| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 5 / 5
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
Določitev optimalne konfiguracije in tehnično- ekonomska analiza postavitve fotonapetostnega sistema
Eva Bahčič, 2021, diplomsko delo

Opis: Namen zaključnega dela je opraviti tehnično-ekonomsko analizo postavitve fotonapetostnega sistema skupne moči 3 MW. Pri določitvi tehnično-ekonomske analize fotonapetostnega sistema bomo sledili uveljavljenim metodam za izračun sončnega obsevanja in ekonomskih kazalnikov za oceno investicije. Izračun sončnega obsevanja bo temeljil na podlagi meritev sončnega sevanja na vodoravno površino, ki smo jih pridobili s strani Agencije Republike Slovenije za okolje. Določeni parametri, ki so bili uporabljeni za izračun ekonomske analize so bili pridobljeni iz spletnih bančnih portalov in s strani operaterja trga z električno energijo BORZEN. Rezultat zaključnega dela bo celovita tehnično-ekonomska analiza postavitve fotonapetostnega sistema, ki bo predstavljala izbiro optimalne konfiguracije tako s tehničnega kot z ekonomskega vidika. Na podlagi izračuna bomo pridobili širše znanje in ključne ugotovitve o pravilno izbrani konfiguraciji fotonapetostnega sistema. Poleg omenjenega pa bo izračun predstavljal dobro izhodišče za nadaljnje projekte.
Ključne besede: fotonapetostni sistem, tehnično-ekonomska analiza, sončno sevanje, konfiguracija, neto sedanja vrednost, interna stopnja donosnosti
Objavljeno: 15.12.2021; Ogledov: 110; Prenosov: 20
.pdf Celotno besedilo (2,75 MB)

2.
Uporabniško vodeni procesi in pomen njihove vpeljave v poslovanje organizacije
Sara Kremsar, 2021, magistrsko delo

Opis: Organizacije morajo biti za uspešno poslovanje prepoznavne in morajo obvladovati določen del trga. Današnji trg je preplavljen s ponudniki vseh vrst izdelkov in storitev. Tolikšna zasičenost trga pa daje strankam možnost izbire in sprejemanja odločitve, kateremu ponudniku bodo namenile svoja sredstva. Organizacije tako med seboj neprestano tekmujejo, da bi dosegle pozornost stranke ter ji nudile čim ustreznejše izdelke ali storitve. Podjetja, delujoča v informacijskotehnološki (IT) panogi, sploh ponudniki poslovnih informacijskih rešitev, so še posebej podvržena razkoraku med »Product-Driven« in »Customer-Driven« usmeritvijo. Podjetja, delujoča v IT-panogi, so v zadnjem času zaradi hitrega razvoja in širjenja novih tehnologij pod stalnim pritiskom, da ohranjajo konkurenčno prednost na trgu. Problem in trenutni izziv organizacij se kažeta v določanju učinkovitega razmerja med prakticiranjem »Customer-Driven« aktivnosti, usmerjenih v blaginjo stranke, ter »Product-Driven« aktivnosti, ki so usmerjene v rast in donosnost organizacije. Angleške pojme smo razložili v pojmovniku ter slovarju najpogostejših angleških izrazov na koncu magistrskega dela. Za reševanje omenjenega izziva organizacije uporabljajo poslovni model, ki je osredotočen na zagotavljanje potreb in želja strank. Osredotočenost na stranke, če je pravilno izvedena, lahko privede do večjega zadovoljstva strank, kar posledično vodi do večje poslovne uspešnosti. »Customer-Driven« procesna usmerjenost podjetja se kaže v različnih oblikah, od vpeljave nove tehnologije do pridobivanja povratnih informacij ter izgradnje odnosov s strankami. Danes številne organizacije prehajajo skozi digitalno preobrazbo, kar je prvi korak k temu, da postanejo bolj osredotočene na svoje stranke. V magistrskem delu je predstavljena razlika med pristopom, usmerjenim k razvoju produkta in rasti ter donosnosti organizacije, in pristopom, usmerjenim k potrebam in željam strank. Podan je predlog vzpostavitve CDP (akronim, razložen v uvodu magistrske naloge) na realnem primeru, ki vsebuje sklope in faze vpeljave. Izdelan je modelni prikaz izbranih procesov želenega stanja (»TO-BE«) z upoštevanjem lastnosti »Customer-Driven« pristopa. Prav tako je v magistrski nalogi definiran način določanja stopnje, do katere je smiselno procese prilagajati potrebam in željam strank. Rezultati magistrske naloge so posnetek stanja, izvedene analize, verificirani rezultati ter odgovori na zastavljena raziskovalna vprašanja. Magistrska naloga lahko služi kot pomoč ostalim podjetjem, ki se bodo v prihodnje želela pod podobnimi pogoji preoblikovati iz »Product-Driven« usmerjenega poslovanja v »Customer-Driven« usmerjeno poslovanje.
Ključne besede: pristop, usmerjen k razvoju produkta in rasti ter donosnosti organizacije, pristop, usmerjen k potrebam in željam strank, modeliranje poslovnih procesov, analiza poslovnih procesov, prenova poslovnih procesov.
Objavljeno: 23.11.2021; Ogledov: 98; Prenosov: 12
.pdf Celotno besedilo (3,17 MB)

3.
Priprava informacij za odločanje o ustanovitvi podjetja v lesnopredelovalni industriji v kriznih razmerah
Andreja Krivec, 2016, diplomsko delo

Opis: Po letu 2007 je kriza zajela praktično vso svetovno gospodarstvo, in Slovenija ni izjema, kar se kaže v različnih panogah, še posebej delovno intenzivnih, kot je lesnopredelovalna industrija. Kljub slabim rezultatom poslovanja v tej panogi, je za ustanovitev podjetja lesnopredelovalne narave, kot je žaga, še vedno veliko potenciala. S pomočjo investicijskega načrta smo analizirali trg in rezultate pridobili s finančno analizo. Kazalniki investiranja so ugodni, relativna neto sedanja vrednost projekta je 1,76, interna stopnja donosnosti pa 20,49 %. Glede na rezultate lahko sklepamo, da je lahko za malo podjetje z žago kriza priložnost, saj je dosti ponudbe kadrov s potrebnim znanjem, ponudba lesa je v Sloveniji velika, saj je nenazadnje tretja v Evropi po poraščenosti z gozdom, trg za prodajo pa velik, saj je podjetje vezano predvsem na izvoz in trg predstavlja praktično celo Evropo.
Ključne besede: kriza, žaga, investicijski načrt, finančna analiza, neto sedanja vrednost projekta, interna stopnja donosnosti
Objavljeno: 14.06.2016; Ogledov: 646; Prenosov: 85
.pdf Celotno besedilo (1,73 MB)

4.
RAZVOJ IN DELOVANJE HRANILNIC V SLOVENIJI
Suzana Breznik, 2013, diplomsko delo

Opis: Razvoj hranilništva se je pričel že v prvi svetovni vojni, ko so se na trgu prve pojavile regulativne hranilnice. Osnovna naloga teh hranilnic je bila, da so ljudi navajali na varčevanje in z denarjem, ki so ga privarčevale, nudile posojila po nizki obrestni meri. Že takrat so hranilnice ponujale veliko storitev, katere so z leti nadgrajevale in danes postale zelo konkurenčne bankam. Varčevanje je že takrat imelo veliko vlogo na prebivalstvo, in tako je tudi danes. Hranilnice nam zagotavljajo možnost varnega varčevanja, prav tako pa nam omogočajo, da si sami izberemo primerno obliko, glede na to, koliko smo pripravljeni privarčevati. Ljudje se v zadnjih letih vedno bolj odločamo za varčevanje in ta najbolj tradicionalna oblika varčevanja je varčevanje na bankah. Zakaj ljudje varčujemo, je vprašanje, ki vsako leto ponuja vedno več odgovorov.
Ključne besede: Hranilnica, razvoj hranilništva, bančni sistem, kazalniki donosnosti, kazalniki tveganja, analiza poslovanja
Objavljeno: 25.11.2013; Ogledov: 1319; Prenosov: 194
.pdf Celotno besedilo (1,06 MB)

5.
ANALIZA NAJGOSPODARNEJŠE UPORABE ZEMLJIŠČA ZA OCENO UPRAVIČENOSTI NAKUPA ZEMLJIŠČA
Mateja Goljat, 2009, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi je opredeljen pojem analize najgospodarnejše uporabe zemljišča in predstavljena metodologija izračuna po načelu najgospodarnejše uporabe za ugotavljanje najvišje vrednosti zemljišča. Opisane so pravne podlage za graditev objektov in metode evalvacije, v sklopu katerih so podrobneje predstavljene dinamične metode, kot osnova za presojanje upravičenosti investicij. Nepremičnine predstavljajo obliko investicije od katere pričakujemo koristi. Vsa podana teoretična izhodišča so predstavljena na praktičnem primeru stavbnega zemljišča v Mariboru.
Ključne besede: analiza najgospodarnejše uporabe, investicija, nepremičnine, gradnja objektov za trg, metode evalvacije, statične metode evalvacije, dinamične metode evalvacije, neto sedanja vrednost, interna stopnja donosa, analiza donosnosti, analiza občutljivosti
Objavljeno: 23.12.2009; Ogledov: 4808; Prenosov: 837
.pdf Celotno besedilo (5,18 MB)

Iskanje izvedeno v 0.06 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici