| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 3 / 3
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
REFLEKSIJA UČITELJEV RAZREDNEGA POUKA O IZVAJANJU IZKUŠENJSKEGA UČENJA IN POUČEVANJA IZVEN UČILNICE PRI POUKU SPOZNAVANJA OKOLJA
Maja Korban Črnjavič, 2016, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu opredeljujemo izkušenjsko učenje in poučevanje izven učilnice v skladu s konstruktivističnimi in humanističnimi izhodišči pouka v prenovljeni osnovni šoli pri predmetu spoznavanje okolja (SPO). Izkušenjsko učenje in poučevanje temelji na tem, da se učenci z lastno dejavnostjo in aktivnostjo neposredno naučijo učne vsebine, pri tem pa je bistveno predvsem to, da tako naučeno snov razumejo ter da pusti pri učencih dolgotrajnejši pečat na poti v življenje. V prvem, teoretičnem delu smo opredelili pojme, ki se pri proučevanju izkušenjskega učenja in poučevanja pojavljajo v strokovni literaturi, predstavili teorije učenja in značilnosti izkušenjskega učenja in poučevanja z vidika sodobne didaktike. Pomembna pozornost je namenjena dosedanjim spoznanjem o izkušenjskem učenju in poučevanju izven učilnice. V drugem, empiričnem delu magistrske naloge so predstavljeni rezultati empirične raziskave, ki je bila izvedena na neslučajnostnem vzorcu učiteljev razrednega pouka in s katero smo pridobili potrebne podatke ter tako oblikovali refleksijo učiteljev razrednega pouka o izvajanju izkušenjskega učenja in poučevanja izven učilnice pri pouku SPO. Anketirani učitelji imajo do izkušenjskega učenja in poučevanja izven učilnice pri predmetu SPO pozitivno stališče, se pa pojavljajo določene ovire (pomanjkanje dodatnega učitelja – spremljevalca, zahtevnejša priprava na pouk, pomanjkanje finančnih sredstev, materiala in orodij za delo, varnost učencev, neprilagojen urnik). Spodbudno dejstvo, pridobljeno iz raziskave, kaže željo učiteljev po dodatnem strokovnem izobraževanju in izpopolnjevanju znanja o izkušenjskem učenju in poučevanju izven učilnice. Ugotovili smo, da učitelji vidijo pomen izkušenjskega učenja in poučevanja pri pouku SPO v aktivnosti učencev, ki dosegajo učne cilje oz. standarde znanj s spoznavanjem, ponavljanjem, poglabljanjem, z odkrivanjem, utrjevanjem, razširjanjem znanja na otrokom zanimiv način. Takšen način učenja je bistven za pridobivanje dolgotrajnega znanja.
Ključne besede: Izkušenjsko učenje, izkušenjsko poučevanje, pouk spoznavanja okolja, aktivnost učencev, neposredna izkušnja.
Objavljeno: 16.02.2016; Ogledov: 2108; Prenosov: 247
.pdf Celotno besedilo (2,00 MB)

2.
3.
Aktivnejša vloga učencev pri pouku spoznavanja okolja
Vlasta Hus, 2009, objavljeni znanstveni prispevek na konferenci

Opis: S kurikukularno prenovo osnovne šole v Sloveniji (1998) je večje spremembe doživel tudi predmet spoznavanja narave in družbe in to tako na konceptualni in didaktični ravni. Preimenoval se je v predmet spoznavanja okolja in se poučuje v prvih treh razredih. Učni načrt za spoznavanje okolja, ki je koncipiran na konstruktivistični in humanistični teoriji učenja in poučevanja predpostavlja aktivnejšo vlogo učencev v učnem procesu. Z izdelanim protokolom smo sistematično spremljali pojavnost aktivnosti učencev pri izbranih tematskih sklopih v prvem razredu. Ugotovili smo, da prevladujejo izrazne in fizične aktivnosti učencev pri realizaciji pretežno kognitivno zastavljenih ciljev predmeta in da izbrane aktivnosti učencev ustrezajo razvojni stopnji otrok.
Ključne besede: vzgoja in izobraževanje, kurikularna prenova, osnovna šola, spoznavanje okolja, aktivnost učencev
Objavljeno: 07.06.2012; Ogledov: 2346; Prenosov: 167
URL Povezava na celotno besedilo

Iskanje izvedeno v 0.08 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici