| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 16
Na začetekNa prejšnjo stran12Na naslednjo stranNa konec
1.
Park&Ride sistem v Mariboru-celostni pregled in proučitev smiselnosti vpeljave : diplomsko delo
Tadej Serne, 2024, diplomsko delo

Opis: Sistem »Parkiraj in pelji« (angl.) »Park&Ride« je eden izmed ukrepov prometne politike za zmanjševanje gneče v velikih mestih oziroma na širšem območju mest, kjer dan za dnem nastajajo prometni zamaški. V nalogi smo raziskovali možnosti za vzpostavitev parkiraj in pelji sistema v Mestni občini Maribor. Izvedli smo anketo o poznavanju in uporabi sistema med prebivalci ter pregledali potencialne lokacije, ki se v strateških dokumentih in predhodnih raziskavah izpostavljajo kot najbolj verjetno ali najbolj primerne lokacije za ureditev prvega Park&Ride parkirišča v Mariboru. Naloga temelji na pregledu literature, ključnih demografskih kazalnikov in prometnih tokov v Mariboru, analizi mnenja prebivalcev ter analizi potencialnih izbranih lokacij, ki so se v preteklih študijah ali strateških dokumentih Mestne občine Maribor pojavljale kot najbolj verjetne ali najbolj primerne. Rezultat te analize je predlog izdelave podrobnega načrta implementacije na lokaciji E’leclerc. Pri tem smo oblikovali štiri smernice, ki lahko služijo kot vodilo pri pripravi tega načrta.
Ključne besede: Park&Ride sistem, analiza lokacij, mnenje uporabnikov, zmanjšanje prometa v mestnem jedru, Mestna občina Maribor
Objavljeno v DKUM: 19.02.2024; Ogledov: 330; Prenosov: 34
.pdf Celotno besedilo (3,62 MB)

2.
Varnost starejših pešcev v prometu : diplomsko delo
Esmera Bećirović, 2022, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu je predstavljena analiza prometne varnosti pešcev, še posebej pešcev, ki so starejši od 65 let. Namen je ugotoviti glavne dejavnike, ki vplivajo na prometno varnost pešcev in starejših pešcev, na podlagi analize prometnih nesreč za obdobje 2017-2021, ter poudariti značilnosti, ki imajo največji vpliv na varnost starejših pešcev. Analiza PN z udeleženimi pešci vseh starosti je dokazala, da je najpogostejši vzrok vseh tovrstnih PN neupoštevanje pravila o prednosti, in da se večina PN konča z lažjimi poškodbami. Podrobnejša analiza, ki upošteva samo pešce starejše od 65 let, pa je dokazala, da je za to starostno skupino najpogostejši vzrok PN premiki z vozilom ( kar 27% vseh PN z lažjimi, hudimi poškodbami ter s smrtnim izidom) ter neupoštevanje pravila o prednosti (24% omenjenih PN). Analiza je tudi poudarila, da 67% PN je imelo kot posledice lažje telesne poškodbe ter 33% PN se je končalo s hudimi poškodbami ali s smrtnim izidom. Če se osredotočimo na hude poškodbe PN in na PN s smrtnim izidom, je najpogostejši vzrok tega tipa nesreč je neupoštevanje pravila o prednosti. Podobno ugotavljamo za starejše pešce. Na koncu smo tudi predlagali morebitne ukrepe za izboljšavo stanja prometne varnosti pešcev, torej tehnične ukrepe s področja infrastrukture in mehke ukrepe s področja izobraževanja, delavnice za povečanje znanja o prometni varnosti.
Ključne besede: starejši pešci, varnost prometa, statistična analiza, prometne nesreče
Objavljeno v DKUM: 09.09.2022; Ogledov: 720; Prenosov: 80
.pdf Celotno besedilo (2,85 MB)

3.
Analiza prometa na slovenskih cestah
Igor Mendek, 2022, magistrsko delo

Opis: V prvem delu magistrske naloge podamo teoretično podlago za obravnavo prometa. Opravimo pregled strokovne literature, definiramo fizikalne količine za opis faznih stanj prometa in predstavimo matematične modele prometa, ki so odločilno vplivali na zgodovinski razvoj matematičnega modeliranja prometa. Ločimo med makroskopskimi, mezoskopskimi in mikroskopskimi modeli, pri čemer izpostavimo tiste, ki jih nadalje uporabimo za analizo izmerjenih podatkov na slovenskih cestah. Podatke za posamezne odseke slovenskih avtocest in hitrih cest pridobimo od Direkcije Republike Slovenije za infrastrukturo. Posamezne odseke klasificiramo na podlagi analize izmerjenih podatkov pretoka, zasedenosti, gostote in hitrosti prometa. Z analizo meritev ugotovimo, na katerih odsekih in v katerih časovnih obdobjih prihaja do zastojev. Namen tega je poiskati modelne rešitve za odpravo teh zastojev. Za odpravo zastojev na odseku 461 avtoceste A1 od uvoza Domžale do razcepa Zadobrava izdelamo različne modelne rešitve. Simuliramo dodatni prometni pas, začasno uvedbo prometnega pasu za vozila z več potniki na odstavnem pasu in prepoved prometa za tovorna vozila in avtobuse ob delavnikih med 6. in 9. uro. Rezultati simulacij kažejo, da so različne rešitve različno učinkovite, pri čemer pa se pretok prometa v vseh ponujenih rešitvah poveča. Na podlagi rezultatov simulacij zaključimo, da je kot kratkoročna rešitev ustrezna prepoved prometa za tovorna vozila, dolgoročno pa bi se na tem odseku učinkovito zmanjšali zastoji z izgradnjo dodatnega prometnega pasu. Izdelane modelne rešitve so tudi dobra osnova za odpravo zastojev na drugih odsekih.
Ključne besede: fizika kompleksnih sistemov, nelinearni dinamični sistemi, modeli prometnega toka, analiza prometa, simulacija odprave zastojev
Objavljeno v DKUM: 27.07.2022; Ogledov: 942; Prenosov: 98
.pdf Celotno besedilo (7,35 MB)

4.
Določanje učinkov pešcem prijaznejših prometnih režimov na emisije in pretočnost motornega prometa z uporabo mikrosimulacijskih orodij
Domen Mlinarič, 2021, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu smo se podrobneje posvetili uporabnosti programskih orodji za modeliranje prometa v urbanem okolju, natančneje PTV Vissim-u in PTV Vistru. Gre za ene izmed najbolj uporabljenih programskih oprem v prometnem inženirstvu za analiziranje, ocenitev, simuliranje, optimiziranje in napovedovanje prometa. Z uporabo navedene programske opreme oz. orodji, smo preučili in analizirali odvijanje prometa motoriziranih vozil in pešcev na območjih enega krožnega, dveh nesemaforiziranih in enega semaforiziranega križišča na Osojnikovi in Potrčevi ceste na Ptuju. Najprej smo s pomočjo znanih podatkov iz prometne študij v programa vnesli ustrezne podatke glede prometnih obremenitev in prometno – tehničnih značilnosti za posamezna križišča. Nato smo izhodne podatke oz. rezultate, kot so čakalne vrste vozil, zamude vozil, emisije vozil, čase prečkanja prehodov za pešce analizirali in na podlagi le teh pripravili idejne rešitve – rekonstrukcije primarnih ureditev križišč s ciljem izboljšati dobljene rezultate iz analiz obstoječih stanj.
Ključne besede: modeliranje prometa, analiza in rekontrukcija križišč, pešci v križiščih, PTV Vissim, PTV Vistro, zamude in čakalne vrste vozil, emisije vozil, analiza prečkanja prehodov za pešce
Objavljeno v DKUM: 02.11.2021; Ogledov: 1020; Prenosov: 119
.pdf Celotno besedilo (2,78 MB)

5.
IZRECNO OBVEŠČANJE O ZAMAŠITVI V OMREŽJIH IP
Alen Bezenšek, 2018, delo diplomskega projekta/projektno delo

Opis: V projektu smo se ukvarjali z izrecnim obveščanjem o zamašitvi v omrežjih IP. Najprej smo proučili delovanje te metode in kako je podprta v različnih operacijskih sistemih. V nadaljevanju smo s pomočjo analizatorja prometa Wireshark zajemali promet pri dostopanju do spletnih strani in ga analizirali glede izrecnega obveščanja o zamašitvi. V programskem okolju Rivebed Modeler smo modelirali in simulirali omrežja z uporabo izrecnega obveščanja o zamašitvi in brez njega. Rezultate smo primerjali ter razlike komentirali in grafično prikazali. Nazadnje so na kratko podane še ključne ugotovitve projekta.
Ključne besede: izrecno obveščanje o zamašitvi, simulacija, analiza prometa, protokol za nadzor prenosa, medmrežni protokol
Objavljeno v DKUM: 24.05.2018; Ogledov: 1493; Prenosov: 107
.pdf Celotno besedilo (1,34 MB)

6.
Avtomatizacija analize povezav TCP
Aljaž Gaber, 2017, delo diplomskega projekta/projektno delo

Opis: V projektu smo se ukvarjali z avtomatizacijo analize povezav protokola TCP. Za analizo smo uporabili program tshark, ki je terminalska različica analizatorja protokolov Wireshark. Analiza je avtomatizirana s pomočjo skripta, napisanega v lupini Windows PowerShell. Za izvedbo projekta smo se podrobneje seznanili z delovanjem protokola TCP. V programskem delu je bilo treba spoznati tshark in principe pisanja skriptov v PowerShellu. Celoten razvoj skripta je potekal v razvojnem okolju Windows PowerShell ISE. V tem poročilu je najprej predstavljen problem, nato na kratko protokol TCP, Wireshark in PowerShell. Nazadnje je razložena celotna izvedba in delovanje našega skripta.
Ključne besede: protokol za nadzor prenosa, analiza omrežnega prometa, protokolni analizator, skript
Objavljeno v DKUM: 26.01.2018; Ogledov: 1979; Prenosov: 101
.pdf Celotno besedilo (1,40 MB)

7.
Analiza prometa s pomočjo induktivnih zank
David Letonja, 2017, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu smo se ukvarjali z razvojem programske opreme za analizo prometa, pri čemer smo informacije o prometu črpali iz induktivnih zank, ki so že bile vgrajene v cestišče. Uporabljali smo raznovrstno strojno opremo, in sicer vhodno/izhodno napravo ADAM, stikalo, elektronsko ploščico za simulacijo prihodov/odhodov vozil in induktivne zanke. Komunikacijo med napravami smo izvedli na osnovi protokola Modbus. Razvito programsko opremo smo preizkusili v eksperimentalnem, kakor tudi v realnem okolju na cestišču. Na osnovi desetih testov v realnem okolju smo ugotovili, da je pri izračunu dolžine vozila na osnovi podatkov iz induktivnih zank bila napaka v povprečju 8,36 cm s standardnim odklonom 5,12 cm. Izkazalo se je še, da je bila najmanjša napaka 0,6 cm in to pri hitrosti vozila, za katero je bila induktivna zanka dejansko načrtovana. Na osnovi rezultatov lahko trdimo, da je naša rešitev primerna za analizo in nadzorovanje prometa v realnem okolju, npr. na uvozu oziroma izvozu avtoceste.
Ključne besede: Naprava ADAM, analiza prometa, induktivna zanka, podatkovna baza, protokol Modbus
Objavljeno v DKUM: 09.10.2017; Ogledov: 8911; Prenosov: 207
.pdf Celotno besedilo (3,37 MB)

8.
PROMET NA CESTAH V ZGORNJI SAVINJSKI DOLINI IN SOCIO-EKONOMSKI POKAZATELJI
Tanja Pahovnik, 2016, diplomsko delo

Opis: Temeljni pogoj za projektiranje prometne infrastrukture so uspešno napovedane prometne obremenitve, ki jih pridobimo z različnimi analizami in oblikami štetja prometa. Obseg prometa je najbolj odvisen od rasti gospodarstva in posledično števila delovno aktivnih prebivalcev. V teoretičnemu delu diplomske naloge je predstavljeno območje Zgornje Savinjske doline nekoč in danes. Opisane so različne metode avtomatskega štetja prometa in najpogostejši način tehtanja vozil med vožnjo. V praktičnem delu sta opravljeni analiza socio-ekonomskih podatkov in analiza izbranih števcev za območje Zgornje Savinjske doline in njene okolice. V zadnjem delu je prikazana primerjava obeh analiz in vpliv ene na drugo.
Ključne besede: prometna obremenitev, avtomatsko štetje prometa, analiza socio-ekonomskih podatkov, Zgornja Savinjska dolina
Objavljeno v DKUM: 22.06.2016; Ogledov: 1411; Prenosov: 161
.pdf Celotno besedilo (2,68 MB)

9.
PREVERITEV VARNOSTI DVOPASOVNIH CEST IZVEN NASELIJ - PRIMER REGIONALNE CESTE MARIBOR - LIMBUŠ
Haris Šišić, 2016, magistrsko delo

Opis: V magistrski nalogi je predstavljena problematika varnosti regionalnih cest izven naselij, ali točneje, opravljena je preveritev varnosti Limbuške ceste, ki povezuje Maribor in Limbuš. Na podlagi izvedbe analize »Road safety inspection« oz. »RSI« je izpostavljena problematika na obravnavanem območju. Predstavljene so osnovne značilnosti za »RSI« in cestno prometna infrastruktura izven naselij. S pomočjo analize prometnih nesreč in pridobljenih statističnih podatkov o dnevnem prometu ter pridobljenih podatkov s pomočjo »RSI« so bile izdelane variantne rešitve za izboljšanje obstoječega stanja.
Ključne besede: prometno inženirstvo, prometna varnost, regionalne ceste, umirjanje prometa, analiza prometnih nesreč
Objavljeno v DKUM: 25.05.2016; Ogledov: 1593; Prenosov: 206
.pdf Celotno besedilo (17,13 MB)

10.
KRATKOROČNO NAPOVEDOVANJE ZGOSTITEV PROMETNEGA TOKA S POMOČJO ANALIZE ČASOVNIH VRST NELINEARNIH DINAMIČNIH SISTEMOV
Anamarija Ljubič Mrgole, 2015, doktorska disertacija

Opis: Prometni tok je gibanje motornih vozil na cestni mreži in je kot tak spremenljiv, dinamičen in kompleksen sistem, ki je nelinearen in nepredvidljiv. Pojav zgostitve prometnega toka v cestnem prometu ocenjujemo, ko se prometna obremenitev na določenem odseku prometnice in v določenem časovnem obdobju približa ali prekorači kapaciteto cestne infrastrukture, zato je pod določenimi pogoji mogoče opaziti, v zgostitvi prometnega toka, kaotične parametre. Pregled literature o prometnem toku in povezavi z kaosom nakazuje, da ima tema veliko teoretično in praktično vrednost. Raziskane metode za identifikacijo kaosa v prometnem toku so pokazale omejitve do sedaj uporabljanih metod, hkrati pa nakazale usmeritve za možnost izboljšave identifikacije kaotičnih parametrov v prometnem toku. Predlagana nova metoda kratkoročnega napovedovanja zgostitev v prometnem toku uporablja frekvenčno Wigner-Villerjevo porazdelitev, ki omogoča prikaz kaotičnega atraktorja brez uporabe rekonstrukcije faznega prostora, s tem je mogoče skrajšati čas izračuna napovedi zgostitve prometnega toka in zmanjšati število uporabljenih časovnih vrst. Rezultati eksperimentalnega dela naloge prikazujejo verodostojnost modela identifikacije kaosa in napovedovanja zgostitev v prometnem toku, s primerjavo dobljenih rezultatov kaotične nevronske mreže in usmerjene nevronske mreže, se pokaže da z izpuščenim korakom rekonstrukcije faznega prostora dobimo natančnejšo kratkoročno napoved. Na osnovi dobljenih rezultatov je mogoče sklepati, da je nov model kratkoročnega napovedovanja zgostitev prometnega toka zanesljiv, natančen, verodostojen in veljaven.
Ključne besede: nelinearni dinamični sistem, Wigner-Ville distribucija, prometni tok, napovedovanje prometa, zgostitev prometnega toka, analiza časovni vrst, identifikacija kaotičnega parametra, nevronske mreže.
Objavljeno v DKUM: 10.08.2015; Ogledov: 2707; Prenosov: 227
.pdf Celotno besedilo (5,85 MB)

Iskanje izvedeno v 0.24 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici