| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 2 / 2
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
Akademska nepoštenost študentov Fakultete za organizacijske vede Univerze v Mariboru
Gašper Gale, 2023, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi smo analizirali, kaj je akademska nepoštenost, opredelili razloge in posledice ter predstavili njene oblike. Predstavili smo nekaj dosedanjih raziskav s tega področja ter primerjali pojav akademske nepoštenosti v različnih državah. Raziskavo smo opravili med študenti Fakultete za organizacijske vede Univerze v Mariboru. Preverjali smo, koliko študenti res vedo o akademski nepoštenosti in ali so bili oz. so akademsko nepošteni. Z analizo podatkov, zbranih s pomočjo anketnega vprašalnika, smo odgovorili na naša raziskovalna vprašanja. Ugotovili smo, da študentje poznajo definicijo akademske nepoštenosti; da se največ študentov poslužuje prepisovanja kot oblike akademske nepoštenosti; da sta največja razloga za akademsko nepoštenost prevelik obseg snovi ter pomanjkanje časa za učenje; da med študenti različnih letnikov prihaja do razlik v akademski nepoštenosti; da velika večina študentov še ni bila ujeta pri akademski nepoštenosti; ter da prihaja do razlik med moškimi in ženskami pri akademski nepoštenosti. Na koncu smo tudi napravili analizo vseh ugotovitev ter spisali sklepne ugotovitve na podlagi teoretičnega in raziskovalnega dela.
Ključne besede: akademska nepoštenost, plagiatorstvo, pogodbeno goljufanje, študenti
Objavljeno v DKUM: 06.06.2023; Ogledov: 275; Prenosov: 36
.pdf Celotno besedilo (698,52 KB)

2.
Povezanost velikih pet faktorjev osebnosti in samokontrole z akademsko nepoštenostjo med dijaki in študenti
Elena Vižintin, 2019, magistrsko delo

Opis: Namen raziskave je bil ugotoviti, kako se akademska nepoštenost pri dijakih in študentih povezuje z osebnostnimi značilnostmi v okviru teorije »velikih pet« (ekstravertnost, sprejemljivost, nevroticizem in vestnost), znotraj vestnosti me je zanimala še povezanost akademske nepoštenosti z njeno poddimenzijo – samokontrolo. Dodatno so bile preverjene tudi povezave z demografskimi spremenljivkami (spol, stopnja šolanja in smer šolanja). V raziskavi je sodelovalo 222 dijakov in študentov različnih študijskih smeri, ki so izpolnili Vprašalnik velikih pet BFI, Vprašalnik samokontrole BSCS, Vprašalnik akademske nepoštenosti ADI ter Vprašalnik z demografskimi podatki. Rezultati so pokazali, da se tisti posamezniki, ki so manj sprejemljivi, manj čustveno stabilni, bolj ekstravertni in manj vestni, se pogosteje vključujejo v dejanja akademske nepoštenosti, znotraj vestnosti se je kot pomembna pokazala tudi nizka stopnja posameznikove samokontrole. V okviru demografskih spremenljivk so se pokazale razlike glede na spol, stopnjo šolanja in starost v smeri, da so dijaki/dijakinje, moški in dijaki/študenti poslovnih ved bolj akademsko nepošteni v primerjavi s študenti, ženskami in dijaki/študenti drugih, neposlovnih ved. Raziskava je ena izmed prvih na slovenskih tleh, ki se osredotoča na povezanost osebnosti in akademske nepoštenosti, ključna pa je predvsem za ozaveščanje problematike pojava akademske nepoštenosti, ki se je pokazala kot zelo pogosta.
Ključne besede: akademska nepoštenost, osebnost, velikih pet, samokontrola, dijaki, študenti.
Objavljeno v DKUM: 20.12.2019; Ogledov: 1887; Prenosov: 396
.pdf Celotno besedilo (1,21 MB)

Iskanje izvedeno v 0.04 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici