| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 334
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Podjetniške priložnosti v kolesarstvu: analiza in strategije za uspešno poslovanje podjetja Probike na Mariborskem Pohorju
Gal Zorenč, 2023, diplomsko delo

Opis: Skozi zadnja leta se vedno bolj uveljavlja pomen turizma v podjetništvu. Turizem v podjetništvu zavzema različna področja in oblike, lahko gre za nastanitvene dejavnosti sli pa ponudbo konkretnih turističnih izdelkov, kot so na primer kakšni zemljevidi ali storitve. Zelo pomembna postaja tudi povezava med turizmom in športom. Ljudje se vse bolj zavedajo, da šport pripomore k boljšemu počutju in zmanjšuje stres, zato so začeli koristiti dopuste tudi v namen raznih športnih aktivnosti. Razvila so se potovanja v namen športa na različnih lokacijah. V diplomski nalogi smo se osredotočili predvsem na pomen turističnih storitev povezanih s kolesarstvom. V sklopu analize obstoječe ponudbe kolesarskih storitev na izbranem območju Mariborskega Pohorja smo izvedli anketo zadovoljstva med uporabniki kolesarskih storitev. Dodatno, analizirali smo poslovanje enega iz med podjetij, ki delujejo na Mariborskem Pohorju, in sicer podjetja ŠC Gondola. Analizirali smo bilanco stanja podjetja in njihovo poslovanje. Na podlagi dobljenih rezultatov smo ugotovili, da na Mariborskem Pohorju obstajajo številne možnosti za izboljšave glede ponudbe kolesarskih storitev. Te izboljšave se v glavnem nanašajo na podjetji Marprom in ŠC Gondola. Ugotovili smo tudi, da so nekatere poslovne priložnosti podjetja že preizkusila, vendar so jih umaknila iz ponudbe, kar kolesarji pogrešajo. Za podjetje ŠC Gondola smo ugotovili, da je med leti 2018 in 2022 vsako leto rastla prodaja izdelkov, vendar za manjše deleže kot smo predvidevali. Ugotovili smo, da ima podjetje veliko odhodkov, kar pomeni, da je malo čistega dobička. Covid-19 epidemija na podjetje ni imela takega vpliva v smislu, da bi se zaradi tega prodaja izdelkov podjetja zmanjšala, vendar je podjetje za leta naprej zaznamovala z manjšim povpraševanjem po njihovih storitvah, na kar bi se podjetje moralo popraviti z učinkovitejšimi marketinškimi strategijami
Ključne besede: podjetniške priložnosti, podjetništvo in turizem, kolesarstvo, analiza poslovanja
Objavljeno v DKUM: 07.11.2023; Ogledov: 443; Prenosov: 40
.pdf Celotno besedilo (955,52 KB)

2.
Analiza poslovanja in gibanja tržnih cen delnic v času covida-19 v zdravstveni in letalski panogi
Katarina Žerdin, 2023, magistrsko delo

Opis: Namen magistrskega dela je analizirati poslovne rezultate in tržne cene delnic za po dve izbrani podjetji iz letalske in zdravstvene panoge ter primerjati rezultate pred in po nastopu pandemije Covida-19. Raziskali smo vplive, ki so jih pandemija in z njo povezani omejitveni ukrepi držav imeli na obe panogi ter tudi kako so se države odzvale in kakšno pomoč so nudile prizadetim podjetjem. Letalska panoga je bila zaradi omejitev gibanja povezanih s pandemijo Covid-19 ena izmed najbolj prizadetih panog. Na drugi strani pa so se višale investicije v zdravstveno panoga in se je kmalu po nastopu pandemije za panogo začelo napovedovati pozitivne rezultate. V letalski panogi smo izbrali enega večjih predstavnikov letalskih družb v Evropi – Air France-KLM, ter največjega v ZDA – Delta. Tudi pri zdravstvenih družbah smo se odločili za po enega predstavnika iz evropskega trga – Bayer ter enega iz ameriškega – Abbott. Obe opazovani regiji sta se odločili za različne oblike državnih pomoči, ki jih v svojem delu tudi predstavim. Za analizo letnih poročil smo preuredili računovodske izkaze v obdobju od leta 2018 do leta 2021 tako, da so bili s podjetjem znotraj panoge primerljivi. Za analizo tržnih cen delnic smo za isto obdobje prenesli podatke o dnevnih gibanjih cen delnic vseh izbranih podjetij. Z analizo smo ugotovili, da sta izbrani podjetji iz letalske družbe po nastopu pandemije doživeli velik negativen finančni vpliv tako iz vidika računovodskih izkazov kot tudi tržnih cen delnic. Pri podjetjih zdravstvene panoge je manjši dolgoročni finančni vpliv doživela le evropska družba Bayer, medtem ko je kratkoročen vpliv na Abbott viden le pri opazovanju cen delnic.
Ključne besede: Covid-19, analiza poslovanja, tehnična analiza, letalska panoga, zdravstvena panoga.
Objavljeno v DKUM: 16.08.2023; Ogledov: 468; Prenosov: 34
.pdf Celotno besedilo (2,62 MB)

3.
Proces razvoja in uvedbe novega izdelka na trg
Medeja Kogovšek, 2023, magistrsko delo

Opis: V nalogi smo predstavili svoj izdelek ter pomembne faze v razvoju novega izdelka, od ideje do postavitve izdelka na trgovske police. V začetnem delu smo se z deskriptivno metodo, s povzemanjem drugih avtorjev, lotili predstavitve pojmov, ki so po našem mnenju pomembni za lažje razumevanje nadaljevanja. V jedru smo se na podlagi študije različnih avtorskih del ukvarjali s posameznimi fazami razvoja in uvajanja izdelka na trg. V sklopu omenjenega dela želimo predstaviti faze razvoja, skozi katere gre izdelek, preden pride na trg in ga končni uporabnik lahko tudi kupi. Teoretični del smo v nadaljevanju aplicirali na praktični primer motoristične torbe, s katero se želimo na stroškovno učinkovit način kar najbolj približati željam potencialnih kupcev. Cilj je izdelati torbo, namenjeno prevažanju prtljage na motornem kolesu, in izdelati načrt trženja zanjo. Naš cilj je tudi, da izdelek doseže končne kupce in postane prepoznaven. Opažamo, da je na trgu ogromno kakovostnih izdelkov, vendar proizvajalci ne upoštevajo dejstva, da je med motoristi vedno več voznic ženskega spola, ki jim je poleg funkcionalnosti pomemben tudi videz izdelka, zato je treba razviti izdelek, ki bo funkcionalen in privlačen na pogled. Problema smo se lotili s proizvodnjo majhne količine unikatnih, barvno raznolikih in vsestransko uporabnih torb. Z barvnimi in na pogled privlačnimi vzorci želimo izstopiti iz množice konkurenčnih, enobarvnih izdelkov in kupcem ponudili izdelek, ki bo ustrezal njihovemu osebnemu stilu. Z raziskavo trga smo ugotovili, kakšne so želje potencialnih kupcev ter pomanjkljivosti, ki jih zaznavajo pri obstoječih izdelkih. Podatke smo obdelali s pomočjo programa SPSS, dobljene rezultate pa uporabili kot vodilo za razvoj in izdelavo torbe. Poleg z raziskavo dobljenih rezultatov so nam bile pri oblikovanju v pomoč še lastne želje in izkušnje. Izdelek mora biti izdelan dovolj kakovostno, da bo prenesel vse obremenitve, zato je njegov razvoj v veliki meri vključeval aktivno uporabo in preizkušanje na terenu. Tako smo lažje vedeli, kako se izdelek obnaša med uporabo v praksi in ali izpolnjuje zastavljena pričakovanja. Ker je predvideno, da bomo izdelek proizvajali v manjših količinah, se mu lahko bolj posvetimo, poleg tega pa ga bomo kasneje uporabljali tudi sami in bomo zato tudi kasneje ves čas vpleteni v njegov celotni življenjski cikel.
Ključne besede: razvoj novega izdelka, faze razvoja, motoristična torba, uvajanje izdelka na trg, trženje novega izdelka, analiza poslovanja
Objavljeno v DKUM: 09.08.2023; Ogledov: 558; Prenosov: 126
.pdf Celotno besedilo (1,89 MB)

4.
Analiza poslovanja in možnosti optimiranja nabavne verige podjetja
Timotej Peter Valcl, 2023, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo se osredotoča na raziskovanje načrta optimizacije dobavne verige in proizvodnje baterijskih celic podjetja Tesla. Teoretični del zajema ustrezno literaturo o konceptu in managementu dobavne verige, o konceptih vertikalnih in horizontalnih mej podjetja ter o konceptih in načinih analize podjetja. Aplikativni del diplomskega dela se v prvem delu osredotoča na predstavitev in analizo podjetja ter na analizo trenutne dobavne verige proizvodnje baterijskih celic v podjetju. Drugi del se osredotoča na raziskavo načrta za optimizacijo dobavne verige proizvodnje baterijskih celic podjetja ter možne aplikacije njihove rešitve v ostalih podjetjih. Ugotovitve diplomskega dela kažejo, da strategija vertikalne integracije podjetja Tesla za optimizacijo dobavne verige proizvodnje baterijskih celic lahko prinese številne koristi. Načrtovana optimizacija lahko zmanjša stroške, izboljša trajnost podjetja ter prispeva k njegovi uspešnosti. Vendar je treba opozoriti, da ta način optimizacije morda ni primeren za vsa podjetja, saj zahteva velike naložbe v raziskave in razvoj ter dobre poslovne odnose s podizvajalci in dobavitelji.
Ključne besede: dobavna veriga, horizontalne in vertikalne meje podjetja, optimizacija dobavne verige, analiza poslovanja, litij-ionske baterije, električna vozila, Tesla
Objavljeno v DKUM: 11.07.2023; Ogledov: 42161; Prenosov: 135
.pdf Celotno besedilo (2,70 MB)

5.
Vpliv COVID-19 krize na poslovanje farmacevtskih družb
Timotej Bobič, 2022, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu smo proučevali vpliv COVID-19 krize na poslovanje največjih farmacevtskih družb v letu 2020. Na podlagi letnih računovodskih izkazov, ki so javno dostopni v letnih ali finančnih poročilih proučevanih družb, smo analizirali razlike v poslovanju farmacevtskih družb v letu 2020 v primerjavi z obdobjem zadnjih treh let pred krizo. Na podlagi ugotovljenih razlik v poslovanju družb smo ugotavljali možen vpliv COVID-19 krize na farmacevtske družbe in na farmacevtsko industrijo. V prvem delu smo opredelili epidemijo COVID-19 in nastalo ekonomsko-gospodarsko krizo. Na podlagi makroekonomskih pokazateljev smo ugotovili vpliv COVID-19 krize na svetovno gospodarstvo. S pomočjo literature smo opredelili farmacevtski sektor, ugotovili njegove ključne značilnosti in predstavili morebitne vplive gospodarske krize nanj. V drugem delu smo najprej predstavili osem proučevanih družb in njihovo poslovanje v proučevanem obdobju. Na podlagi preoblikovanih in prečiščenih računovodskih izkazov smo analizirali premoženjsko finančni položaj in poslovno uspešnost, učinkovitost ter gospodarnost poslovanja izbranih farmacevtskih družb v opazovanem obdobju. Proučili smo morebitne razlike med izračunanimi kazalci in kazalniki poslovanja v času krize v letu 2020 in pred njo. Ugotovili smo, da se vpliv COVID-19 krize v večini proučevanih farmacevtskih družb v letu 2020 kaže predvsem v nižjih prodajnih in splošnih stroških, zmanjšanju ali nižji rasti prihodkov od prodaje in v povečanju kratkoročnih sredstev oziroma zalog.
Ključne besede: farmacevtska industrija, COVID-19 kriza, analiza računovodskih izkazov, uspešnost poslovanja, ekonomsko-gospodarska kriza
Objavljeno v DKUM: 21.02.2023; Ogledov: 576; Prenosov: 103
.pdf Celotno besedilo (5,50 MB)

6.
Analiza izbranih gazel po področjih dejavnosti v sloveniji
Mojca Jarc, 2022, diplomsko delo

Opis: V diplomskem projektu smo proučevali hitro rastoča podjetja, še posebej pa smo se osredotočili na gazele, ki so izjemnega pomena za gospodarstvo. Na začetku diplomskega projekta smo se osredotočili na teoretična izhodišča hitro rastočih podjetij, v nadaljevanju pa smo diplomski projekt poglobili z analizo poslovanja izbranih gazel, ki spadajo med najhitreje hitro rastoča podjetja. Identificirali smo tri slovenske panoge, v katerih je delovalo največ hitro rastočih podjetij; trgovina, vzdrževanje in popravila motornih vozil, predelovalne dejavnosti in gradbeništvo. Nato pa smo iz vsake panoge izbrali gazelo, ki se je uvrščala na lestvico 500 najhitreje rastočih podjetij in imela največji indeks rasti prodaje v svoji panogi med leti 2014 in 2019. Iz panoge trgovina, vzdrževanje in popravila motornih vozil smo izbrali podjetje Pekarna Kaučič d.o.o., iz predelovalne dejavnosti smo izbrali podjetje Mega tekstil d.o.o. in iz gradbeništva podjetje Lunos d.o.o. V diplomskem projektu nas je zanimalo, kako je izbrana gazela povezana s panogo, v kateri deluje, in ali je od nje tudi odvisna. V nadaljevanju smo analizirali poslovanje vsake panoge v obdobju 2016–2020. Ugotovili smo, da so prihodki od prodaje v panogah trgovina, vzdrževanje in popravila motornih vozil in predelovalne dejavnosti rastli do leta 2019, nato pa so v letu 2020 začeli padati. To je bila predvsem posledica sprejetih ukrepov za zajezitev Covid-19, saj je bila gospodarska dejavnost takrat zmanjšana. V panogi gradbeništvo pa so prihodki od prodaje rastli skozi celotno opazovano obdobje. V nadaljevanju smo analizirali rast izbranih gazel, kjer smo ugotovili, da so prihodki od prodaje med leti 2016–2020 v vseh izbranih gazelah rastli. Nato pa smo primerjali poslovanje vsake panoge z izbrano gazelo in ugotovili, da so prihodki od prodaje v gazelah rastli neodvisno od panoge, v katerih le-te delujejo. Poiskali smo tudi razloge, ki pojasnjujejo, kako so gazele uspele obdržati pozitivno rast prihodkov, tudi v primeru, ko so prihodki od prodaje v celotni panogi padali.
Ključne besede: hitro rastoča podjetja, gazele, panoge, analiza poslovanja, poslovanje gazel v primerjavi s poslovanjem panog
Objavljeno v DKUM: 24.11.2022; Ogledov: 514; Prenosov: 87
.pdf Celotno besedilo (2,26 MB)

7.
Bonitetna ocena in finančno zdravje podjetja
Julija Visočnik, 2021, magistrsko delo

Opis: Da bi podjetja kvalitetnejše sprejemala odločitve, imela nad svojim poslovanjem nadzor in bolje vodila poslovanje na prava pota, je smiselno da se poslužujejo analiziranju poslovanja podjetja in uporabijo finančno analizo. Tako spoznajo svoje pomanjkljivosti in prednosti. Za izboljševanje in ocenjevanje prihodnosti uporabljajo podjetja informacije, ki izhajajo iz računovodskih podatkov iz preteklih let. V magistrski nalogi smo predstavili uspešnost poslovanja podjetja, bonitetno oceno in finančno zdravje, jih na teoretičen in praktičen način preverili in ugotavljali povezave med njimi. Opredelili smo finančno analizo s kazalniki ter uporabili Altmanov model za preverjanje finančnega zdravja podjetja. V empiričnem delu smo izbrali 3 podjetja, predstavili njihovo dejavnost in poslovanje ter za izračun kazalnikov uporabili podatke iz poslovnih poročil za povprečje treh let 2017, 2018 in 2019, za izdelavo finančne analize. S kazalniki smo analizirali njihovo uspešnost in likvidnost ter s tem bonitetno oceno ter finančno zdravje podjetja. Uporabili smo letna poročila oziroma bilanco stanja ter izkaz poslovnega izida in podatke, ki so javno dostopni. Izbrali smo podjetja, ki so primerljiva glede na višino prihodkov od prodaje, da so podjetja med seboj lahko bila primerljiva. Rezultati finančne analize in modela so nam dali informacije glede uspešnosti poslovanja podjetja in bonitetne ocene. Ker smo preverjali tudi povezavo med uspešnostjo, bonitetno oceno in finančnim zdravjem, smo za preverjanje finančnega zdravja uporabili Altmanov model, kjer smo ugotovili ali so podjetja uspešna in stabilna. V sklepnem delu smo strnili ugotovitve, ki smo jih pridobili iz analize in modela in ugotovili, da če je podjetje uspešno in ima dobro bonitetno oceno je tudi finančno zdravo. Ugotovili smo tudi, da sicer finančna ocena s kazalniki uspešnosti in likvidnosti zadovoljivo pokaže kakšno je stanje podjetja, vendar pa je potrebno preveriti tudi dinamično oceno, ki je določena na podlagi nebilančnih oziroma mehkih kazalnikov in kjer nam dejavnost, lokacija, tožbe, blokade, plačilni indeksi, preverjanje insolventnih postopkov in profil podjetja, lahko pokažejo potencialno poslabšanje finančnega položaja ocenjenega subjekta.
Ključne besede: Bonitetna ocena, finančni kazalniki, finančna analiza, uspešnost poslovanja, finančno zdravje podjetja, Altmanov model.
Objavljeno v DKUM: 28.02.2022; Ogledov: 1340; Prenosov: 213
.pdf Celotno besedilo (2,27 MB)

8.
Analiza gospodarnosti proizvodnje in vrednotenje investicije : diplomsko delo
Matevž Panzi, 2021, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo obsega analizo vpliva stroškov na uspešnost poslovanja in analizo realnega primera v podjetju LKR d. o. o. v različnih primerih obdelave izdelka. Prikazani so izračuni lastne in prodajne cene izdelka na podlagi stroškov, ki nastanejo ob proizvodnji. Na podlagi vrednosti investicije, smo izdelali amortizacijski načrt s pomočjo vrednosti vsote letnih številk. S pomočjo dobe vračanja in neto sedanje vrednosti smo ovrednotili investicijo.
Ključne besede: analiza gospodarnosti proizvodnje, vrednotenje investicije, analiza vpliva stroškov na uspešnost poslovanja, podjetje LKR d. o. o.
Objavljeno v DKUM: 05.10.2021; Ogledov: 773; Prenosov: 66
.pdf Celotno besedilo (2,85 MB)

9.
Vloga vrednot in kulturne raznolikosti v podjetju kozmetične dejavnosti
Snežana Horvat, 2020, magistrsko delo

Opis: Magistrsko delo je usmerjeno v proučevanje vloge vrednot in kulturne raznolikosti. Vsaka država ima svoje kulturno ozadje, standarde razmišljanja in delovanja. Te kulturne razlike močno vplivajo na poslovni svet in z napačno izbiro države se povečuje finančno tveganje podjetja. V podjetju je zato treba zagotoviti tiste informacije o vrednotah kulturnih razlik, ki vplivajo na občutljivost pri poslovanju med državama. Namen magistrskega dela je natančneje proučiti vpliv kulturnih razlik na učinkovitost dela v švedskem podjetju iz kozmetične dejavnosti, ki deluje v Sloveniji in sodeluje z zunanjim izvajalcem iz Indije, in na tej osnovi podati smernice za sistematičen pristop podjetja k analizi kulturnega okolja. V empiričnem delu so z metodo intervjuja predstavljeni rezultati raziskave o dejavnikih, ki bi jih moralo vodstvo proučevanega podjetja analizirati pred pričetkom poslovanja z zunanjimi izvajalcem iz Indije. Prav tako so preverjene ovire pri poslovanju in ukrepi za odpravo ovir. Raziskava je pokazala, da bi bilo treba pred načrtovanjem poslovanja z zunanjim izvajalcem iz Indije analizirati kulturne dejavnike, predvsem enakost razumevanja besedil – sporočil in slovnice, odsotnost zaradi velikega števila praznikov (44 dni letno), dojemanje časa, ki vpliva na izvedbo v rokih, zavedanje odgovornosti do dela (izvedbe v rokih, kakovosti dela), potrebo po podrobnih navodilih za delo, pogostost menjave delovnih mest in odliva znanja, stopnjo izobraženosti in potrebo po medkulturnem izobraževanju. Takšnega mnenja so bili vsi intervjuvani. S pomočjo raziskave so bile ugotovljene največje ovire pri poslovanju z zunanjim izvajalcem iz Indije, ki so jezikovne ovire, prelaganje odgovornosti in razlike v pojmovanju – dojemanju časa, prenizka stopnja izobraženosti in nesamostojnost pri delu ter pogosta fluktuacija. Posledice kulturnih razlik se kažejo v slabi kakovosti dela zunanjega izvajalca iz Indije. Ukrep, s katerim bi lahko odpravili ovire, je medkulturno izobraževanje naročnika storitve in izvajalca. Takšnega mnenja so bili vsi (100 %) intervjuvani. Za 80 % intervjuvanih je pomemben ukrep za odpravo ovir pridobivanje komunikacijskih veščin na strani naročnika in izvajalca. Glede na ugotovitve naše raziskave smo razvili lasten instrument, vprašalnik, ki podjetjem omogoča, da pred vstopom na trg, kjer prevladuje hinduizem (indijska podcelina), na sistematičen način analizirajo tveganja in preprečijo nastanek ovir pri poslovanju.
Ključne besede: kulturne razlike, učinkovitost poslovanja, ovire, analiza dejavnikov
Objavljeno v DKUM: 09.11.2020; Ogledov: 895; Prenosov: 60
.pdf Celotno besedilo (1,19 MB)

10.
Nabavno poslovanje v podjetju ocean orchids d. o. o.
Urška Berden, 2019, diplomsko delo

Opis: Nabava v podjetju je tista, ki mu daje priložnost za odpiranje in širitev na trg. Posledično ima to zelo pomemben strateški vpliv na razvoj gospodarstva. Pomembno je, da vsako podjetje nabavlja zalogo materiala od najugodnejših dobaviteljev. V teoretičnem delu diplomskega projekta je na podlagi različnih strokovnih virov natančneje opredeljen pojem nabava in vse kar je povezano z nabavo. Predstavljene so podrobnosti procesa nabave ter kako poteka nabava v sodelovanju z ostalimi poslovnimi funkcijami. V praktičnem delu diplomskega projekta je predstavljeno nabavno poslovanje v podjetju Ocean Orchids d. o. o., ki se ukvarja s proizvodnjo in prodajo tropskih orhidej Phalaenopsis. Opisana je vizija in strategija podjetja, njegova organizacijska struktura ter trajnostne prakse.
Ključne besede: nabava, nabavni marketing, reverzibilni marketing, organizacija nabavne funkcije, centralizirano nabavno poslovanje, decentralizirano nabavno poslovanje, proces nabavnega poslovanja, proces nabave, Ocean Orchids, vizija podjetja, strategija podjetja, organizacijska struktura, analiza nabavnega poslovanja, analiza nabave, raziskava nabave.
Objavljeno v DKUM: 29.10.2019; Ogledov: 1663; Prenosov: 217
.pdf Celotno besedilo (1,50 MB)

Iskanje izvedeno v 13.9 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici