| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 76
Na začetekNa prejšnjo stran12345678Na naslednjo stranNa konec
1.
Ocena prireje mleka in analiza investicije na obravnavanih kmetijah
Tomaž Žnidarič, 2020, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu sta bili izvedeni ekonomska analiza na dveh izbranih kmetijah ter analiza smiselnosti finančne investicije na domači kmetiji. Na eni od analiziranih kmetij so za gradnjo hleva pridobili nekaj nepovratnih sredstev s strani ARSKTRP, druga kmetija pa je gradnjo hleva pokrila z lastnimi sredstvi. Glavni cilj diplomske naloge je bil razvoj kalkulacije skupnih stroškov za prirejo mleka ob trenutni povprečni odkupni ceni mleka v Sloveniji. Za vsako analizirano kmetijo je bila izvedena tudi SWOT analiza. Analiza je pokazala, da na kmetiji A lastna cena mleka znaša 0,30 €/kg, koeficient ekonomičnosti pa 1,31, kar kaže na pozitivno prirejo mleka. Na kmetiji B pa je lastna cena mleka 0,24 €/kg in koeficient ekonomičnosti 1,33, kar iz ekonomskega vidika kaže še smotrnejšo prirejo mleka. Lastno ceno mleka smo ocenili tudi na domači kmetiji, ki ob predpostavljenih parametrih analize znaša 0,27 €/kg mleka, koeficient ekonomičnosti pa znaša 1,46. S finančno analizo smo ugotovili, da se ob povprečni ceni mleka v višini 0,32 €/kg mleka ter upoštevanju konstantnega letnega denarnega toka in obrestne mere investiciji povrneta v času 20. let.
Ključne besede: Kalkulacija skupnih stroškov, ekonomska in finančna analiza, prireja mleka, povprečna odkupna cena
Objavljeno: 30.09.2020; Ogledov: 153; Prenosov: 59
.pdf Celotno besedilo (2,57 MB)

2.
Analiza stroškov izdelave za tračni transporter pri trosilcu superfex 700
Mitja Potočnik, 2019, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo obravnava analizo stroškov treh izvedb tračnega transporterja za trosilnik, in sicer jeklene letve, varjene na veznik, ter veznika, varjenega na verigo (Primer 1), jeklene letve, vijačene na veznik, ter veznika, varjenega na verigo (Primer 2), in jeklene letve, vijačene na veznik, ter veznika, vijačenega na verigo (Primer 3). Tračni transporter je eden izmed sestavnih delov trosilnika SUPERFEX 600 ali SUPERFEX 700. Sestavljen je iz osmih delov, in sicer iz verižnikov gnanih, verižnikov prostih, verige, veznikov, jeklenih letev, spojnega dela verige, matic M10 in vijakov M10. Za namen analize stroškov treh izvedb tračnega transporterja je bilo treba izdelati prototipni izdelek, na podlagi katerega smo izmerili tehnološke čase, s katerimi smo nato izračunali stroške. Stroškovno ugodnejšo izvedbo tračnega transporterja smo izbrali na podlagi vrednosti lastne cene posamezne izvedbe tračnega transporterja in cen kooperanta, ki je priskrbel ponudbe, v katerih je celoten tračni transporter že sestavljen.
Ključne besede: trosilec, tračni transporter, analiza stroškov, čas izdelave, lastna cena.
Objavljeno: 02.09.2019; Ogledov: 395; Prenosov: 53
.pdf Celotno besedilo (4,50 MB)

3.
Uvajanje odkovkov za znižanje stroškov v podjetju Pišek - Vitli Krpan, d.o.o.
Matic Orač, 2018, diplomsko delo

Opis: Z uvajanjem novih izdelkov v proizvodni program podjetja so se v proizvodnji pojavila ozka grla, ki smo jih skušali rešiti z racionalizacijo. Za proizvodni program podjetja je bila izdelana ABC analiza, iz katere je bilo razvidno, da bomo največji učinek racionalizacije dosegli, če naredimo spremembe pri izdelavi vitel. Odločili smo se, da za polizdelke 2x10EH pesto zobnika, 3,5E–5,5EH puša škripca in za 6,5EH–9,5EH puša škripca namesto vhodnega materiala jeklene palice in cevi, naročimo izdelavo odkovkov in s tem pocenimo proizvodnjo, skrajšamo pretočne čase naročil in se izognemo strojem, ki so ozka grla ali pa le skrajšamo čas obdelave na njih.
Ključne besede: odkovki, analiza stroškov, ozka grla, gozdarski vitli
Objavljeno: 19.02.2019; Ogledov: 538; Prenosov: 0

4.
Organizacijski izzivi in analiza stroškov na projektu "hotel Osmine"
Marijan Bilić, 2017, magistrsko delo

Opis: Magistrsko delo obravnava organizacijo gradbišča na projektu Rekonstrukcija hotela Osmine ter uporabljeno tehnologijo med izvajanjem del rekonstrukcije. Uvodoma so opredeljene osnovne informacije o podjetju in projektu, katerima v nadaljevanju sledi organizacijska zahtevnost izvedbe projekta, v kateri je največji poudarek na izboljšanju sheme ureditve gradbišča. Četrto poglavje magistrskega dela je namenjeno povzemanju uporabljenih tehnologij pri izvajanju del rekonstrukcije, ki smo jih opisali tudi s pomočjo metode diagrama toka materiala in metodo karte delovnega procesa. Magistrsko delo zajema tudi analizo dodatnih stroškov nastalih pri izvajanju projekta zaradi velike oddaljenosti gradbišča od sedeža podjetja, prikazanih po posameznih elementih ter prikazom izračuna le teh s pomočjo računalniškega programa MS Excel.
Ključne besede: Pomgrad, hotel Osmine, organizacija gradbišča, analiza stroškov
Objavljeno: 24.11.2017; Ogledov: 756; Prenosov: 85
.pdf Celotno besedilo (14,58 MB)

5.
Ekonomičnost reje krav dojilj na srednje veliki ekološki kmetiji – študija primera
Maja Vocovnik, 2017, diplomsko delo/naloga

Opis: Na študiji primera srednje velike ekološke kmetije (25,2 GVŽ) smo ocenjevali ekonomičnosti reje krav dojilj za leto 2016. V modelni kalkulaciji smo simulacijsko ocenili vse pomembnejše ekonomske parametre: skupne stroške, skupne prihodke, finančni rezultat, lastno ceno in koeficient ekonomičnosti. Na podlagi ocenjenih ekonomskih parametrov smo ugotovili, da je kmetija poslovala s pozitivnim finančnim rezultatom, ki je znašal 306,96 €. Z ozirom na ocenjeno vrednost koeficienta ekonomičnosti lahko trdimo, da je proizvodnja ekonomsko upravičena, saj je ta 1,01. Izvedena je bila tudi analiza občutljivosti, pri kateri smo predpostavili, da bi na kmetiji prodali več genetsko brezrožnih plemenskih živali in ekonomsko upravičili rejo krav dojilj z višjim koeficientom ekonomičnosti (1,11) in višjo oceno finančnega rezultata (3.857,27 €).
Ključne besede: reja krav dojilj, ekonomika, kalkulacije skupnih stroškov, analiza občutljivosti
Objavljeno: 29.09.2017; Ogledov: 1162; Prenosov: 124
.pdf Celotno besedilo (649,19 KB)

6.
OSVETLJENOST PREHODOV ZA PEŠCE
Tamara Bračko, 2017, delo diplomskega projekta/projektno delo

Opis: Z modernizacijo se je spremenil način življenja ljudi. Vedno več je tudi cest, katere nam omogočajo da živimo »moderni« način življenja, ki pa je tudi vse hitrejši. Posledično vse več ljudi uporablja avtomobile, saj tako hitreje pridejo do željenega cilja. Zato je še toliko bolj pomembno, da ne pozabimo strmeti k temu, da bodo tudi prehodi za kolesarje in pešce čim bolj varni. Naloga predstavlja štiri naključno izbrane prehode za pešce v Mariboru, ki so premalo osvetljeni in tako nevarni za pešce. Prikazuje tudi kako bi se z majhnim vložkom povečanja osvetljenosti, varnost prehodov povečala in posledično zmanjšala možnost nastanka prometne nezgode zaradi slabe vidljivosti. Na koncu diplomske naloge je izračunan tudi dejanski strošek povečanja osvetljenosti teh prehodov.
Ključne besede: promet, prehod za pešce, osvetljenost, varnost pešcev, označitev prehodov, analiza stroškov osvetljenosti, javna razsvetljava
Objavljeno: 28.09.2017; Ogledov: 1062; Prenosov: 204
.pdf Celotno besedilo (1,34 MB)

7.
Analiza stroškov prevoza po Sloveniji v izbranem podjetju
Ingrid Kralj, 2016, diplomsko delo/naloga

Opis: V diplomski nalogi bo predstavljena analiza stroškov prevoza po Sloveniji v izbranem podjetju. Podjetje, katerega smo izbrali se ukvarja s proizvajanjem in prevozom lastnih proizvodov. Pomembno je, da ugotovimo stroške prevozov, ki nastajajo ob dostavi njihovih naročil, saj tako ugotovimo ali le-ti predstavljajo izgubo. Stroški prevozov dosegajo stroške, kateri vplivajo na poslovanje podjetja. Ti stroški so: strošek goriva, strošek vzdrževanja, strošek zavarovanja, strošek amortizacije, strošek gum, strošek dela in strošek cestnine. Z vpeljavo novih rešitev bi uspeli zmanjšati stroške prevoza in s tem pripomogli k večji uspešnosti izbranega podjetja na trgu proizvodnih podjetij. V prvem delu diplomske naloge smo navedli teoretične osnove, ki govorijo o transportu, stroških prevoza in dejavnikih, kateri vplivajo na le-te. V drugem delu diplomske naloge navajamo organizacijo dela logistike izbranega podjetja ter potek organiziranja prevozov naročil po Sloveniji. Sledi predstavitev analize vseh stroškov prevoza v izbranem podjetju, katera se nanaša na vozilo izbranega podjetja in sicer na tri različne razdalje prevozov, katera se redno izvajajo v izbranem podjetju s tovorom enake teže. Stroške prevoza izbranega podjetja primerjamo s cenami storitve prevozov zunanjega izvajalca z enako prevoženo razdaljo in enako težo tovora. V zaključnem delu predlagamo rešitve, katere bi zmanjšale stroške prevoza in s tem izboljšale konkurenčnost podjetja na trgu.
Ključne besede: transport, analiza prevoznih stroškov, razdalja, zunanji izvajalec prevozov, varčna vožnja
Objavljeno: 18.01.2017; Ogledov: 826; Prenosov: 121
.pdf Celotno besedilo (1,16 MB)

8.
ANALIZA RAZPOREJANJA STROŠKOV IN VREDNOTENJE PROIZVODNJE GRADBENIH IZDELKOV S PODPORO INFORMACIJSKEGA SISTEMA V GRADBENEM PODJETJU X
Nataša Černelič, 2016, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu na praktičnem primeru gradbenega podjetja raziskujemo analizo računovodenja proizvodnje gradbenih izdelkov z informacijskim sistemom. Namen diplomskega dela je presoditi razporejanje stroškov po naravnih vrstah, stroškovnih mestih in nosilcih ter po vrednotenju proizvodnje gradbenih izdelkov pred in po uvedbi podpore informacijskega sistema MS Navision. Rezultati študije primera kažejo, da je v podjetju uvedba informacijskega sistema vplivala na učinkovitost vodenja računov, in sicer v smislu zmanjševanja časa in stroškov. Zmanjšanje stroškov je posebej izrazito na področju stroškov dela, saj se ti stroški znižujejo zaradi avtomatizacije procesov in bolj učinkovite podpore nalog, ki jih zaposleni opravljajo. Poleg zmanjševanja stroškov uvedba informacijskega sistema prinaša tudi boljši vpogled v poslovanje, kar podjetju omogoča hitrejše in učinkovitejše sprejemanje poslovnih odločitev.
Ključne besede: analiza računovodenja, razporejanje stroškov, vrednotenje proizvodnje, informacijski sistem, MS Navision
Objavljeno: 03.11.2016; Ogledov: 609; Prenosov: 65
.pdf Celotno besedilo (1,67 MB)

9.
Pomen stroškov v MSP
Jolanda Hentak-Majcen, 2016, diplomsko delo

Opis: Živimo v dobi podjetništva in vedno večje konkurence na trgu. Namen diplomskega dela je predstaviti pomen stroškov v malih in srednje velikih podjetjih (MSP), ne glede na to ali se ukvarjajo s proizvodnjo ali s storitveno dejavnostjo. Diplomska naloga v teoretičnem delu predstavlja vrste in obračun stroškov ter razčlenitev in postopek izračuna stroškovnih mest. Narejena je analiza primerjave ciljev med polnim izračunom stroškov in direct costing (D.C.) metodo. V praktičnem delu naloge je izveden sistem izračuna stroškov in podan primer analize stroškov pri funkciji prezračevanja s poudarkom na izračunu stroška obratovanja.
Ključne besede: stroški, stroškovno mesto, kalkulacija, analiza stroškov, direct costing
Objavljeno: 11.10.2016; Ogledov: 646; Prenosov: 99
.pdf Celotno besedilo (1,12 MB)

10.
POSEBNOSTI OBVLADOVANJA STROŠKOV V GRADBENI DEJAVNOSTI NA PRIMERU PODJETJA VGP DRAVA PTUJ D. D.
Mateja Draškovič, 2016, diplomsko delo

Opis: Stroški poslovanja so temeljna kategorija poslovanja, na katero ima podjetje neposreden vpliv in zato je ena izmed temeljnih nalog managementa v podjetju obvladovanje stroškov. Šele, ko podjetje pozna vse stroške, ki nastajajo pri poslovnem procesu, jih lahko nadzoruje in tudi obvladuje. Pomembno je, da ločimo med pojmom zniževanje in obvladovanje stroškov. Zniževanje stroškov z uporabo cenejših surovin in materialov, z zniževanjem števila zaposlenih, dolgoročno ne prinaša želenih učinkov. Obvladovanje stroškov pa pomeni več kot samo zniževanje stroškov, gre za poslovno politiko podjetja, ki jo izvaja vodstvo z namenom, da podjetju zagotovi dolgoročni obstoj ter rast in razvoj. Obvladovanje stroškov v podjetju pomeni, da analizira nastale stroške in uporablja pristope za njihovo obvladovanje, s pomočjo katerih izboljša razmerje med prihodki in stroški. V diplomskem delu nameravamo ob pomoči strokovne literature preučiti pristope v zvezi s spremljanjem in obvladovanjem stroškov. Preučili bomo tako tradicionalne, kot tudi sodobne rešitve oz. pristope obvladovanja stroškov. Predstavili bomo tudi način spremljanja stroškov v podjetju kjer sem zaposlena. Namen diplomske naloge je predstaviti posebnosti gradbene dejavnosti, ki bistveno vplivajo na poslovanje podjetja in njegove stroške. Prav tako je naš namen preučiti tradicionalne in sodobne koncepte, s pomočjo katerih lahko posredno in neposredno vplivamo na obvladovanje stroškov in s tem omogočimo vodstvu podjetja sprejemanje ustreznejših poslovnih odločitev, ki vodijo k večji uspešnosti poslovanja. Proučili bomo različne, bolj ali manj uveljavljene pristope povezane z obvladovanjem stroškov, ki jih uporabljajo podjetja v razvitem svetu, nekoliko manj pa tudi pri nas. Na podlagi izsledkov bomo poiskali najprimernejši način obvladovanja stroškov za podjetje VGP Drava Ptuj d.d., ki sedaj temelji predvsem na tradicionalnem pristopu, to je spremljanju stroškov po stroškovnih mestih in stroškovnih nosilcih. Naš namen bo dosežen, če se bo vodstvo podjetja seznanilo s sodobnimi metodami za obvladovanje stroškov, izbralo najprimernejše in jih vključilo v obstoječi sistem obvladovanja stroškov. Hkrati pa želimo s tem delom navdušiti tudi sodelavce v podjetju za spremembe v načinu razmišljanja in ustvariti pozitiven odnos do sprememb. Menimo, da je to glavno vodilo, ki je pogoj za uspešno poslovanje podjetja v prihodnosti.
Ključne besede: gradbena dejavnost, zniževanje in obvladovanje stroškov, tradicionalni pristopi, sodobni koncepti, spremljanje in analiza stroškov.
Objavljeno: 06.10.2016; Ogledov: 813; Prenosov: 59
.pdf Celotno besedilo (1,51 MB)

Iskanje izvedeno v 0.3 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici