| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 259
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Prehod iz papirnatih računov v elektronske v slovenski poslovni praksi
Ajda Mlakar, 2024, diplomsko delo

Opis: Diplomska naloga je uvodno sestavljena iz definicije elektronskih in papirnatih računov, ter poslovne odločitve, saj je le ta ključnega pomena, da prehod pravilno izpeljemo. Predstavljena je stroškovna in finančna analiza podjetja, ki so sestavljene iz različnih kazalnikov, ter finančni položaj podjetja pred in po uvedbi elektronskih računov. Prav tako, je v diplomski nalogi predstavljeno davčno poročanje, in oddaja davka pri elektronskem poslovanju
Ključne besede: Elektronski računi, papirnati računi, poslovna odločitev, stroškovna analiza prehoda, finančna analiza prehoda, finančni položaj podjetja, davčno poročanje, oddaja davka pri elektronskem poslovanju
Objavljeno v DKUM: 15.10.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 8
.pdf Celotno besedilo (871,31 KB)

2.
Pomembnost analize okolja pri pripravi inovacijske strategije podjetja na primeru podjetja red bull
Jan Čander, 2024, diplomsko delo

Opis: UDK klasifikacija: 005.51 V današnjem dinamičnem in konkurenčnem poslovnem okolju morajo podjetja krmariti s kompleksno paleto zunanjih dejavnikov, da dosežejo trajen uspeh. Okoljska analiza, ki zajema preučevanje političnih, ekonomskih, socialnih, tehnoloških, okoljskih in pravnih dejavnikov, je ključni korak v procesu strateškega načrtovanja. Ta celovita analiza omogoča podjetjem razumevanje zunanjih sil, ki lahko vplivajo na njihovo poslovanje ter oblikovanje strategij, ki so v skladu z nenehno spreminjajočim se okoljem. Inovacijska strategija je prav tako ključna za uspeh podjetij v sodobnem poslovnem okolju. Vključuje načrtovanje in izvajanje ukrepov, ki podjetju omogočajo razvoj novih izdelkov, storitev, procesov ali poslovnih modelov, s čimer izboljšujejo svojo konkurenčno prednost. Učinkovita inovacijska strategija temelji na jasni viziji, razumevanju tržnih trendov ter potreb strank in pripravljenosti za eksperimentiranje ter prevzemanje tveganj. Strateške inovacije presegajo postopne izboljšave in se osredotočajo na transformativne in moteče inovacijske pobude, ki lahko oblikujejo prihodnost organizacije in njene industrije. Red Bull, vodilni svetovni proizvajalec energijskih pijač, ponuja prepričljivo študijo primera o tem, kako lahko učinkovita okoljska analiza oblikuje in okrepi strateško usmeritev podjetja. Od svoje ustanovitve je Red Bull izkoristil globok vpogled v zunanje trende in sile za spodbujanje inovacij, razširitev svojega tržnega dosega in izgradnjo trdne identitete blagovne znamke. Z nenehnim spremljanjem in prilagajanjem zunanjim vplivom je Red Bull ohranil svojo konkurenčno prednost v visoko regulirani in konkurenčni industriji. Ta študija primera bo raziskala pomen okoljske analize pri strateškem načrtovanju z uporabo Red Bullovih strateških pobud kot praktični primer. Končni rezultati in ugotovitve bodo služili kot dragocen vpogled v razumevanje, kako podjetja, kot je Red Bull, oblikujejo in izvajajo svoje strategije za dosego poslovnega uspeha.
Ključne besede: Red Bull, strategija podjetja, analiza zunanjih dejavnikov, inovacije
Objavljeno v DKUM: 14.10.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 3
.pdf Celotno besedilo (1,03 MB)

3.
Analiza dejavnikov rasti podjetja z uporabo pestel: okoljski in drugi vplivi
Nuša Sobočan, 2024, diplomsko delo

Opis: PESTEL-analiza je pomembno orodje za vsako podjetje, ki želi razumeti in obvladovati zunanje- dejavnike, ki vplivajo na njegovo poslovanje. S pregledom političnih, ekonomskih, socialnih, tehnoloških, okoljskih in pravnih dejavnikov podjetja pridobijo vpoglede, ki jim omogočajo prilagajanje strategij in sprejemanje odločilnih poslovnih odločitev. Živimo v času, ko trajnost postaja ključni element konkurenčne prednosti, zato je razumevanje okoljskih vplivov še posebej pomembno. Diplomska naloga se osredotoča na analizo dejavnikov rasti podjetja z uporabo PESTEL-analize, s posebnim poudarkom na okoljskih dejavnikih. PESTEL-analiza omogoča celovit pregled zunanjih dejavnikov, ki vplivajo na poslovno okolje in rast podjetja. Pregled posameznih komponent PESTEL-analize vključuje politične, ekonomske, socialne, tehnološke, okoljske in pravne dejavnike, pri čemer so okoljski dejavniki še posebej podrobno obravnavani glede na njihov pomen in vpliv na podjetja. Okoljski dejavniki, kot so energetska učinkovitost, ravnanje z odpadki, trajnostni razvoj izdelkov, okoljske regulative in zakoni, tržne zahteve ter vpliv podnebnih sprememb, imajo pomembno vlogo pri oblikovanju poslovnih strategij. Integracija teh dejavnikov v poslovno strategijo je ključna za doseganje dolgoročne rasti in konkurenčne prednosti. Poleg okoljskih dejavnikov so za rast podjetja pomembni tudi notranji dejavniki, kot so inovacije in razvoj izdelkov, organizacijska kultura in vodenje, človeški viri ter finančno upravljanje, ter zunanji dejavniki, kot so tržne razmere, tehnološki napredek, dostop do trgov in regulativno okolje. V empiričnem delu naloge je podrobno predstavljen primer podjetja Pipistrel. Obravnavani so dejavniki rasti podjetja, vključno s finančnimi kazalniki, tržnim položajem, širitvijo na tuje trge, inovacijami in razvojem, zeleno tehnologijo, zaposlenimi, uvedbo trajnostnih praks in zmanjševanjem okoljskega odtisa. Analiziran je vpliv posameznih dejavnikov PESTEL-analize na rast podjetja Pipistrel, pri čemer so okoljski dejavniki izpostavljeni kot ključni za njegovo dolgoročno uspešnost. Okoljski dejavniki, kot so energetska učinkovitost, trajnostni razvoj izdelkov in okoljske regulative pomembno vplivajo na rast podjetja Pipistrel. Integracija okoljskih dejavnikov v poslovno strategijo in uvedba trajnostnih praks so ključni za dolgoročno rast in uspešnost podjetja na konkurenčnem globalnem trgu na katerem posluje. Primeri uspešnega vključevanja okoljskih strategij, kot so IKEA, Tesla in Unilever, dodatno potrjujejo pomembnost teh dejavnikov za trajnostno rast podjetij. Trajnostna usmeritev je na podlagi analize in empiričnih podatkov ključna za dolgoročno rast in konkurenčnost za podjetje Pipistrel in tudi druge.
Ključne besede: PESTEL-analiza, rast podjetja, trajnost, varstvo okolja, konkurenčnost, okoljski dejavniki, podjetje
Objavljeno v DKUM: 26.09.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 18
.pdf Celotno besedilo (1,18 MB)

4.
Poslovanje brez lastne zaloge - poslovni model dropshipping
Aleksander Breznikar, 2023, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo je razdeljeno na teoretični in empirični del. V teoretičnem delu smo opredeljevali poslovni model dropshipping, preučili njegov izvor, kako je nanj vplival pojav interneta, preučili smo njegove prednosti in slabosti, kako lahko podjetnik ustanovi spletno trgovino, kaj pri tem potrebuje in kakšen je splošni postopek ustanovitve podjetja. Nato smo opisali podjetje Alibaba Group Holding Limited, ki predstavlja eno večjih svetovnih podjetij, usmerjenih v spletno prodajo. Spoznali smo vizijo in misijo podjetja ter pomembne mejnike v zgodovini njegovega delovanja, da smo lahko v empiričnem delu bolje razumeli nekatere ugotovitve. V teoretičnem delu smo poleg poslovnega modela dropshipping raziskali tudi druge poslovne modele, ki temeljijo na poslovanju brez lastne zaloge. V empiričnem delu smo s pomočjo orodja Google Trends raziskali popularnost ključne besede »dropshipping« v spletnem brskalniku Google. Spoznali smo napovedi rasti razširjenosti poslovnega modela dropshipping v prihodnosti. Preučili smo rast sredstev, dobička in prihodkov podjetja Alibaba Group Holding Limited za opazovano obdobje in ugotavljali povezavo med rastjo prihodkov podjetja in večanjem popularnosti ključne besede »dropshipping« po zgoraj omenjenem postopku. Preučevali smo tudi sestavo prihodkov podjetja Alibaba Group Holding Limited.
Ključne besede: dropshipping, poslovanje brez lastne zaloge, podjetništvo, Alibaba Holding Group Limited, internet, analiza podjetja, spletna prodaja
Objavljeno v DKUM: 16.10.2023; Ogledov: 409; Prenosov: 50
.pdf Celotno besedilo (1,30 MB)

5.
Primerljivost analize poslovanja v različnih fazah življenjskega cikla podjetij
Nuša Koražija, 2023, diplomsko delo

Opis: Vsako podjetje lahko od ustanovitve do propada uvrstimo v določeno fazo življenjskega cikla. Ves čas poslovanja si prizadevajo, da bi poslovali bolje od konkurence. Da pa ugotovijo, kako bi svoje poslovanje izboljšali, morajo izvesti analizo poslovanja svojega in konkurenčnih podjetij ter to med seboj primerjati. Najlažje je to storiti s pomočjo izbranih kazalcev in kazalnikov poslovanja, kar smo storili tudi mi, ko smo v diplomskem delu izbrali dve podjetji iste panoge, z namenom ugotoviti, v kateri fazi sta, ter s pomočjo kazalcev in kazalnikov primerjati njuno poslovanje. V teoretičnem delu diplomskega dela smo se osredotočili predvsem na razlago pojmov analiza poslovanja in primerljivost analize poslovanja v različnih fazah življenjskega cikla podjetja. Za to smo morali najprej opredeliti življenjski cikel podjetja in v katero fazo se uvršča. To smo naredili s pomočjo izkaza denarnih tokov, uvrstili obe podjetji v fazo življenjskega cikla in nato s pomočjo izračunanih desetih kazalcev in kazalnikov primerjali analizo poslovanja Podjetja X in Podjetja Y. Osredotočili smo se na leta 2019, 2020 in 2021. Ugotovitve smo predstavili s pomočjo grafov. Ključne ugotovitve raziskave smo podali v sklepu. Z raziskavo smo ugotovili, da so vsi kazalniki primerni za primerjavo analize poslovanja v različnih fazah življenjskega cikla, vendar so najprimernejši kazalniki donosnosti sredstev, kapitala in prihodkov, kazalniki plačilne sposobnosti ter koeficienti obračanja oziroma časi vezav.
Ključne besede: analiza računovodskih izkazov, življenjski cikel podjetja, primerljivost računovodskih izkazov
Objavljeno v DKUM: 09.10.2023; Ogledov: 425; Prenosov: 71
.pdf Celotno besedilo (2,52 MB)

6.
Analiza poslovanja in možnosti optimiranja nabavne verige podjetja
Timotej Peter Valcl, 2023, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo se osredotoča na raziskovanje načrta optimizacije dobavne verige in proizvodnje baterijskih celic podjetja Tesla. Teoretični del zajema ustrezno literaturo o konceptu in managementu dobavne verige, o konceptih vertikalnih in horizontalnih mej podjetja ter o konceptih in načinih analize podjetja. Aplikativni del diplomskega dela se v prvem delu osredotoča na predstavitev in analizo podjetja ter na analizo trenutne dobavne verige proizvodnje baterijskih celic v podjetju. Drugi del se osredotoča na raziskavo načrta za optimizacijo dobavne verige proizvodnje baterijskih celic podjetja ter možne aplikacije njihove rešitve v ostalih podjetjih. Ugotovitve diplomskega dela kažejo, da strategija vertikalne integracije podjetja Tesla za optimizacijo dobavne verige proizvodnje baterijskih celic lahko prinese številne koristi. Načrtovana optimizacija lahko zmanjša stroške, izboljša trajnost podjetja ter prispeva k njegovi uspešnosti. Vendar je treba opozoriti, da ta način optimizacije morda ni primeren za vsa podjetja, saj zahteva velike naložbe v raziskave in razvoj ter dobre poslovne odnose s podizvajalci in dobavitelji.
Ključne besede: dobavna veriga, horizontalne in vertikalne meje podjetja, optimizacija dobavne verige, analiza poslovanja, litij-ionske baterije, električna vozila, Tesla
Objavljeno v DKUM: 11.07.2023; Ogledov: 42240; Prenosov: 148
.pdf Celotno besedilo (2,70 MB)

7.
Finančna analiza kot orodje za analizo zdravja podjetij
Tamara Šauperl, 2023, magistrsko delo

Opis: Magistrska naloga obravnava pomen in učinkovitost uporabe finančne analize pri opredelitvi zdravja podjetij izbranega vzorca podjetij. V teoretičnem delu je tako podrobneje predstavljena finančna analiza, ki velja kot je vsesplošna analiza podjetij in stremi k svojemu glavnemu cilju, opredelitvi poslovanja analiziranega podjetja. Ker prav s pomočjo finančne analize zvemo veliko o samem trenutnem stanju podjetja, je potrebno poudariti, da je lahko vzrokov za opravljanje finančne analize več. To so lahko interni vzroki, lahko pa so eksterni ali zunanji vzroki. Med interne vzroke uporabe finančne analize tako opredelimo izvajanje finančne analize s strani zaposlenega managementa, ki želi izvedeti čim več o dejanskem stanju zdravja podjetja, ali pa se trudi definirati potencialne grožnje v poslovanju podjetja. S strani eksternih vzrokov uporabe finančne analize pa sem uvrščamo na primer banke, ki si želijo poznati podjetje, ki jih prosi za posojilo. Lahko pa se finančne analize poslužujejo finančni investitorji, ki tehtajo, ali je vredno vložiti razpoložljiva sredstva v določeno podjetje ali ne. Tako kot je veliko vzrokov za uporabo finančne analize, je prav tako veliko načinov za samo uporabo finančne analize. Vsem je pa skupno to, da se za opravljanje finančne analize poslužujejo razpoložljivih informacij iz naslova računovodskih izkazov. Rezultati finančne analize na izbranem vzorcu pa kažejo, da izračunane izpovedne moči finančnih kazalnikov in modelov ne dajejo primerljivih rezultatov. Tako rezultati kažejo, da finančna analiza s pomočjo kazalnikov nakazuje na zmerno poslovanje podjetja, medtem ko vrednosti pridobljene s pomočjo modelov nakazujejo na težave v poslovanju. Primerjane izpovedne moči finančnih kazalnikov in modelov, pa niso edine, ki niso složne. Namreč dobljeni rezultati treh uporabljenih modelov na izbranem vzorcu kaže, da eden izmed uporabljenih modelov nakazuje stanje poslovanja podjetja v nasprotno smer, kakor preostala dva modela. Pri sami uporabi finančne analize pa je potrebno poudariti tudi to, da se je skozi uporabo finančne analize na izbranem vzorcu lepo pokazal vpliv na poslovanje podjetij s strani panoge, v kateri analizirano podjetje posluje. V finančno analizo so bila vpletena tudi podjetja, ki so močno odvisna od trenutnih razmer in sprotnih sprememb na ravni delovanja državnega gospodarstva.
Ključne besede: finančna analiza, zdravje podjetja, finančni kazalniki in modeli, Altmanov model, Kraličkova metoda, Weinrichova metoda.
Objavljeno v DKUM: 25.05.2023; Ogledov: 795; Prenosov: 167
.pdf Celotno besedilo (4,86 MB)

8.
Podjetniška demografija in značilnosti startup in scaleup podjetij : Slovenski podjetniški observatorij 2022
Matej Rus, Dijana Močnik, Katja Crnogaj, 2023

Opis: V prvem delu monografije smo proučevali temeljno poslovno demografijo slovenskih podjetij in jo primerjali z evropsko. Namen tega dela je, da dobimo temeljno sliko o slovenskih podjetjih in razumemo, kako je slovensko podjetništvo umeščeno v evropsko. Analizirali smo ključne značilnosti slovenskih gospodarskih družb in samostojnih podjetnikov, ki so se leta 2021 ukvarjali s podjetniškimi aktivnostmi in so bili razvrščeni v vse dejavnosti SKD. V drugem delu raziskave smo proučevali značilnosti startup in scaleup podjetij. Osredotočili smo se predvsem na proučevanje nihovih značilnosti, potreb in izzivov, saj podjetja na začetku razvoja in pri prehodu v rast potrebujejo največ podpore in spodbud. Proučili smo njihov strateški pomen, naredili mednarodno primerjavo startup in scaleup podjetij, analizirali podporno okolje zanje ter na osnovi primarne raziskave med njimi podali ključne značilnosti ter priporočila za njihovo podporo in razvoj v Sloveniji.
Ključne besede: gospodarske družbe, samostojni podjetniki, kazalniki finančne uspešnosti, startup podjetja, scaleup podjetja, strategije in politike, empirična analiza
Objavljeno v DKUM: 19.04.2023; Ogledov: 697; Prenosov: 74
.pdf Celotno besedilo (12,77 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

9.
Analiza izbranih gazel po področjih dejavnosti v sloveniji
Mojca Jarc, 2022, diplomsko delo

Opis: V diplomskem projektu smo proučevali hitro rastoča podjetja, še posebej pa smo se osredotočili na gazele, ki so izjemnega pomena za gospodarstvo. Na začetku diplomskega projekta smo se osredotočili na teoretična izhodišča hitro rastočih podjetij, v nadaljevanju pa smo diplomski projekt poglobili z analizo poslovanja izbranih gazel, ki spadajo med najhitreje hitro rastoča podjetja. Identificirali smo tri slovenske panoge, v katerih je delovalo največ hitro rastočih podjetij; trgovina, vzdrževanje in popravila motornih vozil, predelovalne dejavnosti in gradbeništvo. Nato pa smo iz vsake panoge izbrali gazelo, ki se je uvrščala na lestvico 500 najhitreje rastočih podjetij in imela največji indeks rasti prodaje v svoji panogi med leti 2014 in 2019. Iz panoge trgovina, vzdrževanje in popravila motornih vozil smo izbrali podjetje Pekarna Kaučič d.o.o., iz predelovalne dejavnosti smo izbrali podjetje Mega tekstil d.o.o. in iz gradbeništva podjetje Lunos d.o.o. V diplomskem projektu nas je zanimalo, kako je izbrana gazela povezana s panogo, v kateri deluje, in ali je od nje tudi odvisna. V nadaljevanju smo analizirali poslovanje vsake panoge v obdobju 2016–2020. Ugotovili smo, da so prihodki od prodaje v panogah trgovina, vzdrževanje in popravila motornih vozil in predelovalne dejavnosti rastli do leta 2019, nato pa so v letu 2020 začeli padati. To je bila predvsem posledica sprejetih ukrepov za zajezitev Covid-19, saj je bila gospodarska dejavnost takrat zmanjšana. V panogi gradbeništvo pa so prihodki od prodaje rastli skozi celotno opazovano obdobje. V nadaljevanju smo analizirali rast izbranih gazel, kjer smo ugotovili, da so prihodki od prodaje med leti 2016–2020 v vseh izbranih gazelah rastli. Nato pa smo primerjali poslovanje vsake panoge z izbrano gazelo in ugotovili, da so prihodki od prodaje v gazelah rastli neodvisno od panoge, v katerih le-te delujejo. Poiskali smo tudi razloge, ki pojasnjujejo, kako so gazele uspele obdržati pozitivno rast prihodkov, tudi v primeru, ko so prihodki od prodaje v celotni panogi padali.
Ključne besede: hitro rastoča podjetja, gazele, panoge, analiza poslovanja, poslovanje gazel v primerjavi s poslovanjem panog
Objavljeno v DKUM: 24.11.2022; Ogledov: 533; Prenosov: 93
.pdf Celotno besedilo (2,26 MB)

10.
Planiranje razvoja podjetja FA-DENTAL d.o.o.
Ven Florjančič, 2022, magistrsko delo

Opis: Poslovni svet postaja vedno bolj zapleten in hitrejši, potrebe končnih potrošnikov se spreminjajo iz dneva v dan. Prav tako morajo podjetja za svoj obstoj in razvoj analizirati vsak korak konkurence, če želijo v prihodnosti zavzemati enak položaj, kot ga v sedanjosti. Planiranje rasti in razvoja je že v današnjem času nuja za podjetja, ki imajo željo po razvoju. V teoretičnem delu magistrskega dela smo v uvodnem delu opredelili, kakšni sta vizija in politika podjetja, zakaj sploh potrebujejo jasno zapisano vizijo in politiko podjetja. Dotaknili smo se vrednot udeležencev podjetja in podali razloge, zakaj je pomembna kultura v podjetjih ter kakšne tipe kultur poznamo. Kasneje smo na ravni strateškega managementa pisali o strateško poslovnih področjih, njihovem namenu in strategijah, ki jim naj podjetja sledijo. Prav tako smo predstavili in analizirali različne metodologije planiranja na ravni strateškega managementa. V empiričnem delu magistrske naloge smo predstavili podjetje in določili temeljne vrednote podjetja. Kasneje smo proučevali zunanje in notranje okolje s pomočjo metod, ki smo jih obravnavali v teoretičnem delu. Izvedli smo analizo managementa s pomočjo Kraljeve metode. Na koncu smo po vseh uporabljenih metodologijah in preučitvah naredili uresničitveni program podjetja FA-DENTAL za obdobje petih let.
Ključne besede: planiranje razvoja, IFAS, EFAS, SFAS, strateški management, analiza podjetja, vrednote podjetja, politika podjetja.
Objavljeno v DKUM: 27.10.2022; Ogledov: 647; Prenosov: 111
.pdf Celotno besedilo (1,71 MB)

Iskanje izvedeno v 0.23 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici