1. Problematika varnosti starejših voznikov motornih vozil v prometu : magistrsko deloAnamarija Poll, 2024, magistrsko delo Opis: Zaključno delo predstavlja problematiko z vidika prometne varnosti, s katero se soočajo starejši vozniki motornih vozil. Osnovni namen je prikazati njihovo varnost v prometu skozi analizo prometnih nesreč in s pomočjo eksperimenta, ki smo ga izvedli na fakulteti. Analiza prometnih nesreč prikazuje podrobne informacije o prometnih nesrečah za obdobje 2012–2022, v katerih so bili udeleženi kot povzročitelji, starejši vozniki. Približno 20 % prometnih nesreč v zadnjih letih povzročijo prav oni. Za boljše razumevanje analize prometnih nesreč je bil izveden eksperiment s 30-imi prostovoljci različnih starosti. Vseboval je anketo s testom o cestno prometnih predpisih in vožnjo na simulatorju z očali za sledenje pogleda. Rezultate poizkusa smo primerjali po starostnih skupinah in ugotovili, da z leti znanje o cestno prometnih predpisih pada. Ena izmed pomembnih ugotovitev je, da imajo starejši vozniki kljub manjši vozni hitrosti daljši reakcijski čas v primerjavi z ostalimi vozniki. Na koncu so podani tudi možni predlogi za izboljšanje stanja na področju prometne varnosti starejših voznikov. Ključne besede: varnost v prometu, starejši vozniki, analiza prometnih nesreč, simulator vožnje, očala za sledenje pogleda Objavljeno v DKUM: 30.05.2024; Ogledov: 247; Prenosov: 49
Celotno besedilo (5,41 MB) |
2. Analiza prometne varnosti v času epidemije Covid-19 : magistrsko deloSemra Ruvić, 2022, magistrsko delo Opis: Magistrsko delo opisuje stanje prometne varnosti za območje Slovenije v treh letih pred epidemijo – od 1. 1. 2017 do 31. 12. 2019 – in v letu 2020, ko je bila razglašena epidemija covid-19. Glede na to, da se v letu 2020 epidemija ni začela v januarju, smo upoštevali in navedli posamezne ukrepe vlade, ki so pomembneje vplivali na promet, in jih tabelarno predstavili. Leto 2021 smo obravnavali tudi z vidika prometnih nesreč (PN). Za analizo prometne varnosti smo uporabili podatke o številu PN in jih podrobneje opisali skozi merila, kot so udeleženci, posledice, vzroki PN, vrsta ceste in mesec dogodka PN. Upoštevali smo tudi podatke o povprečnem letnem dnevnem prometu (PLDP).
Na podlagi podatkov triletnega obdobja smo izračunali povprečje in pričakovanja za leto 2020 oziroma trend. Rezultate smo primerjali z dejanskimi podatki iz leta 2020 in podatki iz leta 2021. Med dobljenim podatki za opazovana leta smo naredili primerjavo tako med številom PN kot med PLDP.
Na koncu smo s pomočjo Pearsonovega in Spearmanovega testa izračunali koeficient korelacije, intervale zaupanja in povprečno stopnjo spremembe ter izsledke predstavili. Ključne besede: prometna varnost, prometne nesreče, analiza prometnih nesreč, epidemija covid-19, statistična analiza Objavljeno v DKUM: 29.08.2022; Ogledov: 689; Prenosov: 57
Celotno besedilo (2,11 MB) |
3. Predlog ukrepov za izboljšanje prometne varnosti otrok v Republiki SlovenijiStaša Reš, 2019, diplomsko delo Opis: Diplomska naloga predstavlja stanje na področju prometne varnosti otrok, starih do 18 let in ukrepe, s katerimi bi se stanje lahko izboljšalo. Opisan je razvoj otrokovih sposobnosti za varno sodelovanje v prometu ter sistemi in projekti, ki pripomorejo k večji prometni varnosti. S pomočjo opravljene analize je ugotovljeno, da se je število prometnih nesreč otrok med letoma 2014 in 2018 zmanjšalo. Otroci so bili največkrat udeleženi v prometnih nesrečah kot potniki v avtomobilu in so največkrat utrpeli lažje telesne poškodbe. Analiza je pokazala, da sta najpogostejša vzroka prometnih nesreč neupoštevanje pravil o prednosti in neprilagojena hitrost. Glede na opravljeno analizo so podani predlogi, kako zmanjšati možnosti za prometne nesreče in s tem izboljšati prometno varnost otrok. Ključne besede: otroci, prometna varnost, analiza prometnih nesreč Objavljeno v DKUM: 06.11.2019; Ogledov: 1700; Prenosov: 112
Celotno besedilo (2,30 MB) |
4. Prispevek k poglobljeni prometno varnostni analizi prometnih nesrečJure Kukovič, 2019, magistrsko delo Opis: Magistrska naloga obravnava poglobljene prometno varnostne analize prometnih nesreč. V magistrski nalogi sta predstavljeni slovenska in evropska pravna podlaga, ki se ukvarjata z varnostjo v prometu. Predstavljeni sta finska metoda VALT in angleška RAIDS, ki obravnavata poglobljene prometno varnostne analize prometnih nesreč. Izdelana je metodologija, ki bi se lahko uporabila v Sloveniji za izvajanje poglobljene prometno varnostne analize prometnih nesreč, ki opredeljuje časovni ogled kraja prometne nesreče in multidisciplinarno skupino, ki izvaja poglobljeno prometno varnostno analizo prometnih nesreč. Prikazan je tudi namišljen primer, kako bi se takšna metodologija tudi izvajala. Na koncu so predstavljene zakonske ovire, ki trenutno ne omogočajo izvajanja metodologije za poglobljeno prometno varnostno analizo in predlog spremembe te zakonodaje. Ključne besede: prometno inženirstvo, analiza prometnih nesreč, metodologija za poglobljeno analizo prometnih nesreč Objavljeno v DKUM: 19.09.2019; Ogledov: 1277; Prenosov: 201
Celotno besedilo (1,00 MB) |
5. Analiza prometne varnosti kolesarjev v Sloveniji med letoma 2009 in 2018Tea Poredoš, 2019, magistrsko delo Opis: Tako v Evropi kot tudi v Sloveniji v zadnjih letih poudarjamo uporabo trajnostnih prevoznih sredstev in mednje spada tudi kolo. Kolesarji so poleg pešcev bolj izpostavljeni v prometu kot ostali udeleženci in zato spadajo med ranljivejše udeležence v prometu. V prometnih nesrečah velikokrat utrpijo hude telesne poškodbe ali celo smrt in prav zato je pomembno, da na tem področju zagotovimo dobro prometno varnost.
V magistrskem delu je predstavljena prometna varnost kolesarjev v Sloveniji. Opravili smo analizo prometnih nesreč z udeležbo kolesarjev med letoma 2009 in 2018 in rezultati kažejo, da število prometnih nesreč z udeležbo kolesarjev z leti rahlo pada, pada pa tudi število smrtnih žrtev med kolesarji. Večina kolesarjev je v prometnih nesrečah utrpela lažje telesne poškodbe, najpogostejši vzroki prometnih nesreč, v katerih so umrli kolesarji, pa so neupoštevanje pravil o prednosti, neprilagojena hitrost in nepravilna smer/stran vožnje. Večina prometnih nesreč z udeležbo kolesarjev se je zgodila podnevi, večina kolesarjev je bila brez varnostne zaščitne čelade in niso bili pod vplivom alkohola. Glede na rezultate analize prometnih nesreč so opisane možne rešitve s področja načrtovanja kolesarske infrastrukture, naprednih varnostnih sistemov v vozilih, pravilne opreme kolesa in kolesarja ter izvajanja izobraževanj in preventivnih akcij. Ključne besede: prometno inženirstvo, prometna varnost kolesarjev, analiza prometnih nesreč, infrastruktura za varnost kolesarjev, varnostni sistemi v vozilih Objavljeno v DKUM: 19.09.2019; Ogledov: 1534; Prenosov: 159
Celotno besedilo (3,85 MB) |
6. |
7. Analiza mest zgostitve prometnih nesreč s kolesarji in pešci na občinskih cestah Mestne občine MariborJasmina Leva, 2018, diplomsko delo Opis: Pešci in kolesarji so najšibkejši udeleženci v cestnem prometu. Z vse večjo stopnjo motorizacije v Sloveniji se stanje poslabšuje, saj je ob visoki hitrosti motornih vozil tudi vse več poškodb nemotoriziranih udeležencev. Ker je stanje zaskrbljujoče, smo si v diplomski nalogi zastavili vprašanje, kako varni so pešci in kolesarji v Mariboru v primerjavi z Ljubljano. Na območju Mestne občine Maribor smo analizirali vse prometne nesreče ter jih rangirali z utežmi; tako smo pridobili območje z največ prometnimi nesrečami med kolesarji in pešci. Določili smo si časovno obdobje analize od leta 2008 do leta 2017. Orientirali smo se le na občinske ceste v Mariboru ter na prometne nesreče s poškodbo ali s smrtnim izidom. Analizirali smo dogajanje na mestu zgostitve prometnih nesreč ter podali predloge za izboljšanje stanja na območju z največjim številom ponderiranih prometnih nesreč s kolesarji in pešci na občinskih cestah v MOM. Ključne besede: analiza mest zgostitev prometnih nesreč, kolesarji in pešci, občinske ceste, občina Maribor Objavljeno v DKUM: 03.10.2018; Ogledov: 1187; Prenosov: 385
Celotno besedilo (5,16 MB) |
8. PREVERITEV VARNOSTI DVOPASOVNIH CEST IZVEN NASELIJ - PRIMER REGIONALNE CESTE MARIBOR - LIMBUŠHaris Šišić, 2016, magistrsko delo Opis: V magistrski nalogi je predstavljena problematika varnosti regionalnih cest izven
naselij, ali točneje, opravljena je preveritev varnosti Limbuške ceste, ki povezuje
Maribor in Limbuš. Na podlagi izvedbe analize »Road safety inspection« oz. »RSI« je
izpostavljena problematika na obravnavanem območju. Predstavljene so osnovne
značilnosti za »RSI« in cestno prometna infrastruktura izven naselij. S pomočjo analize
prometnih nesreč in pridobljenih statističnih podatkov o dnevnem prometu ter
pridobljenih podatkov s pomočjo »RSI« so bile izdelane variantne rešitve za izboljšanje
obstoječega stanja. Ključne besede: prometno inženirstvo, prometna varnost, regionalne ceste, umirjanje prometa, analiza prometnih nesreč Objavljeno v DKUM: 25.05.2016; Ogledov: 1593; Prenosov: 209
Celotno besedilo (17,13 MB) |
9. ETIOLOŠKA IN FENOMENOLOŠKA ANALIZA PROMETNIH NESREČ S TEŽKIMI TELESNIMI POŠKODBAMIMarija Kristan, 2015, diplomsko delo Opis: Prometna varnost je zelo pomembna za kvaliteto življenja. Zato je analiziranje in raziskovanje vzrokov prometnih nesreč med najpomembnejšimi dejavniki. Saj šele, ko so znani vzroki za nesrečo, se lahko začne odpravljanje le-teh. Diplomsko delo vsebuje rezultate anketiranja težko poškodovanih v prometnih nesrečah. Rezultati anketiranja so analizirani etiološko in fenomenološko. Etiološki opisi podajo raziskovalcu celovitejši pogled na nesrečo, saj v tem primeru opisujejo dogodke pred, med in po samem dogodku. Pri takšnih opisih se lahko pokažejo tudi postranski dogodki, ki bi lahko vplivali na nesrečo. V primeru fenomenološke analize pa se obravnavajo zgolj statistični podatki, ki so opazovalcu vidni že na pogled. Poleg tega pa je izdelana tudi primerjava s statističnimi podatki o nesrečah v Republiki Sloveniji za leto 2014. Ključne besede: varnost v cestnem prometu, analiza prometnih nesreč, anketa, težke telesne poškodbe Objavljeno v DKUM: 24.03.2015; Ogledov: 1945; Prenosov: 113
Celotno besedilo (2,40 MB) |
10. ANALIZA PROMETNIH NESREČ NA ZAVAROVALNICI IN DELO CENILCASilvo Potočnik, 2010, diplomsko delo Opis: Diplomska naloga opisuje celoten potek reševanja avtomobilskih škod na Zavarovalnici Triglav d.d..
V diplomski nalogi smo prikazali kako poteka proces reševanja avtomobilske škode od prijave škode na zavarovalnici do zaključnega sporazuma oziroma nakazila.
Glede na to, da želi vsak oškodovanec v čim krajšem času popraviti svoje poškodovano vozilo, smo predstavili kaj lahko za to storimo sami, kako priložiti zadostno dokumentacijo in v katerem primeru se obrniti na policijo.
Za reševanje škod, ki so prijavljene policiji je omogočen dostop do policijskih zapisnikov in skupaj s sodelovanjem s policijo se primer reši.
K temu spada tudi možnost zavarovalniških goljufij, katerih je vse več na slovenskem in svetovnem zavarovalniškem trgu. Temeljni motiv zaradi katerega se zavarovanci odločajo za goljufanje je denar.
V zaključku smo podali nekaj predlogov za izboljšanje in hitrejše reševanje škod, kar je tudi želja samih zavarovancev, oškodovancev oziroma vseh nas. Ključne besede: avtomobilska škoda, analiza prometnih nesreč, zavarovalnica, delo cenilca. Objavljeno v DKUM: 06.12.2010; Ogledov: 3783; Prenosov: 666
Celotno besedilo (47,11 MB) |