno besedilo (1000,06 KB)

10.
ANTIKA V SODOBNEM POUKU ZGODOVINE
Lucija Jagodič, 2016, diplomsko delo

Opis: Antika je v zgodovini čas, kjer se rodijo pravljice, začnejo se vzporednice z današnjim načinom življenja. Od tod izvira ogromno materialnih ostankov, ki nas popeljejo v čas Grkov in Rimljanov. Menim, da je ravno pri tej temi učitelju omogočena uporaba prav vseh sodobnih metod, ki učenca vključijo v pouk, da ga sooblikuje oziroma soustvarja. Učenci morajo namreč sami priti do spoznanj in ugotovitev, saj je tako znanje resnično pridobljeno. Med sodobnimi metodami so zelo pomembne tudi medpredmetne povezave, s katerimi učenca še bolj pritegnemo k usvajanju učne snovi. Pri pregledu osnovnošolskih učbenikov sem ugotovila, da je tema antika slikovito obarvana, učencem je na voljo slikovno in materialno gradivo. Slednje je velikokrat kar v bližini njihovega doma. Namen diplomskega dela je tako predstavitev sodobnega pouka zgodovine v primerjavi s preteklostjo kot predstavitev sodobnih učnih enot, ki so predstavljene na praktičnih primerih urnih učnih enot.
Ključne besede: antika, sodobni pouk, didaktične strategije, viri, Grki, Rimljani.
Objavljeno: 30.09.2016; Ogledov: 655; Prenosov: 39
.pdf Celotno besedilo (2,48 MB)

Iskanje izvedeno v 0.2 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici