| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 4 / 4
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
ANALIZA MODELIRANJA ŽENSKIH OBLEK V IZLOŽBI
Katja Toplak, 2011, diplomsko delo

Opis: Namen diplomske naloge je bil prikazati kako podjetje izdela na tisoče oblek, ki so v bistvu narejene iz enega kroja, skozi oči potrošnika pa so te obleke popolnoma različne. Uporabijo samo različne materiale, preoblikujejo temeljni kroj, dodajo različne dodatke in videz obleke je drugačen. V določene časovnem obdobju sem predstavila različne kose oblačil v izložbi. Spremljala sem njihovo prodajo in prišla do sklepa, da izložba bistveno ne vpliva na prodajo artiklov, ki so v trgovini. Potrošniki v večini primerov kupujejo stvari, ki jih potrebujejo ali so jim zelo všeč in imajo cenovno ugodno ceno.
Ključne besede: ženska obleka, modeliranje, analiza modelov, analiza prodaje
Objavljeno: 13.10.2011; Ogledov: 1317; Prenosov: 61
.pdf Celotno besedilo (3,39 MB)

2.
ANALIZA MODELOV PROJEKTNEGA VODENJA V PARTNERSKIH PODJETJIH PODJETJA SIMIT
Peter Meglič, 2012, diplomsko delo

Opis: Projekti so nujni za uspešno poslovanje organizacij, saj pozitivno vplivajo na rast in razvoj organizacije v vseh njenih fazah. Projektni menedžment se ukvarja z obvladovanjem, upravljanjem in vodenjem projektov, zato je za organizacije strateškega pomena. Razvoj interneta in ustreznih tehnologij je omogočil vzpon novih oblik delovanja organizacij, saj je komunikacija in koordinacija projektov z uporabo informacijske tehnologije mogoča tudi med partnerji, ki delujejo na oddaljenih lokacijah. Za pojem virtualna organizacija v literaturi ni mogoče zaslediti enotne definicije, po samem bistvu pa gre za podjetje, ki posluje primarno preko elektronskih medijev, ali pa skupino neodvisnih podjetij in strokovnjakov, ki sodelujejo, ker želijo bolje izkoristiti poslovne priložnosti. V mreži podjetij in strokovnjakov ima vsak od posameznih subjektov svoje kompetence in svojo vlogo pri doseganju ciljev, zaradi katerih so se povezali. Sodelujoča podjetja in posamezniki v virtualni organizaciji si delijo znanja, izkušnje, tveganja, stroške in drugo, ter na tak način združijo ključne kompetence in bistvena tveganja. Na osnovi te povezanosti imajo vsa podjetja koristi, saj je zmogljivost procesov v takšni organizaciji večja, kot bi bil seštevek zmogljivosti posameznih podjetij. Pri tem vsako podjetje identificira svoje ključne kompetence, ki mu omogočajo maksimalen doprinos znanja in izkušenj v organizacijo. To omogoča oblikovanje organizacije, ki združuje najboljše lastnosti sodelujočih članov. Za zagotovitev dolgoročne uspešnosti in konkurenčnosti se morajo organizacije spreminjati in prilagajati okolju. Če želijo ugotoviti, na katerih področjih so uspešne in na katerih se lahko še izboljšajo, se morajo primerjati z drugimi. Pri ocenjevanju razvitosti projektnega menedžmenta je stroka razvila tako imenovane zrelostne modele projektnega menedžmenta. Ti definirajo optimalno stanje na posameznih področjih projektnega menedžmenta, ravni razvitosti in način prehajanja na višje ravni zrelosti. RC SIMIT je gospodarska družba, ustanovljena junija 2011, ki je nastala z namenom izvajanja raziskav in razvoja na področju novih materialov in tehnologij ter njihove uporabe v različnih proizvodih. Ustanovilo jo je štirinajst podjetij in dva inštituta. RC je ustanovljen z namenom ustvarjanja podpornega okolja za razvoj RC, partnerjev in širše. Partnerji v projektu so dosegli tolikšno razvitost in zrelost, da so se odločili združiti potencial in deliti bistvena tveganja. S sodelovanjem želijo prenašati znanja in posledično dvigniti nivo konkurenčnosti partnerskih podjetij. Družba operativno deluje kot virtualno podjetje s sedežem v Talumu d.d. v Kidričevem in ima dvanajst poslovnih enot. V teh enotah bodo izvajali samostojne raziskovalne programe, pri večjih skupnih projektih pa bodo sodelovali tudi z drugimi podjetji. Na sedežu RC SIMIT bodo v okviru strateške projektne pisarne med drugim odgovorni za koordiniranje in administriranje projektov. Obvladovanje multiprojektnega poslovanja ob razvejani organizacijski strukturi in virtualnosti RC SIMIT bo izjemno zahtevno, še posebej ker so prakse projektnega vodenja v partnerskih družbah različne. Sodelujoča podjetja namreč uporabljajo različne modele projektnega menedžmenta, imajo različne organizacijske rešitve in informacijsko podporo projektnemu delovanju, verjetno pa tudi različne nivoje projektnega znanja in usposobljenosti zaposlenih. Vse našteto je potrebno za doseganje obvladovanja multiprojektnega delovanja RC SIMIT poenotiti do te mere, da bo zagotovljeno uspešno sodelovanje partnerjev pri izvajanju projektov, da bo omogočen centralni pregled nad projekti in enotna priprava poročil, ki jih zahteva ministrstvo za gospodarstvo kot sofinancer ustanovitve.
Ključne besede: RC SIMIT, virtualna organizacija, virtualen projekt, projektni menedžment, zrelostni modeli projektnega menedžmenta, analiza modelov projektnega vodenja
Objavljeno: 14.11.2012; Ogledov: 1275; Prenosov: 87
URL Povezava na celotno besedilo

3.
EVALVACIJA DVEH RAZLIČNIH MODELOV MEDPODROČNIH POVEZOVANJ GIBANJA IN OSTALIH PODROČIJ KURIKULUMA
Tamara Fistravec, 2016, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu smo predstavili različne modele medpodročnega povezovanja gibalnih dejavnosti z ostalimi kurikularnimi področji pri vsakodnevnem načrtovanju v vrtcu. Poleg tega smo predstavili način načrtovanja, izvedbe in analize vadbene ure v obliki zaporednega in prepletenega modela medpodročnega povezovanja. V teoretičnem delu smo podrobneje predstavili otrokov gibalni razvoj in povezovanje gibanja z drugimi področji kurikuluma. Prav tako smo predstavili različne načine medpodročnega povezovanja in podrobno opredelili vadbeno uro, kar se navezuje na eksperiment, ki smo ga izvedli v diplomski nalogi. V praktičnem delu smo predstavili primere izvedbe vadbenih ur po zaporednem in prepletenem modelu medpodročnega povezovanja in jih analizirali. Navedli smo razlike in povezanosti med modeloma in se opredelili glede njune uporabnosti za delo v vrtcu. Iz rezultatov eksperimenta smo ugotovili, da je izvedba usmerjenih gibalnih dejavnosti v obliki zaporednega in prepletenega modela medpodročnega povezovanja zelo uporabna pri vsakodnevnem delu v vrtcu.
Ključne besede: gibanje, kurikulum, vadbena ura, eksperiment, analiza modelov
Objavljeno: 01.09.2016; Ogledov: 362; Prenosov: 46
.pdf Celotno besedilo (2,12 MB)

4.
Model napovedovanja prodajnih priložnosti v medorganizacijskem poslovanju z uporabo metod strojnega učenja
Marko Bohanec, 2017, doktorsko delo/naloga

Opis: Področje medorganizacijske (B2B) prodaje je zahtevno. Običajno ne predvideva le prodaje končnih izdelkov, temveč so predmet prodaje kompleksnejše rešitve, prilagojene kupcu. Kupci pri tem sledijo svojim internim procesom, želijo doseči prilagoditve elementov pogodbe, se pogajajo in podobno. To zahteva od prodajalcev dobro poznavanje pričakovanj strank, njihovih želja in potreb. Proces B2B prodaje je zato daljši in kompleksnejši. V disertaciji se osredotočamo na napovedovanje prodajnega izida v medorganizacijski prodaji, ki v praksi večinoma temelji na subjektivni presoji prodajalcev. Glede na napovedi prodajalcev se podjetja odločajo o virih in aktivnostih, zato netočne napovedi lahko vodijo v nepopravljive posledice. Raziskave so pokazale, da podjetja, ki svoje odločitve temeljijo na podatkih (angl. ``data driven decison-making''), izkazujejo boljše poslovne rezultate. Vendar pa raziskave kažejo tudi, da je uporaba metod in orodij, ki temeljijo na podatkih, v praksi še vedno šibka. To lahko pripišemo slabemu razumevanju metod in orodij za podporo odločanju ter tudi nezaupanju v tehnologijo. Motivacija za raziskavo izhaja iz zaznanega problemskega stanja v medorganizacijski prodaji in vrzeli, ki smo jo zaznali v akademski literaturi. Izhajamo iz teze, da je mogoče z uporabo modelov stojnega učenja pomagati prodajalcu in podjetju tako, da pri napovedovanju poslovnega izida delajo manj napak. V ta namen smo po metodologiji akcijske raziskave in razvoja (angl. ``action design research'', s kratico ADR) razvili model napovedovanja prodajnih priložnosti v medorganizacijskem poslovanju z uporabo metod strojnega učenja. Pri tem sta nastala dva artefakta: informacijsko-tehnološki (IT) artefakt, ki temelji na modelih strojnega učenja, podkrepljenih s transparentnimi razlagami, ter organizacijski artefakt, ki spodbuja vključevanje spoznanj iz IT-artefakta v proces napovedovanja in organizacijsko učenje. Prednost ADR je v tem, da vključuje uporabnike v razvoj in evalvacijo modela že na začetku raziskave. Na ta način uporabniki lahko izrazijo svoja pričakovanja, sproti vrednotijo model ter tudi sproti predlagajo spremembe. To krepi zaupanje v razvit model in povečuje zavezanost h kasnejši uporabi v praksi. Jedro disertacije predstavlja model napovedovanja prodajnih priložnosti v medorganizacijskem poslovanju z uporabo metod strojnega učenja. Metode strojnega učenja se iz prodajne zgodovine naučijo prepoznati značilnosti prodaje. Ko se pojavijo nove priložnosti, metode ocenijo njihovo zrelost in ponudijo odločevalcem razlago vplivnih dejavnikov, omogočajo pa tudi analizo vpliva različnih prodajnih aktivnosti s pomočjo ``kaj-če'' analize. Pri tem uporabljamo poenoten format napovedi in njihovih razlag, ki podpirajo različne modele. Tako omogočamo uporabo visoko zmogljivih metod strojnega učenja (npr. naključni gozd), ki so običajno zaradi svoje zapletenosti netransparentne in jim uporabniki stežka zaupajo. Da smo lahko razvili model, smo opravili dodatne raziskave za oblikovanje nabora atributov, ki opisujejo proces B2B prodaje in razvili optimizacijske postopke za detekcijo šuma in redundance atributov. Za učinkovito detekcijo kvalitete učne množice smo razvili vizualno metodo. Potrdili smo domnevo, da je želen organizacijsko-informacijski model mogoče zgraditi, saj je večina uporabljenih metod dosegla klasifikacijsko točnost nad 70\%. Za podrobnejšo analizo vpliva atributov smo razvili simulacijske in optimizacijske algoritme. Praksa potrjuje koristnost razvitega modela, saj se je v realnem podjetju z uporabo modela točnost napovedi bistveno izboljšala. S kombinacijo uporabe modelov, znanja in prakse ekspertov, smo tako prispevali k preseganju pomanjkljivosti posameznih pristopov. Uporabljene metode predstavljajo novost na področju organizacijskih znanosti in tako prispevajo k znanstveni literaturi na področju organizacijskega učenja in uporabe metod strojnega učenja.
Ključne besede: strojno učenje, medorganizacijska prodaja, organizacijsko učenje, napovedovanje izida, razlaga modelov, analiza kaj-če
Objavljeno: 24.04.2017; Ogledov: 556; Prenosov: 85
.pdf Celotno besedilo (3,49 MB)

Iskanje izvedeno v 0.09 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici