1. Povezovanje naravoslovnih in tehničnih vsebin z izkustvenim učenjem v naravi: vzorčni model za izvedbo aktivnosti znotraj različnih gozdnih okolij : magistrsko deloDan Simenčič, 2025, magistrsko delo Opis: Osrednja naloga magistrskega dela je bila raziskati pomen naravoslovnega in tehničnega izobraževanja v naravnem (gozdnem) okolju, s poudarkom na izkustvenem učenju in praktičnih aktivnostih. Sestavljena je iz teoretičnega in praktičnega dela.
V teoretičnem delu so predstavljeni vsebine predmeta naravoslovje in tehnika ter tudi pomembnost in vpliv učenja v naravi, vloga staršev in primeri dobrih praks. Velika pozornost se namenja učnim pristopom, kot so raziskovalno učenje, taborništvo, gozdna pedagogika in pustolovsko učenje, ki koristijo pri poučevanju v naravnih okoljih. Omenjen je tudi pomen gozda v izobraževanju.
Praktični del zavzema sklop nalog in opis treh aktivnosti (vezanje vozlov, izdelava gozdnega kolesa in gradnja bivaka), ki so bile izvedene na dveh osnovnih šolah v različnih naravnih okoljih. Enkrat v mestnem parku, drugič pa v klasičnem slovenskem gozdu. Aktivnosti so bile zasnovane s pomočjo učne priprave in predstavljene s pomočjo priročnika. Rezultati so potrdili večjo stopnjo motivacije, zanimanja, ustvarjalnosti in sodelovanja učencev pri izvedbi. Prav tako se je uresničilo, da je narava ponudila prostor, ki ponuja bogate možnosti za celostni in trajnostni razvoj vseh učencev. Ključne besede: naravoslovje in tehnika, naravno okolje, učenje v naravi, izkustveno učenje, praktične aktivnosti Objavljeno v DKUM: 19.03.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 3
Celotno besedilo (10,38 MB) |
2. Uporaba igre »Številska vrsta« v predšolskem obdobju : diplomsko deloTina Artič, 2024, diplomsko delo Opis: Diplomsko delo je sestavljeno iz teoretičnega in praktičnega dela. V teoretičnem delu smo najprej predstavili matematiko v predšolskem obdobju, področje aritmetike v predšolskem obdobju s poudarkom na številih, načela štetja, strategije štetja, principe štetja, stopnje štetja in kontekste štetja. Opredelili smo pojem subitizacija, navedli vrste subitizacije in predstavili nekaj iger, pri katerih se uporablja subitizacija, ki so primerne za predšolske otroke. Poseben poudarek smo posvetili tudi igram na splošno ter matematičnim igram v predšolskem obdobju.
V okviru praktičnega dela smo podrobno predstavili matematične aktivnosti, preko katerih smo otrokom v vrtcu približali igro Številska vrsta. Večina otrok je pokazala motivacijo za sodelovanje v igri Številska vrsta. Že pri prvi predstavitvi igre je večina otrok razumela pravila in igrala igro brez potrebe po dodatni pomoči. Ključne besede: matematika v predšolskem obdobju, štetje, subitizacija, matematične aktivnosti. Objavljeno v DKUM: 26.09.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 49
Celotno besedilo (4,46 MB) |
3. Marketinško komuniciranje s pomočjo spletnih medijev v podjetju SWY Brand d.o.o.Sara Zemljič, 2024, diplomsko delo Opis: Komunikacija je ključni vidik marketinga, bistvenega pomena za doseganje zvestobe blagovni znamki in vplivanje na odnos do blagovne znamke. Diplomsko delo v teoretičnem delu preučuje celotno marketinško komuniciranje, s fokusom na teoretično podlago, ki je smiselna za našo nadaljno raziskavo.
V empiričnem delu smo preučili marketinško komuniciranje blagovne znamke Swy in identificirali področja izboljšave. Poudarjeni so ključni instrumenti, kot so oglaševanje in sodelovanje v družbenih medijih, na platformah, kot so Facebook, Instagram in TikTok. Analiza SWOT in analiza spletne strani blagovne znamke Swy sta pokazali, da medtem ko Swy učinkovito uporablja spletne kanale in partnerstva z vplivneži za povečanje prepoznavnosti, njegova omejena fizična prisotnost in ozka diverzifikacija vplivnežev predstavljata izziv. Priporočila vključujejo vzpostavitev stalne trgovine, razširitev proizvodnih linij, krepitev vključevanja družbenih medijev in partnerstvo s komplementarnimi blagovnimi znamkami za krepitev tržnega položaja blagovne znamke Swy in vključevanja strank. Ključne besede: SWY, marketinško komuniciranje, analiza, SWOT, spletna orodja, marketinške aktivnosti. Objavljeno v DKUM: 26.09.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 53
Celotno besedilo (2,39 MB) |
4. The relationship of job demands and resources with employee well-being in an information technology company : a weekly diary studyMaša Hvastija, 2024, magistrsko delo Opis: Fluktuacija zaposlenih je dandanes velik izziv za podjetja na informacijsko-tehnološkem področju, saj zaposleni pogosto menjavajo delodajalce. Ustvarjanje okolja, ki spodbuja blagostanje zaposlenih, je ključno za ohranjanje usposobljenega osebja in omilitev izgube talenta. Naša tedenska dnevniška študija, izvedena v avstrijskem IT podjetju (n=52), je raziskala odnos med delovnimi zahtevami, delovnimi viri in blagostanjem zaposlenih, pri čemer smo upoštevali mediacijsko vlogo delovne zavzetosti in načina preživljanja prostega časa. Rezultati so razkrili, da je vpetost pomemben napovednik delovnega zadovoljstva, medtem ko je bila vitalnost negativno povezana s stresom pri delu in čustveno izčrpanostjo. Avtonomija je bila negativno povezana s stresom na delovnem mestu, podpora sodelavcev pa pozitivno povezana z zadovoljstvom pri delu in negativno s stresom pri delu in čustveno izčrpanostjo. Poleg tega je bil delovni pritisk pozitivno povezan s stresom pri delu in čustveno izčrpanostjo, medtem ko se je čustveni napor pozitivno povezoval zgolj s čustveno izčrpanostjo. Slednje ugotovitve poudarjajo pomemben vpliv teh dejavnikov na blagostanje zaposlenih in ponujajo vpogled organizacijam, kadrovskim oddelkom, vodjem in zaposlenim za kultiviranje pozitivnih delovnih kultur in okolij. Takšno delovno okolje lahko spodbuja angažiranost, motivacijo in zadovoljstvo zaposlenih, kar navsezadnje prispeva k organizacijskemu uspehu. Ključne besede: delovne zahteve, delovni viri, počutje zaposlenih, delovna zavzetost, prostočasne aktivnosti Objavljeno v DKUM: 06.09.2024; Ogledov: 48; Prenosov: 22
Celotno besedilo (913,91 KB) |
5. Vpliv vzgojiteljeve lastne športne aktivnosti na izvajanje gibalnih/športnih dejavnosti v vrtcuVita Čurman, 2024, diplomsko delo Opis: V diplomskem delu z naslovom Vpliv vzgojiteljeve lastne športne aktivnosti na izvajanje gibalnih/športnih dejavnosti v vrtcu je bil namen ugotoviti vpliv lastne športne aktivnosti vzgojiteljev na njihovo izvajanje gibalnih/športnih aktivnosti v vrtcu. Zaključno delo je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. Teoretični del zajema načrtovanje in izvajanje gibalnih aktivnosti, kompetence vzgojiteljev na področju gibanja in usposobljenost vzgojiteljev za izvajanje gibalnih aktivnosti v vrtcu. Izvedena je bila empirična raziskava, v kateri je sodelovalo 19 vzgojiteljev iz štirih vrtcev: Vrtec pri OŠ Grad, Vrtec pri OŠ Kuzma, Vrtec pri OŠ Puconci in Vrtec pri OŠ Sveti Jurij. Pri zbiranju podatkov sta bili uporabljeni deskriptivna metoda in kavzalna neeksperimentalna metoda empiričnega pedagoškega raziskovanja. Podatki so bili zbrani s pomočjo kvantitativne tehnike. Merski instrument je predstavljal anketni vprašalnik zaprtega tipa, s pomočjo katerega smo ugotovili, da vzgojitelji, ki so v svojem prostem času športno aktivni, pogosteje načrtujejo in izvajajo gibalne/športne aktivnosti v vrtcu kot vzgojitelji, ki v svojem prostem času niso športno aktivni. Ključne besede: gibanje, vzgojitelj, gibalne/športne aktivnosti, vrtec, predšolsko obdobje Objavljeno v DKUM: 04.09.2024; Ogledov: 52; Prenosov: 61
Celotno besedilo (2,11 MB) |
6. Vpliv migrene pri otrocih na vsakdanje aktivnostiTjaša Bračko, 2024, diplomsko delo Opis: Uvod: Migrena pri otrocih je vse pogostejša. Je skupek zapletenih nevroloških stanj. Namen zaključnega dela je raziskati vpliv migrene pri otrocih na vsakdanje aktivnosti.
Metode: Uporabili smo opisno oz. deskriptivno metodo dela. Literaturo smo iskali v tujih podatkovnih bazah: PubMed, Science Direct, Cochrane Library in Cumulative Index to Nursing and Allied Healt Literature (CINAHL) ter dodatno v Google Učenjaku. V vseh podatkovnih bazah smo uporabili iskalni niz. Raziskave smo razvrstili glede na hierarhijo dokazov.
Rezultati: V končno analizo smo vključili 8 člankov. Ugotovili smo, da ima migrena pri otrocih velik vpliv na vsakdanje aktivnosti, predvsem na šolske dejavnosti in šolski uspeh.
Razprava in zaključek: Menimo, da bi lahko bila v Sloveniji migrena bolj raziskana. Ljudi bi morali bolj poučiti o migreni pri otrocih in o tem, kako to vpliva na njihove vsakdanje aktivnosti. V tujih raziskavah je v večini migrena raziskana v sklopu težav v šoli, premalo pa je študij o vplivu na vsakdanje aktivnosti v obšolskih dejavnostih in domačem okolju. Ključne besede: migrena, otroci, vsakdanje aktivnosti Objavljeno v DKUM: 03.09.2024; Ogledov: 39; Prenosov: 14
Celotno besedilo (1,08 MB) |
7. Vpliv dolžine nohtov na kazalnike opravljanja aktivnosti pri pripravi in pakiranju pošiljke : magistrsko deloLara Sladič, 2024, magistrsko delo Opis: Namen magistrskega dela je bil ugotoviti, ali dolžina nohtov vpliva na kazalnike opravljanja aktivnosti priprave in pakiranja pošiljk. V raziskavi je sodelovalo 15 udeleženk. Udeleženke so med izvajanjem aktivnosti nosile očala za sledenje pogledu, s pomočjo katerih smo posneli celoten potek eksperimenta. Videoposnetki so nam služili za pridobitev časov izvajanja posameznih aktivnosti. Udeleženke smo razdelili v dve skupini: skupina 1 – udeleženke s kratkimi nohti (od 0 mm do 3 mm, merjeno od blazinice prsta) in skupina 2 – udeleženke z dolgimi nohti (4 mm ali več). Po opravljenem eksperimentu je vsaka udeleženka izpolnila dva vprašalnika. Namen prvega je bil zbrati njihove demografske podatke, namen drugega (NASA TLX) pa določiti indeks obremenitve med izvajanjem aktivnosti. V rezultatih in diskusiji smo primerjali čase za izvedbo posameznih aktivnosti in indekse obremenitev med obema skupinama. Korelacija med obema spremenljivkama je pokazala, da obstaja pozitivna (linearna) povezanost med časom izvajanja aktivnosti in občuteno obremenitvijo. Na podlagi statistične analize vzorca smo ugotovili, da so v sklopu eksperimenta udeleženke s kratkimi nohti porabile manj časa za izvedbo aktivnosti in izrazile nižjo stopnjo obremenjenosti kot udeleženke z dolgimi nohti. Zaradi bistvene omejitve raziskav – majhnega vzorca ugotovitev naloge ne moremo posplošiti na celotno populacijo. Ključne besede: obremenitev pri izvedbi aktivnosti, dolžina nohtov, kazalniki opravljanja aktivnosti, logistične aktivnosti, študija časa Objavljeno v DKUM: 05.07.2024; Ogledov: 136; Prenosov: 43
Celotno besedilo (3,00 MB) |
8. Pouk filmske vzgoje za učence 3. razreda osnovne šole : magistrsko deloKatja Šeruga, 2024, magistrsko delo Opis: Magistrsko delo temelji na vpeljavi filmske vzgoje na razredno stopnjo.
V teoretičnem delu smo najprej opredelili pojem film in na kratko predstavili filmske zvrsti ter filmske žanre. Opisali smo kakšne filme si otroci najraje ogledajo in kaj jih pri filmu pritegne. Predstavili smo zgodovino uporabe filma v šolstvu in nastanek izbirnega predmeta Filmska vzgoja. Prav tako smo opisali uporabo filma pri pouku ter metode in oblike dela za analizo filma. Med pripravo magistrskega dela smo preučili učni načrt za predmet filmska vzgoja in vključenost filmov v učni načrt za slovenščino. Predstavili smo otrokov razvoj in dojemanje filma od predšolske vzgoje do mladostništva. Navedli smo tudi prednosti in slabosti uporabe filma pri pouku.
V empiričnem delu smo pripravili in izvedli ter nato natančno analizirali aktivnosti za učence 3. razreda osnovne šole na temo knjige in filma Anica in Jakob. Aktivnosti so zapisane v obliki učne priprave, ki jo lahko učitelji uporabijo pri svojem delu in vsebujejo vse potrebne priloge. S pomočjo pripravljenih aktivnosti razvijamo kritičnega bralca in gledalca, govorne in bralne sposobnosti, spodbujamo delo v skupinah in javno nastopanje ter bogatimo besedni zaklad. Ključne besede: filmska vzgoja, film, razredna stopnja, 3. razred, aktivnosti Objavljeno v DKUM: 21.06.2024; Ogledov: 216; Prenosov: 47
Celotno besedilo (4,53 MB) |
9. Metode za ustvarjanje sintetičnih podatkov športnih aktivnosti : magistrsko deloRok Kukovec, 2024, magistrsko delo Opis: S pojavom vseprisotnih naprav vsak njihov uporabnik ustvarja podatke fizičnih aktivnosti, ne glede na to, ali se tega zaveda. Raziskovanje na področju športa, ki predstavlja družbo in kulturo, je oteženo, saj je dostop do teh podatkov omejen. Za namene strojnega učenja in umetne inteligence se je potreba po velikih količinah podatkov povečala na vseh področjih, kar vodi v generiranje sintetičnih podatkov. To so podatki, ki imajo korelacije, vzorce in statistične značilnosti resničnih podatkov, vendar so nastali s tehnikami vzorčenja ali simuliranja naravnega okolja. Z njimi razširimo izvorno učno množico za strojno učenje in se izognemo ogrožanju varnosti posameznikov. Smemo jih prosto objaviti, saj ne vsebujejo resničnih osebnih podatkov. Njihova struktura je določena, možnosti za napake je manj. Pomembno je, da nastale podatke kvalitetno ocenimo in se pred njihovo uporabo prepričamo, da so primerljivi resničnim. Kot rezultat eksperimentalnega dela je nastala programska knjižnica SportyDataGen, zmožna generiranja sintetičnih podatkov in njihovega ocenjevanja s statističnimi metrikami. Ključne besede: DKW neenakost, generiranje podatkov, večrazsežni test KS, sintetični podatki, SportyDataGen, športne aktivnosti, zbirne metrike Objavljeno v DKUM: 22.05.2024; Ogledov: 152; Prenosov: 44
Celotno besedilo (28,85 MB) |
10. Izvedba naravoslovnih aktivnosti na gozdni učni poti Mrtvice reke Mure za 4. in 5. razred osnovne šole : magistrsko deloLara Jelen, 2023, magistrsko delo Opis: Izkustveno učenje je pri naravoslovnih vsebinah smiselno, saj gre za učenje v neposrednem okolju, učenci pa si najbolj zapomnijo tisto, kar naredijo sami. Da bo pouk izven učilnice uspešen, se je potrebno nanj pripraviti in ga načrtovati. V magistrski nalogi smo najprej preverili predznanje učencev o poznavanju vsebin, ki so vezane na gozdno učno pot Mrtvice reke Mure. Glavni namen magistrske naloge je bil na podlagi rezultatov testa oblikovati aktivnosti za to določeno učno pot, s katerimi učenci pridobijo znanje in jih lahko učitelji uporabijo pri izvedbi naravoslovnega dne ali pouka izven učilnice v 4. in 5. razredu osnovne šole. Test predznanja smo opravili v 4. in 5. razredu na OŠ Veržej, kjer je skupen vzorec sestavljalo 24 učencev, in sicer 15 učencev v 4. razredu in 9 učencev v 5. razredu. Podatke smo analizirali in interpretirali s pomočjo računalniških programov Excel in Jamovi. Ugotovili smo, da učencem primanjkuje osnovnega znanja na področju vode v naravi in rastlinah, onesnaževanja, najpogostejših rastlinskih in živalskih vrst na tem območju, delovanja prehranjevalnih verig in sestave prsti. Iz tega smo oblikovali aktivnosti za dotično učno pot in pripadajoče delovne liste s pomočjo spletnega programa Canva. Gozdna učna pot že v osnovi sestoji iz štirih postaj, ki smo jih nadgradili z oblikovanimi aktivnostmi. Za praktično izvedbo smo zbrali 10 učencev 4. razreda, ki so bili pripravljeni sodelovati. Z njimi smo se sprehodili po gozdni učni poti, ob tem pa so učenci izvajali aktivnosti. Ob koncu smo z učenci izvedli kratke intervjuje z namenom preveriti pridobljeno znanje. Na podlagi dobljenih odgovorov smo oblikovali zaključek, da so aktivnosti doprinesle k učinkovitejšemu usvajanju učnih vsebin. Ključne besede: izkustveno učenje, učenje izven učilnice, gozdna učna pot, naravoslovne aktivnosti, 4. in 5. razred osnovne šole Objavljeno v DKUM: 02.04.2024; Ogledov: 295; Prenosov: 74
Celotno besedilo (15,98 MB) |