| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 21
Na začetekNa prejšnjo stran123Na naslednjo stranNa konec
1.
Stohastično modeliranje obrestnih mer
Ines Štampar, 2020, magistrsko delo

Opis: Magistrsko delo obravnava napoved obrestnih mer in vpliv gibanja obrestnih mer na anuiteto dolgoročnega kredita. V prvem delu je na kratko povzeta teorija stohastičnih procesov, Brownovega gibanja in Itôvega procesa. Za napoved obrestnih mer so bili uporabljeni Vasickov, CIR in Hull-Whiteov model. V drugem delu so opisane lastnosti modelov ter izpeljava pričakovane vrednosti in variance. V tretjem delu sledi modeliranje 3-mesečnega Euribor-ja. Uporabljena je metoda največje verjetnosti za Vasickov in CIR model, za Hull-Whiteov model pa metoda najmanjšega verjetja. Vključene so napovedi posameznega modela in pregled gibanja naslednjih 20 let. V četrtem delu so analizirani možni načini najema dolgoročnega kredita, predvsem odločitev o fiksni ali spremenljivi obrestni meri. Glede na dobljene rezultate napovedi obrestnih mer je sestavljen amortizacijski načrt in potek dolgoročnega kredita. Delo je zaključeno s poglavjem, kjer so podani odgovori na vprašanje, ali se splača najeti nov kredit in poplačati starega (glede na nizke vrednosti trenutnih obrestnih mer).
Ključne besede: Stohastični model, obrestne mere, Vasicek, CIR, Hull-White, napoved, kredit, amortizacija
Objavljeno: 20.01.2021; Ogledov: 122; Prenosov: 21
.pdf Celotno besedilo (736,59 KB)

2.
VIRI FINANCIRANJA PODJETIJ V SLOVENIJI NA PRIMERU PODJETJA X
Mojca Černčič, 2013, diplomsko delo

Opis: Diplomski seminar ima dva dela, in sicer teoretični del, v katerem so opisani viri financiranja podjetij v Sloveniji, in praktični del, v katerem je teorija prenesena na primer, konkretno na primer Paloma d.d.. Podjetja ki poslujejo, rastejo in se razvijajo, imajo na razpolago različne vire financiranja. Poznamo notranje in zunanje vire financiranja podjetij. Z vidika lastništva razlikujemo lastniško in dolžniško financiranje podjetij. Lahko pa se financirajo s pomočjo nepovratnega financiranja, ki prihaja s strani države. S številnimi omejitvami pri dostopu finančnih sredstev se soočajo podjetja, ki so šele na začetku svojega razvoja. Podjetje Paloma d.d., se pretežno financira z zunanjimi viri financiranja, natančneje z lizingom. Zraven tega se podjetje financira tudi z dolgoročnimi finančnimi obveznostmi do bank. Z lizingom podjetje ne pride do denarnega, ampak do stvarnega kapitala. Predmet operativnega lizinga so trajne potrošne dobrine (avto). Pri operativnem lizingu pa se sklenjene pogodbe nanašajo na krajši čas kot je življenjska doba zakupljenega predmeta. Za finančni lizing je značilno, da gre za dolgoročno pogodbo med lastnikom stalnega sredstva in zakupnikom.
Ključne besede: financiranje, kapital, lastniško financiranje, dolžniško financiranje, delniški kapital, tvegani kapital, notranji in zunanji viri financiranja, dobiček, amortizacija, kredit
Objavljeno: 16.10.2013; Ogledov: 1909; Prenosov: 384
.pdf Celotno besedilo (1,00 MB)

3.
RAZVOJ PROGRAMSKE REŠITVE ZA RAČUNOVODSTVO KMETIJE
Benjamin Dolinar, 2013, diplomsko delo

Opis: Ideja o izdelavi svojega programa za finance je izhajala že iz srednje šole, kjer smo programirali v C# in sem sam hotel narediti program, da bi vedel kam in za kaj sem porabil denar. Ni mi bilo všeč, ko sem pogledal v denarnico in nisem vedel, kam je šel ves denar. Ko sem bil na izobraževalnih dnevih, se je ideja o programu še bolj okrepila. Takoj sem začel razmišljati, kako bi lahko sam naredil podatkovno zbirko, v kateri bi imel vse podatke o računih in prejemkih. Začel sem s programiranjem programa v orodju Microsoft Visual Studio 2010. Jezik v katerem sem programiral pa je bil Visual C#. Uporabniški vmesnik je bil sestavljen iz več obrazcev. Program je vseboval tudi prijavo, da imamo vsaj malo zavarovane svoje podatke. Program je začel nastajati v začetku leta 2012, ko sem med predavanji začel vse več in več razmišljati o tem. Vendar pa mi še ni bilo jasno, kako bom v ozadju program povezal z podatkovno zbirko. Letošnje leto pa sem zbral vse ideje in ga počasi začel sestavljati v celoto. Podatkovna zbirka je začela nastajati najprej v glavi in nato na papirju ter ob pomoči očeta, ki si je veliko prizadeval, da bi jo kar čim bolje opredelil. Na prikazu podatkovne zbirke na papirju mi je podal še nekaj popravkov, potem pa sem začel z delom v programu Microsoft Office Access 2007. Preden sem začel s pripravo podatkovne zbirke, se mi je vse skupaj zdelo precej lahko. Ko pa sem začel z delom, je bilo kar precej dileme, kako rešiti določene probleme. Ko je bila podatkovna zbirka v grobem narejena, sva jo z mentorjem še malce dodelala. Accessovo podatkovno zbirko sem z SQL DML sintakso povezal z uporabniškim vmesnikom, kjer mi SQL pomaga s prikazi točno določenih podatkov. SQL pa sem izbral zato, ker pri velikem številu zapisov v tabelah, SQL sintaksa precej hitreje pride do rezultatov, kot pa če bi uporabljal razne »For« zanke in sintakso iz C# za iskanje in prikaz rezultatov iz podatkovne zbirke.
Ključne besede: Vodenje računov na kmetiji, Vodenje strojev in objektov, Amortizacija, Programska rešitev
Objavljeno: 23.09.2013; Ogledov: 1099; Prenosov: 90
.pdf Celotno besedilo (1,72 MB)

4.
Optimizacija transporta v podjetju Revital d.o.o.
Miha Pepelnik, 2012, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi Optimizacija transporta v podjetju Revital d. o. o., smo reševali problematiko optimizacije transporta. V teoretičnem delu smo predstavili temeljne pojme, ki so pomembne za lažje razumevanje diplomskega dela. Osredotočili smo se na transport, stroške, nekaj besed pa smo namenili prenosu informacij. Po teoretičnih trditvah smo vse skupaj preizkusili še v praksi. Po pregledu stanja smo s kritično analizo prišli do zaključka, ki kaže slabo izkoriščenost voznega parka v podjetju. Glavne razloge za takšno stanje smo videli v specifični vrsti blaga, gre namreč za sezonsko dejavnost. Rešitve smo predlagali z različnimi izračuni. Bodisi za optimizacijo transportnih poti bodisi za najem zunanjih storitev. Ob tem smo podjetju predlagali rešitve za boljšo komunikacijo med oddelkom komerciale in zaposlenimi v proizvodnji.
Ključne besede: transport, stroški, amortizacija, vozni park
Objavljeno: 13.10.2012; Ogledov: 1636; Prenosov: 237
.pdf Celotno besedilo (1,83 MB)

5.
Optimizacija trnsporta v podjetju Avtoprevozništvo Vičar Ivan s.p.
Aljaž Vičar, 2012, diplomsko delo

Opis: OPTIMIZACIJA TRANSPORTA V AVTOPREVOZNIŠTVU VIČAR IVAN s. p. V diplomski nalogi Optimizacija transporta v Avtoprevozništvu Vičar Ivan s.p., smo reševal problematiko optimizacije transporta. V teoretičnem delu smopredstavili temeljne pojme, ki so pomembni za lažje razumevanje diplomskega dela. Osredotočili smo se predvsem na stroške, ki nastajajo ob opravljanju osnovne dejavnosti obravnavanega podjetja. Po teoretičnem delu smo vse skupaj preizkusil še v praksi. V diplomskem delu smo izračunali vse stroške in dohodke, ki so se pojavili ob prevozu tovora s tovornim vozilom v mesecu aprilu 2012. Po pregledu stanja smos kritično analizo prišli do ugotovitve, da podjetje deluje z dobičkom. Vendar smovseeno poskusili ugotoviti, ali se še da na kakšen način optimizirati stroške transporta, in tako posledično še povišati dobiček. Rešitve so bile predlagane z različnimi izračuni. Predvsem na področju stroška goriva, saj le-ta pri obravnavanem podjetju predstavlja največji delež med vsemi stroški. Predlagane so bile tudi spremembe v voznem parku, ki bi na začetku predstavljale velik strošek, a bi se le ta na dolgi rok izplačal. Predlagali pa smo tudi izobraževanje voznikov na področju varčne vožnje in spremembe na področju komuniciranja med voznikom in pisarno.
Ključne besede: vozni park, stroški, amortizacija, transport
Objavljeno: 13.10.2012; Ogledov: 1828; Prenosov: 203
.pdf Celotno besedilo (2,35 MB)

6.
METODE VREDNOTENJA OSNOVNIH SREDSTEV IN NALOŽBENIH NEPREMIČNIN V SLOVENSKIH PODJETJIH
Simona Bagola, 2012, delo diplomskega seminarja/zaključno seminarsko delo/naloga

Opis: Osnovna sredstva in naložbene nepremičnine običajno predstavljajo pomembno postavko sredstev podjetja, s tem pa tudi pomemben element in vplivni dejavnik kakovosti računovodskih informacij za presojanje premoženja z računovodsko finančnega položaja in poslovne uspešnosti večine organizacij. Vrednost sredstev podjetja je odvisna tudi od metode vrednotenja sredstev. Podjetje lahko izbira med modelom nabavne vrednosti in modelom prevrednotenja oz. modelom poštene vrednosti. Ta izbira pa posledično vpliva tudi na poslovni izid in obdavčitev podjetja, saj osnovna sredstva postopno prenašajo vrednost na nove poslovne učinke, podvržena so torej procesu amortiziranja. Slovenska podjetja imajo prosto izbiro, za kateri model se bodo odločala. To določata dva zakona, in sicer SRS in ZGD-1. Nimajo pa proste izbire glede amortizacijske stopnja, saj ZDDPO-2 določa maksimalno priznano amortizacijsko stopnjo, ki znižuje davčno osnovo. Za cilj diplomskega seminarja smo si zadali, da ugotovimo, katere metode uporabljajo slovenska podjetja ter kakšno amortizacijsko stopnjo določajo podjetja. V raziskavo smo vključili 120 podjetij, od tega 60 družb z omejeno odgovornostjo in 60 delniških družb. Ugotovili smo, da podjetja bolj uporabljajo model nabavne vrednosti, amortizacijsko stopnjo določijo glede na pričakovano dobo koristnosti sredstev, uporabljajo pa enakomerno časovno amortizacijo. Kljub gospodarski krizi podjetja še vedno investirajo v osnovna sredstva, saj so ta pogoj za nemoteno poslovanje.
Ključne besede: amortizacija, model prevrednotenja, model nabavne vrednosti, obdavčitev, sredstva, poslovni izid, davčni izkaz
Objavljeno: 21.09.2012; Ogledov: 3592; Prenosov: 645
.pdf Celotno besedilo (1,45 MB)

7.
8.
9.
10.
Iskanje izvedeno v 0.32 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici