1. |
2. Primerjava Kanban in Scrum : diplomsko deloAlen Fekonja, 2023, diplomsko delo Opis: V diplomskem delu smo podrobno opisali vodilna pristopa razvoja programske opreme Scrum in Kanban. Pristopa smo med seboj tudi primerjali. Tako smo jasno definirali njune prednosti, slabosti in podobnosti. Preučili smo tudi orodja, povezana s tema dvema pristopoma, in razložili njihovo vlogo pri zagotavljanju optimiziranega toka dela. Izvedli smo anketo v zvezi s to temo in tako pridobili ključne podatke o uspešnosti teh metod v Sloveniji. Rezultate smo nato uspešno primerjali, analizirali in interpretirali. Ključne besede: Kanban, Scrum, ekipe, anketa, orodje Objavljeno v DKUM: 22.12.2023; Ogledov: 836; Prenosov: 111 Celotno besedilo (1,72 MB) |
3. Napredek študentov pri učenju osnovnih plavalnih tehnik v povezavi z njihovim aktivnim življenjskim slogom : diplomsko deloTjaša Gradišnik, 2023, diplomsko delo Opis: V diplomski nalogi je v teoretičnem delu predstavljen pomen plavanja in učenje plavalnih tehnik. Drugi del teoretičnega dela pa se navezuje na aktiven življenjski slog študentov. V empiričnem delu so predstavljeni rezultati ocenjevanja plavalnih tehnik (prsno, kravl in hrbtno) in anketnega vprašalnika. Na plavalnem tečaju je bilo na vzorcu študentov študijskega programa Predšolska vzgoja izvedeno ocenjevanje znanja plavanja pred 15-urnim tečajem in po tečaju ter pridobljeni podatki o aktivnem življenjskem slogu s pomočjo vprašalnika IPAQ. Namen raziskave je bil ugotoviti napredek študentov pri učenju osnovnih plavalnih tehnik in povezanost napredka v znanju plavanja z njihovim aktivnim življenjskim slogom. Izračun t-testa za neodvisne vzorce je pokazal statistično značilno razliko v napredku znanja plavanja med spoloma le pri plavalni tehniki hrbtno (p < 0,001), pri plavalni tehniki kravl je izražena tendenca (p = 0,095) v napredku znanja plavanja med spoloma, pri plavalni tehniki prsno pa ni statistično značilne razlike med spoloma v napredku znanja plavanja (p = 0,842). Izračun Pearsonovega koeficienta korelacije je pokazal neznatno povezanost (r = 0,139) med napredkom znanja plavanja in aktivnim življenjskim slogom. Ključne besede: plavalne tehnike, učenje plavanja, napredek znanja plavanja, aktiven življenjski slog, inicialno ocenjevanje, finalno ocenjevanje, anketa IPAQ Objavljeno v DKUM: 19.12.2023; Ogledov: 450; Prenosov: 91 Celotno besedilo (1,13 MB) |
4. Analiza verige preskrbe s kunčjim mesom v Sloveniji : diplomsko deloKlara Hriberšek, 2023, diplomsko delo Opis: Kunčje meso ima izredne hranilne vrednosti in tudi dietične vrednosti. Meso štejemo med belo meso, saj je na videz najpodobneje piščančjemu mesu. Primerno je za kuhanje, pečenje in za predelavo. Vsebuje izredno majhne količine maščob in holesterola ter mnogo nujno potrebnih (esencialnih) hranljivih snovi (esencialnih aminokislin, nenasičenih maščobnih kislin, kalcija, bakra, železa, vitaminov B-skupine). Zaradi teh lastnosti in majhne vrednosti natrija in nizke energijske vrednosti je meso priznano kot dietetično in posebno primerno za dieto bolnikov z arteriosklerozo, povišanimi lipidi (holesterol, trigliceridi) in povečano sečno kislino v krvi. Priporočajo ga tudi želodčnim bolnikom in starostnikom.
V diplomskem delu so na podlagi ankete predstavljeni zbrani podatki o zanimanju za kunčje meso. Anketa je temeljila na vprašanjih o tem, kako pogosto potrošnik zauživa kunčje meso, kakšni so razlogi za njegovo vključevanje v jedilnik, kakšen je najpogostejši način priprave mesa (juha, pečeno na žaru, ocvrto meso, golaž), kaj je potrošniku pomembno pri nakupu kunčjega mesa (cena, izgled, poreklo, način prireje …), kakšna oblika pakiranja mu najbolj ustreza (cel kunec, v kosih zadnje in sprednje noge, v kosih kunčji hrbet), koliko je pripravljen odšteti pri nakupu kunčjega mesa, kje najraje kupuje meso (trgovina, tržnica, neposredno na kmetiji), ali bi raje kupoval slovensko kunčje meso ali meso iz uvoza, itd.
V diplomskem delu so predstavljeni rezultati, pridobljeni s strani večjih rejcev kuncev v Sloveniji, s katerimi so bili izvedeni intervjuji. V intervjujih se večina vprašanj usmerja v iskanje odgovorov, kdo so njihovi ciljni kupci, s kakšnimi ovirami se srečajo od začetka reje do prodaje mesa, kdaj je reja ekonomsko upravičena in kakšen obseg reje imajo sami doma. Ključne besede: kunčjereja, kunčje meso, kunci, analiza, anketa Objavljeno v DKUM: 12.10.2023; Ogledov: 434; Prenosov: 45 Celotno besedilo (758,74 KB) |
5. Razvoj solarne polnilne postaje za električna kolesa : magistrsko deloNace Grudnik, 2023, magistrsko delo Opis: Zaradi trenutne energetske krize strokovnjaki priporočajo, da pričnemo še bolj varčevati z energijo in nas spodbujajo, da izrabljamo obnovljive vire energije. Razvoj in delovanje solarne polnilne postaje tako predstavlja priložnost za učinkovito izrabo sončne energije, brez potrebe po drugih virih in infrastrukturi.
Kolesarstvo v Sloveniji postaja vse bolj popularno, tudi zaradi električnih koles, saj se lahko z njimi vozimo po reliefno bolj razgibanih terenih. Fizično manj sposobnim pa omogočajo, da prekolesarijo tudi zahtevnejše in daljše poti. Tako se uporaba motornih vozil manjša, trend e-mobilnosti pa je še dodatno povečal zanimanje za električna kolesa.
V zaključni nalogi smo opredelili različne vrste električnih polnilnih postaj in analizirali trg takšnih izdelkov. Na podlagi te analize smo ustvarili tehnični zahtevnik in določili celoten električni sistem ter razvili konstrukcijo. Med uporabniki električnih koles smo izvedli anketo in ugotovili da, v primeru, če bi bilo na območju Slovenije postavljenih več javnih polnilnih mest, bi ljudje tam polnili svoje električno kolo. Dodali smo tudi predlog primernega poslovnega modela, ki ga priporočamo ob vzpostavitvi mreže solarnih polnilnih postaj. Zaključna naloga lahko služi kot izhodiščni elaborat za podjetje, ki namerava razviti solarno polnilno postajo ali temu podoben izdelek. Ključne besede: električna polnilna postaja, električno kolo, sončna energija, anketa, poslovni model Objavljeno v DKUM: 01.03.2023; Ogledov: 704; Prenosov: 114 Celotno besedilo (9,48 MB) |
6. Analiza povpraševanja po govejem mesu v koroški regiji in model trženjskega spleta na primeru kkgz : magistrsko deloRok Brajnik, 2022, magistrsko delo Opis: Meso kot del prehrane je bolj ali manj nepogrešljiv del naših življenj. Glede na to, da se kmetije na Koroškem v veliki meri ukvarjajo s prirejo bikov pitancev, smo nalogo osnovali na ugotavljanju, kakšno je povpraševanje po govejem mesu na tem območju. Predvsem nas je zanimalo, kako pogosto ljudje uživajo meso in konkretno govedino ter kateri so dejavniki, ki najpomembneje vplivajo, da se potrošniki odločijo za nakup dotičnega izdelka. V prvem delu naloge je navedenih nekaj statističnih podatkov v povezavi s samooskrbo v Sloveniji ter porabo mesa na posameznika. Sledi nekaj o marketinškem spletu, ki je kasneje osnova za pripravo točno določenega modela na primeru Koroške kmetijsko-gozdarske zadruge. Gre za organizacijo, ki deluje na Koroškem na področju odkupa mesa, mleka in lesa. Pred kratkim so ustanovili skupino proizvajalcev, ki bo oziroma že nudi kakovostno meso znanega porekla, saj je proizvedeno lokalno. Drugi del naloge je namenjen analizi rezultatov, primerjavi z našimi predpostavkami in ugotavljanju, kateri so tisti dejavniki, ki so bistvenega pomena pri nakupni odločitvi. V zadnjem delu pa je predstavljena uporaba naših rezultatov v konkretnem modelu, in sicer smo glede na potrošniške zahteve pripravili trženjski splet, v katerem smo okvirno zastavili posamezne komponente, kakšna naj bo torej cena, kje naj se meso prodaja, kako naj se promovira in kakšne tipe izdelkov bi bilo sploh primerno ponuditi na trgu. Ključne besede: povpraševanje, govedina, marketinški splet, anketa, analiza Objavljeno v DKUM: 06.06.2022; Ogledov: 835; Prenosov: 103 Celotno besedilo (1,29 MB) |
7. Zadovoljstvo turistov s ponudbo turističnih kmetij na območju občine brežice : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študijaBarbara Šoško, 2021, diplomsko delo Opis: Turizem na kmetiji je ena od najpogostejših dopolnilnih dejavnosti, za katero se odločajo slovenski kmetje. V občini Brežice imamo kar nekaj turističnih kmetij, v diplomskem delu pa smo obravnavali pet turističnih kmetij, in sicer: turistično kmetijo Pri Martinovih, turistično kmetijo Vimpolšek, turistično kmetijo Zevnik, turistično kmetijo Juričko in turistično kmetijo Istenič, ter analizirali zadovoljstvo turistov s ponudbo obravnavanih turističnih kmetij. V teoretičnem delu smo predstavili pojma »turizem na podeželju« ter »turizem na kmetiji«, obravnavali pa smo tudi pojem »zadovoljstvo turista«. Zadovoljstvo turista je želja vsakega podjetja, je vir konkurenčne prednosti, zadovoljni gosti pa prinašajo številne poslovne koristi. S kvalitativno raziskavo smo s pomočjo intervjuvanja nosilcev dopolnile dejavnosti na obravnavanih kmetijah spoznali, kako spremljajo zadovoljstvo in želje gostov, kakšno segmentacijo gostov imajo, kako tržijo svojo ponudbo in ali imajo načrte za nadaljnji razvoj. S kvantitativno raziskavo pa smo s pomočjo anketnih vprašalnikov ugotavljali, kakšno je splošno zadovoljstvo turistov z obravnavanimi turističnimi kmetijami ter kakšne so njihove želje in predlogi k izboljšavi oziroma dopolnitvi njihove ponudbe. Na podlagi obeh raziskav smo podali ugotovitve ter predloge za izboljšavo ponudb na obravnavanih turističnih kmetijah. Ključne besede: turizem na kmetiji, zadovoljstvo turista, občina Brežice, anketa, intervju Objavljeno v DKUM: 23.12.2021; Ogledov: 1235; Prenosov: 273 Celotno besedilo (1,70 MB) |
8. Ekonomika pridelave industrijske konoplje za čajAnej Gerlušnik, 2020, diplomsko delo Opis: V diplomskem delu je bila s pomočjo metode simulacijskega modeliranja razvita planska modelna kalkulacija skupnih stroškov pridelave industrijske konoplje za čaj, sorte »KC-DORA«, in sicer na podlagi tehnološko-ekonomskih podatkov s posestva Sončni raj v Malečniku. Kalkulacija skupnih stroškov je bila razvita v elektronski preglednici Microsoft Excel. V drugem delu raziskave je bila z namenom definiranja profila potencialnega potrošnika strukturirana in izvedena anketa. Slednja je bila pripravljena in analizirana s pomočjo 1ka spletne strani. Rezultati raziskave kažejo, da je v analiziranem primeru posestva Sončni raj pridelava industrijske konoplje za čaj ekonomsko upravičena, saj je ocenjena vrednost koeficienta ekonomičnosti večja od 1 (Ke = 9,70). V primerjavi z do sedaj opravljenimi raziskavami drugih raziskovalcev ugotavljamo, da je v teh primerih pridelave industrijske konoplje za čaj vrednost koeficienta ekonomičnosti večja (v analiziranem primeru Ke = 17,91). Ugotavljamo, da je ocena vrednosti koeficienta ekonomičnosti tako odvisna od vhodnih tehnološko-ekonomskih podatkov pridelave. Pri anketirancih prevladujejo ženske. Največ anketirancev je starih med 21 in 50 let. Ugotavljamo, da je potrošnikom dokaj pomembno, da je na embalaži zapisan tudi recept za uporabo in da je čaj ekološkega porekla, za katerega so pripravljeni plačati od 10 do 20 % več. V izvlečke iz konoplje (smola, kapljice) anketiranci v celoti zaupajo in tudi večina jih je že slišala za dva glavna kanabinoida v konoplji (CBD, THC). Predpisov za gojenje konoplje v Sloveniji ne poznajo dobro, kar ni presenetljivo, ker so to specifične zadeve, ki se tičejo bolj pridelovalcev samih. Ključne besede: ekonomika, anketa, marketing, industrijska konoplja, študija primera Objavljeno v DKUM: 18.02.2020; Ogledov: 1326; Prenosov: 245 Celotno besedilo (1,05 MB) |
9. Deklaracije prehrambenih in kozmetičnih izdelkov za dojenčke ter njihov vpliv na nakupno odločitevAnja Pratneker, 2019, magistrsko delo/naloga Opis: Izbira kakovostnih prehrambnih in kozmetičnih izdelkov za dojenčke je izjemnega pomena za njihovo zdravje, dobro počutje in razvoj. Eden izmed faktorjev pri nakupu teh izdelkov je tudi deklaracija, saj vsebuje pomembne podatke o sestavinah izdelka, njegovem izvoru itd. V magistrski nalogi smo s pomočjo ankete ugotavljali, kakšen vpliv imajo deklaracije takih izdelkov na nakupno odločitev mater.
Magistrsko delo je razdeljeno na teoretični in praktični del. V teoretičnem delu smo najprej na splošno razložili pojem deklaracije in njene sestavne elemente, nato še specifično predstavili označevanje prehrambnih in kozmetičnih izdelkov. Izpostavili smo tudi nekaj specifik takih izdelkov, na katere je dobro biti pozoren pri izbiri oz. nakupu. V praktičnem delu magistrskega dela smo najprej pripravili anketni vprašalnik, namenjen materam dojenčkov, starih manj kot eno leto, ter ga objavili v nekaterih facebook skupinah. Nato smo predstavili in analizirali dobljene rezultate ter tako dobili sliko trenutnega stanja v Sloveniji, na podlagi katerega smo lahko podali predloge rešitev za izboljšanje trenutnega stanja na tem področju. Ključne besede: anketa, deklaracije, dojenčki, kozmetični izdelki, prehrambni izdelki Objavljeno v DKUM: 18.12.2019; Ogledov: 1528; Prenosov: 109 Celotno besedilo (1,39 MB) |
10. Zadovoljstvo uporabnikov zdravstvenih storitev na sekundarni ravni zdravstvenega varstvaZdenka Gorenjak, 2019, magistrsko delo Opis: Izhodišča: Zadovoljstvo je čustveni odziv na uporabnikovo izkušnjo s storitvijo. Razvije se kot posledica primerjave predhodnih pričakovanj in doživete izkušnje. Občutek zadovoljstva je izrazito subjektiven in ima tako čustvene kot kognitivne vzroke. Namen raziskave je bil pridobiti vpogled v zadovoljstvo uporabnikov zdravstvenih storitev sekundarne ravni in identificirati področja, kjer obstaja možnost za izboljšave.
Raziskovalna metodologija V empiričnem delu je bila uporabljena kvantitativna metodologija raziskovanja z metodo anketiranja z vprašalnikom zaprtega tipa. Vprašalnik je obsegal tri demografska vprašanja in vprašanja o izkušnji hospitalizacije po petih kategorijah: sprejem v bolnišnico, odnos zdravnikov, odnos medicinskih sester, zdravje pacienta, bolnišnično okolje, odpust iz bolnišnice in ocena splošnega zadovoljstva. Anketirali smo 100 pacientov v neslučajnem namenskem vzorcu populacije. Uporabili smo statistične teste: parni t-test, Spearmanov koeficient korelacije, Kolmogorov-Smirnov test, Mann Whitney test, Levenov test enakosti varianc in test ANOVA.
Rezultati: Rezultati so pokazali, da so pacienti zadovoljni z zdravstvenimi storitvami in bi sodelujočo bolnišnico tudi priporočili svojim prijateljem. Povprečna ocena splošnega zadovoljstva uporabnikov je 3,82. Rezultati kažejo statistično pomembno razliko v oceni odnosa medicinskih sester in zdravnikov (t = -10,21; p < 0,001). Obstaja statistično pomembna povezava (r = 0,423; p < 0,001) med hitrostjo obravnave in splošnim zadovoljstvom uporabnikov. Glede na spol (Z = -3,373; p = 0,709) in starost (F = 1,564; p = 0,167) pa statistično pomembne razlike v splošnem zadovoljstvu niso bile ugotovljene.
Diskusija in zaključek: Ankete o zadovoljstvu pacientov omogočajo vpogled v pacientovo oceno o našem delu. Ugotovljeno je bilo, da so pacienti najpogosteje nezadovoljni, če jih ne poslušamo, jim namenimo premalo časa in jim ne posredujemo informacij na dovolj razumljiv način. Ključne besede: sekundarno zdravstveno varstvo, pacient, medicinska sestra, zdravnik, anketa, kakovost Objavljeno v DKUM: 25.10.2019; Ogledov: 1760; Prenosov: 251 Celotno besedilo (1,55 MB) |