1. Analiza poslovnega okolja primera podjetja iz dejavnosti trgovanje z električno energijoMitja Ferencek, 2018, diplomsko delo Opis: Na poslovanje podjetja vpliva več dejavnikov. Tema diplomskega projekta je analiza poslovnega okolja, pri čemer smo kot primer po Porterjevem modelu petih sil analizirali podjetje Gen-i, d. o. o., iz panoge oziroma dejavnosti trgovanje z električno energijo. Podjetje mora poznati svojo panogo in razmere na trgu, na katerem deluje. Pomembno je hitro odzivanje na spremembe in ustvarjanje konkurenčnih prednosti pred konkurenti, saj le tako lahko podjetje uspešno posluje na dolgi rok.
Diplomski projekt je sestavljen iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu so opisane teorije s področja analize panoge, analize poslovnega okolja po Porterjevem modelu in SWOT-analiza. V empiričnem delu je na podlagi teorije iz prvega dela izvedena analiza poslovnega okolja za podjetje Gen-i, d. o. o., po petih dejavnikih, ki vplivajo na poslovanje podjetja, nato pa je na podlagi rezultatov analize izdelana SWOT-analiza. Ključne besede: analiza poslovnega okolja podjetja, Porterjev model, konkurenčna in tržna analiza, trg električne energije, SWOT-analiza Objavljeno v DKUM: 24.10.2018; Ogledov: 1551; Prenosov: 386 Celotno besedilo (1,17 MB) |
2. ANALIZA POSLOVNEGA OKOLJA IN TVEGANJ KITAJSKEGA TRGAAleksandra Mikola, 2014, diplomsko delo Opis: Mednarodno poslovanje je v sodobnem času vedno bolj pomembno, saj vedno večja konkurenčnost na trgu zmanjšuje ustreznost poslovanja na domačem trgu in podjetja sili k odločitvi za vstop na tuji trg. Podjetje mora zaradi razlik v poslovanju pred vstopom na tuji trg dobro proučiti njegovo poslovno okolje, pomembno pa je podrobno analizirati tudi potencialne poslovne partnerje, s katerimi bi lahko v prihodnosti sodelovalo.
Čim bolj natančna je analiza političnega, pravnega, ekonomskega, tržnega in tehnološkega okolja, tem boljša je konkurenčna prednost podjetja na trgu, kar vodi v rast in razvoj podjetja. V nasprotnem primeru pa nezadostna analiza poslovnega okolja vodi v večja tveganja za podjetje z vidika uspeha, ugleda in konkurenčnosti.
Kitajska je država s hitro rastočim gospodarstvom, vendar se zaradi politike enega otroka srečuje s problematiko starajočega se prebivalstva. Kitajski trg predstavlja priložnosti za podjetja z vidika konkurenčnih prednosti in razvoja.
Za poslovneža je še posebej pomembno spoznati poslovne običaje Kitajske, ki izhajajo iz tradicije in se razlikujejo od poslovnih običajev evropskih držav. Kitajski poslovneži dajejo velik pomen osebnemu stiku s poslovnim partnerjem, zato je za podjetja pomembno, da so fizično prisotna na trgu, kar pa jim obenem prinaša večjo možnost konkuriranja drugim podjetjem na kitajskem trgu.
Analiza poslovnega okolja in tveganj tujega trga je zelo pomembna za podjetja, ki bodo šele vstopila na tuji trg. Zaradi hitro rastočih gospodarstev, kot je Kitajska, pa je analiza pomembna tudi za tista podjetja, ki so že prisotna na trgu. Čim bolj poznamo mednarodno okolje tuje države, tem bolj lahko obvladujemo tveganja v mednarodnem poslovanju Ključne besede: mednarodno poslovanje, poslovno okolje podjetja, analiza poslovnega okolja, komercialna tveganja, nekomercialna tveganja, Kitajska. Objavljeno v DKUM: 14.10.2014; Ogledov: 2213; Prenosov: 435 Celotno besedilo (657,45 KB) |
3. ANALIZA POSLOVNEGA OKOLJA IN TVEGANJ INDIJSKEGA TRGATadeja Mačukat, 2013, diplomsko delo Opis: Pri mednarodnem poslovanju gre za poslovanje med dvema ali več državami. Ker ima vsaka država svoj način poslovanja, mora podjetje, ki se odloči za poslovanje v drugi državi, dobro preučiti poslovno okolje trga, na katerega vstopa. Poslovno okolje se razlikuje, zato je vstop na tuj trg zahtevnejši za domača podjetja, ki se morajo prilagoditi tujim tržnim razmeram.
Natančna analiza poslovnega okolja je pomembna za podjetja pri vstopu na tuj trg, saj jim prinaša rast in razvoj ter konkurenčne prednosti, v nasprotnem primeru - pomankljiva analiza poslovnega okolja - pa tveganje za neuspeh. Prav tako morajo podjetja dobro analizirati potencialne poslovne partnerje, s katerimi bi lahko v prihodnosti sodelovali.
Indija je hitro rastoče gospodarstvo, na drugi strani pa še vedno tretjina prebivalstva živi pod pragom revščine. Prav tako narašča število indijskega prebivalstva (država je trenutno na 2. mestu na svetu - takoj za Kitajsko), vendar naj bi po napovedih do leta 2030 Indija prišla na 1. mesto. Indijski trg predstavlja priložnosti za podjetja, da se lahko uspešno razvijajo in postanejo še bolj konkurenčna ostalim indijskim podjetjem.
Ker se poslovni bonton v Indiji razlikuje od poslovnega bontona v zahodnoevropskih državah, je za mednarodnega tržnika pomembno poznavanje poslovnih običajev v Indiji, zato da bi le ta lahko uspešno konkuriral na indijskem trgu.
V zaključku smo prišli do ugotovitve, da je pred poslovanjem v tujini (sploh v državi kot je Indija, kjer so tveganja za poslovanje še vedno visoka) pomembna analiza poslovnega okolja države, v katero podjetje vstopa, saj mu le ta omogoča uspešen razvoj in konkurenčne prednosti. Ključne besede: mednarodno poslovanje, poslovno okolje podjetja, analiza poslovnega okolja, poslovna tveganja, Indija Objavljeno v DKUM: 08.08.2013; Ogledov: 2261; Prenosov: 242 Celotno besedilo (876,85 KB) |
4. ANALIZA POSLOVNEGA OKOLJA NA PRIMERU PODJETJA LJUBLJANSKE MLEKARNE D.D.Monika Sivec, 2012, diplomsko delo Opis: V diplomskem seminarju je obravnavano podjetje Ljubljanske mlekarne d.d.. Analizirani so tako zunanji, kot notranji dejavniki, ki imajo ključen pomen in vpliv na samo poslovanje podjetja. Vse predhodne podrobne analize so bile potrebne za dobro narejeno celovito analizo, saj je ta analiza ključnega pomena, ker je temelj za strateška izhodišča.
Delo diplomskega seminarja je sestavljeno iz dveh delov. Najprej so opredeljena teoretična izhodišča, v nadaljevanju pa analiza poslovnega okolja izbranega podjetja. Nazadnje smo zapisali strateške cilje, h katerim bi se lahko podjetje usmerilo v bodoče in si tako izboljšalo svoje poslovanje. Ključne besede: analiza poslovnega okolja podjetja, zunanje okolje, notranje okolje, PESTEL analiza, Porterjev model, analiza interesnih skupin, SWOT analiza, Ljubljanske mlekarne d.d.. Objavljeno v DKUM: 16.11.2012; Ogledov: 4016; Prenosov: 874 Celotno besedilo (871,16 KB) |
5. ANALIZA POSLOVNEGA OKOLJA PODJETJA NA PRIMERU REDITUS D.O.O.Gabrijela Zgrebec, 2011, delo diplomskega seminarja/zaključno seminarsko delo/naloga Opis: Analiza poslovnega okolja podjetja je prvi korak v procesu strateškega menedžmenta, ki ga mora podjetje opraviti, če želi postaviti dolgotrajne in uspešne strateške cilje podjetja.
V diplomskem delu je obravnavano poslovno okolje podjetja Reditus d.o.o. Analizirani so tako zunanji kot notranji dejavniki podjetja. Analiza teh dejavnikov je bila potrebna za celovito analizo podjetja, s katero smo zastavili izhodiščne strategije za naslednjih nekaj let poslovanja podjetja Reditus d.o.o. V prvem delu diplome je bila predstavljena teoretična podlaga poslovnega okolja podjetja, v naslednjem poglavju pa je bilo predstavljeno zavarovalništvo. V nadaljevanju diplomskega dela je bila predstavljena analiza poslovnega okolja podjetja na izbranem podjetju. V zaključku pa so bile predstavljene ugotovitve analize, strateška vprašanja in cilji, ki bi lahko bili dobro izhodišče na prihodnje poslovanje podjetja. Ključne besede: Ključne besede: analiza poslovnega okolja, PEST analiza, SWOT analiza, Porterjev model konkurence v panogi, analiza interesnih skupin, analiza finančnih kazalnikov podjetja, Reditus d.o.o. Objavljeno v DKUM: 08.12.2011; Ogledov: 2827; Prenosov: 651 Celotno besedilo (698,22 KB) |
6. ANALIZA POSLOVNEGA OKOLJA PODJETJA SI.MOBILSimon Volarič, 2010, delo diplomskega seminarja/zaključno seminarsko delo/naloga Opis: S tem delom diplomskega seminarja smo skušali ugotoviti ali je bila marketinška povezava družbe Si.mobil v skupino Vodafone uspešna ali ne. V ta namen smo uporabili preizkušene metode za analizo notranjega in zunanjega okolja podjetja. Za uspešno izdelavo dela diplomskega seminarja smo si postavili nekaj izhodiščnih tez.
T1
Širše zunanje okolja podjetja omogoča uspešno poslovanje podjetja Si.mobil v prihodnje.
POTRJENA
T2
Konkurenčni položaj podjetja Si.mobil se je v zadnjih sedmih letih izboljšal.
POTRJENA
T3
Deležniki podjetja Si.mobil imajo relativno veliko
moč in interes za njegovo poslovanje.
POTRJENA
T4
Povezava podjetja Si.mobil d.d. v skupino Vodafone je bila z vidika poslovanja in sinergijskih učinkov uspešna.
POTRJENA Ključne besede: analiza poslovnega okolja podjetja, notranje okolje, zunanje okolje, PESTEL analiza, Porterjev model, SWOT analiza, družba Si.mobil. Objavljeno v DKUM: 21.01.2011; Ogledov: 4596; Prenosov: 908 Celotno besedilo (756,43 KB) |