1. Analiza uspešnosti prodaje izdelka FKX - 9000 v podjetju armature d. o. o.Jure Žvirc, 2022, diplomsko delo Opis: Armature d.o.o., podjetje za proizvodnjo armatur spada k mednarodni skupini Crane Co. Je srednje veliko, mednarodno usmerjeno in inovativno podjetje, ki razvija, izdeluje in trži raznovrstne proizvode – industrijske armature za kemijsko, ogrevalno in drugo procesno industrijo. Skupaj z družbo Croning livarna, Ravne na Koroškem, ki izdeluje različne ulitke iz nizko in visoko legiranega jekla oziroma iz visoko kakovostne jeklene litine s svojo prisotnostjo na mednarodnem tržišču dokazujeta, da prepletenost kontinuiranega in neustavljivega razvoja in hkrati pa zvestoba temeljnim tradicionalnim vrednotam, vodita do uspeha.
Osnovni cilj njihove poslovne politike je, da svojim strankam nudijo najboljše izdelke in storitve. Želijo biti prednostni dobavitelj svojih strank. Podjetje Armature sledi svoji viziji, postati eden vodilnih proizvajalcev industrijskih armatur.
Ker sem se že v okviru prakse in počitniškega dela, v času srednješolskega in potem študijskega izobraževanja spoznal z delom v podjetju, sem se tudi za izdelavo diplomske naloge odločil, da jo opravim v podjetju Armature d.o.o.. Namen naloge je analiza uspešnosti točno določenega proizvoda podjetja v določenemu časovnemu obdobju, to je izdelek FKX-9000. Osredotočili smo se na obdobje od leta 2018 do leta 2020.
Lastnik podjetja se je odločil, da so določeni podatki poslovna tajnost in jih nismo uspeli uporabiti. Zato smo pri poglavjih analiza prodajnega osebja in analiza zadovoljstva odjemalcev uporabili podatke, ki so nam bili na voljo.
Naloga je razdeljena na 4 poglavja.
V uvodu smo opisali področje in opredelitev problema, namen, cilje in hipoteze raziskave, predpostavke in omejitve, ter metode raziskovanja. V teoretičnem delu smo analizirali prodajo, osebje, cene, odjemalce, zadovoljstvo le teh, dobičkonosnost ter plačila.
V naslednjem delu smo ugotovitve iz prejšnjega dela prenesli v praktični del, to je analiza obsega prodaje izdelka FKX-9000. Zadnje poglavje je sklep, kjer smo razložili rezultate in ugotovitve hipotez, ki smo jih postavili kot bistvo diplomske naloge.
Hipoteze, ki smo jih postavili v okviru praktičnega dela niso v celoti potrjene. Prva hipoteza, ki je predvidevala količinsko rast prodaje izdelkov FKX-9000 med letoma 2018 in 2020 za 50% je ovržena. Dvig količinske prodaje je bil za 25,8%. Druga hipoteza, ki predvideva, da se več kot 70% prodaje realizira s prodajo 5 največjim odjemalcem je potrjena. Delno lahko potrdimo hipotezo o več kot 70% realizirani prodaji na tržiščih Amerike in Kitajske, ki je bila samo v letu 2019 nad 70%. Prodajne cene za ocenjevane izdelke so se dvignile za več kot 5%, prav tako se je projektna aktivnost prodajne ekipe med letoma 2018 in 2020 povečala za predvidevan %.
Prav tako se tudi odstotek reklamacij in pritožb vsako leto zmanjšuje. V dveh letih se je zmanjšal za okrog 50%, kar je posledica boljšega dela vseh oddelkov v podjetju.
Ugotovitve in predlogi, ki bi izboljšali trenutno stanje prodaje FKX-9000 izdelkov:
- aktivnosti, ki bi skrajšali roke proizvodnje izdelkov, s tem bi izboljšali tudi terminsko konkurenčnost
- zmanjšanje reklamacij in pritožb
- večji poudarek pri prodajnih aktivnostih izdelkov FKX-9000, ki so višjega cenovnega razreda Ključne besede: Analiza uspešnosti prodaje, analiza obsega prodaje, analiza stroškov in dobičkonosnosti, analiza prodajnega osebja, analiza prodajnih cen, analiza zadovoljstva odjemalcev, analiza plačil. Objavljeno v DKUM: 27.10.2022; Ogledov: 808; Prenosov: 98 Celotno besedilo (2,42 MB) |
2. Ugotavljanje uspešnosti prodaje prodajalca x v podjetju aluminium kety emmi d. o. o.Vanja Turner, 2020, diplomsko delo Opis: Vsako podjetje si želi, da bi za svoj obstoj našlo odjemalce, ki bodo kupovali njihov izdelek. Prodaja v podjetju spada med tisto funkcijo podjetja, ki zaključuje poslovni proces podjetja, njen rezultat pa je pretvorba izdelkov in storitev v denarno obliko. Doseganje zastavljenih ciljev in smotrov organizacije je ključno za uspešnost prodaje, prav tako pa tudi podjetja samega. Vsako podjetje mora spremljati uspešnost na vseh področjih in tako tudi uspešnost prodaje.
Med ugotavljanjem oziroma analizo uspešnosti prodaje, sem dobila potrditev, da mora vsako podjetje analizirati poslovanje podjetja skozi vsa leta in pri tem iskati možnosti, da se izboljša. Še posebej pomembna je analiza uspešnosti prodaje, saj bi lahko podjetja »tavala v temi«, s tem pa so lahko ob pravem trenutku na pravem mestu. Analiza uspešnosti prodaje pripomore tako k uspešnemu delovanju podjetja kot pri njegovi rasti.
Delo diplomskega projekta je razdeljeno na štiri poglavja. V uvod je vključen opis problema, namen, cilji, osnovne trditve in predpostavke ter omejitve diplomskega projekta. V teoretičnem delu so zbrana teoretična izhodišča proučevanega problema in teoretično razdelane faze analize uspešnosti prodaje. Empirični del zajema spoznanja in poglede iz teoretičnega dela, ki so uporabljeni za proučevanje na primeru podjetja Aluminium Kety Emmi, d. o. o. V zadnjem, to je četrtem, delu diplomskega projekta, pa so navedene sklepne ugotovitve in spoznanja proučevanih problemov ter razlage pridobljenih rezultatov v zvezi z osnovnimi trditvami. Ključne besede: prodaja, ugotavljanje uspešnosti prodaje, analiza uspešnosti prodaje, prodajno osebje, aluminijasti izdelki. Objavljeno v DKUM: 16.04.2021; Ogledov: 942; Prenosov: 71 Celotno besedilo (571,66 KB) |
3. Načrtovanje prodaje izdelka x organizacije a v digitalnem okoljuTom Polšak, 2019, diplomsko delo Opis: Diplomsko delo se osredotoča na načrtovanje prodaje v digitalnem okolju. V prvem delu pobližje predstavi teoretično podlago digitalne prodaje s posebnim poudarkom na korakih načrtovanja prodaje, nato pa se osredotoči na analizo uspešnosti prodaje v podjetju glede na različne faktorje (obseg prodaje, dobičkonosnost, zadovoljstvo strank…). V praktičnem delu delo najprej predstavi izbrano podjetje ter izdelek, za katerega kasneje ustvari celoten načrt prodaje s poudarkom na vključenosti na socialnih omrežjih podjetja, vključno z analizo predvidenih rezultatov ustvarjenega načrta. Analiza vključuje tudi uspešnost tako izdelka kot podjetja, ter predvideno uspešnost po implementaciji novega prodajnega načrta. Ključne besede: načrtovanje prodaje, digitalno okolje, analiza uspešnosti, socialna omrežja Objavljeno v DKUM: 17.11.2020; Ogledov: 853; Prenosov: 140 Celotno besedilo (1,14 MB) |
4. Analiza uspešnosti prodaje podjetja mzt investicije d.o.o.Nejc Sedej, 2019, diplomsko delo Opis: Prodaja je ena izmed najpomebnejših aktivnosti pri delovanju podjetja. Polek ekonomskega vidika, daje organizacijam ogromno podatkov, ki so ob pravilnem analiziranju le-teh, lahko ključnega pomena za nadaljni razvoj in uspešnost podjetja.
V diplomskem delu je v teoretičnem delu predstavljeno kaj je prodaja, torej opredelitev, pomen in naloge prodaje… Podamo se v natančnejšo analizo uspešnosti prodaje in predstavimo različne segmente le-te. Sledi drug del, kjer znanje teoretičnega dela prenesemo na praktičnega in sicer obravnavamo analizo uspešnosti prodaje startup podjetja, ki se ukvarja s prodajo ročnih ur.
Pri analizi ugotovimo, da je za mlado podjetje analiza prodaje lahko ključnega pomena, saj so bili analizirani segmenti obsega prodaje, stroškov in dobičkonosnosti, prodajnega osebja, prodajnih cen, plačil ter zadovoljstva odjemlacev. Pri tem smo ugotovili, da prodaja niha iz meseca v mesec, da morda spletna prodaja le ni dovolj in da je potencial pri analizi določenih segmentov prodaje velik. Ključne besede: analiza prodaje, ročne ure, startup, sestavine prodaje Objavljeno v DKUM: 17.12.2019; Ogledov: 1136; Prenosov: 88 Celotno besedilo (990,24 KB) |
5. Model spletne trgovine v podjetju jagros d. o. o.Mihael Slavič, 2018, diplomsko delo Opis: V diplomski nalogi bomo predstavili najnovejše smernice na področju trgovine. Predstavili bomo spletno nakupovanje, vpliv družbenih omrežij na trgovino in nekaj najnovejših načinov avtomatizacije trgovin. Prav tako bomo predstavili spletno prodajo in opisali njene glavne prednosti in slabosti. Pomemben poudarek bomo dali sami analizi spletnih trgovin, ki jo bomo opravili na nekaj primerih. Za podjetje Jagros d. o. o. bomo podali nekaj posebnosti in predlogov za posamezno področje prodaje. Ključne besede: spletna prodaja, analiza spletnih trgovin, posebnosti spletne prodaje. Objavljeno v DKUM: 13.11.2018; Ogledov: 5930; Prenosov: 239 Celotno besedilo (788,40 KB) |
6. Uvajanje električnega avtomobila na trgBenjamin Gönc, 2016, diplomsko delo Opis: Avtomobilski promet predstavlja težave v velikih mestih z različnih vidikov. Visoka stopnja onesnaženosti ogroža zdravje prebivalcev, pogosti so zastoji, prosta parkirna mesta pa so prava redkost. Z namenom, da bi zmanjšali emisije in odvisnost od fosilnih goriv, so mnoge države pričele z vzpodbujanjem prehoda na alternativne pogone in tudi vsi največji avtomobilski proizvajalci so že razvili vsaj en model električnega vozila ter ga tudi predstavili trgu. Prodaja električnih vozil je v zadnjih letih bliskovito naraščala, vendar je do množine uveljavitve tovrstnih vozil še dolga pot. V diplomski nalogi smo preverili trende na evropskem trgu in tudi ovire, s katerimi se soočajo proizvajalci. Potencialne kupce k prehodu na električni pogon ni lahko prepričati kljub številnim prednostim, ki jih ponujajo električna vozila. Proces razvoja in uvajanja omenjenih vozil bomo podrobneje spoznali preko snovanja majhnega električnega avtomobila Odsev 15, ki ga je razvilo društvo snovalcev električnih vozil. Ključne besede: majhno električno vozilo, uvajanje, trendi prodaje, benchmarking analiza, souporaba Objavljeno v DKUM: 22.11.2016; Ogledov: 2184; Prenosov: 245 Celotno besedilo (2,61 MB) |
7. ANALIZA USPEŠNOSTI PRODAJE V PODJETJU TEGOMETALL INŽENIRING D.O.O.Boštjan Zmrzlak, 2016, diplomsko delo Opis: Osnovni smisel vsakega podjetja je, da produkt dela tudi najde svoje odjemalce. Tako je prodaja tista funkcija v podjetju, ki zaključuje poslovni proces podjetja, rezultat prodaje pa transformacija izdelkov in storitev v denar. Uspešnost prodaje se odraža v doseganju zastavljenih ciljev in smotrov organizacije. Zato mora vsako podjetje spremljati uspešnost prodaje.
Diplomsko delo je razdeljeno na štiri poglavja. Uvodni del zajema predstavitev proučevanega problema, namen, cilje, osnovne trditve ter predpostavke in omejitve diplomskega dela. Sledi teoretični del, v katerem so zbrana teoretična izhodišča proučevane problematike in v katerem teoretično razdelam različne faze analize uspešnosti prodaje. V empiričnem delu so spoznanja in pogledi iz teoretičnega dela uporabljeni v proučevanju na primeru podjetja Tegometall inženiring, d. o. o. V četrtem delu pa navajam sklepne ugotovitve in spoznanja proučevanih problemov ter razložim pridobljene rezultate v zvezi z osnovnimi trditvami.
Analiza uspešnosti prodaje je samo potrdila mnenje, da mora vsako podjetje konstantno analizirati preteklo poslovanje in iskati možnosti za izboljšanje, ne glede na nekako utečeno miselnost v podjetju, da je takšno početje »izguba časa«. Brez podatkov iz analize uspešnosti prodaje odločevalci tavajo v temi in se ravnajo po instinktu, z izsledki analize pa so lahko v pravem trenutku na pravem mestu in veliko manj podvrženi presenečenjem v poslovnem okolju in znotraj podjetja. Ključne besede: prodaja, management prodaje, analiza uspešnosti prodaje, obseg prodaje, prodajno osebje, trgovinska oprema Objavljeno v DKUM: 29.06.2016; Ogledov: 1753; Prenosov: 350 Celotno besedilo (1,01 MB) |
8. ANALIZA USPEŠNOSTI PRODAJE PODJETJA ERTL GLAS STEKLO D.O.O.Zoran Vasić, 2016, diplomsko delo Opis: Problematika diplomskega dela spada v področje marketinga s poudarkom na analizi uspešnosti prodaje v podjetju Ertl glas steklo d.o.o. v letih 2012 do 2014. Podjetje pripada skupini ERTL GLAS s sedežem v Amstetten, Avstrija in samostojnimi podjetji v 3 evropskih državah (Avstrija, Češka in Slovenija). Glavna dejavnost celotne skupine je proizvodnja in prodaja izdelkov iz ravnega stekla za potrebe gradbeništva.
Ob načrtovanju diplomske naloge smo najprej definirali teoretična izhodišča in razdelali različne kriterije analize uspešnosti prodaje.
V drugem delu naloge smo teoretična spoznanja iz prvega dela prenesli v praktično analiziranje uspešnosti prodaje v podjetju. V tem delu smo predstavili podjetje, njegov nastanek, vpetost v evropske skupine in opisali osnovno filozofijo podjetja, ki temelji na kvaliteti tako proizvedenih produktov kot kvaliteti servisa kupcem.
Nato smo opravili analizo obsega prodaje, stroškov in dobičkonosnosti, analizo prodajnega osebja, prodajnih cen, plačil in zadovoljstva odjemalcev.
Rezultati analize so skoraj v celoti potrdili v začetku podane hipoteze. Tako smo ugotovili, da je podjetje vsako leto tako količinsko kot vrednostno povečevalo prodajo.
Trend slovenskega gradbenega trga, ki zahteva vedno bolj kakovostne produkte sta potrdili hipotezi o povečevanju prodaje troslojnega stekla in »warm edge« distančnika.
Eden izmed najpomembnejših kazalnikov uspešnosti prodaje je dobiček. Tudi ta hipoteza o vsakoletni rasti dobička je bila v analizi potrjena.
Edina ovržena hipoteza je bila tista, ki je predvidevala padec prodajnih cen, predvsem iz razlogov povečane nizkocenovne konkurence iz vzhoda, vendar je analiza pokazala, da so se povprečne prodajne cene vsako leto malenkostno dvigovale, predvsem iz razloga prodaje vedno bolj kakovostnih proizvodov.
Podjetje je prav tako vsako leto uspešno zniževalo odstotek reklamacij.
Naše ugotovitve so pripeljale do predlogov za izboljšave. Glavne možnosti napredka vidimo pri:
- razširitvi ciljnih tržišč (Italija, Hrvaška);
- razširitvi prodajnega asortimenta s poudarkom na kvalitetnejših in donosnejših produktih z namenom povečevati višino povprečnih prodajnih cen;
- preko širšega kakovostnejšega asortimenta produktov, pozicionirati podjetje kot dobavitelj najvišje kakovosti in se tako diferencirati od nižje kakovostne konkurence;
- vložiti še več truda v znižanje odstotka zapadlih kratkoročnih poslovnih terjatev. Ključne besede: analiza uspešnosti prodaje, analiza plačila, analiza prodajnega osebja, analiza prodajnih cen, analiza obsega prodaje, analiza stroškov in dobičkonosnosti, analiza zadovoljstva odjemalcev Objavljeno v DKUM: 22.06.2016; Ogledov: 1685; Prenosov: 224 Celotno besedilo (1,13 MB) |
9. ANALIZA OBČUTLJIVOSTI POSLOVNEGA IZIDA NA PRAKTIČNEM PRIMERU HOTELA XMaja Jenko, 2016, diplomsko delo Opis: V pričujočem diplomskem delu je predstavljena potreba po informaciji o stroških, ki jih mora poslovodstvo podjetja pridobiti, ko se odloča o spremembah obsega dejavnosti poslovanja ali ko se odloča o ukrepih, ki bodo ob nespremenjenem obsegu poslovanja omogočili doseganje načrtovanega dobička. Predstavili smo, kako pomembne so informacije, ki jih dobimo iz analize občutljivosti poslovnega izida.
Analizo občutljivosti poslovnega izida smo prikazali na praktičnem primeru manjšega slovenskega hotela, ki deluje v dinamičnem in konkurenčnem okolju.
V začetnem delu smo podrobneje predstavili teoretični del analize občutljivosti, ki vključuje tri povezana področja, in sicer: analizo kritičnih točk gospodarnosti, analizo varnostnih razlik ter analizo prožnosti. Predstavili smo ocenjevanje gibanja stroškov in ločitev celotnih stroškov na stalne in spremenljive stroške.
V nadaljevanju smo na praktičnem primeru podjetja predstavili analizo občutljivosti poslovnega izida ob trenutnem obsegu poslovanja. Kasneje smo nato prikazali izračune občutljivosti poslovnega izida v primeru, ko se spremenijo ključni vhodni podatki. V izračunih smo upoštevali tri simulacije: spremembo števila nočitev, spremembo spremenljivih stroškov, spremembo povprečne prodajne cene.
V sklepnem delu je podan zaključek, iz katerega izhaja, da je pri analizi računovodskih izkazov treba posvetiti pozornost analizi prihodkov in odhodkov. Pri je tem treba gledati prihodke od prodaje in poslovne odhodke, še zdaleč pa ne samo celotne prihodke in celotne odhodke. Pomembno je, da podjetje na dolgi rok iz osnovne dejavnosti dosega pozitiven denarni tok.
Za doseganje želenega cilja bo poslovodstvo podjetja moralo sprejeti ukrepe, ki bodo vodili v zniževanje stalnih stroškov in hkrati v povečanje prihodkov iz prodaje. Za doseganje višjih prihodkov od prodaje bo treba povečati zasedenost hotela in hkrati povečati prodajno ceno. Ključne besede: analiza občutljivosti, ocenjevanje gibanja stroškov, točka preloma, varnostna razlika do kritične točke gospodarnosti, prožnost poslovnega izida, prihodki iz prodaje, prevrednotovalni poslovni prihodki, stroški. Objavljeno v DKUM: 21.06.2016; Ogledov: 3070; Prenosov: 489 Celotno besedilo (1,82 MB) |
10. ANALIZA PRILOŽNOSTI RASTI PODJETJA GORES D.O.O.Marko Krebl, 2014, diplomsko delo Opis: V diplomski nalogi se osredotočimo na analizo trenutne priložnosti podjetja Gores,
d. o. o. Po vzoru faznega modela analiziramo trenutne faze podjetja in ugotovimo, da je podjetje uspešno preživelo prvi dve fazi ter si v tem času nabralo precej izkušenj na področju podjetništva, se postavilo na noge neodvisno od Gorenja in preživelo.
Podjetje je sedaj prešlo v novo fazo, fazo rasti. V teoretičnem delu naloge spoznamo, da vsi avtorji proučenih strokovnih del to fazo opisujejo kot najpomembnejšo za podjetje, saj ta v primeru uspešne izvedbe povzroči velik preskok in podjetju omogoči prehod v fazo rasti, ki si je želijo vsi. Ta preskok pa je povezan s pomembnim načrtovanjem strategije rasti, ki vse aktivnosti podjetja usmerja k uspešni rasti. V primeru proučevanega podjetja pa je treba analizirati tudi druge dejavnike, specifične prav zanj.
Vsaka rast podjetja je torej specifična, vendar mora biti izpeljana v okviru obstoječih teoretični strategij in vprašanj, povezanih z danimi možnostmi.
Pri izbiri strategije upoštevamo vse specifične dejavnike in preverimo, ali je podjetje pripravljeno na določeno obliko rasti. Pri tem pridemo do spoznanja, da je v našem primeru najprimernejša generična rast.
Upoštevati pa je treba tudi nevarnosti rasti. V našem primeru ugotovimo, da bi rast ogrozila poslovanje podjetja v primeru prevelikega obsega storitev in prevelikega tržnega deleža, ko podjetje v praksi več ne bi moglo obvladovati vseh najemnikov, prihodkov in stroškov. Ključne besede: analiza priložnosti rasti, modeli rasti, strategije rasti, generična rast, diverzificirana rast, rast s pomočjo nakupa ali prodaje franšize, priložnosti rasti podjetja Gores, d. o. o. Objavljeno v DKUM: 09.03.2016; Ogledov: 1787; Prenosov: 238 Celotno besedilo (1,16 MB) |