1. Analiza geometrije lijakastih pasti v peskuTina Klenovšek, Dušan Devetak, Jan Podlesnik, 2023, objavljeni strokovni prispevek na konferenci Opis: Volkci lijakarji so žuželke, katerih ličinke v pesku gradijo pasti v obliki lijaka za lov plena. Naklon lijaka in sipanje peska proti dnu lijaka plenu otežujeta pobeg, zato je oblika lijaka ključnega pomena za uspeh pri lovu. Različne vrste volkcev lijakarjev lahko gradijo različno oblikovane pasti. V raziskavi Devetak in sodelavci (2020) smo proučevali povezavo med geometrijo pasti in lastnostmi peščenega substrata. Pasti smo 3D skenirali z laserskim čitalnikom in izdelali 3D modele pasti, ki smo jih uporabili za opis oblike z meritvami kotov in za analizo variabilnosti pasti z metodami geometrijske morfometrije. Ugotovili smo, da substrat z manjšo granulacijo ali večjim deležem finega peska omogoča gradnjo kompleksnejših pasti s strmejšimi stenami, saj ima višji maksimalni kot stabilnosti. Oblika pasti je torej odvisna od strukture substrata in v heterogenem habitatu omogoča sobivanje različnih vrst volkcev z različnimi preferencami glede substrata. Ključne besede: geometrijska morfometrija, analiza oblike, ličinke volkcev, granulacija peska Objavljeno v DKUM: 15.04.2024; Ogledov: 232; Prenosov: 11
Celotno besedilo (605,95 KB) Gradivo ima več datotek! Več... |
2. Internacionalizacija kot strategija rasti - študija primera podjetja v enološki dejavnostiLucija Mukenauer, 2021, magistrsko delo Opis: Slovenska podjetja so velikokrat primorana poseči na tuje trge, saj prodaja na domačem trgu ne omogoča pokriti proizvodno količino in povečati prihodke. Podjetje Puklavec Family Wines d.o.o. se srečuje ravno s tem problemom oz. priložnostjo. Sedaj je prisotno že več kot na dvajsetih trgih po svetu. Na vinsko potencialnem avstralskem trgu še do tedaj ni prisotno. Skozi magistrsko nalogo smo predstavili: motive, omejitve in tveganja internacionalizacije, način izbora trgov, strategije vstopa na mednarodne trge, proces internacionalizacije, modele in teorije internacionalizacije ter internacionalizacijo malih in srednje velikih podjetij v Sloveniji. Ko se podjetje odloča internacionalizirati je pomembno prav tako vedeti po kakšni strategiji rasti raste in analizirati poslovno okolje. Poslovno okolje smo analizirali s pomočjo treh modelov. To so: Porterjev model, PEST analiza in SWOT analiza. V praktičnem delu naloge smo opisali samo podjetje Puklavec Family WInes d.o.o. ter izvedli konkurenčno, tržno in finančno analizo. Predstavili smo tudi sedanjo strategijo rasti podjetja – diverzifikacijo. Naredili smo preliminarni izbor produktov za novi trg in sicer smo za primerno linijo izdelkov izbrali izdelke višje kakovosti, ki vsebujejo vina svetovno znanih vinskih sort, tj. blagovna znamka Estate Selection. Na podlagi notranje in zunanje analize smo ugotovili, da za podjetje trenutno ne priporočamo vstopa na avstralski trg, saj med Slovenijo in Avstralijo še ni sklenjenega prosto-trgovinskega sporazuma. Zaradi tega so vstopne ovire – carine itd. previsoke. Ko bo ta ovira rešena, bo Avstralija zelo primeren trg za mednarodno sodelovanje, saj so Avstralci veliki pivci in dobri poznavalci vin. Najbolj primeren način vstopa bi v začetku poslovanja bil posredni izvoz z distributerjem, saj velja za vstopno obliko z nižjimi stroški kot ga predstavljajo investicijske oblike vstopa. Prav tako, na začetku, ko še podjetje ne pozna trga, vso odgovornost in stike s trgom prevzame distributersko podjetje, ki se je že morda srečalo s tem trgom. Podjetje Puklavec Family Wines je prepoznavno in vodilno na slovenskem trgu. Njihove znamke beležijo prepoznavnost tudi na tujih trgih. Produkti podjetja so visoke kakovosti. To lahko pojasnimo z dosegom velikega števila mednarodnih nagrad na ocenjevanjih vin. Tudi na najbolj priznanem in prestižnem vinskem ocenjevanju v Londonu so prejeli število nagrad. Ključne besede: Puklavec Family Wines, internacionalizacija, izbor trgov, motivi internacionalizacije, omejitve in tveganja internacionalizacije, globalizacija, internacionalizacija malih in srednje velikih podjetij v Sloveniji, teorija rasti, analiza poslovnega okolja, Porterjev model, PEST analiza, SWOT analiza, KANVAS, strategije rasti, preliminarni izbor produktov, notranja analiza, zunanja analiza, oblike vstopa na mednarodni trg. Objavljeno v DKUM: 31.08.2021; Ogledov: 1179; Prenosov: 229
Celotno besedilo (3,23 MB) |
3. Analiza strategije rasti z združitvijo na primeru zavarovalniceJanja Benkovič, 2019, diplomsko delo Opis: Rast in povečanje poslovanja je cilj velike večine podjetij, saj lehko preko le-te povečajo svoje kapacitete in posledično učvrstijo svojo moč in prisotnost na trgu. Podjetja in organizacije rastejo na na različne načine in preko različnih strategij, katere izberejo glede na svoje individualne potrebe in situacijo. Tako smo v začetku diplomskega projekta teoretično opredelili motive za rast podjetij in organizacij, kakor tudi različne načine in oblike, kako lahko le-to uresničujejo. Na podlagi zbrane teorije smo analizirali organizacijo Zavarovalnica Sava d.d., katera se ukvarja z dejavnostjo zavarovanja, pozavarovanja in pokojninskih skladov (razen socialne varnosti). Omenjena organizacija je bila ustanovljena 14.10.2015, ko je njen novi lastnik, in sicer družba Sava RE d.d. podal iniciativo po združitvi družb Zavarovalnice Maribor d.d., Zavarovalnice Tilia d.d. in dveh hrvaških zavarovalnic: Velebit životno osiguranje in Velebit osiguranje. Z združitvijo omenjenih zavarovalnih družb je tako nastala nova družba, imenovana Zavarovalnica Sava d.d., ki je bila vpisana v sodni register leta 2016 in še isto leto pričela poslovati. V diplomskem projektu smo analizirali vpliv izbrane strategije rasti te družbe na njeno nadaljne poslovanje in kako je le-ta vplivala na njene izbrane finančne kazalnike. Za lažjo interpretacijo smo opravili konkurenčno analizo omenjene družbe, kjer smo prej omenjene finančne kazalnike primerjali s podobnimi kazalniki treh konkurenčnih družb v določenem časovnem obdobju (s poudarkom na obdobju 2015 in 2016, saj je bila takrat sprememba poslovanja zaradi združitve najbolj razvidna). Na podlagi omenjene analize smo dobili zelo vidno primerjavo med konkurenčnimi družbami izbrane družbe, kakor tudi nihanja vrednosti izbranih finančnih kazalnikov pred in po uveljavitvi združitve kot strategije rasti. Poleg konkurenčne smo opravili tudi tržno analizo, s pomočjo katere smo lahko determinirali tržni položaj družbe Zavarovalnica Sava d.d. na slovenskem trgu. Le-tega smo natančneje opredelili na občino in regijo, kakor tudi glede na ožjo in širšo dejavnost, v kateri posluje.Ugotovili smo, da je po združitvi omenjena družba postala ena izmed največjih družb v svoji dejavnosti, kakor tudi na slovenskem trgu. Slednje lahko utemeljimo s podatki o primerjavi izbranih kazalnikov povprečne delujoče družbe v vsaki kategoriji tržne analize (občine, regije, ožje in širše dejavnosti). Iz prej omenjenih analiz smo ugotovili, da je omenjena družba uspela učinkovito razširiti svoje poslovanje in povečati svoj tržni delež na slovenskem trgu. Kljub temu pa se srečuje z nekaterimi negativnimi stranskimi učinki združitve, in sicer povečanje števila zaposlenih in posledično manjše dodane vrednosti na zaposlenega (v primerjavi s svojimi konkurenti). Slednja kazalnika je skozi nadaljna leta poslovanja skušala stabilizirati in povečati, predvsem preko racionalizacije zaposlenih in povečevanja učinkovitosti in ponudbe svojih storitev. Ključne besede: Podjetniška rast, življenski cikel podjetja, strategija in oblike rasti, analiza primera, konkurenčna analiza, tržna analiza Objavljeno v DKUM: 06.12.2019; Ogledov: 1485; Prenosov: 119
Celotno besedilo (647,90 KB) |
4. Posebnosti planiranja politike družinskega podjetjaKarla Vratnik, 2018, magistrsko delo Opis: Družinska podjetja predstavljajo velik delež gospodarskega razvoja vsake države. V Sloveniji družinska podjetja zaposlujejo kar 70 % ljudi. Uspeh teh podjetij je odvisen od dobro zastavljene podjetniške vizije in politike podjetja (poslanstva, smotrov in temeljnih ciljev). Na delovanje družinskega podjetja zaradi prisotnosti družinske note vplivajo tudi čustva in medsebojni odnosi, zato je usklajevanje vrednot ključnih udeležencev v podjetju za uspešno delovanje bistvenega pomena.
V teoretičnem delu smo preučili posebnosti družinskega podjetja, njegove politike in izrazne oblike.
V praktičnem delu smo najprej predstavili izbrano družinsko podjetje, njegov zgodovinski razvoj in ključne spremembe. V nadaljevanju smo v okviru raziskovalno prognostičnih procesov izdelali razvojno analizo podjetja, preučili skladnost njihovih vrednot, prednosti in slabosti ter razvojne možnosti podjetja.
Osrednji del naloge je predstavljala proučitev njihove dosedanje vizije in politike podjetja, katero smo ob sodelovanju družine in v skladu z njihovimi vrednotami dopolnili in podali predlog zapisa vizije in politike podjetja. Ključne besede: družinsko podjetje, politika družinskega podjetja, razvojna analiza podjetja, izrazne oblike politike podjetja. Objavljeno v DKUM: 09.03.2018; Ogledov: 1518; Prenosov: 160
Celotno besedilo (1,58 MB) |
5. PLANIRANJE STRATEGIJ VSTOPA PODJETIJ NA RUSKI TRG NA PRIMERU PODJETJA ISKRA-RELEJI D.D.Mateja Kolar, 2017, magistrsko delo Opis: Mednarodno poslovanje je v današnjem globaliziranem svetu vedno bolj nujno za podjetja, če želijo preživeti na trgu in biti v koraku s konkurenti. Ko se podjetje odloči za vstop in nastop na tujem trgu je primorano sprejeti in se učiti novosti ter značilnosti nove kulture ter običaje. S tem podjetje širi svoje obzorje, nadzira konkurente in preučuje nove možnosti rasti. Vendar pa je odločitev o vstopu na nov trg velikokrat zelo težka, saj zraven pozitivnih stvari, ki jih lahko podjetje pridobi s tem korakom, ne smemo pozabiti, da se z vsakim mednarodnim poslovanjem povečujejo tudi tveganja za podjetje. Ker so tveganja za neuspeh velika je potrebno odločitev o vstopu na nov tuji trg zelo dobro preučiti in se tudi za ta korak zelo dobro pripraviti, če podjetje želi doseči uspešen vstop in kasneje nastop na novem trgu.
Z pisanjem magistrske naloge želimo pomagati podjetju Iskra-releji preučiti uspešno in učinkovito vključevanje na ruski trg. V kolikor bi se tekom analize literature in preučevanja podjetja izkazalo da je ruski trg primeren nov trg za podjetje, bi se podjetje zagotovo odločilo za vstop na ta trg. Uspešnost podjetja je odvisna od odločitev, ki jih sprejmejo vodilni v podjetju in na kakšen način bodo v novem poslovnem okolju reagirali v ključnih trenutkih. Zavedati se je potrebno, da je ruski trg izredno zahteven, zato morajo biti podjetja vztrajna in dobro pripravljena. Z nalogo, ki je predstavljena želimo podjetju pomagati pri odločitvi ali je ruski trg primeren za izdelke, ki jih izdelujejo in ali bi lahko podjetje na njem uspešno poslovalo. Ključne besede: mednarodno poslovanje, internacionalizacija, globalni trg, PEST analiza, oblike vstopa podjetij na tuje trge, SWOT analiz, trženjske strategije. Objavljeno v DKUM: 10.03.2017; Ogledov: 2022; Prenosov: 232
Celotno besedilo (2,29 MB) |
6. KULTURA PODJETJA CABLEX - M D. O. O.Petra Korent, 2015, diplomsko delo Opis: V diplomskem projektu smo obravnavali kulturo podjetja. Najprej smo spoznali pomen besede kultura. Raziskali in ovrednotili smo dejstva in poimenovanja kulture, kajti o tem je bilo že veliko govora in še vedno velikokrat ostaja pomen besede kultura nekakšna neznanka. Besedo kultura uporabljamo v različnih pomenih in je multidimenzionalni pojav, zato je za obravnavo kulture podjetja pomembno, da jo natančno spoznamo. Ugotovili smo, da nas kultura po eni strani združuje, a nas hkrati tudi ločuje.
Nato smo raziskovali in spoznali kulturo podjetja. Ugotovili smo, kateri so tisti dogodki, ki vplivajo na kulturo v podjetju. S pomočjo analize definicij več avtorjev smo spoznali, da je kultura podjetja pojem, prav tako kot kultura sama, širokega pomena in različnih poimenovanj, ki pa so si v svojem bistvu zelo podobna. Kot praktični cilj/izziv v diplomskem projektu smo izbrali merjenje in analiziranje kulture v podjetju Cablex – M d. o. o. Na podlagi merjenja in analize/sinteze spoznanj kulture v preučevanem podjetju smo v zaključku tega diplomskega projekta podali priporočila za ohranitev in spremembe kulture podjetja Cablex – M d. o. o. Ključne besede: Kultura, podjetje, oblike kultur, tipi kultur, kultura podjetja, analiza kulture podjetja. Objavljeno v DKUM: 07.11.2016; Ogledov: 1366; Prenosov: 108
Celotno besedilo (1,68 MB) |
7. PRIMERJAVA MED VARČEVALNIMI NAVADAMI V SLOVENIJI IN V ŠVICI - PODOBNOSTI IN RAZLIKEJasmina Hecher, 2016, diplomsko delo Opis: Če smo Slovenci včasih verjeli, da bo država poskrbela za nas v starosti ali v bolezni, se zdaj stvari počasi spreminjajo. Mlajše generacije se že zavedajo, da je varčevanje ključnega pomena za varnost v prihodnosti in da bo poznavanje oblik varčevanja, njihovega delovanja ter uporaba le-teh v prihodnosti neizbežna. V gospodarstvu in politiki se pogosto soočamo s turbulentnimi dogajanji in spremembami, v zadnjem času je to begunska kriza, ki prebivalce Evrope dela negotove in prestrašene. Kakšen vpliv lahko ima na naše življenje v prihodnosti? To se vedno bolj pogosto sprašujemo, prave rešitve pa kar ni. Nujno bo, da se bo vsak nauči poskrbeti zase. V diplomski nalogi smo se poleg varčevanja v Sloveniji, dotaknili tudi varčevanja in življenja v Švici, za katero se zdi, da se vedno uspe izogniti vsem večjim pretresom (npr. vojne) in omogoča svojim prebivalcem visok standard življenja. Zanimale so nas razlike in podobnosti glede varčevanja v obeh državah. V Sloveniji je bila ob osamosvojitvi pogosto izražena želja po »drugi Švici«. Za to bo potrebno še precej dela, vendar se je potrebno zavedati, da isti zakoni in pravilniki v dveh različnih državah nimajo enakega učinka, saj smo si različni. Ključne besede: varčevanje, oblike varčevanja, Slovenija in Švica, življenjski standard, primerjalna analiza med Slovenijo in Švico Objavljeno v DKUM: 20.06.2016; Ogledov: 1370; Prenosov: 180
Celotno besedilo (827,78 KB) |
8. BANČNO ZAVAROVALNIŠTVO V SVETU IN PRI NASRoman Novak, 2012, magistrsko delo/naloga Opis: Težnje po povezovanju finančnih institucij so v zadnjih letih v svetovnem, kot tudi v evropskem merilu v porastu. Povezovanje bank in zavarovalnic je vodilo do razvoja nove panoge, tj. bančnega zavarovalništva, ki predstavlja eno najpomembnejših bančnih strategij evropskih in svetovnih bank v zadnjem desetletju. Temeljni cilj magistrskega dela je prikazati vlogo bančnega zavarovalništva z vidika finančnih inštitucij, tj. bank in zavarovalnic. Najbolj pogosta definicija bančnega zavarovalništva je trženje bančnih in zavarovalniških produktov ali njihovih kombinacij prek skupnih tržnih poti. Pri povezovanju bank in zavarovalnic je možnih več oblik, vsaka od njih pa prinaša določene prednosti oziroma slabosti povezovanja. V Sloveniji prevladujejo predvsem dogovori o distribuciji med bankami in zavarovalnicami. Na razvoj bančnega zavarovalništva imajo vpliv številne ekonomske, politične, zakonodajne in tehnološke spremembe. Bančno zavarovalništvo omogoča bankam in zavarovalnicam koncentracijo njihovega znanja in povečanje njihovih zmožnosti ter možnost oblikovanja celotne ponudbe finančnih storitev na enem mestu. V aplikativnem delu smo prikazali kakšna je realna slika zainteresiranosti bančnih komitentov za sklepanje zavarovalniških poslov na bančnih okencih. Proučili smo kakšno je javno mnenje o primernosti bank za izvajanje tovrstnih poslov, usposobljenosti bančnih uslužbencev, skratka primernosti bančnih ustanov za izvajanje zavarovalniških poslov. Rezultate smo pridobili s pomočjo anketnega vprašalnika. Za bolj jasno izražanje ravni strinjanja z odgovori pa smo uporabili petstopenjsko Likertovo lestvico. Na podlagi lastnih opazovanj in predpostavk smo oblikovali hipoteze, katere smo kasneje s pomočjo matematično statističnih metod, in sicer računalniškega programa SPSS potrdili, bodisi delno sprejeli ali zavrgli. Ključne besede: Bančništvo, zavarovalništvo, bančno zavarovalništvo, bančno zavarovalni produkti, povezovanje, oblike povezovanja, analiza povezovanja, model povezovanja, raziskava uporabnikov zavarovalniških produktov. Objavljeno v DKUM: 27.02.2012; Ogledov: 2738; Prenosov: 362
Celotno besedilo (1,12 MB) |
9. IZOBRAŽEVANJE IN USPOSABLJANJE ZAPOSLENIH V PODJETJU REFLEX D.O.O.Dejan Podlesek, 2010, diplomsko delo Opis: V diplomskem delu smo najprej opredelili pojma izobraževanje in usposabljanje, ter predstavili vsebinske razlike. Predstavili smo njun pomen za podjetje ter za zaposlene. Nato smo si ogledali obstoječe oblike ter predstavili proces načrtovanja, organiziranja in izvedbe izobraževanja in usposabljanja. Teoretični del smo zaključili z nosilci izobraževanja in usposabljanja.
V praktičnem delu smo najprej predstavili podjetje Reflex d. o. o. Nato smo se osredotočili na izbrano temo izobraževanje in usposabljanje v podjetju. Predstavili smo pomen izobraževanja in usposabljanja za podjetje, ter sistem od ugotavljanja potreb do same izvedbe ter ovrednotenja procesa.
Na koncu smo predstavili analizo izobraževanja in usposabljanja zaposlenih v podjetju, ki smo jo opravili s pomočjo ankete, rezultate pa smo s komentarji prikazali grafično. Ključne besede: izobraževanje, usposabljanje, zaposleni, cilji, oblike, načrtovanje, organizacija, izvedba, nosilci, analiza, Reflex d. o. o. Objavljeno v DKUM: 11.11.2010; Ogledov: 2425; Prenosov: 470
Celotno besedilo (1,97 MB) |