| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 4 / 4
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
Priljubljenost vrste alkoholnih pijač med študenti Univerze v Mariboru
Tadej Tomažič, 2023, diplomsko delo

Opis: Prisotnost alkoholnih pijač pri študentih in njihovem študentskem slogu življenja ni nekaj novega. Alkoholno popivanje oziroma Binge drinking je eden izmed nevarnejših načinov uživanja alkohola, ki lahko povzroči dolgotrajne zdravstvene posledice. Na vzorcu študentov Univerze v Mariboru je že bila opravljena raziskava, v kateri so preverjali količine popitega alkohola, preference ter razlike med moškimi in ženskami, ker je bila raziskava narejena le na Fakulteti zdravstvene nege, je postal cilj te diplomske naloge razširiti analizo še na ostale fakultete pod Univerzo v Mariboru. V pisnem delu sem preučil osnovne informacije o alkoholnih pijačah, kot je zgodovina, katere so glavne vrste alkoholnih pijač, svetovni in evropski trg ter negativne učinke na zdravje posameznika in okolico. V poglavju raziskava sem s spletno anketo pridobljene informacije predstavil s pomočjo raznih grafov in tabel, ki dajejo vpogled v pivske značilnosti, preference glede alkoholnih pijač in pivske navade študentov Univerze v Mariboru. Za razumevanje trga alkoholnih pijač iz zornega kota ponudnika sem izvedel tudi intervju z Rokom Smonkarjem, ki je skozi nekaj vprašanj napovedal trende trga alkoholnih pijač, težave, s katerimi so se na tem trgu že srečali in kakšne razlike je opazil med študenti različnih univerz.
Ključne besede: Alkoholne pijače, pivske navade študentov, Univerza v Mariboru.
Objavljeno v DKUM: 10.11.2023; Ogledov: 534; Prenosov: 101
.pdf Celotno besedilo (2,14 MB)

2.
KONCEPTUALNI MODEL INTERNACIONALIZACIJE PODJETIJ V PANOGI ŽGANIH PIJAČ
Franc Kopatin, 2016, magistrsko delo

Opis: Kjerkoli na svetu vstopimo v bar in odpremo meni pijač vidimo zelo podobno strukturo ponudbe. Naj gre za brezalkoholne pijače, pivo, vino ali žgane pijače vedno lahko izbiramo med domačimi pijačami in pa med globalnimi blagovnimi znamkami. Na policah v trgovinah je slika precej podobna. Za boljše razumevanje tematike internacionalizacije v panogi žganih pijač smo v magistrski nalogi najprej predstavili teoretična izhodišča. Globalizacija je del našega vsakdana in če želimo ali ne, sodelujemo v njej. Gre za zelo obširno tematiko in predstavili smo nekaj osnovnih izhodišč. Zapisali smo nekaj definicij globalizacije, dotaknili smo se njenega zgodovinskega razvoja in tudi izzivov glede njenega merjenja. Globalizacija je tesno prepletena s procesi internacionalizacije. V poglavju 2.2 smo se ukvarjali z internacionalizacijo podjetij. Predstavili smo smeri in potek internacionalizacije; vhodna, izhodna in kooperativna internacionalizacija, govorili smo o štirih tipih podjetij, glede na njihovo mednarodno usmerjenost in o štirih stopnjah mednarodne poslovne usmerjenosti. Predstavili smo motive in vzgibe za internacionalizacijo. Podjetja se seveda internacionalizirajo različno. Obstajajo različni modeli internacionalizacije, ki smo jim posvetili. Najbolj nas je zanimal eden prvih modelov, to je Uppsala model internacionalizacije. Tretje poglavje je namenjeno ožji tematiki globalnega trga žganih pijač, kjer smo najprej izhajali iz celotnega trga alkoholnih pijač in se v nadaljevanju posvetili žganim pijačam. Kot smo zapisali v prvem odstavku se globalne blagovne znamke pojavljajo v vseh menijih širom sveta. Da izvemo več o tistih iz panoge žganih pijač, smo predstavili glavnih šest globalnih ponudnikov in njihove blagovne znamke. Cilj magistrske naloge je predstaviti konceptualni model internacionalizacije podjetij v panogi žganih pijač. Da smo lahko preverjali zastavljene hipoteze smo se omejili na preučevanje trgov žganih pijač v Litvi, na Češkem in v Sloveniji, kjer smo opazovali ponudnike, njihove blagovne znamke in njihovo nastopanje na trgih v regiji in širše. Na podlagi izsledkov iz teorije in pridobljenih opažanj iz obravnavanih trgov, smo oblikovali nabor motivov za internacionalizacijo podjetji v panogi, analizirali notranje in zunanje dejavnike internacionalizacije in predstavili konceptualni model za internacionalizacijo podjetji v panogi žganih pijač.
Ključne besede: globalizacija, internacionalizacija, modeli internacionalizacije, Uppsala model internacionalizacije, alkoholne pijače, žgane pijače, globalne blagovne znamke, konceptualni model
Objavljeno v DKUM: 15.09.2016; Ogledov: 1534; Prenosov: 205
.pdf Celotno besedilo (2,73 MB)

3.
VPLIV ZAKONODAJE NA PODROČJU OGLAŠEVANJA ALKOHOLNIH PIJAČ NA TRŽNO KOMUNICIRANJE IN PRODAJO V PODJETJU PERNOD RICARD SLOVENIJA D. O. O.
Aljoša Naglič, 2016, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu smo želeli prikazati, kakšen učinek je imelo omejevanje oglaševanja alkoholnih pijač na uporabo drugih tržnokomunikcijskih orodij v podjetju Pernord Ricard Slovenija d.o.o. V Sloveniji so namreč podjetja, ki proizvajajo ali zastopajo alkoholne pijače pri nas, omejena pri tržnem komuniciranju svojih izdelkov. Dovoljena jim je neposredna komunikacija s poslovnimi partnerji, neposredno komuniciranje s potrošniki pa je zakonsko prepovedano. Poleg zakonske regulative so podjetja omejena tudi z različnimi oblikami samoregulative. V prvem delu svoje diplomske naloge smo predstavili teorijo tržnega komuniciranja ter uporabo različnih kanalov komuniciranja s potrošniki. Zanimale so nas značilnosti in pojavne oblike tržnega komuniciranja v podjetju Pernod Ricard Slovenija d.o.o. pri zakonsko omejenem oglaševanju alkoholnih pijač na eni strani in prodaji alkoholnih pijačah na drugi strani. Zanimalo nas je, ali je podjetju Pernod Ricard z drugimi oblikami tržnega komuniciranja uspelo zmanjšati vpliv zakonodaje o oglaševanju ter obdržati, če že ne povečati prodajnih rezultatov. To sem preverjal z analizo prodaje blagovne znamke Ballantine's.
Ključne besede: alkoholne pijače, tržno komuniciranje, regulativa
Objavljeno v DKUM: 17.06.2016; Ogledov: 1280; Prenosov: 95
.pdf Celotno besedilo (3,56 MB)

4.
Zdravstvena nega pri zlorabi psihoaktivnih substanc s poudarkom na alkoholu
Jasmina Oštir, 2009, diplomsko delo

Opis: Namen diplomske naloge je predstaviti življenje in boj žene, ki je bila odvisna od alkohola. Njene padce in vzpone, ki jih je imela in še trajajo. Opisali smo vzroke in posledice alkohola, ki se nanašajo tudi na pacientko. Opisali smo življenje pacientke od začetka odvisnosti do sedaj, ko gospa abstinira. Omenjen problem smo prikazali s pomočjo uporabe konceptualnega modela V. Henderson in obravnavo pacientke po 14-tih življenjskih aktivnostih. Na podlagi ugotovljenih negovalnih problemov smo oblikovali individualni načrt zdravstvene nege. Opredelili smo negovalne diagnoze, cilje, aktivnosti zdravstvene nege in ovrednotili načrt zdravstvene nege. Zaradi posledic, ki jih prinaša alkoholna odvisnost, trpi ogromno družinskih članov zasvojencev, predvsem otrok, ki so zaradi negativnega kroga zasvojenosti, nesrečni novi kandidati za to usodno bolezen. Problem vidimo v odnosu države do problema in same družbe. Ker smo narod z največ zasvojenimi z alkoholom v Evropi, smo velikokrat doživeli v naši družbi samo hvalo na ta pojav, kar veliko pove o reševanju tega problema. Če izpostavimo Dolenjsko, ki je po statistiki v ospredju v Slovenji, se velikokrat srečamo iz oči v oči z uničevalnimi učinki alkohola. Vendar verjamemo v moč posameznika, ki so nam lahko v vzgled s svojo močjo in vztrajnostjo v zgled. Lahko rečemo, da je tudi moj osebni boj in cilj, da bom v bodoče lahko pomagala ljudem, ki imajo probleme z alkoholom. »Nisem vedel, nisem si priznal, da potrebujem pomoč, da sem zasvojen, da sem bolan,« so pogoste besede človeka odvisnega od alkohola. »Poslušaj in sliši, ker je alkohol drugi obraz človeka.« To pa naj bo vodilo vsem zdravstvenim delavcem, ko se bomo srečali s tem problemom in verjemite da se bomo.
Ključne besede: Ključne besede: alkoholizem, odvisnost od alkohola, sindrom odvisnosti od alkohola, družina, socialno okolje, alkoholne pijače, patronažna zdravstvena nega, medicinska sestra.
Objavljeno v DKUM: 01.06.2009; Ogledov: 4347; Prenosov: 941
.pdf Celotno besedilo (1,10 MB)

Iskanje izvedeno v 0.04 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici